Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Pumba86

Kvinna ·

12 feb, 2020

Nej Emandm det ska säkert gå bra. Inte säkert alla blir sjuka. Försök tvätta sängkläder ofta, handdukar likaså. Tvätta händerna sjukt noga (länge) och om ni kan ha varsin handduk att torka er på för att minska spridning. Gör rent toan ofta. Två veckor är ändå ganska lång tid.
Gilla

Anonym användare

12 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Laddat upp en bild på hur dom ser ut nu, och mina 3d bilder på före och de förväntade resultatet?

Dom är jätte fina ? är du nöjd med resultatet och storleken ?
Gilla

Flakon

Kvinna ·

13 feb, 2020

Då var min operation gjord ? 11/2-2020 stor bukplastik och bröstförstoring Mår oförskämt bra och har knappt någon smärta.... Nått ni undrar över så bara fråga. Mina bröst ser för tillfället ut som koner ?
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

13 feb, 2020

Oj vad ni har skrivit.. jag är inte så säker att skriva på svenska.. så om jag slå in nån swenglish.. forgive me!! Så bra att alla op lyckades!! Bara ledsen att jag kan inte se nån av bilderna..måste skynda mig till silver. Ska testa med en förre bild imorgon! Nu har jag 4 dagar kvar.. lillan är hemma med feber dag 3, jag har jobbat mycket eftersom kan inte får sjukskrivning på jobbet, så låånga pass.är så excited att vila lite efter op. Grattis till alla nya boobisar här inne.. och lycka till dom som kör imorgon!
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

13 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Laddat upp en bild på hur dom ser ut nu, och mina 3d bilder på före och de förväntade resultatet?

Wow! Dom blev faktiskt ännu snyggare än 3D-bilderna ? Grattis!!
Gilla

zeev01

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nu är jag incheckad på kliniken. Sitter i väntrummet! Gaaah! Faktiskt rätt lugn nu.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

13 feb, 2020

zeev01 skrev:

Nu är jag incheckad på kliniken. Sitter i väntrummet! Gaaah! Faktiskt rätt lugn nu.

????
Gilla

Jesss

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nu har jag lagt upp en bild på mina en vecka gamla bröst ? Gillar dem mer och mer och längtar tills de satt sig mer och inte känns som ett par proteser, känns inte som att de hör till mig just nu.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

13 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Oj vad ni har skrivit.. jag är inte så säker att skriva på svenska.. så om jag slå in nån swenglish.. forgive me!!
Så bra att alla op lyckades!! Bara ledsen att jag kan inte se nån av bilderna..måste skynda mig till silver.
Ska testa med en förre bild imorgon!
Nu har jag 4 dagar kvar.. lillan är hemma med feber dag 3, jag har jobbat mycket eftersom kan inte får sjukskrivning på jobbet, så låånga pass.är så excited att vila lite efter op.
Grattis till alla nya boobisar här inne.. och lycka till dom som kör imorgon!

Tycker du skriver jättebra!
Gilla

Anonym användare

13 feb, 2020

Jesss skrev:

Nu har jag lagt upp en bild på mina en vecka gamla bröst ?
Gillar dem mer och mer och längtar tills de satt sig mer och inte känns som ett par proteser, känns inte som att de hör till mig just nu.

Ser jätte fina ut ?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Svar till Ellas:
Så skönt att du har kommit fram till en storlek nu! :) Jag tycker att 380 på dina bilder ser jättefint ut och tror att det blir jättebra! Så bra att du gick på en tredje konsultation. Jag velar mellan 340-380cc. Mattias sa att allt däremellan funkar, men samtidigt sa ju Patrik 380 först (men han sa iofs också att 340 skulle funka).

Ja det känns verkligen jättebra, så himla skönt att slippa fundera på det något mer :) Vad är det som gör att du tvekar? Hur går tankarna? Känns det läskigt med så mycket cc, eller vill du kanske inte ha den lilla extra utfyllnaden på sidorna?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Grattis Pumba86, MissMc och Flakon och lycka till idag zeev01 och Norgirl!!! ? Pinkroose och Natval, jag byter också gärna Insta via pm! :) Pinkroose och Jesss, era bröst ser verkligen superfina ut!! Wow! Emandm: Åhnej vad typiskt! Som tur är borde det ha vänt för er om två veckor, håller alla tummar och tår för dig! Använd engångsservetter att torka händerna med, tvätta sängkläder och andra textilier frenetiskt, vädra och tvätta allas händer typ var tionde minut. Kämpa!
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Vaknade upp med fruktansvärd migrän igår morse och var tvungen att ta två Treo och två Alvedon. Nojade som tusan över Treon men det verkar lugnt enligt info-bladen från NK och lite googlande. 11 dagar kvar till op idag och huvudvärken är kvar men idag har jag bara vågat ta Alvedon. Känner mig sjukare också och hoppas verkligen inte att jag dragit på mig Influensan som min 7-åring legat däckad med i över en vecka nu. Läser om alla som ligger hemma rastlösa och vill tillbaka till både jobb och vardagen, är jag den enda utmattade småbarnsföräldern som LÄNGTAR efter att få ligga ostörd med smärtor i en vecka? Haha
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

13 feb, 2020

Grattis Flakon!Hoppas allt går bra för er som opas idag. Hör av er så fort ni orkar. Min insta är öppen, cizzi86. Lägg till så kan jag lägga till er sen?är väl inte superaktiv men mer där än fb
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

13 feb, 2020

Ellas, jag tycker oxå det ska bli skönt?men lite orolig för hur min sambo ska klara allt. Alla tre barnen är hemma (har de två stora på halvtid ish) så blir full rulle, vilket sambon inte är van att ha ansvar för?sen är jag kontrollfreak så svårt att släppa men ska försöka ta det här tillfället i akt att faktiskt bara få vara och ta det lugnt?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

13 feb, 2020

Vem la till mig nu? Bara så jag kan koppla namn till alias här☺️
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Vem la till mig nu? Bara så jag kan koppla namn till alias här☺️

Det var jag! Skickade pm också! :)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Hahaha jag trodde de skulle bara superskönt att bara få ligga och vila! Men efter några dagar, not so much haha. Är så van att vara på benen och flänga hit och dit, städa och ha mig. Och får lite dåligt samvete över att mannen för göra så mkt, först jobba sen hem och fortsätta, även fast han själv säger att det är lugnt. Barnen hjälper till när jag ber dom, min äldsta, snart 14 är mina armar när jag inte kan, tur att det är lov? Är väl den minsta på 5 år som inte alls förstår varför mamma inte vill göra kullerbyttor eller hoppa studsmatta? Jess: eller hur, känns som de är två saker som är ditsatta utanpå kroppen som man vill ta bort ibland?? Hoppas era operationer gått bra idag??
Gilla

Anonym användare

13 feb, 2020

Jag är ensam hemma två dagar till innan ligan rasar in efter en veckas skidåkning ? men jag har inte haft så jätte ont vilket är skönt. Sist kunde jag ej röra mig på flera dagar å inte lyfta armar mm alls. Men det beror nog på att jag bytt implantat nu och fickorna redan fanns. Sover däremot väldigt dåligt
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Natval skrev:

Jag är ensam hemma två dagar till innan ligan rasar in efter en veckas skidåkning ? men jag har inte haft så jätte ont vilket är skönt. Sist kunde jag ej röra mig på flera dagar å inte lyfta armar mm alls. Men det beror nog på att jag bytt implantat nu och fickorna redan fanns. Sover däremot väldigt dåligt

Ja jag har nog knappt sovit på 9 dagar nu? sömnen på natten är inte den bästa kvalitén, vaknar några ggr och på morgonen så känns de inte som jag sovit allt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem