Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

07 sep, 2011

Novembertråden 2011

Bröstförstoring

Kunde inte hitta någon sådan tråd så tänkte att man kunde starta upp en.

Är det någon som ska opa sig under november? Var, hos vem och hur mycket ska du lägga in? :)

Själv är det den 10/11 som gäller för min del hos Helena Svensdottir på Citadellkliniken med 345 cc mellanprofil.

249

Sortera efter

Anonym användare

28 okt, 2011

1 november 450 mentor högprofil :) längtar och är sjukt nervös!

claes lossing calanderska i göteborg

Gilla

Anonym användare

29 okt, 2011

nu är det inte alls många dagar kvar.. känns helt sjukt.

Gilla

leiali

Kvinna ·

29 okt, 2011

Hejsan alla november opare :) ansluter mig också till er, har idag varit på konsultation på Läkarhuset Norr Umeå, och bokade in op den 24 november, hade själv tänkt 400cc, men vi kom fram till 450cc high profil framför muskel, och om jag då förstod det rätt så hamnar jag då på en bredd på implantatet som var 12,5, han kollade i en implantatlista när jag undrade om det här med bredd och projektion, men jag tror det blev bra. Har en egen bröstbredd på 14 cm, och då skulle man egentligen dra av 2,5 cm för att hamna på rätt bredd, men det gick visst bra med lite bredare. är det någon som tycker detta verkar konstigt så säg gärna det.

Hur som så känns det helt fantastiskt och jag som ni andra längtar sjuuukt mycket :d!

Gilla

Anonym användare

29 okt, 2011

Hej! Jag sällar mig också till er :) Jag ska opereras den 15 november, ska lägga in 400 cc runda inplantat bakom muskeln. Är såå sjukt förväntansfull, vet inte hur jag ska orka vänta två veckor till!?!
Gilla

Hulda

Kvinna ·

29 okt, 2011

Välkomna alla nya november tjejer :) Kul att vi blir fler och fler :) Ska bli otroligt spännande att få se allas bröst sen när dom är gjorda.

Gilla

Anonym användare

30 okt, 2011

Shiit vad ja börjar bli nervös redan. Igår var de exakt en månad kvar för mig, vilket betyder att de e Mindre än en månad idag. Börjar kännas verkligt nu ju. Har haft op bokad sen juni och man bara väntar och väntar, men nu närmar de sig med stormsteg.

Läängtar!

Gilla

Inanna

Kvinna ·

30 okt, 2011

Imorgon smäller det! Skitnervös. Borde inte vara, men har en massa ångest angående narkos och så.. Tänk om jag stryker med, för fåfängas skull, och lämnar mina barn moderlösa. :(

Gilla

Inanna

Kvinna ·

30 okt, 2011

Imorgon smäller det! Skitnervös. Borde inte vara, men har en massa ångest angående narkos och så.. Tänk om jag stryker med, för fåfängas skull, och lämnar mina barn moderlösa. :(

Gilla

Anonym användare

30 okt, 2011

Idag är det 1 månad kvar till min op, juhuu!!

Gilla

Saraaa

Kvinna ·

30 okt, 2011

ja har bara 1 vecka kvar nu!!!!! GAAAAH

Gilla

Jatropha

Kvinna ·

30 okt, 2011

Jag har en vecka kvar på onsdag... Kämpar för att hålla mig fullt sysselsatt om dagarna så man inte tänker för mycket på det. :)

Gilla

zzofia

Kvinna ·

31 okt, 2011

Heej tjejer!

op den 29 nov och har fortfarande inte kunnat sluta röka ordentligt än. Börjar få lite smått panik nu! :O Någon som är i samma situation?!

Gilla

Inanna

Kvinna ·

31 okt, 2011

Jepp, bara timmar kvar nu.

Gilla

Anonym användare

31 okt, 2011

Hej!! Här måste ju jag vara med  Jag ska opas på KKAB i Falköping av Stefan Modin den 9/11. Jag är en fyrabarnsmorsa som alltid längtat efter "riktiga" bröst. Är hel sjukt nervös för att bli sövd, men väldigt målinriktad, då jag verkligen vill detta. Ser fram emot att prata mer med er efter att jag läst igenom tråden.
Gilla

Anonym användare

31 okt, 2011

Är det nån mer än jag som ska opas på KKAB?
Gilla

Anonym användare

31 okt, 2011

Det har varit o är mitt största tvivel inför att göra op. Tänk om man dör under narkosen eller av följder av op o mina barn blir utan mamma bara för att jag vill ha större bröst. Men jag försöker tänka så att det handlar om livskvalité för mig o risken är ju extremt liten att man faktiskt stryker med så det är värt risken. Jag är skitnervös iaf!! Lycka till idag!
Gilla

Anonym användare

31 okt, 2011

Usch ja det med rökningen är jobbigt! Har bestämt att jag jag sluta imorgon ( prick två veckor kvar till op) men det kommer bli supersvårt. Ju närmre jag kommer op- dagen desto mer nervös blir jag= mer röksugen. Känner på mig att de två veckor som är kvar kommer bli ett helvete :(
Gilla

Kvinna ·

31 okt, 2011

Opbröst skrev:

Hulda skrev:

karma skrev:

jaa verkligen samma här! hoppas på en relativt tidig tid ändå så man slipper hungra ihjäl sig hela dagen..

haha vad bra!:)

Hur märkte du din betalning? Ska man skriva nå spec på den?

Det finns en medelanderad och där skrev jag mitt namn (för&efter)personnr o datum för op.

Lycka till

jo fast tjejer jag ringde till proforma idag och frågade vad man skulle skriva och hon sa "bara ditt personnummer"!

Gilla

zzofia

Kvinna ·

31 okt, 2011

PumaCat skrev:
Usch ja det med rökningen är jobbigt! Har bestämt att jag jag sluta imorgon ( prick två veckor kvar till op) men det kommer bli supersvårt. Ju närmre jag kommer op- dagen desto mer nervös blir jag= mer röksugen. Känner på mig att de två veckor som är kvar kommer bli ett helvete :(

jaa inte bara det att de vanliga suget är jobbigt utan det att man e så himla nervös att man måste röka hela tiden! Sedan kan jag säga att jag igentligen inte vill sluta röka. men självklart vill jag ju göra op men i bland känns det som att jag snart skiter i op bara jag får röka :S

Gilla

Hulda

Kvinna ·

31 okt, 2011

karma skrev:

Opbröst skrev:

Hulda skrev:

karma skrev:

jaa verkligen samma här! hoppas på en relativt tidig tid ändå så man slipper hungra ihjäl sig hela dagen..

haha vad bra!:)

Hur märkte du din betalning? Ska man skriva nå spec på den?

Det finns en medelanderad och där skrev jag mitt namn (för&efter)personnr o datum för op.

Lycka till

jo fast tjejer jag ringde till proforma idag och frågade vad man skulle skriva och hon sa "bara ditt personnummer"!

Hehe, okej :) Men då borde det duga om man skriver namn och personnummer som jag gjorde.. har du fått din tid nu? måste man vänta prick till en vecka (onsdag) innan man ringer och får tiden? Vill ha den nuuuu :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem