Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

booblady

Kvinna ·

23 mar, 2013

malla: nej ja är inte smärtfri! de spänner fortfarande över brösten o vänster ärr e där o jävlas rätt ofta! :/

mazlin: ah de får man :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

23 mar, 2013

Jag är nästan helt smärtfri, lite öm bara! Köpte lite toppar/bygellösa/bikini idag :) Lägger upp bilder :D
Gilla

booblady

Kvinna ·

24 mar, 2013

kollade ust ljubi,  skitsnygga! speciellt den där rosa från cubus, sån ska ja nog me köpa HEHE :D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

24 mar, 2013

Grattis i efterskott Malla!! Hann verkligen inte in och skriva det igår! Malla jag var också öm i ena bröstvårtan en dag, Jag tejpat dom för dom är så jäkla styva fortfarande för då kan jag ha tajta kläder och helt utan någon bh. Haha och det hjälpte även när dom var ömma. Men man får vara försiktig när man tar bort den. Jag blöter tejpen ordentligt så den släpper. Jag är smärtfri. Kan kännas i ärret men annars är jag hur rörlig som helst utan att det spänner. Kikade på den rosa på cubus i veckan, ångrar nu när jag såg den på Ljubi att jag inte köpte den. Skitsnygg på dig!! Har ett litet tips med ryggen. Jag sover med benen högt upp. Som om jag sitter på en stol, fast liggandes då. Då avlastas ryggen. Pappa har en sån speciell kudde jag fått låna, minns att jag haft den vid tidigare operationer också och det fungerar verkligen! Ser skitfult ut men det hjälper!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

25 mar, 2013

Usch tuttarna är som strutar. Ena känns konstigt vid ärret och den andra är svullen och konstig! Hur känns de för er?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

26 mar, 2013

Tror inte det är någon fara! Hur då konstigt vid ärret? Och på vilket sätt är det andra konstigt? Tänkte om det är något typiskt som man läst brukar uppkomma. Har du ringt proforma och frågat?
Gilla

booblady

Kvinna ·

26 mar, 2013

precis, beskriv konstigt ;o

mina e fortfarande svullna, den vänstra e lite mjukare o har sjuknit liiite lägre än det andra :)
annars bra, drar bara i ärren ibland när ja rört på mig mycket :)
Gilla

malla

Kvinna ·

26 mar, 2013

Mina är fortfarande ömma och hårda, har ingen känsel i vänster bröstvårta.. tycker man borde ha det nu.. har ni det?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

26 mar, 2013

Jag har bara lite lite känsel i vänster. Tror det kan ta ett tag! Tror inte vi behöver oroa oss :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

28 mar, 2013

Känseln kommer inte på länge tjejer! Är helt smärtfri :) dom har även mjuknat mycket. Vill byta tejpen!!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

28 mar, 2013

Konstigt kändes som att de typ va ett hålrum mellan implantatet och huden. Bättre nu :)
Gilla

booblady

Kvinna ·

28 mar, 2013

oj okej! men bra att de känns bättre! :)
vill oxå byta tejp egentligen! den börjar bli äcklig o håller på att lossna ;o

o mina e fortfarande hårda, den ena börjar som sagt mjukna men ändå XD vill bah att de ska bli klara haha!
Gilla

4an

Kvinna ·

28 mar, 2013

ja dom ändrar sig lite varje dag nästan tycker att dom är mkt mjukare och har sjunkit ner men dom se lite olika ut den ena mer svullen å sen känner man inplantatet väldigt tydligt på insidan o på utsidan av ena bröstet,känns plastigt när man trycker på det. har oxå dålig känsel i nedre delen av brösten. men den har blivit lite bättre. tycker att tejpen kliar!? känner att jag vill börja träääääänaaaaa blir knasig av att inte kunna det. har ni börjat jobba/ plugga igen. är ledig denna v oxå. börjar på torsdag.
Gilla

4an

Kvinna ·

28 mar, 2013

förresten har ni fft proformabhn på natten? tycker att kardborren blivit dålig när man tvättat den för den går upp flera ggr per natt. är ni helt utan bh på dagarna?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

28 mar, 2013

Håller med dig 4an! Känner också implantaten, antar att vävnaden måste växa runt det först? Och tejpen! Blir galen! Vet inte om det är den eller ärret som kliar dock. Jag gör allt som vanligt i stort sett. Pluggar hemifrån men är väldigt aktiv om dagarna, försökt återgå till min hälsosamma mat men blir yr och mår dåligt. Antar kroppen behöver all extra energi. Angående träningen blir jag också tokig, jag längtar så mycket mer efter träningen än jag trodde jag skulle. Men det finns ju en anledning till att man inte får så jag måste väl stå ut. Längtar tills man iaf kan börja träna ben och mage och spinning. Ändå bättre än inget! Jag sover med bhn. Min har tvättats några gången men fungerar jättebra. Sover med den och bandagerullen. Då vet jag att jag har stöd iaf för jag vaknar ofta upp på sidan. På dagarna går jag helt utan bh. Tejpar för bröstvårtorna då jag har tajta kläder. Tycker det är skitskönt! :)
Gilla

mazlin

Kvinna ·

29 mar, 2013

Tar proforma kort? Tänker på konsultationen? Eller är det bara kontanter?
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

29 mar, 2013

Jag betalade med kort för min konsultation :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

29 mar, 2013

Jag betalde med kort! :)
Gilla

mazlin

Kvinna ·

29 mar, 2013

Ok, jag skulle gärna velat betala operationen med kort då det ger en bra slant i återbäring. Men det kanske kan funka om jag kommer några dagar innan sista betal datumet.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

29 mar, 2013

Dom vill helst ha pengarna en vecka innan. Jag betalade en del så dom hade det ett par dagar innan och sen resten vilket också var en del kontant på op-dagen. Hade min konsultation så nära inpå men annars ska dom visst ha pengarna 7 dagar innan. Kändes konstigt att komma med så mycket kontanter. Haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem