Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Dafne92

Kvinna ·

05 feb, 2020

Pharmagirl skrev:

Hejhej!

Sitter sömnlös och har läst alla era inlägg i februaritråden och även jag har tid i slutet på månaden, 25/2 närmare bestämt. På fettisdagen och allt??

Är velig vad gäller både projektion, volym och ytstruktur. Det som är säkert är att det blir Motiva round. Jag är ganska nätt i överkroppen med taniga armar och tunn tunn hud (revben och allt sticker liksom ut fast jag är normalviktig till min längd eller kanske lite under men inget som märks nämnvärt). Det gör det komplicerat vid val av implantat...Inte nog med det...jag har dessutom olika stora bröst OCH de sitter på olika höjd? Nu ser ni nån deformerad person framför er kan jag tänka mig? Min kirurg tyckte inte att skillnaden i storlek var tillräckligt stor för att det skulle behöva åtgärdas med olika storlek på höger och vänster sida och skulle försöka lägga fickan så brösten hamnar på någorlunda samma höjd, men vi får se.

Just nu känner jag mig helt förvirrad över vad jag ska välja för projektion. Har alltid haft minimala bröst, och nu när jag passerat 40, och efter att ha ammat 3 barn tätt, i sammanlagt 4,5 år, så sa det bara poff och allt försvann över en natt...ja allt förutom två sorry ass bröstvårtor som desperat hänger sig kvar. Noll egen vävnad typ.

Har funderat på bröstförstoring sen tonåren så det är inget jag fattat beslut om i all hast. Så snurrar tankar om komplikationer. Jag brukar vara den personen i statistiken som drabbas av diverse konstigheter och har sämst läkekött så förutsättningarna är inte på topp direkt? Tål dessutom inte morfin så är prolig över smärtlindringen och måendet efteråt?

Och vad ska man säga till barnen?? Som man kämpar och pratar med, om att tycka om sig själv precis så som man är osv osv. ”Men det gäller inte mamma för hon ska minsann fixa till det som blivit trasigt...” och det är ju inte ens trasigt utan fullt fungerande. Känner mig som världens hycklare, men jag vill verkligen detta av hela min kropp och själ så jag bara måste genomföra det. För mig själv. Ja faktiskt helt för min egen skull och för att stilla mina egna hjärndemoner.

Nu blev det maratoninlägg, som vanligt, jag har svårt att fatta mig kort ? Jag som bara skulle skriva mitt datum och kolla hur det gått med alla som är färdigopererade.

Har ni tips och klokheter så dela gärna med er!

Vad har ni valt för ytstruktur på era implantat? Släta? Strukturerade?

Ni med Motiva, ska man välja silk surface eller velvet surface? Full eller corsé. Ha en fin natt hörni och kram på er?

Hej Pharmagirl! Spännande, då opar du dig bara några dagar efter mig! Jag känner verkligen igen mig i dina tankar, både om projektion mm samt även relationen till dina barn (har inga egna än, men tänker på mina ev framtida barn). Har gått i precis samma tankar. Är jag en hycklare som annars förespråkar det vackra i det naturliga osv? Men, har också kommit fram till att jag ju så gärna vill det här och att vi kanske bara har ett endaste liv! Jag tycker att du gör rätt i som mamma att tänka på dig själv. Mina föräldrar rökte tex och förespråkade att jag och min syster aldrig skulle börja röka och jag har endast tagit munbloss några få gånger ;-). Man är inte perfekt och det är ok att göra något för sig själv. Vad jobbigt att du inte riktigt tål morfin, blir du illamående eller är det något annat? Är också lite orolig för morfinet och hur jag ska må. Har för mig att jag dock har ätit citodon (dock ju en prekursor) en period när jag hade njurbäckeninflammation och ryckskott samtidigt och inte ens kände av det. Visste faktiskt inte att det fanns olika ytor på motiva. Är den ena lite strukturerad? Har du läst något om ALCL? Om jag förstått det hela rätt så kan den typen av lymfom uppkomma hos personer med texturerade implantat (dock extremt ovanligt och jag vet inte om det gäller strukturen på motivas, dom känns ju annars så säkra). Vad är det annars för skillnad mellan släta och strukturerade? Kram!! <3
Gilla

Laura84

Kvinna ·

05 feb, 2020

SLÄTA IMLANTAT: Mindre kapsling De nye implantatene fra Motiva er släta. Så de skal kjennes mjukare og bevege seg bedre i kroppen. Det er også mindre kapsling i følge produsenten. MEN - kapsling i en viss grad er bra. Da sitter implantatet mer på plass. Motiva kan "flyte mer fristt" Dessuten har ikke Motiva sine implantater vært like lenge på markedet. Så det er lett å vise til forskning med liten kapselgrad. Strukturerade: Mentor sine implantat (iallfall de som er i Norge) er alle strukturerte. Så her er det en større kapselfare..... Og de er kanskje litt "hårdare" De veldig strukturerte implantatene er tatt bort fra markedet mange steder. Andre som har input?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

05 feb, 2020

Åh va skönt att höra att allt gått bra Pinkroose!nu får du vila upp dig och bara ta det lugnt. Visst va det nån som hade operation kmorrn 6/2?som är näst på tur? Angående de olika strukturerna visste jag inte heller att Motiva hade två att välja mellan?vad sa din kirurg Pharmagirl?Vad rekommenderade han?vart ska du opas?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

05 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Åh va skönt att höra att allt gått bra Pinkroose!nu får du vila upp dig och bara ta det lugnt. Visst va det nån som hade operation kmorrn 6/2?som är näst på tur?

Angående de olika strukturerna visste jag inte heller att Motiva hade två att välja mellan?vad sa din kirurg Pharmagirl?Vad rekommenderade han?vart ska du opas?

Ja jag försöker haha, men så svårt att bara vara still i soffan, reser väl mig lite oftare än va jag borde för nu gör de riktigt ont? men känner mig dum som låter mannen göra allt?? men jag vet att jag måste.
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

05 feb, 2020

Ja..lättare sagt än gjort tänker jag??ska nog inte yttra mig innan jag är i samma sits..är oxå rastlös samt en kontrollmänniska så kommer nog fresta på att bara ligga i soffan. Men man borde nog försöka njuta av den stunden för är en av få gången man kommer kan slippa allt för en stund och bara va
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

05 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Ja..lättare sagt än gjort tänker jag??ska nog inte yttra mig innan jag är i samma sits..är oxå rastlös samt en kontrollmänniska så kommer nog fresta på att bara ligga i soffan. Men man borde nog försöka njuta av den stunden för är en av få gången man kommer kan slippa allt för en stund och bara va

Ja precis. Känns nu ikväll att man rest sig mkt upp och ner ifrån soffan. Ska försöka slappna av lite mer imorgon??
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

05 feb, 2020

Har skrivit ihop en operationsberättelse om nån vill läsa, bara söka på mitt namn?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

05 feb, 2020

Imorgon är jag på tur! Kl 10 är op planerad till och jag ska infinna mig 930. Får ont i magen bara av att skriva detta. Jag vill fan inte ha ont :S
Gilla

zeev01

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Imorgon är jag på tur! Kl 10 är op planerad till och jag ska infinna mig 930. Får ont i magen bara av att skriva detta. Jag vill fan inte ha ont :S

Lycka till Jesss! Detta kommer du fixa!♥️♥️
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Dagen är kommen ??? lycka till, du fixar det galant! Jag ska vara på plats 13. Sååå spännande!
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

De kommer gå jätte bra!??
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Ja herregud alltså! På väg in nu, 50 min tills jag bör vara på plats och så håller vi tummarna för att det inte är några förseningar. Vill bara ha det gjort nu :D
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Ja herregud alltså! På väg in nu, 50 min tills jag bör vara på plats och så håller vi tummarna för att det inte är några förseningar. Vill bara ha det gjort nu :D

Lycka till!!?❤
Gilla

zeev01

Kvinna ·

06 feb, 2020

Lycka till!! :)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Klaaaar!!! Känner mig oförskämt pigg och har det så skönt i min säng på uppvaket. Snart borde en pof-syster ansluta ?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:

Lycka till!!?❤

Tack ❤ Hur mår.du?!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

zeev01 skrev:

Lycka till!! :)

?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

06 feb, 2020

Grattis till avklarad operation Jesss!! <3 Om exakt en vecka ligger jag på uppvaket.... det enda som snurrat i mitt huvud idag är BRÖST :) haha
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Klaaaar!!! Känner mig oförskämt pigg och har det så skönt i min säng på uppvaket. Snart borde en pof-syster ansluta ?

Grattis!??
Gilla

Laura84

Kvinna ·

06 feb, 2020

Er det flere av er som har haft olika storlekar som kirurgen han anvênda på operation? Eks hos mig skal han teste båda 195 och 225 under operasjonen... Skal opereres 26.februari.... iiiik ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem