Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

La upp en bild på mina 2 dygn gamla jätte svullna tjejer??
Gilla

annikahk

Kvinna ·

06 feb, 2020

Lycka till!!!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Åh! De där kommer bli fina ser ju jag det ??
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Pinkroose skrev:

Åh! De där kommer bli fina ser ju jag det ??

Åh tack så mycket? ja jag hoppas de haha, just ju känns de bara svullet och ser jätte konstigt ut, men så är de ju i början?
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

06 feb, 2020

Klaaaar? ligger på uppvak sedan 1h tillbaka och även jag mår oförskämt bra! Känns helt underbart
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2020

Skönt att läsa att det gått bra för alla här själv har jag OP på tisdag är sååå taggad.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Klaaaar? ligger på uppvak sedan 1h tillbaka och även jag mår oförskämt bra! Känns helt underbart

Skönt!!! Jag är hemma nu med de mest spända boobsen i världshistorien känns det som ? Hade du också fyra män under operationen? För mig var alla män ink systrarna. Helt annan stämning i rummet med lite skön musik haha
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Skönt!!! Jag är hemma nu med de mest spända boobsen i världshistorien känns det som ?

Hade du också fyra män under operationen? För mig var alla män ink systrarna. Helt annan stämning i rummet med lite skön musik haha

Hehe? Jag hade narkos-Ove och en manlig ssk. Somnade innan någon annan kom in:) jag känner mig inte särskilt spänd alls, de är tom mindre än vad jag förväntat mig men antar att de svullnar upp sen
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Skönt!!! Jag är hemma nu med de mest spända boobsen i världshistorien känns det som ?

Hade du också fyra män under operationen? För mig var alla män ink systrarna. Helt annan stämning i rummet med lite skön musik haha

Hehe? Jag hade narkos-Ove och en manlig ssk. Somnade innan någon annan kom in:) jag känner mig inte särskilt spänd alls, de är tom mindre än vad jag förväntat mig men antar att de svullnar upp sen

Vilken storlek blev det? Jag körde 340cc
Gilla

Laura84

Kvinna ·

06 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Vart hittar jag bilden?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

Laura84 skrev:

Pinkroose skrev:

Vart hittar jag bilden?

Den ska finnas på min sida?
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

06 feb, 2020

Grattis alla till nya kompisar.. jag har ju 11 dagar kvar , och det känns som att jag kan äta upp allt jag ser.. alltid så när jag är nervös.. jag äter.. och äter.. Peter sa att det skulle bli bra om jag tappar 2-3 kilo-då i november.. och istället har jag gåt upp 2 till?.. och börjar att tänka om jag kommer att bli nöjd med storleken.. såå nervös har jag inte varit innan.. inte ens innan förlossningar...
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Grattis alla till nya kompisar.. jag har ju 11 dagar kvar , och det känns som att jag kan äta upp allt jag ser.. alltid så när jag är nervös.. jag äter.. och äter.. Peter sa att det skulle bli bra om jag tappar 2-3 kilo-då i november.. och istället har jag gåt upp 2 till?..
och börjar att tänka om jag kommer att bli nöjd med storleken.. såå nervös har jag inte varit innan.. inte ens innan förlossningar...

Nej denna nervositet jag hade innan va hemsk, aldrig haft sån innan. Men när jag väl kom till kliniken så släppte de. Tror jag hade turen att allt gick så fort när jag väl kom in
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 feb, 2020

Laura84 skrev:

Pinkroose skrev:

Vart hittar jag bilden?

I hennes profil men du måste bli silvermedlem först ?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss hur mår du??
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

06 feb, 2020

Aa tufft.. nu måste jag jobba en hel vecka till.. och äta.. han ska ta lite från mina love handles.. kan han inte ta allt som jag har för mycket??
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

06 feb, 2020

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Nästan samma då:) Jag körde 320, kändes superbra efter jag fått ställa lite frågor
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 feb, 2020

zeev01 skrev:

Jesss hur mår du??

Jag mådde så illa igår av morfinet så här skippat det. Ger lite mer smärta men hanterbart. Sen sover man inte så bra...
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:
Jkagdn skrev:

Nästan samma då:) Jag körde 320, kändes superbra efter jag fått ställa lite frågor

Hur mår du idag då?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Pharmagirl skrev:

Hejhej!

Sitter sömnlös och har läst alla era inlägg i februaritråden och även jag har tid i slutet på månaden, 25/2 närmare bestämt. På fettisdagen och allt??

Är velig vad gäller både projektion, volym och ytstruktur. Det som är säkert är att det blir Motiva round. Jag är ganska nätt i överkroppen med taniga armar och tunn tunn hud (revben och allt sticker liksom ut fast jag är normalviktig till min längd eller kanske lite under men inget som märks nämnvärt). Det gör det komplicerat vid val av implantat...Inte nog med det...jag har dessutom olika stora bröst OCH de sitter på olika höjd? Nu ser ni nån deformerad person framför er kan jag tänka mig? Min kirurg tyckte inte att skillnaden i storlek var tillräckligt stor för att det skulle behöva åtgärdas med olika storlek på höger och vänster sida och skulle försöka lägga fickan så brösten hamnar på någorlunda samma höjd, men vi får se.

Just nu känner jag mig helt förvirrad över vad jag ska välja för projektion. Har alltid haft minimala bröst, och nu när jag passerat 40, och efter att ha ammat 3 barn tätt, i sammanlagt 4,5 år, så sa det bara poff och allt försvann över en natt...ja allt förutom två sorry ass bröstvårtor som desperat hänger sig kvar. Noll egen vävnad typ.

Har funderat på bröstförstoring sen tonåren så det är inget jag fattat beslut om i all hast. Så snurrar tankar om komplikationer. Jag brukar vara den personen i statistiken som drabbas av diverse konstigheter och har sämst läkekött så förutsättningarna är inte på topp direkt? Tål dessutom inte morfin så är prolig över smärtlindringen och måendet efteråt?

Och vad ska man säga till barnen?? Som man kämpar och pratar med, om att tycka om sig själv precis så som man är osv osv. ”Men det gäller inte mamma för hon ska minsann fixa till det som blivit trasigt...” och det är ju inte ens trasigt utan fullt fungerande. Känner mig som världens hycklare, men jag vill verkligen detta av hela min kropp och själ så jag bara måste genomföra det. För mig själv. Ja faktiskt helt för min egen skull och för att stilla mina egna hjärndemoner.

Nu blev det maratoninlägg, som vanligt, jag har svårt att fatta mig kort ? Jag som bara skulle skriva mitt datum och kolla hur det gått med alla som är färdigopererade.

Har ni tips och klokheter så dela gärna med er!

Vad har ni valt för ytstruktur på era implantat? Släta? Strukturerade?

Ni med Motiva, ska man välja silk surface eller velvet surface? Full eller corsé. Ha en fin natt hörni och kram på er?

Välkommen Pharmagirl! Vad roligt att vi nu är fyra stycken som op-as 24:e-26:e! ?Förstår helt hur du menar med att man känner sig som en hycklare, jag kommer inte att berätta för mina barn alls (de är 7, 4.5 och 1.5 år). Som tur är kommer jag förmodligen att kommer undan med någon vit lögn om någon av mina äldsta två frågar. Tror jag kommer att säga att brösten ändrats lite efter att jag slutade amma i december, de har ju sett mig med mjölkfyllda bröst till och från och kommer nog inte att ifrågasätta det öht. Kanske berättar för dem när de blir äldre (typ 20+) men så länge de är barn eller unga vuxna vill jag inte påverka deras syn på sig själva öht. Min dotter liknar sin pappa i kroppen och på den sidan av släkten finns betydligt mer former så jag hoppas att hon naturligt får lite mer bröst än jag någonsin haft och att hon därför inte funderar över min storlek (min mamma, mina systrar, mostrar, mormor och hennes systrar osv - alla har varit/ör helt platta). Men precis som du säger är ju det här någonting jag gör för mig själv, och inte för någon annan skull. Men ja, oj vad jag kämpar med dessa tankar dagligen. Det är nog det jag tycker är allra jobbigast med hela op-upplevelsen faktiskt, att det här verkligen "inte är jag" egentligen
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem