Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

malla

Kvinna ·

14 mar, 2013

Jag har inte ens varit uppe o gått! Klarar inte av det för mår illa då :-/
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Mår så mycket bättre nu efter lite smärtstillande! Var uppe och gick några vändor men yrseln kom som ett brev på posten efter en stund, äter nu i hopp om att den försvinner. Har du fått i dig något Malla? Så jäkla jobbigt när man mår illa, hoppas det går över strax!
Gilla

booblady

Kvinna ·

15 mar, 2013

När ja va uppe första gången efter opn så kom ja in på rummet o ba oj nu nåt ja illa! Sköterskan va här som tur va, ja ba o nu blir ba kallsvettig, kände i hela pannan liksom hur ja blev asvarm så hon ba lägg dig!! Så hissade hon upp mina fötter haha!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

15 mar, 2013

Så jävla äckligt! Har legat med fötterna upphissade hela tiden pga min yrsel. Haha. Hur mår ni idag? Hur ont? Började ju blöda som tusan i korridoren när dom tog bort kanylen i handen så jag höll på att svimma. En söt tjej såg att det rann ner blod på morgonrocken och golvet sa att jag skulle skynda mig in till hennes säng och lägga mig. Hon och en annan tjej var så söta och snabba att hjälpa till. Så såg ni blod vid frukostvagnen var det bara lila jag :P Har ni sovit något? Yrsel då ni är uppe och går?
Gilla

booblady

Kvinna ·

15 mar, 2013

Ahaaa, ja hörde nån som ba du blöder!! Haha då vare du alltså! Hur mår du nu? :) Ja har ont haha trycker som satan!! Vill ha en större bh haha!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

15 mar, 2013

Operationen igår gick bra! :D Jag valde 350cc hp bakom. Jag har känt mig väldigt pigg, men så fort jag ställt mig upp för att gå på toa så har jag mått riktigt illa och kallsvettats så det var bara att lägga sig och vila igen. Har någon annan upplevt det så? Nu är jag hemma, i musklerna känns det som träningsvärk gånger 100 typ! 37,000 kostade det för mig, med kapselförsäkring inkluderat :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

15 mar, 2013

Haha ja det var jag! Har knappt ont alls, mår väldigt bra faktiskt! Trött, sov knappt något alls. Måste ha en bandagerulle mellan brösten i dryga veckan för att min ena muskel är försvagad i och med min missbildning. Det är det ena som trycker och kan göra lite ont. Haha Örjan stängde in sig med en sköterska på mitt rum för jag hade med mig en rubiks kub han sett och hans ville se om jag kunde lösa den. Så han tog min mobil och tog tid. Svårt med publik men löste den på 2.13min mitt rekord är 1.48. Haha, har han skämtat osv lika mycket med er som med mig? Han sa iaf att kuben var bra då jag aktiverar musklerna så han bad mig fortsätta! Gick det bra att ta sig hem? Är brösten snygga?
Gilla

limpan93

Kvinna ·

15 mar, 2013

Oj såg nu att fler mått illa än mig och kallsvettats, så då var jag inte ensam om det :) För mig hjälpte det att dricka cola, kan det vara på grund av blodsockret som är lågt och gör att man mår illa då?
Gilla

booblady

Kvinna ·

15 mar, 2013

limpan93: ahh precis, ja fick nåt sånt blodsockerfall tror ja när ja vart på toa o var nära på att svimma ;D

tj123: HAHA! fan va grym du va på den kuben då! :D men kan tänka mig att de är bra för muskeln! ;)
jo, ja tycker han va mer lättsam den här gången! :) o skämtade osv, på konsultationen så va han mer strikt osv.
så de kändes bra! :)
och ja är än så länge nöjd me brösten, trots väldigt svullna! känner känsel på ena men på andra ere lite mer tveksamt. känner LIITE när ja drar me nageln på det, men annars inget. den andra känns vid direkt beröring liksom. haha bra ja e på at förklara.......

Gilla

Tj123

Kvinna ·

15 mar, 2013

Limpan93, troligen blodsockerfall. Drack också cola för att må lite bättre. Hur mår du idag? Baraboobs: haha jag har blivit beroende av den ;) Jag är verkligen skitnöjd med Örjan. Han har varit toppen hela tiden, hört just att han kunde vara lite strikt men har inte känt av det. Känns så himla bra alltihopa just nu. Så himla glad! Har också full känsel i ena, det andra är nästan helt utan känsel men det kommer väl tillbaka! Tror aldrig jag såg dig? Jag var uppe tidigt, ganska ljust hår, utsläppt nu på morgonen:p Jag träffade på Malla och pratade en del. Tycker verkligen det har varit skönt att ha er som lite stöd här inne!
Gilla

malla

Kvinna ·

15 mar, 2013

Jag kunde ju inte sova alls på kliniken inatt, mådde illa och hade jätteont (i magen också) spydde en gång sen blev det lite bättre.

Idag mår jag bättre! Är stel o ömmar som tusan i tuttarna, kan inte göra "gympan" så bra. Har legat o sovit på soffan med massa kuddar under mig i 4 timmar, så himla skönt! Så nu väckte  min pojkvän mig för vi ska strax äta middag :)

Jag har inte tittat på tuttarna än för det gör så ont så vågar inte lossa på bandet mellan. Men utanpå ser det riktigt snyggt ut! Örajn sa att opn hade gått jättebra och att det såg fint ut. Hoppas nu bara att det fortsätter i denna riktning o man är helt bra sen :) Har känsel men mest i vänstra. La in 225 och 250.

Tj123- vad mysigt det var att träffa dig! Skönt att sitta o prata med nån sådär efteråt.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

15 mar, 2013

Jag och min pojkvän har tittat flera gånger. Haha. Är verkligen så himla nöjd med resultatet. Bättre än jag hade kunnat tänka mig. Mår fortsatt otroligt bra. Kan göra nästan allt obehindrat. Skulle dock behöva sova. Inte sovit en blund idag. Hoppas jag sover riktigt gott inatt! Stör mig bara på min bandagerulle. Ser helt stört ut när jag har tröja osv på mig :/ Hoppas din smärta släpper snart Malla och ja det var väldigt mysigt, kändes bra att vi kunde prata av oss lite om våra nya bröst. Dina kommer bli kanon, du hade ju snygga redan innan och det jag såg idag ser lovande ut! :)
Gilla

booblady

Kvinna ·

16 mar, 2013

Ja e nog mellanläget mellan er två, har väldigt ont men kan göra jympan osv :) dock vaknade ja nyss o JÄVLAR va stel ja e!! O typ drar i ena ärret tror ja de e, jättekonstig känsla, men som att nån snittar i en så fort ja gör fel rörelse me högerarmen :/ AJ säger ja bara haha!! Ne, ja va mest på rummet faktiskt o pratade me min roomie :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Aj då! Hoppas det blir mindre stelt snart. Ja juste du fick ju en rumskompis, vad mysigt! Hade jag också önskat att jag hade! Gick allt bra för henne? Hur har du ni med sömnen? Jag kan inte sova. Är helt slut men kan inte sova, blir galen snart. Sjukt utmattad! Hur ser dom ut booblady Snygga? Lagom stora?
Gilla

booblady

Kvinna ·

16 mar, 2013

Ja de va roligt att ha nån att prata me, man kände sig inte lika ensam o orolig över smärtan liksom :) De gick bra för henne, lite illamående på kvällen o så men gick över under natten :) Ja kunde inte sova pga att grannarna hade fest under mig haha! Så har somnat till o sen vaknat när de höjt musiken osv :p när de äntligen slutade spela vid fyra så fick ja lite sömn :) men får sova middag sen! Asso har ja öppnat en gång o kollat men tycker de ser bra ut för min kropp osv :) nu e de bara jävligt svullna haha!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag har inga problem med sömnen, sover som en stock men ställer klockan så jag kan ta mina piller :) Tänkte kolla ifall det är någon mer än jag som har ondare i vänster bröstmuskel? Beror det på om man är höger eller vänsterhänt? Jag är högerhänt. Känns som att det stramar så fort jag rör vänsterarmen men på höger så är jag mer rörlig. Jättejobbigt faktiskt :(
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag hörde flera som hade ondare i ena muskeln. Tror det inte är någon fara. jag har inte ont i någon. Ska bara äta Alvedon nu då Örjan ville att jag skulle sluta med tradolan i och med att jag inte kan sova. Mailade tidigt imorse och fick svar ganska snabbt. Har annat smärtstillande hemma jag vet att jag sover gott på så om jag inte klarar mig på bara Alvedon tar jag en sån ikväll, behöver ju sömn för att läka. Jobbigt med festen. Hoppas dom är lugnare ikväll. Skönt att du tycker det verkar bra iaf! Du då limpan93, hur ser dina ut?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Har förresten lagt upp före och efter bilder som just visar min missbildning före och hur han lyckats få den att döljas så bra! Så sjukt glad!:)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

16 mar, 2013

Den här tråden hade jag missat! Haha :( Opererades också den 14
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

16 mar, 2013

Var det bara jag som var uppe typ hela tiden och gick under op dagen? Såg typ inga andra förutom en tjej som jag pratade lite med och någon som gick hastigt förbi i röd mjukisdress! Jag har också mycket ondare i höger tutte.. Vänster känner jag knappt av alls faktiskt. Hoppas allt gått bra för er tjejer :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem