Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag var uppe och gick på kvällen en del. Hade sån yrsel hela dagen, har så lågt blodtryck och hade väldigt låg puls ett tag. Ht knappt haft ont alls faktiskt. Hur känner du inför storleken osv? Är du nöjd?
Gilla

malla

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag sov hela natten inatt! Så himla skönt! Gick o la mig 20.30 o vaknade inte förens 5.30 då fick min pojkvän hjälpa mig upp o så satte jag mig i soffan o somnade igen till kl 8 så nu är jag utvilad! Känner mig dock väldigt stel och har ont i hela brösten men det är uthärdligt iaf :)

Tj123: vad skönt för dig att du nästan kan röra dig obehindrat!! Det kan verkligen inte jag haha, känner mig som en pensionär o min kille skrattar åt min teknik (gör typ benböj när jag ska ta upp ett glas eller nåt)
Gilla

malla

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag va verkligen inte uppe o gick på kvällen, var likblek o blev illamående direkt då.. Men mår som sagt mkt bättre nu o äter normalt :) Så idag blir det fram med grillen i det fina vädret o grilla hemmagjorda hambugare!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

16 mar, 2013

Tj123: Jag har inte vågat ta av mig bh:n ännu för att kolla haha! Men utanpå ser det riktigt bra ut :) Ljubi: Jag mådde hela tiden så illa så fort jag satt upp så jag låg mest och vilade, kunde gå på toa men sen fick jag skynda tillbaka in på mitt rum för att inte spy då jag började kallsvettas :( Cola hjälper faktiskt mot illamående så det har min kille fått köpa hem :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Haha jag har kikat flera gånger. Har t.om duschat och jag är verkligen nöjd. Ska försöka skriva min op-berättelse under dagen. Skönt att du mår bättre Malla! Har du vågat kolla än? GOTT med grillat. Limpan93:Ja cola är kanon just när det gäller snabb energi, och apelsinjuice tycker jag också fungerar bra! Jag måste knäppa upp bh:n ibland och ta bort bandagerullen jag har tryckt mot höger bröst. Måste lufta liksom. Rädd att det ska bli skavsår typ om jag blir svettig och fuktig under.
Gilla

booblady

Kvinna ·

16 mar, 2013

åhh har inte vågat ta av mig min BH än haha!
men tänkte försöka mig på att duscha imorrn så då måste den ju typ av ;D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Haha men åh är du inte nyfiken? Jag har sett hur många gånger som helst! Hur har du mått idag?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag har sett dom och dom är ju väldigt svullna och sitter väldigt högt upp! Va tråkigt att ni mått illa allihopa, har faktiskt mått oförskämt bra verkar det som. Boobalady: ta av dig bhn och kolla vettja :D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Har också mått asbra (förutom yrseln) fram tills ikväll, tog min sista smärtstillande igår då jag inte lyckats sova ännu. Så har nu bara Alvedon som tablettet så nu har jag faktiskt ont. Inte så konstigt kanske? Haha Annars har jag ju varit helt smärtfri vilket varit härligt! Håller med ovan, kika på dom booblady. Skulle spricka av nyfikenhet om jag inte hade sett mina :P
Gilla

booblady

Kvinna ·

17 mar, 2013

Amen som sagt såg dem på kliniken ;D men har ba min kusin här o e rädd att ja inte får på bhn igen HAHA!! Asso den sitter sjukt tajt o ja kan inte göra vissa rörelser me armarna för då drar stygnen som satan :p Asso för övrigt, ere ba ja som vill bränna upp den här BHn?? Ja dör typ, den spänner åt som FAN!! Ser alldeles för lite ut på mig tycker ja me -.-
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag hatar min men mest för bandagerullen som sitter mellan brösten och pressar mitt högra bröst åt höger. Sa just till min pojkvän: jag vill också bara kunna ha bhn som alla andra tjejer! Hade älskat att bara få ha den. Öppnade just upp och luftade lite. Har fått skavsår efter rullen... Haha. Du kommer antagligen behöva hjälp att knäppa den sen. Min pojkvän gör det åt mig. Jag kan nog själv men vill ont spänna mig så mycket. Det kliar så jävligt i hela mina tuttar!! Gissar att det ät nerver och sen såret som kliar när det läker? Blir tokig! Dessutom full känsel i ena och noll i andra. Såklart känsel i höger där rullen trycker. Otur! Hur mår du annars idag då booblady?
Gilla

booblady

Kvinna ·

17 mar, 2013

Ah okej, e bandagerullen för de där me din 'missbildning' o de eller har de me nåt annat att göra? ;o Men fan otur som sagt att du har känsel i just de bröstet :p Joo de kliar inte haha! Skönt de iaf ;D men de drar i ärren nu, känns som de e tejpen som drar ihop huden liksom, så när ja gär vissa rörelser så får ja typ stanna upp för de gör så JÄVLA ont, som att nån gör ett snitt på nytt typ :p Men ja e ändå positiv, kommer ju få awesome boobs sen, de e ba stå ut lite till:D de klarar vi! :) Btw, tycker ni att vi e på dag 3 nu? Eller räknar ni opdagen som dag 1?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag tycker att vi är på dag 4 nu :) Opererades tidigt på torsdagen så räknar de som en hel dag!
Gilla

Viggospiggo

Kvinna ·

17 mar, 2013

Hur mår ni idag? Ska opereras den 2/4. Ledig en vecka sen. Kan man börja jobba efter det tror ni?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag räknar fram tills i eftermiddag som dag 3 iaf. Jag var nog en av dom sista att opereras så det här typ gått 30h bara. Ja rullen är pga att den muskeln är försvagad och orkar därför inte hålla implantatet på plats själv. Har för första gången så jävla ont idag på höger sida nu när jag endast har Alvedon i kroppen. Har inte ont alls på något annats sätt, bara just att det trycker mot den muskeln hela tiden. Men det är ju för att jag ska slippa ha en enda stor tutte som den sitter där. Den pressar ju hela bröstet tillbaka till rätt plats då det just nu vill gilda in i mitten. Är bara glad att man knappt inte ser missbildningen längre. Det är så värt denna akuta smärta jag fick när jag vaknade idag. Tror jag skulle klarat mig kanon på bara Alvedon om jag inte haft rullen, nu måste jag försöka få i mig något som ger lite smärtlindring. Hur är allt annars? Har du kikat än? Hur är det med toaletten? Jag kissar ofta men har svårt att få igång det och jag kissar väldigt lite. Ser för övrigt ut att vara gravid. På riktigt. Ser inte klokt ut. Haha. Hur är aptiten osv? Har ni tagit några före och efter bilder? Till viggospiggos. Jättesvårt att säga. Beror på vad du jobbar med såklart samt hur mycket smärta du kommer att uppleva, jag hade nog varit väldigt lik Ljubi om det inte vore för min missbildade bröstkorg. Har haft noll ont fram till imorse vilket jag är säker på beror på rullen jag måste ha, samt att jag endast ätit Alvedon sen igår morse. Jag skulle kunnat jobba dagen efter om jag jobbade på ett kontor liksom. Jag har mått så jäkla bra bortsett från yrsel som jag vanligtvis får lätt pga av mitt låga blodtryck och min låga puls. Särskilt när jag som op-dagen inte fick äta förrän vid middagstid. Fungerar inte alls för mig, måste ha regelbunden mat då jag tränar väldigt mycket normalt sett. Tror en vecka är standard om du jobbar på kontor osv. Men jag kan ha fel. Jag har haft tur att kunna vara typ varit hemmafru 9månader men ska eventuellt börja jobba i april så jag har iaf tid på mig att läka innan dess.
Gilla

limpan93

Kvinna ·

17 mar, 2013

Booblady: Jag räknar den här dagen som dag 3 då jag opades sent på torsdagen, tror dom sa att jag var sist av alla :) Jag har mer känsel i det vänstra bröstet än det högra, men känner lite grann i höger så det är jag glad för :) Däremot så kliar bh:n oerhört, speciellt vid kanterna, så har jag en gång kliat så går det liksom inte att sluta, då börjar det klia på andra ställen. Har ni också så? Tj123: Aptiten är riktigt dålig, jag dricker bara varma koppen-soppa och cola, fick i mig ett paket nudlar igår men det var allt :(
Gilla

Viggospiggo

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag jobbar halvtid som speciallärare. Borde gå bra efter en vecka hoppas jag. Annars får jag väl sjukskriva mig.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Limpan93Nej jag tycker bara att det kliar i brösten så att säga. Och i såret/ärret då.. Trist med maten. Jag äter bra men är sinnessjukt törstig. Dricker normalt sett nästan inget men just nu häller jag i mig. Men det är nog bara bra! Viggospiggo: huvudsaken är nog att du inte behöver lyfta tror jag. Om du slipper det är det nog lugnt. Annars får du väl som sagt sjukskriva dig. Flera som gjort det vet jag! Det går alltid att lösa. Hur känner du inför operationen?
Gilla

Viggospiggo

Kvinna ·

17 mar, 2013

Längtar massor. Men börjar bli lite nervös att jag inte beskrivit tydligt nog hur jag vill att de ska se ut.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Vart ska du opereras och av vem? Vad är din tanke gällande storlek osv. Är du säker gällande det? Ålder, längd, vikt, barn? Haha är nyfiken :p
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem