Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tycker dom ser kanon ut! Trodde dom skulle vara mer omformade! Haha. Tror dina också kommer att bli skitsnyggt! Vi har nog verkligen valt rätt kirurg! Men hur lyckas ni få bort färgen från ritningen? Som ni ser på mina bilder får jag inte bort det, och jag har skrubbat tills jag är alldeles röd och jävlig. Jag kanske har en hud som drar åt sig färg haha? Jag har säker 2kg vätska i kroppen ock godis, chips, kebab, pizza och burgare är det jag ätit sen i fredags. Idag återgick jag till finn crisp och kvarg typ. Och en riktigt nyttig middag snart, måste få ordning på detta innan mina extra kg inte bara är vätska. Haha! Man ser även på min bild att jag är svullen. Normalt sett ser man ett par revben och magmuskler. Fy vad tjock jag känner mig nu alltså. Ändå överväger jag att gå och köpa godis iaf. ;(
Gilla

Anonym användare

19 mar, 2013

Så roligt att läsa era kommentarer tjejer🙂
Jag längtar så otroligt mycket till nästa tisdag när det är min tur!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

19 mar, 2013

Haha tänk inte så! Njut bara och ge kroppen det den vill ha tills du kan träna igen! Med rätt diet och hårdträning så är du tillbaka på nolltid ;) - aldrig vila! Har själv grov ångest, hatar att sitta still, springer/PW nästan 1 mil varje dag + styrke träning så ah det är riktigt jobbigt att ligga här medans killen kollar fitness inspo och hänger på gym1. Men vad gör man inte för ett par schyssta rattar haha! Ja dom har blivit mer på bredden senaste dagarna innan va dom som två strutar!
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Blåbär är gott! (just nu har jag svarta vinbär, grymt nyttigt) om man vill ha lite sötare är ju jordgubb bra, tycker dock den är lite för söt..

Ljubi: Jag tror dina kommer bli kanon till slut, är ju svullna som mina men det ska vel lägga sig snart :)

Ska ni på Boobträffen den 7 april förresten?
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tj123 skrev:
Tycker dom ser kanon ut! Trodde dom skulle vara mer omformade! Haha. Tror dina också kommer att bli skitsnyggt! Vi har nog verkligen valt rätt kirurg! Men hur lyckas ni få bort färgen från ritningen? Som ni ser på mina bilder får jag inte bort det, och jag har skrubbat tills jag är alldeles röd och jävlig. Jag kanske har en hud som drar åt sig färg haha? Jag har säker 2kg vätska i kroppen ock godis, chips, kebab, pizza och burgare är det jag ätit sen i fredags. Idag återgick jag till finn crisp och kvarg typ. Och en riktigt nyttig middag snart, måste få ordning på detta innan mina extra kg inte bara är vätska. Haha! Man ser även på min bild att jag är svullen. Normalt sett ser man ett par revben och magmuskler. Fy vad tjock jag känner mig nu alltså. Ändå överväger jag att gå och köpa godis iaf. ;(

Tror färgen går bort så småningom.. har också massa kvar! Bilden som jag la upp tog jag lixom idag, du såg ut att ha fått bort mkt mer!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Förstår att du längtar, inte långt kvar nu för dig syster yster! Du har valt rätt klinik, dom verkar alla vara grymma där! Du låter som mig Ljubi! Måste promenera minst en mil om dagen med min hund, plus som sagt en massa styrka och löpning. Nu är hunden sjuk och jag nyopererad så vi ligger här och tycker synd om oss själva. Haha men som du säger, vad gör man inte. Dock lite panik. Ger min kille en resa till Dubai i 25årspresent i helgen, kommer gå på så mycket Spinning jag kan och kötta benen och magen så fort jag får. Örjan sa sån träning efter 6 veckor så jag har 4 veckor på mig att komma i form innan resan Haha, Men snart räknar jag med att kunna promenera mer. Vi måste bara piggna till här hemma. Hatar att man inte får springa på 3 månader. Som du säger, ångest. Så konstigt att helt plötsligt vara helt still. Malla:jag har du funderat på det. Har du tänkt att gå? Tack för tipsen! Får köpa ny imorgon! :)
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tj123 skrev:
Förstår att du längtar, inte långt kvar nu för dig syster yster! Du har valt rätt klinik, dom verkar alla vara grymma där! Du låter som mig Ljubi! Måste promenera minst en mil om dagen med min hund, plus som sagt en massa styrka och löpning. Nu är hunden sjuk och jag nyopererad så vi ligger här och tycker synd om oss själva. Haha men som du säger, vad gör man inte. Dock lite panik. Ger min kille en resa till Dubai i 25årspresent i helgen, kommer gå på så mycket Spinning jag kan och kötta benen och magen så fort jag får. Örjan sa sån träning efter 6 veckor så jag har 4 veckor på mig att komma i form innan resan Haha, Men snart räknar jag med att kunna promenera mer. Vi måste bara piggna till här hemma. Hatar att man inte får springa på 3 månader. Som du säger, ångest. Så konstigt att helt plötsligt vara helt still. Malla:jag har du funderat på det. Har du tänkt att gå? Tack för tipsen! Får köpa ny imorgon! :)

Oj en resa till Dubai låter inte helt fel! Vad ska ni göra där?
Ja jag tänkte gå, har ju en liten bit att åka men det kan bli kul :)
Gilla

Boobs345

Kvinna ·

19 mar, 2013

Ni kommer att få fina resultat. Grattis! Btw, fick ni informationspapper om tiden efter operationen redan på konsultationen eller först på operationsdagen? Jag har hört att några har fått redan vid konsultationen på Proforma men jag fick inget (bara en A4 om tiden före operationen och med betalningsinfo) :(
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Malla; vi ska bara på semester. Sol och bad och upptäcka Dubai :) Ja jag ska kolla så jag ibte har något annat den dagen men det tror jag inte :) Boobs345. Jag fick på konsultationen, i samma papper där det står val av implantat, vart ärret ska sitta osv. Där står info som förstås är bra att ha :) Be dom skicka ett till dig?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

20 mar, 2013

Häärligt! Själv flyttar man på söndag tsms med killen, ska bli så härligt att få bo själva i en lägenhet :) Börjar två nya jobb också sen skulle jag vilja åka till Thailand :) Förresten, spinning får man väl börja med efter 4v? Bara 3 v kvar! Men jag tänker PW? När får man knyta på sig skorna och gå en mil på löpbandet i ganska normal/lite snabbare takt? Smärtan är som bortblåst idag det stramar typ inte ens längre, bara svullet men märker nu att dom även blivit mjukare!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Härligt! Vi flyttade till en ny lägenhet för ett par veckor sen, fast vi har bott tillsammans i 4 år nu :) Så jävla skönt när man äntligen får ett gemensamt liv! Mycket som händer för dig med andra ord! Härligt! Jag var faktiskt i Thailand denna tid förra året. Så sjukt mycket man längtar tillbaka! Han sa vecka 6 till mig men fråga på återbesöket! Vore guld om det bara var 3 veckor kvar! Alltså det viktiga är ju att brösten inte skumpar för mycket så det är nog svårt att gå alltför fort? Men man kan ju använda bandet till att gå i lutning tex? Crosstrainer, vad tror du om det om man struntar i armarna? Den är ju grym om man vill bränna lite kcal, haha! Jag har typ ingen smärta heller. Det gör lite ont i ärren ibland bara. Slipper rullen från och med idag så länge jag har uppsikt så Inge implantatet flyttar sig. SÅ JÄVLA SKÖNT!! Idag är första dagen jag beter mig som en människa, har ett möte inne i stan och sen ska jag shoppa. Räknar med att vara helt slut sen! Sköt att dom är mjukare, tycker dom mjuknar lite varje dag? När får man slippa sova på rygg? Jag dör fan. Hatar det så mycket att jag skull kunna börja gråta.
Gilla

booblady

Kvinna ·

20 mar, 2013

tj123: ta det lugnt så inte omställningen blir för stor bara ;D men jag vet "välkommen tillbaka till livet"-känslan, haha!
ja hatar oxå att sova på ryggen! känns som ja e död eller nåt när ja ligger där med händerna på magen. o ryggen HATAR det! 
men skönt att du slipper den där rullen! den låter himlans pain asso!

ljubi: va inne och kollade dina bilder nu, skitsnygga ser dom ut redan nu! :D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Tack för rådet! Jag ska ta det lugnt! Har bara ett möte som tar Max 30min och orkar jag ska jag snabbshoppa. Man vill ju så gärna orka börja leva normalt igen! Men efter idag blir det vila fram till lördag då jag ska styra födelsedagsfirande med både lunch på resturang, smörgåstårtor för familj och vänner och sen på kvällen fest. Måste ladda energi tills dess. Haha. Du har också ont i ryggen av att ligga på rygg? Jag smäller typ av snart! Mailade och frågade Örjan om när jag slipper ligga på rygg. jag saknar att skeda med min pojkvän, van att han ligger och håller om mig hela nätterna. Sover så jäkla dåligt fortfarande.
Gilla

limpan93

Kvinna ·

20 mar, 2013

Riktigt kul att få läsa allas berättelser när man inte varit inne på ett tag! :)
Tänkte bara berätta att jag igår höll på att bli tokig hemma, ville ut och se/träffa människor, min kille är bortrest så jag är helt ensam, men med tankte på vädret så höll jag mig inne hela dagen. Ska dock försöka mig ut en sväng idag, kanske kika lite i affärer en snabbis om man orkar. Sen förresten så håller jag på att bli förkyld tror jag, nyser hela tiden vilket är jättejobbigt så jag försöker stoppa nysarna för att det inte ska dra i stygnen :(

Mina bröst är fortfarande hårda, vänster mer än det högra.
Det vänstra sitter även lite högre upp och i muskeln känns det som träningsverk fast konstant. Är det bara att fortsätta med gympan och liksom sträcka ut muskeln och vänta tills den trillar ner mer? Höger är det inga problem med!😲

Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Haha det är hemskt att bara ligga inne! Ta det lugnt bara, jag ska precis in på ett möte och jag är helt slut, får typ blodsockerfall eller något hela tiden så jag måste ha juice och frukt/godis regelbundet för att inte bli yr. Ta gärna med dig något i väskan ifall du blir yr! Nej fy!! Jag vaknade förkyld på kliniken men pappa gav mig något supereffektivt mot det. Ät mycket C-vitamin! Kan tänka mig att det är hemskt att nysa. Tror inte du behöver vara orolig för brösten, tror det är ganska normalt att dom trillar ner lite olika. Jag tror det är kanon om du fortsätter med övningarna så att inte musklerna stelnar! Höj nästippen när en nys är på gång. Det brukar kunna stoppa den!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

20 mar, 2013

Om du ska nysa så nyp dig i lillfingret, det funkar! Oj, jag har verkligen typ inte varit yr en enda gång eller något blodsockerfall, min kropp verkar gilla implantaten :D Jag hatar att sitta inne, men jag vågar inte gå ut för då kommer klantkärringen att halka och bli kamel istället.. Skämtåsido ;) Jag vaknade imorse av att jag låg på sidan :) verkar inte ha några större problem med det haha
Gilla

malla

Kvinna ·

20 mar, 2013

Vad skönt att ni inte har lika ont! Inatt var första natten som jag sov riktigt dåligt sen jag kom hem.. har mer ont nu så det känns sådär. Sen är jag lite småyr hela tiden känns det som.

Men idag ska en vän komma förbi på lunch o så ska en annan vän komma på middag ikväll så det blir full rulle ;)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

20 mar, 2013

Usch va jobbigt :( Kanske beror på morfinet? Jag överansträngde min ena bröstmuskel men vilade den en dag sen var det bra igen :) Har lagt upp en till bild.. Om ni undrar varför de är hjärtan överallt haha så täcker jag över min tatuering :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

20 mar, 2013

Nuuuu tjejer har jag fått mitt första blodtrycksfall haha fyfan vad hemskt :( tänk om man svimmar?
Gilla

4an

Kvinna ·

20 mar, 2013

hur mår ni idag??? kännde mig slut igår kändes som om jag höll på bli sjuk.stramade jättte mkt i vä bröst kändes som i stygnen blev lite nojjig att de skulle blivit nån inf. men det kändes lite bättre imorse. min kille börjar jobba im. känns lite jobbigt...men de måste gå
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem