Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

21 mar, 2013

Haha roligt att han uppskattar dom! Jag har inte alls problem att ta på dom, börjat dessutom få tillbaka lite känsel i vänster bröst. Det liksom ilar i bröstet om man tar på bröstvårtan så det är ju ett gott tecken! Ska snart ge mig ut en sväng, ska försöka orka gå en sträcka som är 4km. Får se hur bra det går! Haha
Gilla

4an

Kvinna ·

21 mar, 2013

jag e oxå skitdålig me jympan men som du tj123 känns som man rör på sig mkt iaf, idag e jag själv med min minsta kotte som e sjuk det funkar bra jag e oxå van att göra saker hela tiden, springer mkt i vanliga fall och va lite sugen på halvmaran i höst (hörde det va nån mer som var det) så det KLIAR i kroppen att inte göra ngt. idag damsög jag kändes ok bara man tar det lite försiktigt tror jag, däremot var jag ute å körde bil i förrgår och det gick mindre bra insåg när jag kommit en bit att jag inte kunde växla ner, upp gick bra men inte ner, muskeln klarade inte den rörelsen. så jag körde på 2an hela vägen : ) kändes inte helt ok. så jag väntar nog ett par dagar till.        är alla nöjda med stl på bröst??? jag e jätte nöjd trots att dom fft sitter (som två limpor under hakan) och kanske kanse skulle jag kunnat tänka mig liiiite större nu när dom ändå finns på plats, var rädd att dom skulle se gigantiska ut. men det ska bli så kul att äntligen kunna köpa en BH el bikini o känna att det ska bli roligt, hade inte ens dom där boobshells bhn utan hade lagt ner det o körde bara topp sista 2åren. jag kan inte fatta att alla tankar och energi jag lagt på att fundera på detta sista 6åren äntligen är över. nu har jag gort det!!pusss
Gilla

Tj123

Kvinna ·

21 mar, 2013

Jag SKA springa halvmaran, haha jag måste klara av det. Får träna som en dåre när jag väl får. Jag försökte spänna bröstmusklerna idag, det tog ett tag men det gick, fick liksom inte kontakt först. Kan tänka mig att det blir likadant som när du körde, det går bara inte. Haha. Jag är nöjd med storleken. Tror jag kunde haft större och att det ändå skulle se normalt ut men jag är inte så säker på att jag hade känt mig bekväm i större så jag är väldigt nöjd och om jag fick göra om det skulle jag välja samma. Otroligt skönt. Var ju så rädd att se tjockare ut och det gör jag inte nu så jag är mycket mycket glad. Ska faktiskt ner och kika på bikini idag. Kan inte låta bli, längtat efter det sååå länge. Dels gör missbildningen och dels för brösten. Vilken känsla att äntligen kunna köpa fina underkläder som dessutom sitter bra! Skönt att allt gått bra med ditt barn, så länge du tar det lugnt går nog allt bra! :)
Gilla

limpan93

Kvinna ·

21 mar, 2013

Malla: Mina bröst är fortfarande hårda, eller lite mjukare, men fortfarande hårda, speciellt vänster. Oj vilken dumt formulerad mening.
Känns som en rejäl träningsverk i vänster bröstmuskel, jag gör fortfarande gympan men jag hoppas att det kommer att gå bort av sig själv, när implantatet lägger sig på plats...

4an: Jag har också provat att köra bil, dock bara för att parkera om den. Jag tror att de längre körningarna får vänta då jag fortfarade är lite stel och inte riktigt vet hur musklerna skulle hantera en lite svårare situation.

Jag är verkligen nöjd med storlek, har inte tänkt tanken på större faktiskt, utan mest är glad att jag faktiskt kan säga att jag HAR bröst nu 👍
Gilla

booblady

Kvinna ·

21 mar, 2013

Ahh, har inte vågat testa klämma på mina riktigt än (haha, JA, jag är återigen fegast här!) men när ja tar på dom känner ja ju att de fortfarande är hårda. Längtar tills de mjuknar!!

och ja känner oxå att de drar när ja gör jympan så ska väl fortsätta med det tills ja känner som tj123, att de inte drar längre :)

e dålig på att hålla igång på dagarna, vill gå ut men vågar fan inte, är rädd att få blodsockerfall... o inatt sov ja så fruktansvärt dåligt, hade SÅÅÅ ont i ryggen! typ lika ont som ja hade i brösten första dan, SERIÖST. var så nära på att gråta för ja blev så frustrerad, går liksom inte att göra något åt smärtan! :( panikkänsla liksom.
men tror de beror mycket på att ja just inte är ute o rör på mig, så när min kusin kommer hem från skolan idag ska vi ut på en promenad så får ja röra på mig :D
Gilla

malla

Kvinna ·

21 mar, 2013

Örjan sa till mig att man inte får köra bil på 2-3 veckor!! så lugna er med det för tusa, ;)

Va nere på stan idag, o gid vad jobbigt det var. Blev hur trött som helst och anfådd. Fick mer ont också..
MEN jag hittade en bygellös bh på lindex :) så svårt att hitta nån bra, o jag kommer nog ha 70d o det är inte den lättaste storleken att hitta! Nu köpte jag en 75c för den va inte för stor runtom som jag annars trodde, den är ju lika stor i kupan som en 70d också :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

21 mar, 2013

Hej tjejer :) Ja det känns helt okej, jobbade lite idag och ha varit på promenad och lunch med vänner. Jätte trött nu på kvällen dock, ska jobba mer imorgon igen.. Örjan sa 2-3 v eftersom jag är frisör men kan inte vänta längre så börjar lite smått nu iaf! Åh vet att det finns superfina bygellösa på Lindex men kan nog inte köpa det redan nu då jag nästan inte har någon underårig, fick däremot en abecita bh från min kompis som ska vara jätte bra efter man haft denna vita från kliniken (googla abecita) superskön!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

21 mar, 2013

Underpol *
Gilla

Tj123

Kvinna ·

22 mar, 2013

Booblady: ha med dig juice/läsk, frukt eller godis när du ger dig ut ifall du får ett blodsockerfall. Det har hjälpt mig mycket! Känner igen smärtan i ryggen. Jag dör. Har så fruktansvärt ont, känns som jag har konstant mjölksyra i ryggen. Vet inte vad Jag ska göra åt saken? Vi har ändå en riktigt bra kontinentalsäng så det är liksom inte fel på sängen. Den är iofs köpt och anpassad till att jag sover på sidan och magen. Kan ju vara det. Malla: skönt att du hittade någon! Ska kolla på lindex jag med. Haha ja man blir helt slut!! Men det är nog bra att vara ute och röra sig. Bara man får i sig tillräckligt med energi och tar det lugnt. Testade en bh idag. Hittade bara 75D vilket var stort i bandet så jag hamnar antagligen på 70E. Vilket känns enormt!? Känner du dig redo för fest på lördag? Ljubi: skönt att du haft lite och göra iaf! Förstår att du var trött på kvällen. Haha. Bra tips med bharna, ska kolla in dom! Så du är frisör? Det påminner mig om att jag verkligen behöver klippa mig men jag lider av frisörskräck så jag klipper mig alltid själv. Har varit hos en frisör 2 gånger sen jag var 15 år. Haha måste bättra mig! Hur känns det annars tjejer efter första dagen med dom lösa? Jag tejpade bröstvårtan och körde ett oversize linne idag. Gick asbra! Men det har spänt förjävligt i ena ärret. Och jag sover fortsatt dåligt. Sov iaf 5h nu utan att vakna och det är nog rekord. Brukar dock somna om runt fyra och sen vaknar jag fem-sex och då ät det kört. Tur jag har netflix alltså!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

22 mar, 2013

Malla: Jaha jag kan inte minnas om att han sa någonting om att köra bil till mig, men då får jag helt enkelt vänta med det ett tag till. Kan nog faktiskt vara rätt smart så man inte blir en trafikfara 😇

Det är lite knepigt det där med bh-storlek tycker jag som alltid vetat vad jag haft. På Lindex gick jag och köpte en tubtop i storlek M. Satt hur bra som helst. På Gina Tricot däremot var jag tvungen att ta L, men då satt den som en påse under brösten, slapp och förjävlig, så jag ska sy in den tänkte jag. Får väl bara prova mig fram men jag vill veta nu vad jag hamnar på för vanlig bh:storlek 🙂

Sen var jag på bio igår, innan skulle vi äta middag och kika runt i lite affärer. Sen efter två timmars sittande var jag så stel och ont i tuttarna så det var riktigt jobbigt att åka hem!
Tyckte dock att det var riktigt skönt att slippa bh:n i ett par timmar under dagen! 
Gilla

Tj123

Kvinna ·

22 mar, 2013

Jo bh-storlek är svårt! Köpte en i M och den var lite stor under men den fungerar sålänge. Riktig bh väntar jag nog att köpa då det sägs att bröst bakom muskeln blir större efter ett tag. Så vi får se var jag landar. Kommer gå till en expert först. Lila bra. Vet att folk med samma mått med mig under brösten ibland har 65. Galet! Snacka om att man haft noll koll innan! Skönt att du fick göra lite mer än bara ligga inne. Men jobbigt med stelheten. Haha ja så jäkla skönt! Ska passa på att tvätta den idag. Den känns inte så fräsch. Haha!
Gilla

booblady

Kvinna ·

22 mar, 2013

tj123: nej exakt, ja vet inte heller vad ja ska göra åt saken. men igår försökte ja röra på mig så mycket det gick, rörde på armar, stretchade, var ute o gick, så inatt har jag inte haft ont i ryggen DÄREMOT vaknade ja av att BHn höll på att ta kol på mig!!
den spände över bröstet så ja knappt kunde andas och satt åt under brösten så jag fick panik! ba slet av mig den o fick ta alvedon för ja hade så ont :(

idag ska jag iväg o kolla lite bhar! men tror inte ja kommer köpa några dyra bygel, som sagt, de tar ju tid innan man verkligen får reda på sig riktiga storlek :)

tyckte för övrigt att det var awesome att ha brösten lösa! spänner lite i ärren ibland om ja gjorde nån konstig rörelse men får för mig att det är tejpen som drar med :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

22 mar, 2013

Jag vaknade och låg på sidan. Sov så Max en timme så det är nog ingen fara men jag har inte haft ont i ryggen sen jag vaknade. Så skönt! Men det kommer väl igen ;( Jag tog Alvedon igår pga smärta från ena ärret. Var helt säker på att det spruckit typ. Beror kanske på att jag fått tillbaka lite känsel i det bröstet? Haha. Vaknade för övrigt upp med större bröst idag? Eller det känns och ser ut som det iaf. Känns som om mina muskler slappnade av mer igår. Idag kan jag tex spänna bröstmusklerna utan problem. Även om dom är försvagade förstås. Undra om inte muskeln släppte taget lite igår om implantatet. Dom är liksom mjukare också. Jag kan ta tag i ena bröstet och klämma tag, även så att implantatet klämms till, och det känns inte ens. Så var det inte igår. Men kan det verkligen ske sån förändring efter bara en dag? Iofs är ju mina inte svullna alls längre vilket kanske gör det lättare att mjukna upp?
Gilla

booblady

Kvinna ·

22 mar, 2013

ahhh, ja tänkte så med! började rysa för att ja frös så bah drog båda bröstvårtorna ihop sig såklart, haha, så ja bah ÅH betyder de att ja börjar få känseln tillbaka :D hahah!

åhh! ja men så kan de säkert vara! har hört andra som sett förändring över bara en dag/natt! o med tanke på hur mycket vi känner/tittar på brösten just nu så borde ju vi om nån se o känna skillnaden ;D så tror allt på dig!
Gilla

4an

Kvinna ·

22 mar, 2013

har mot ryggvärken låter konstigt men satt mig mot en vägg och knölat in en tennisboll mellan ryggen och väggen och försiktigt gnolat runt den...mot alla knutar man fått. AS SKÖÖNT!!!!! prova. bättre än värktabletterna. man rör sig dåligt och drar upp och fram axlarna sen ligger man som en död på natten de är inte konstigt man får ont. prova me tennisbollen..lättar en stund iaf.kram
Gilla

Tj123

Kvinna ·

22 mar, 2013

Booblady: åh men då kanske jag inte har inbillat mig då! Känns skönt att veta. Haha. Men åh fan vad bra!! Känns skönt att veta att känseln inte är borta för livet. Haha. Men du hade känsel i ena bröstet? Jag har ju full i ena, konstigt att det kan försvinna i ena men inte det andra. 4an: åh tack för tipset! Ska absolut testa det. Gör vad som helst för att minska värken. Ska till mor och far ikväll och dom har en sån där massagestol. Läääängtar kan jag lova! :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

22 mar, 2013

Hej tjejer! Hänger inte riktigt med i konversationen haha!! Men har jobbat idag, överansträngde vänster igen -.-' är det någon annans bröst som är väldigt ömma på sidorna och så? Mina har ju självklart mjuknat och sjunkt till sig lite men fortfarande lite svullna.
Gilla

booblady

Kvinna ·

22 mar, 2013

tj123: japp, har känsel mest i ena, men även andra. tror de kommer tillbaka mer o mer för varje dag faktiskt. för hade för mig att först hade ja inget i ena bröstet :P

4an: tack för tipset! :)

ljubi: haha, vi e fett snabba här du vet, man måste va inne minst en gång i timmen för att hänga med HAHA!

så tjejer, ja som klagat på läkningsbhn från dag 1 var idag på twilfit och köpte en BH som e BETYDLIGT mycket skönare än den där från Proforma. 70E hade jag i den, för de som undrar HAHA! Har även mailat Örjan och berättat att jag köpt den o frågar om han tror det är okej att ja använder den istället :) hoppas han inte har nåt emot det, eller att det kan vara "farligt" för min läkning, liksom.
tror dock inte det, det är en sportbh som är mjuk o håller dem på plats liksom, vad mer kan han begära :)
håller ju fan på att kvävas av den andra..
Gilla

malla

Kvinna ·

23 mar, 2013

Hej tjejer! Nu har jag inte varit inne här på ett tag..

Är jätteöm i höger bröstvårta så det känns lite jobbigt att gå topless, sen är jag superstel i musklerna o har ont på vänter sida om vänster bröst.

Är ni helt smärtfria typ nu eller?

Tj123: Ja jag är taggad inför ikväll, bakar för fullt nu!
Gilla

mazlin

Kvinna ·

23 mar, 2013

Jag har bokat konsultation den 15/4 :) Har läst att man fått ett present kort av dom om man op sig, är det fortfarande så?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem