Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Men Hej! Har tänkt på dig! Vad kul att höra av dig! Jag sover halvdåligt och har dom senaste dagarna haft värre smärta än direkt efter operationen. Har mailat Örjan för jag är lite orolig att rullen jag har trycker på för mycket. Jag äter Alvedon nu bara. Gjorde det några dagar men har fått tagit en och annan oxycontin för dom kan jag sova bättre på iaf. Jo morgonen är jobbig. Jag är så himla trött i ryggen! Känner mig som en gammal kärring. Längtar som tusan tills på torsdag eller fredag. Jag tycker smärtan försvinner när jag är utan bhn. Som sagt det är bog rullen som är boven. Haha men vafan! Bara jag som inte vågat ännu då? Varit nära men fegar ur, kanske ska ge det ett försök idag då;) Man får inte bära första veckan men sen tror jag att man får känna efter själv, det får ta emot men det ska inte göra ont som jag förstått det? Var försiktig så ska nog ingenting gå sönder. Booblady: haha ja egentligen ska jag väl vara glad som haft turen att vakna med normalformade men man oroar sig iaf. Haha. Jag tror inte man får ont. Det kommer nog kännas som om dom ska glida av. Mm man vänjer sig nog. Mamma säger att det är så att ha bröst, man känner av dom när man går osv. Jag som haft så små har ju aldrig känt det.
Gilla

booblady

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tj123: exakt, ja har inte heller vetat hur de är att ha bröst men då vet vi nu då hur de känns ;)
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tj123: Jag har inte heller vågat ha sex ännu så du är inte ensam ;)

Killen är ju helt fachinerad o har lite svårt att koncentrera sig på plugget när jag står i hallen framför spegeln o tittar på mina nya tuttar haha! Dom sitter verkligen under hakan o vill att dom ska sjunka ner lite, sen är bröstvårtorna på olika höjd men det va dom innan med, så det är nog något jag får räkna med.. funderar på att lägga upp nån bild snart :P

Hur har ni det med känseln idag? Jag har känsel i höger bröstvårta men inte i vänster, sen på sidorna har jag också känsel.

På morgonen när jag vaknar gör det lite ont eftersom man ligger på rygg o det känns som implantaten trycker mot bröstkorgen.. hoppas man inte får problem med muskelpåverkan :/ Känner ni också så?
Gilla

booblady

Kvinna ·

19 mar, 2013

Ahh , de där med morgonen som sagt att de ligger o trycker under hela natten liksom.. :) så tror absolut att det är helt normalt!

ahh har känsel på båda brösten, men har bara känsel i högra bröstvårtan o inte i vänstra, känns jättekonstigt haha!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Har inte heller känsel i vänster bröstvårta! Men det kommer nog tillbaka :) Vad gör ni om dagarna? Hur pass sysselsatta är ni?
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Haha vad kul att vi har samma att ingen har känsel i vänstra 💋

Jag pratar i telefon, sitter vid datorn, lyssnar på musik, kollar how I met your mother, promenerar, vilar.. (sitter här) så inte så jättemkt!

Ni då?

Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Ungefär samma, ligger i sängen och myser med min sjuka hund, mamma kommer och tar ut henne då och då. Fast just nu håller jag på och bakar, så det lär ta en stund, kommer vara helt slut ikväll! Tycker mina bröst är så mycket mjukare idag! Hur är era? Alltså jag skulle vilja lägga upp en bild men ta bort den sen, går det att göra så? Är inte bekväm med att den ligger uppe för länge.
Gilla

booblady

Kvinna ·

19 mar, 2013

asso med tanke på att de e snöstorm ute nu så sitter ja inne! dock kände ja igårkväll hur mycket spring i benen ja hade! kunde knappt sova. så skulle behöva en promenad! men sitter mest hemma, men tror ja har feber oxå för ja e hängig o hostig >.< så tar de lugnt med flit
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Har lagt upp två bilder nu från idag, målade dock över bröstvårtorna då det känns mindre naket. Får se när jag plockar bort dom igen. Antagligen ikväll. Haha
Gilla

Viggospiggo

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tji123: Du har fått jättefina bröst. Nu är jag säker på att jag valt rätt storlek och kirurg. Om två veckor är det min tur hos Örjan.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Det är jag också säker på att du har gjort! Jag tycker att han ät helt fantastiskt på alla sätt och vis. Säker på att du kommer att bli nöjd! :)
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tj123: Dina ser ju jättefins ut! Ser ut som dom har sjunkit lite, mina känns som dom sitter uppe i hakan typ :P Tycker också mina känns lite mjukare idag, men fortfarande riktigt hårda!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tack! Var svullen upp till nyckelbenen dom första dagarna men det gick ner snabbt och själva inläggen verkar också ha trillat ner. Önskar jag haft en bild från första dagen. Hur skönt som helst att slippa vara så svullen iaf! :)
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Nu har jag lagt upp bild iaf! Tycker brösten är väldigt mkt åt sidorna.. önskar de sjunker in lite snart o att bröstvårtorna blir lite mer lika :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

19 mar, 2013

Haha jag har inte heller känsel i vänster bröstvårta! Idag bränner dom och stretar emot som fan :(
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Ser ju skitbra ut Malla! Tror allt du önskar kommer börja förändras så fort dom får hänga till sig. Skitsnyggt till din kropp ju! Mina bröstvårtor var olika i början men häromdagen var det som om dom hamnade lika igen. Haha. Har ju iofs haft rullen som hjälpt höger bröst på plats. Längtar tills dom är mjuka och som en del av kroppen. Men det blir ju bättre för varje dag. Och magen, så sjukt svullen. Fyfan :(
Gilla

malla

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tj123: Tack! :) Känns som storleken blir perfekt! Kanske blir så för mig med då :)
Längtar med som tusan! Fan vad snygga vi kommer va sen!
Jag har inte alls problem med svullen mage, samlar aldrig på mig så mkt vätska.. dricker proviva, det är ju bra för magen med! Det är inte så bra för magen med alla tabletter så då är det bra att ta magbakterier som balanserar magbalansen!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

19 mar, 2013

Haha ja vi kommer ju att vara det! Äntligen liksom! Köpte faktiskt proviva igår och a-fil. Äntligen fått igång magen och min pojkvän kom just hem och väckte mig och sa att magen inte var lika svullen, det var det första han la märke till så det har ju uppenbarligen hjälpt! Tycker dock inte provivan är så god, tips på någon smak?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

19 mar, 2013

Jag har precis lagt upp bild! Täckt över min tatuering dock, dom är vääääldigt svullna och oformade! Jag har samlat på mig massa vätska och äter heeeeela tiden! Och massa godis haha fyfan saknar gym1!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

19 mar, 2013

Proviva mangosteen kiwi är god och blåbär!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem