Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

zeev01

Kvinna ·

10 feb, 2020

Dafne92 skrev:

zeev01 skrev:

Dafne92 skrev:

Opererar mig nästa torsdag (20e) och har idag börjat få lite rethosta! Är livrädd att det ska utvecklas till bronkit som jag hade för ca 3 år sen och var då riktigt sjuk i ca 3-4 veckor.. Hoppas att det bara är lite hosta och inte blir något mer!! :(

Så kul att läsa era inlägg Cliopatra, Jesss mfl. Vad spännande att det snart är din tur zeev01! Hur känns det?

Men fy din stackare! Försök ta det lugn och ät mycket c-vitaminer! Drick te med honung ?

Jag pendlar mellan jättetaggad och katastrof-känslor? Verkligen två helt olika lägen. Jag har planerat att gå tillbaka till jobb redan på tisdag, börjar ifrågasätta om det är en bra idé..

Hur känner du??

Jaa, får göra det! Jag är ledig fram tills dess så får bara försöka hålla mig borta från folk ?

Haha, förstår dig helt! Så går mina tankar redan, fast kanske lite mildare. Har du ett tungt jobb? Annars kanske det bara är bra att komma iväg och röra lite på sig, få tankarna på annat, men beror ju såklart helt på hur du mår! Vet jobbet om att du genomgått en operation?

Jag är så himla taggad, men samtidigt har jag lite jobbiga tankar också - typ att jag kanske kommer få hängtuttar osv (vilket jag typ inte kan få nu ?)

Jobbar på kontor, så det är dator och papper. Inget tungt. Kan jobba hemifrån en del också. Har försökt att styra i arbetet så att det inte blir katastrof om jag är borta ca en vecka. Ja, min chef vet om. Det är även min pappa? Jobbar i ett familjeföretag. Har sagt till kollegorna jag är ledig Tors ons och eventuellt jobbar hemifrån på måndag. Jobbar alltid sommar för att backa upp när alla personal har ledigt så inget ifrågasätter att jag tar lite ledigt nu helt plötsligt. Har inte haft någon lust att berätta om operationen.. Kanske berättar efteråt. Just nu är jag nervös och vill inte dela med mig till mina kollegor. En kan vara lite väl hård om vad hon tycker (hon har talat illa om plastikoperationer tidigare), så besparar mig det snacket och håller det för mig sj. ??
Gilla

Laura84

Kvinna ·

10 feb, 2020

Virker som de som legger under muskel har svårare/ och lengere tid hvor det er vondt efter? Og ja - står mellom två storleker. Snakkade med två kompisar som har gjort i dag, og båda sa at om man tvekar, gå for den største ;-) ;-)
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

10 feb, 2020

Håller med om att denna tråden är superbra!så roligt att läsa om era framsteg och dela tankar och känslor innan och sen efter. Närmat sig för mig med nu. På onsdag smäller det. Det är fan bara en dag till typ!kan inte fatta! Ska va på kliniken 10.20, vilket passar bra så jag hinner få iväg barn till skola och dagis innan vi åker. Har dryga 2h till kliniken. Lite orolig för det här med fastan bara. Kan må skitilla om jag inte får äta frukost??‍♀️Får ta med spypåse i bilen?nä..natti natti. Hörs imorrn!
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Idag händer det ska vara på plats kl 8 så nu blir det upp och göra sista duschen. Så om några timmar har jag nya tuttar.
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

11 feb, 2020

Natval skrev:

Idag händer det ska vara på plats kl 8 så nu blir det upp och göra sista duschen. Så om några timmar har jag nya tuttar.

Lycka till! ?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

11 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Håller med om att denna tråden är superbra!så roligt att läsa om era framsteg och dela tankar och känslor innan och sen efter. Närmat sig för mig med nu. På onsdag smäller det. Det är fan bara en dag till typ!kan inte fatta! Ska va på kliniken 10.20, vilket passar bra så jag hinner få iväg barn till skola och dagis innan vi åker. Har dryga 2h till kliniken. Lite orolig för det här med fastan bara. Kan må skitilla om jag inte får äta frukost??‍♀️Får ta med spypåse i bilen?nä..natti natti. Hörs imorrn!

Kommer att gå hur bra som helst! ??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

11 feb, 2020

Natval skrev:

Lycka till!??♥️
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

11 feb, 2020

zeev01 skrev:

Dafne92 skrev:

zeev01 skrev:

Dafne92 skrev:

Opererar mig nästa torsdag (20e) och har idag börjat få lite rethosta! Är livrädd att det ska utvecklas till bronkit som jag hade för ca 3 år sen och var då riktigt sjuk i ca 3-4 veckor.. Hoppas att det bara är lite hosta och inte blir något mer!! :(

Så kul att läsa era inlägg Cliopatra, Jesss mfl. Vad spännande att det snart är din tur zeev01! Hur känns det?

Men fy din stackare! Försök ta det lugn och ät mycket c-vitaminer! Drick te med honung ?

Jag pendlar mellan jättetaggad och katastrof-känslor? Verkligen två helt olika lägen. Jag har planerat att gå tillbaka till jobb redan på tisdag, börjar ifrågasätta om det är en bra idé..

Hur känner du??

Jaa, får göra det! Jag är ledig fram tills dess så får bara försöka hålla mig borta från folk ?

Haha, förstår dig helt! Så går mina tankar redan, fast kanske lite mildare. Har du ett tungt jobb? Annars kanske det bara är bra att komma iväg och röra lite på sig, få tankarna på annat, men beror ju såklart helt på hur du mår! Vet jobbet om att du genomgått en operation?

Jag är så himla taggad, men samtidigt har jag lite jobbiga tankar också - typ att jag kanske kommer få hängtuttar osv (vilket jag typ inte kan få nu ?)

Jobbar på kontor, så det är dator och papper. Inget tungt. Kan jobba hemifrån en del också. Har försökt att styra i arbetet så att det inte blir katastrof om jag är borta ca en vecka.
Ja, min chef vet om. Det är även min pappa? Jobbar i ett familjeföretag. Har sagt till kollegorna jag är ledig Tors ons och eventuellt jobbar hemifrån på måndag. Jobbar alltid sommar för att backa upp när alla personal har ledigt så inget ifrågasätter att jag tar lite ledigt nu helt plötsligt. Har inte haft någon lust att berätta om operationen.. Kanske berättar efteråt. Just nu är jag nervös och vill inte dela med mig till mina kollegor. En kan vara lite väl hård om vad hon tycker (hon har talat illa om plastikoperationer tidigare), så besparar mig det snacket och håller det för mig sj. ??

Ahaa, men det är väl ändå ganska så perfekt att du kunnat berätta haha! Okej, skönt att det inte blir konstigt att du är borta. Nej, om du inte känner för att berätta så ska du ju inte göra det. Det är personligt och ju inget som dom "förtjänar" att veta bara för att, du äger ju det här. Jag har tex inte berättat för mina svärföräldrar än som jag är ganska nära med.. Min svärmor har själv opererat brösten för länge sen och skulle absolut råda mig att inte göra det själv (men jag ska ju inte göra såna stora som hon heller).
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

11 feb, 2020

Natval skrev:

Vad kul att få det gjort! Lycka till❤️
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

11 feb, 2020

Såklart vaknade jag upp med världens halsont och ont i kroppen idag. Tror ni att jag hinner bli frisk på 9 dagar? (såklart omöjligt att säga men är så rädd nu). Drömde mardrömmar om att behöva ställa in operationen och inte få en tid förrän en månad efter och jag blev så himla ledsen. ?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

11 feb, 2020

Natval skrev:

Lycka till! ?
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Lykke til alle som skal idag?❤️ På torsdag er det dags for meg...komner til å sove lengst mulig for å ikke bli så sulten, svårt med denne fasten?
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Har bare berettet for min mann og min dotter på 17 som bor hemma. På jobbet har jeg sagt at jeg skal ha semester. Det er jo sportslov her nesta vecka så er ikke så merkelig. Skulle gjerne visst hur lenge jeg behøver ta ledig. Sist behøvde jeg en hel vecka.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

11 feb, 2020

Har precis kommit hem ifrån återbesöket, och allt såg jätte fint ut! Vänster som är lite svullnare än höger, vilket känns då de gör mer ont där, men jag slapp bröstbandet?? 1 vecka idag?? Grattis och lycka till natval??
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

11 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Har precis kommit hem ifrån återbesöket, och allt såg jätte fint ut! Vänster som är lite svullnare än höger, vilket känns då de gör mer ont där, men jag slapp bröstbandet??
1 vecka idag??

Grattis och lycka till natval??

Åh, så roligt att höra ? Och SÅ skönt att slippa bröstbandet. Bara framåt nu då ??
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

11 feb, 2020

Trasselsudd skrev:

Idag firar mina nya bröst en vecka! ? har ÄNTLIGEN börjar känna mig lite normal igen. Fortfarande öm och stel men kan faktiskt göra saker på egen hand. Jätteimponerad på er som går tillbaka till jobbet så kort efter!

Har även lagt upp en bild på mitt resultat ?

Superfint redan ju! Wow!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

11 feb, 2020

Lite uppdatering från mig också:) jag hade op i torsdags och var tillbaka på jobbet igår (måndag), gick hur bra som helst! Tar endast antibiotikan sedan i lördags så jag verkar vara väldigt skonad från det mesta. Har även kört bil i lördags och i söndags och det gick bra (om än med lite mindre rörelser). Har återbesök 18e nästa vecka och hoppas på att få slippa bröstbandet då, det är terror! Lycka till alla ni vars tur det är denna vecka:)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

11 feb, 2020

Hej på er! Nu var det ett par dagar sedan jag var här inne och jösses så mycket ni har hunnit skriva, haha! Så himla roligt att tråden är så aktiv :) Fantastiskt att alla ni som hunnit op-a er verkar må bra också och att ingen har fått några tidiga komplikationer! Jag vaknade upp med lite huvudvärk och smårinnig näsa imorse, nyser stup i kvarten och tårkanalerna lever sitt eget liv. Barnen har precis varit förkylda med långvarig feber och hosta och jag trodde att jag hade klarat mig, men icke! Skit, hoppas verkligen att det inte blir värre! Jag lyckas alltid dra på mig luftvägsinfektioner, bihåleinflammationer och annat elände så fort jag bara tittar på någon som är snorig. 13 dagar kvar till op idag, kämpa kroppen! Dafne92, har du förresten bestämt dig nu ang implantatet? Blir det Demi 380? Jag har laddat upp förebilder nu också, och alltså - jösses. Till och med mina stackars vårtgårdar hänger som små säckar efter att ha ammat alla tre barn länge. Men om mindre än två veckor får jag förhoppningsvis tillbaka mina pigga C/D-kupor igen, tjoho!! Gud vad jag längtar nu alltså, även om det är med skräckblandad förtjusning. Känner mig superpepp ena sekunden och känner nästan för att kräkas av nervositet nästa sekund. Vill bara spola fram tiden till typ april nu!
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Nu är jag klar och mår oförskämt bra är såklart lite groggy å lite ont men inte alls som sist. Jag kan röra mina armar utan problem mm. Dock är det ju skinkan på att göra ett byte eller en helt ny Op. Men är såå glad att jag gjorde detta då det också visade sig att mina gamla implantat var sönder båda två.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

11 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Har precis kommit hem ifrån återbesöket, och allt såg jätte fint ut! Vänster som är lite svullnare än höger, vilket känns då de gör mer ont där, men jag slapp bröstbandet??
1 vecka idag??

Grattis och lycka till natval??

Va skööööönt! Alltså det satans bandet fy så jag ogillar det. Ska på fest på lördag och då kommer jag skippa det, kommer se så lustigt ut och jag kommer dö av andnöd om jag ska försöka jazza loss till musiken med det där bandet hårt över bröstet.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem