Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

07 sep, 2011

Novembertråden 2011

Bröstförstoring

Kunde inte hitta någon sådan tråd så tänkte att man kunde starta upp en.

Är det någon som ska opa sig under november? Var, hos vem och hur mycket ska du lägga in? :)

Själv är det den 10/11 som gäller för min del hos Helena Svensdottir på Citadellkliniken med 345 cc mellanprofil.

249

Sortera efter

Anonym användare

07 nov, 2011

I morgon vid denna tiden sover(kan ju hoppas iaf) jag på kliniken. Känns helt galet spännande nu!

Är så grymt nyfiken på att å se mina nya bästisar så jag håller på att spricka :-D

Jag har varit råfökyld de senaste dagarna, men känner mig helt ok idag. Ska ringa kliniken imorrn o kolla så det ändå ä ok.

Gilla

Smultron

Kvinna ·

08 nov, 2011

om exakt 2 veckor har jag mina nya tuttar!!!! LÄNGTAR!!!

Gilla

Saraaa

Kvinna ·

08 nov, 2011

Ja opades igår och har inte mått de minsta illa! Enbart lite snurrig av tradolan, men inte alls obehagligt! För mig har de varit en häftig upplevelse, har sååååå snygga bröst;)
Gilla

emmjoseris

Kvinna ·

08 nov, 2011

15 dagar sedan så smäller det för min del! Den 23/11 på Proforma med Örjan Gribbe! Längtar!!!

Gilla

Jatropha

Kvinna ·

08 nov, 2011

I morgon smäller det för mig med, men har nog inte fattat det. Är inte det minsta mer pirrig och nervös än jag varit senaste månaden. Galet. Men skönt samtidigt.

Fick ändrad tid till 10 i morgon istället för sju, ganska skönt att slippa upp i värsta svinottan. Hoppas jag slipper vänta en massa iaf.

Gilla

Hulda

Kvinna ·

08 nov, 2011

På plats i Stockholm.. Imorn smäller det :) Kl 7.45 ska jag vara på proforma. Spännande!

Gilla

bewi

Kvinna ·

08 nov, 2011

Jag OPade mig idag!!!! :D Allt har gått superbra verkligen (förutom att mitt tåg va försenat). Jag fick lugnande på rummet, två Alvedon en morfintablett (som skulle verka i några timmar) och en antiflamatorisk tablett, samt en besk shot som va lugnande. Blev inte groggy utan mer att man "flöt med". Sen inne i OPsalen fick jag två sprutor mot illamående i armen och alla andra grejer man oxå får ;) Jag kommer faktiskt ihåg att jag låg på uppvaket och pratade både men narkosläkaren och ssk. Och jag mådde inte illa alls och har inte gjort på hela dagen/kvällen :) Så ni som ska OPa er ni behöver inte vara rädda för illamående om ni ber om dom där extra sprutorna som motverkar det!!! Lycka till alla :D
Gilla

Kvinna ·

09 nov, 2011

Hulda skrev:

På plats i Stockholm.. Imorn smäller det :) Kl 7.45 ska jag vara på proforma. Spännande!

aahhh då syns vi där imorrn! stort lycka till :D

Gilla

Hulda

Kvinna ·

09 nov, 2011

Kharma: vilket rum är du i? Tänkte hälsa på :P
Gilla

leiali

Kvinna ·

09 nov, 2011

Stort grattis till alla er nyopade, och Stort Lycka till till er som ska göra det i dagarna :) spännande. Mailade min kirurg för någon dag sen om att efter att ha läst mycket om släta/texturerade att jag nog hellre ville ha släta, det vi bestämt var egentligen mentor siltex coh ll High profile 450cc, 12,7cm bredd och 5,2 projektion. Men tror att jag hellre vill ha släta coh l och då gå ner till 425cc, och då hamnar jag på en bredd på 12,5cm, projektion 5,0. Fick svar idag att han han tyckte det skulle fungera. Men undrar fortfarande lite över: Hur stor eller gör det någon stor skillnad mellan 425cc och 450cc? Någon som vet?

Gilla

Jatropha

Kvinna ·

09 nov, 2011

Då var man hemma igen, ett par bröst rikare. :) Har gått super, varit pigg nog att ligga och läsa hela em, och knappt haft ont. Nu ligger jag hemma på soffan och blir ompysslad av sambon. Fick ett bröstband som komplement till sportbhn, även om art Clinic inte brukar köra med det som standard. Hade tydligen ovanligt fast och motsträvig vävnad, så de behöver lite hjälp nedåt. Får hoppas det är nåt positivt i längden så de håller sig uppe. :)
Gilla

DanCus

Kvinna ·

09 nov, 2011

Jag ska :)

Den 24 november på USÖ av Mattias Elmér.

Tittar man i operationskalendern så är tydligen den 24 ett populärt datum...

Gilla

Anonym användare

09 nov, 2011

Idag är det 3 veckor kvar!! =)

Gilla

Anonym användare

09 nov, 2011

Woho imorgon gäller det för min del. Klockan 10.00 ska jag infinna mig på kliniken i Landskrona. Nervös? Nej, inte ännu. Lär väl dyka upp imorn. Ni andra - önskar er ett stort lycka till för ni som ska göra det och jag hoppas att allt går bra för er som redan har legat på op bordet! Vi lär ju höras så fort jag känner att jag lever :)

Gilla

Saraaa

Kvinna ·

10 nov, 2011

Lycka till Sockergurkan!!:)
Gilla

knäckehäxan

Kvinna ·

10 nov, 2011

Hej! Jag opereras om mindre än 2 v, 23/11 på citadellkliniken av Peter Cosmo

530cc var vad jag blev rekommenderad på konsultationen, men jag är fortfarande tveksam...

Men förväntansfull!!! :)

Gilla

Tusse

Kvinna ·

10 nov, 2011

Snart är det dags för min del!! Ihhh.. Klockan 8.00 ska jag infinna mig på kliniken. Har sovit lite lätt inatt, men vaknat och kikat på klockan och gått på toa ett x antal ggr :). Nerverna som spelar en ett spratt. En spännande dag väntar. På konsultationen pratade vi om 450 cc bakom muskeln. Men ännu är inte allt bokat och klart så vi får se vad Ivan tycker.
Gilla

citadell2011

Kvinna ·

11 nov, 2011

Jag joinar, bara 10 dagar kvar tills man sitter på tåget till Landskrona igen =)
Gilla

honelin

Kvinna ·

11 nov, 2011

Nu är det gjort för mig :) har ganska så ont där stygnen är, stramar som bara den men den andra smärtan är inte så farlig och jag mår bra :) Lycka till ni som är på tur :)
Gilla

Norpan75

Kvinna ·

11 nov, 2011

Hej ! Jag ska också opa mig på Proforma clinic. Min tur är det på onsdag , kl 07:45 Börjar känna mig lite smått nervös faktiskt ,ska lägga in 325cc i vänstra och 375 / 400 cc i det högra mp bakom. . Känns som så Stor skillnad på 325cc och 400 ,hade varit skönare om det var Samma i båda tycker jag . Men det går inte på grund av en Fraktur på revbenet som ger mer volym på ena sidan. Så vi får Se vad det blir :P Lycka till allihopa !
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem