Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Trasselsudd

Kvinna ·

04 feb, 2020

Lycka till pinkroose!! ??
Gilla

Bacopa Sutera

Kvinna ·

04 feb, 2020

Ellas skrev:

Hallonpokalen skrev:

Emandm skrev:

Ellas skrev:

Ja nu kan nedräkningen äntligen börja, hurra!!! Känns som att jag är sist ut här? Opereras den 24:e. Någon mer som skall opas i slutet av månaden? ?

26 här ?

Op den 25e ?

Vad roligt att vi är tre stycken där på sluttampen iaf! ?Var skall du opa dig och vad blir det för implantat?

Ja verkligen spännande å följa andra som går igenom samma sak? Jag ska opereras på citadell i Landskrona hos Jörg. Och han rekommenderade motiva full 500cc. Har en skillnad på 20ml på brösten men han sa att det kommer bli bra ändå att ha samma storlek på implantaten så jag hoppas han har rätt. ??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

04 feb, 2020

Jag opereras nästa torsdag. Har bestämt Menthor hög profil 400 cc. Börjar fundera omdet blir för lite... Har redan gått upp från 360.. Någon annan som är i samma tankebanor om storlek?
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

04 feb, 2020

Såå spännande att läsa..!! Jag ska op mig den 18/2 på samma ställe, nästan samma cc också..har valt 400cc men inte high profil.. Följer dig med spänning för höra/läsa hur du mår nu kommande vecka :)
Trasselsudd skrev:

Pumba86 skrev:

Undrar hur det gått för Trasselsudd!Hoppas allt gått bra och hon inte har allt för ont. Lycka till imorrn Pinkroose!

Så svårt det där med storlek Natval!Jag kan inte råda dig alls.

Nu är det nästan 12 timmar sedan jag vaknade med mina nya boobies ? känns helt overkligt, fattar liksom inte att dem är mina ? allt har gått superbra och jätte smidigt, personalen här är underbar! Svimmade nästan första gången jag gick på toaletten men sedan dess har det gått bra ? imorgon klockan 9 kommer jag åka hem och hoppas allt blir lika smidigt hemma!

Gilla

Anonym användare

04 feb, 2020

Ellas skrev:

Emandm skrev:

Ellas skrev:

Ja nu kan nedräkningen äntligen börja, hurra!!! Känns som att jag är sist ut här? Opereras den 24:e. Någon mer som skall opas i slutet av månaden? ?

26 här ?

Vad roligt! ?Har nervositeten börjar kicka in än?

Ja ju mer jag går igenom i huvudet vad det är jag faktisk ska gå igenom kommer det & går lite. Men kommer väl inte riktigt ”fatta” förns det är dags! Själv då? ? såg att du också hade en liten hemma , min yngsta är snart 16 mån också! ?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

04 feb, 2020

Hallonpokalen skrev:

Ellas skrev:

Hallonpokalen skrev:

Emandm skrev:
Ellas skrev:

26 här ?

Op den 25e ?

Vad roligt att vi är tre stycken där på sluttampen iaf! ?Var skall du opa dig och vad blir det för implantat?

Ja verkligen spännande å följa andra som går igenom samma sak?
Jag ska opereras på citadell i Landskrona hos Jörg. Och han rekommenderade motiva full 500cc. Har en skillnad på 20ml på brösten men han sa att det kommer bli bra ändå att ha samma storlek på implantaten så jag hoppas han har rätt. ??

Vad roligt! Min syster gjorde nyligen en op med Motiva Round 500cc Full och de är redan jättefina efter knappt två månader! Hoppas att du kommer att bli lika nöjd med resultatet du också :) 20 ml är ju väldigt lite så det kommer förmodligen inte synas alls efter op! Räknar redan ner dagarna här hemma men det känns fortfarande galet avlägset
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

04 feb, 2020

Pinkroose hur har det gått?vi väntar alla med spänning!Ni som opererat er, något ni tänkt på som ni inte tänkte på innan, tips eller trix ni vill dela med er av? Till er andra som oxå tvekar över storlek, jag velar hela tiden. Jag tror att man blir lite greedy, lr iaf jag. Jag vill inte vakna och känna att jag lagt 55000 på ngt som knappt syns. Samtidigt vill jag inte bli ett par vandrande tuttar. Ena stunden gillar jag en nätt siluett men nästa vill jag ha lite större och fejklooken??Så störd. Tror jag kommer gå på det kirurgen föreslagit men vi skulle diskutera det lite på op-dagen så det känns tryggt. Imorrn är det bara en vecka kvar. Börjar sjunka in lite. I söndags va jag lite pirrig och hade svårt att komma till ro när jag skulle sova men nu är det vardag med jobb, barn, matlagning osv så tiden går fort. Så kul att kolla in denna gruppen varje dag nu och se vad som hänt och hur det går för de som opat sig och dela tankar med de som närmar sig????
Gilla

Ellas

Kvinna ·

04 feb, 2020

zeev01 skrev:

Jag opereras nästa torsdag. Har bestämt Menthor hög profil 400 cc. Börjar fundera omdet blir för lite... Har redan gått upp från 360.. Någon annan som är i samma tankebanor om storlek?

Om något är för lite eller mycket är ungefär samma sak som att fråga hur långt ett snöre är här inne i forumet, haha :) Beror helt på vad du är ute efter för resultat och hur din kropp ser ut idag. Spontant, utan att ha sett dig, tror jag att 400cc blir naturligt men stort och fylligt på dig utan kläder men ändå hyfsat diskret med kläder utifrån din längd och vikt. Men fokusera inte på cc för det kan skilja hur mycket som helst beroende på bredd och projektion. Låga och breda implantat kan ha precis samma cc som smala och höga. Börja med att kolla upp vilken bröstbredd du har, och en tumregel är att du håller dig till samma bredd eller 1cm mindre lite beroende på hur mycket egen vävnad du har innan, hur dina bröst är placerade på kroppen och vilken implantatstyp du skall ha (prata med din kirurg om detta) och sen jobbar du dig uppåt med projektionen bara tills du hittat en som känns bra. Jag har t.ex. 13,5 i bröstbredd och min kirurg säger att 12,5cm är optimalt för min kropp i bredd så de jag kan välja mellan är Motiva Ergonomix Mini 310cc, Demi 380cc eller Full 450cc som alla har samma bredd men olika projektion/put :)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

04 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Hur mår du Jesss, frisk än? Snart vår tur?

Jag är frisk!! Men sååå nervös och jag ifrågasätter mig hundra ggr om dagen om jag verkligen vill detta. Hur mår du?! Jag blev för övrigt framflyttad från 08 till 10, kanske att vi möts i dörren då :D
Gilla

Jesss

Kvinna ·

04 feb, 2020

gunnarssons skrev:

Jag opererade mig igår på nordiska kliniken i Stockholm :)
Supernöjd med mitt val av klinik och storlek på brösten.
Bara att fråga om det är något du undrar över :)

Åh! Va skönt att du är klar och så nöjd!! Hur lång tid från att du rullades in på operation tills att du åkte hem?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

04 feb, 2020

Ellas skrev:

zeev01 skrev:

Om något är för lite eller mycket är ungefär samma sak som att fråga hur långt ett snöre är här inne i forumet, haha :) Beror helt på vad du är ute efter för resultat och hur din kropp ser ut idag. Spontant, utan att ha sett dig, tror jag att 400cc blir naturligt men stort och fylligt på dig utan kläder men ändå hyfsat diskret med kläder utifrån din längd och vikt. Men fokusera inte på cc för det kan skilja hur mycket som helst beroende på bredd och projektion. Låga och breda implantat kan ha precis samma cc som smala och höga. Börja med att kolla upp vilken bröstbredd du har, och en tumregel är att du håller dig till samma bredd eller 1cm mindre lite beroende på hur mycket egen vävnad du har innan, hur dina bröst är placerade på kroppen och vilken implantatstyp du skall ha (prata med din kirurg om detta) och sen jobbar du dig uppåt med projektionen bara tills du hittat en som känns bra. Jag har t.ex. 13,5 i bröstbredd och min kirurg säger att 12,5cm är optimalt för min kropp i bredd så de jag kan välja mellan är Motiva Ergonomix Mini 310cc, Demi 380cc eller Full 450cc som alla har samma bredd men olika projektion/put :)

Tack Ellas för ditt engagerade och kloka svar. Tror definitivt att du har rätt. Försökt googla mycket på 400 och min reflektion är precis vad du skriver!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

04 feb, 2020

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Hur mår du Jesss, frisk än? Snart vår tur?

Jag är frisk!! Men sååå nervös och jag ifrågasätter mig hundra ggr om dagen om jag verkligen vill detta.

Hur mår du?! Jag blev för övrigt framflyttad från 08 till 10, kanske att vi möts i dörren då :D

Skönt! Jag längtar fortfarande, räknar timmarna nästan haha:D Är inte ett dugg nervös över själva op utan snarare inför den eventuella känslan av ”vad faaaan vad stooora de är” när jag vaknar?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

04 feb, 2020

Jag är rädd för att ha så ont efter op att jag får ångest. Har dock sett såååå många youtube-vloggar nu om tjejer som gjort förstoringar, och det har lugnat mig. Alla överlever ju smärtan! Men ändå nervös för att känna mig ”klaustrofobisk” i smärtan. Fångad i min kropp liksom. Någon annan som känner likadant?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

04 feb, 2020

zeev01 skrev:

Jag är rädd för att ha så ont efter op att jag får ångest. Har dock sett såååå många youtube-vloggar nu om tjejer som gjort förstoringar, och det har lugnat mig. Alla överlever ju smärtan! Men ändå nervös för att känna mig ”klaustrofobisk” i smärtan. Fångad i min kropp liksom. Någon annan som känner likadant?

Jag känner precis som du zeev01! I början var jag mest rädd för narkosen, sen för hur jag skulle må efter narkosen (illamående, groggy osv), sen lite rädd för att storleken skulle kännas för stor och nu är jag lite rädd för smärtan. Jag är annars inte så smärtkänslig av någon anledning (eller kan bara jämföra med typ koloskopi, sätta in spiral mm som jag inte tyckt varit så farligt), men man vet ju aldrig hur ont just det här gör. Är också lite rädd för att må dåligt av tabletterna/smärtstillande. Har du blivit sövd förut?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

04 feb, 2020

zeev01 skrev:

Jag känner precis som du zeev01! I början var jag mest rädd för narkosen, sen för hur jag skulle må efter narkosen (illamående, groggy osv), sen lite rädd för att storleken skulle kännas för stor och nu är jag lite rädd för smärtan. Jag är annars inte så smärtkänslig av någon anledning (eller kan bara jämföra med typ koloskopi, sätta in spiral mm som jag inte tyckt varit så farligt), men man vet ju aldrig hur ont just det här gör. Är också lite rädd för att må dåligt av tabletterna/smärtstillande. Har du blivit sövd förut?
Gilla

Pharmagirl

Kvinna ·

05 feb, 2020

Hejhej! Sitter sömnlös och har läst alla era inlägg i februaritråden och även jag har tid i slutet på månaden, 25/2 närmare bestämt. På fettisdagen och allt?? Är velig vad gäller både projektion, volym och ytstruktur. Det som är säkert är att det blir Motiva round. Jag är ganska nätt i överkroppen med taniga armar och tunn tunn hud (revben och allt sticker liksom ut fast jag är normalviktig till min längd eller kanske lite under men inget som märks nämnvärt). Det gör det komplicerat vid val av implantat...Inte nog med det...jag har dessutom olika stora bröst OCH de sitter på olika höjd? Nu ser ni nån deformerad person framför er kan jag tänka mig? Min kirurg tyckte inte att skillnaden i storlek var tillräckligt stor för att det skulle behöva åtgärdas med olika storlek på höger och vänster sida och skulle försöka lägga fickan så brösten hamnar på någorlunda samma höjd, men vi får se. Just nu känner jag mig helt förvirrad över vad jag ska välja för projektion. Har alltid haft minimala bröst, och nu när jag passerat 40, och efter att ha ammat 3 barn tätt, i sammanlagt 4,5 år, så sa det bara poff och allt försvann över en natt...ja allt förutom två sorry ass bröstvårtor som desperat hänger sig kvar. Noll egen vävnad typ. Har funderat på bröstförstoring sen tonåren så det är inget jag fattat beslut om i all hast. Så snurrar tankar om komplikationer. Jag brukar vara den personen i statistiken som drabbas av diverse konstigheter och har sämst läkekött så förutsättningarna är inte på topp direkt? Tål dessutom inte morfin så är prolig över smärtlindringen och måendet efteråt? Och vad ska man säga till barnen?? Som man kämpar och pratar med, om att tycka om sig själv precis så som man är osv osv. ”Men det gäller inte mamma för hon ska minsann fixa till det som blivit trasigt...” och det är ju inte ens trasigt utan fullt fungerande. Känner mig som världens hycklare, men jag vill verkligen detta av hela min kropp och själ så jag bara måste genomföra det. För mig själv. Ja faktiskt helt för min egen skull och för att stilla mina egna hjärndemoner. Nu blev det maratoninlägg, som vanligt, jag har svårt att fatta mig kort ? Jag som bara skulle skriva mitt datum och kolla hur det gått med alla som är färdigopererade. Har ni tips och klokheter så dela gärna med er! Vad har ni valt för ytstruktur på era implantat? Släta? Strukturerade? Ni med Motiva, ska man välja silk surface eller velvet surface? Full eller corsé. Ha en fin natt hörni och kram på er?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

05 feb, 2020

De gick jätte bra igår!? Men va (är fortfarande?) så trött yr och illamående när jag kom hem att telefonen fick ligga där den låg. Det spänner, värker och man går lite framåtlutad, och dom är jätte svullna! men så sjukt glad!?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

05 feb, 2020

Pinkroose skrev:

De gick jätte bra igår!?
Men va (är fortfarande?) så trött yr och illamående när jag kom hem att telefonen fick ligga där den låg.

Det spänner, värker och man går lite framåtlutad, och dom är jätte svullna! men så sjukt glad!?

Grattis Pinkroose till avklarad operation!!
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

05 feb, 2020

Pinkroose skrev:

De gick jätte bra igår!?
Men va (är fortfarande?) så trött yr och illamående när jag kom hem att telefonen fick ligga där den låg.

Det spänner, värker och man går lite framåtlutad, och dom är jätte svullna! men så sjukt glad!?

Å vad skönt att höra att allt gått bra <3 Grattis till nya boobs! Hur är smärtan idag? Mår du ok?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

05 feb, 2020

Tack hörrni?? De gör ont, spänner och ett tryck, speciellt när jag går. Snitten börjar göra sig påminda, och satans ont i ryggen?? men ändå hanterbart. Väldigt trött dock, nickar till i omgångar?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem