Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

malla

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag mår ganska oförändrat. Kan klä på mig själv och gå på toa utan problem :) så det är skönt! Tog en duch idag med.. klarade det mesta men min pojkvän fick hjälpa mig att gnugga i håret lite.

Tar 1 tradolon om dagen ungefär och maxdos alvedon.. har svårt att ta mig upp ur sängen trots att jag sover halvsittandes ;) Klarade av att ta mig upp ur soffan idag så det är vel framsteg!

Är stel som tusan bara, slarvar lite med gympan :/ är ni bra på den? tycker det svider i brösten efteråt.

Jag har lite känsel i båda brösten men dom är sjukt svullna o sitter vid hakan, bröstvårtorna är skelögda också :P men tror det kommer bli riktigt bra i slutänden!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

17 mar, 2013

Oj! Jag vräker i mig mat och vatten :) Verkar som att jag är rätt opåverkad..
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag vräker också i mig! Törstig heeeela tiden! Känns som om jag inte gör annat än att äta och dricka just nu! Glad att jag för en gångs skull är törstig. Skönt att du mår bättre Malla! Jag gör gympan, fungerar kanon! Var noga med den, tror den hjälper mer än man tror!
Gilla

booblady

Kvinna ·

17 mar, 2013

ooookej då e vi på dag 3,5 då haha!
men de står i papprena att dag 3-4 e värst så hoppas på att de värsta e över snart ;) stay strong!

idag tjejer ska ni va stolta över mig för ja tog av mig bhn o duschade!
de ser bra ut men fan va svullna dom är haha!! vill ba att de ska gå en månad så att de faller på plats vafan xd o de va så skönt att gå utan BHn en stund! den känns ärligt för liten för mig, de liksom sticker ut på sidorna, tänker bara att ja hoppas inte den pressar implantaten åt några konstiga håll liksom :(
Gilla

Viggospiggo

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag tror att jag är säker;) 350 cc bakom. 172 cm, 62 kg, två barn och två tömda bröst;) Örjan Gribbe ska operera mig på Proforma. Känner mig säker på honom iallafall.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag är stolt! Duktig du är!! Du ser det var inte så farligt. Det är ju sköööönt! Vilken storlek har du? Det står i bak, om du kollat eller orkar kolla :p Gick det bra med första duschen?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag har storlek M på min haha!! Och jag är liten tjej!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

17 mar, 2013

Jag hade M först men den omtyckta rullen är så stor och när dom skulle sätta dit den fick vi byta storlek.. Haha och jag är heller inte särskilt stor. 66-67cm i midjan så L låter skitstort! Tar jag bort rullen är bhn alldeles för stor! Hur tajt sitter din Ljubi? Antar att det är svårt för oss att jämföra då dom förstås sitter lite olika. Men du och booblady kanske har lättare att kunna jämföra? Sitter den så tajt som på henne?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

18 mar, 2013

Viggospiggo skrev:
Jag tror att jag är säker;) 350 cc bakom. 172 cm, 62 kg, två barn och två tömda bröst;) Örjan Gribbe ska operera mig på Proforma. Känner mig säker på honom iallafall.
Då är vi ungefär lika stora! Kommer nog bli jättebra, jag känner att mina är precis lagom till min kropp! Tror du kommer bli jättenöjd! Örjan har varit kanon! Har skrivit op-berättelsen nu om du vill veta hur jag kände och så :)
Gilla

booblady

Kvinna ·

18 mar, 2013

ja kollade när ja duschade för ja blev nyfiken på varför den kunde sitta så tajt, trodde dock de skulle stå som i en BH, typ 65 eller nåt. hade fan gissat på 60 då kan ja säga, haha!
men de va en medium, o mina bröst som sagt nästan ploppar ut på sidorna! blir typ rädd på natten när den ligger o trycker upp brösten mot armhålorna liksom, där vill ja ju inte att de ska växa fast! xD
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

18 mar, 2013

Aha nej min sitter absolut inte så tajt! Tycker den sitter bra faktiskt. :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

18 mar, 2013

Nej det verkar ju lite väl tajt? Ring och fråga? Kanske går att byta? Du ska ju ändå ha den ett tag framöver. Hur är era bröst idag? Ena mitt är mer svullet, höger såklart. Fortfarande hårda även om dom inte är som på op-dagen.
Gilla

4an

Kvinna ·

18 mar, 2013

hejsan på er tjejer.  vi opades samma dag jag har inte hängt med i erat forum tidigare men var tvungen att höra hur ni mår.!?? jag har kännt mig rätt överkörd tills igår kväll då det kändes lite lite bättre det gör fft ONT men är lite mera rörlig tror jag. sover sittande. tar tramadolen till natten och 1 på dan. men man blir lite loj av dom. tuttarna är ju så sjukt svullna dom sitter ju under hakan som två limpor  ; )
sen bröstvårtorna lutar raktfram kanske lite neråt å det ser ju inte så läcker ut men det lägger sig vell när svullnaden lägger sig sa dom iaf.
har era tuttar börjat bli lite mjukare upptill eller är dom fft hårda och spända??

TJ123 jag tror att det där med sömnen även kan bero på all medicin man får under och efter narkosen kroppen blir lite upp och ner innan allt lämnar kroppen.

massa kramar på er.

Gilla

Tj123

Kvinna ·

18 mar, 2013

Kul med ännu en till! Du har nog rätt angående narkosen. Sover iaf bättre nu utan tramadol och med en annan tablett, har ju varit smärtfri fram tills igår. Vart på riktigt orolig över att något hänt i ena bröstet då jag bara stod och tjöt inne i badrummet. Alltså från noll smärta och helt rörlig till hundra typ. Fortfarande riktigt ont, ska nog ringa Örjan och höra, dock ganska säker att det är rullen som trycker högra bröstet på plats som orsakat det onda. Mitt vänstra bröst är mindre svullet och heller ingen smärta där. Båda är spända men mjukare än på op-dagen. Mina bröstvårtor pekar rakt ut men brösten ska ju hänga till sig och då fylls ju underpoolen och det är då bröstvårtorna glider upp som jag förstår? Annars är det bra. Känns som om höger bröst snart sitter i armhålan. Hur nöjd är du med storlek osv? Äter och dricker du bra? Jag har min op-berättelse på min sida, skrev ner den igår ledans jag hade den i minnet :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

18 mar, 2013

Hallå där tjejer! Hur mår ni idag? Har som sagt inte haft så mycket smärta och sovit och ätit ordentligt hela tiden, men börjar då huvudvärk nu och börjar trött a på att vara så här jäkla stel alltså, känns som de sitter två träplankor fastspikade på bröstet! Haha När börjar dom mjukna egentligen? Sjukt jobbigt att vara så himla stel och trött. Mina är nog lika svullna haha
Gilla

Tj123

Kvinna ·

18 mar, 2013

Be din pojkvän massera nacken och ryggen. Min gjorde det igår och det var sååå skönt! Mår bättre idag men sämre än op-dagen och dagarna efter. Igår var dock värst. Håller med om ryggen. Man blir så trött i den! Jag har problem med magen, jag ser ut att vara i 5 månaden, sjukt ledsamt då jag vanligtvis är slank om magen. Testat att "få igång" den men inget verkar hjälpa. Den är stenhårt och börjar göra ont nu. Haha. Hur är era magar?
Gilla

mazlin

Kvinna ·

18 mar, 2013

Vad har eran läkare sagt till er om tiden efter op?
Är ni sjukskriven och hur länge?
Ska ringa kliniken nu i veckan och boka tid :) så det är roligt att följa er. 

Gilla

Ljubi

Kvinna ·

18 mar, 2013

Min mage är bra iallafall :D dricker kaffe på morgonen så den kommer igång :) Men svullen är den ju helt klart, samlar alltid på mig grymt mycket vätska efter narkos och OP men det försvinner ju :) Guuuud vad jag längtar efter att gå till gym1 helt galet :(
Gilla

Tj123

Kvinna ·

18 mar, 2013

Har helt glömt att dricka kaffe! Haha helt sjukt!? Försvann mitt kaffesug under narkosen kanske? Hur kan man glömma något som man annars dricker flera gånger om dagen? Alltså GYMMET!! Spenderar normalt 7-10h där i veckan plus div. löptundor och powerwalks med hunden. Längtar ihjäl mig! Kommer börja köra ben och mage så fort Örjan tillåter mig. Var nyss ute på promenad, mår mycket bättre. Skönt att få igång blodet lite. Känns så surt att jag har ont nu när jag inte hade förut. Men det är sååå värt det såklart! Jag har haft lyxen att inte behöva jobba på ett tag så jag är hemma. Kommer dock troligtvis börja jobba i april någon gång då det är tröttsamt att vara hemmafru :P Vissa är sjukskriva ett par veckor vet jag. En del bra ett par dagar en del flera veckor. Väldigt olika! Var och när har du tänkt Mazlin? Haha ja du är ju med och läser våra uppdateringar under själva processen. Önskar att jag hade kunnat gjort det jag med. Nu skriver vi ju våra tankar och känslor i nutid utan eftertanke. Förstår att det kan vara intressant om man vill genomföra samma sak :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

18 mar, 2013

Ska också ut på en promenad när en tjejkompis kommer förbi! Är eget företagare så jag jobbar lite som jag vill faktiskt, men hatar att bara sitta vill till gymmet och jobba får tuppjuck på att bara ligga eller som du säger -vara hemmafru! Killen kan ingenting hahah, skickade honom att handla och han kom hem med 1 av 10 rätt! ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem