Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Jesss

Kvinna ·

13 feb, 2020

Ja fy sömnen är ju inte den bästa alls. Och så hårda och stela som brösten är på morgonen, herregud ?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Haha, skönt att höra att jag inte är ensam! Är också pedant och van att hantera allt som rör barnen så det kommer nog att bli en smärre chock för min fästman. Men förmodligen ganska nyttigt för honom också ;) Tror inte riktigt att den arbetande föräldern inser hur slitigt det faktiskt är att vara föräldraledig med allt vad det innebär förrän man själv varit där ?
Gilla

MissMc

Kvinna ·

13 feb, 2020

Ellas skrev:

Vaknade upp med fruktansvärd migrän igår morse och var tvungen att ta två Treo och två Alvedon. Nojade som tusan över Treon men det verkar lugnt enligt info-bladen från NK och lite googlande. 11 dagar kvar till op idag och huvudvärken är kvar men idag har jag bara vågat ta Alvedon. Känner mig sjukare också och hoppas verkligen inte att jag dragit på mig Influensan som min 7-åring legat däckad med i över en vecka nu.

Läser om alla som ligger hemma rastlösa och vill tillbaka till både jobb och vardagen, är jag den enda utmattade småbarnsföräldern som LÄNGTAR efter att få ligga ostörd med smärtor i en vecka? Haha

Jag va mer än gärna hemma under min sjukskrivning! ? det va bara ett extra plus i kanten ? Denna gången har jag bara tagit semester 3 dar och kanske är "sjuk" nästa vecka då jag skäms att behövt göra ännu en op. Så tätt inpå.
Gilla

Laura84

Kvinna ·

13 feb, 2020

Hej, Hva med å opprette en felles chat heller på fb eller insta??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nu har jag fått på mig mjukisbyxor och en stor zip-Hoodie. Väntar på mamma som kommer när som helst. Mår under omständigheterna fantastiskt bra. Fortfarande rätt groggy så skriver mer ikväll. Till er tjejer som väntar på operation och är nervösa: detta kommer ni klara galant! Jag har haft mer eller mindre dödsångest fram och tillbaka innan operation och känner att det här är en av de mest spännande och bästa dagarna i mitt liv. Inget att vara rädd för!♥️ Försök att bara ”åka med” i processen.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

zeev01 skrev:

Nu har jag fått på mig mjukisbyxor och en stor zip-Hoodie. Väntar på mamma som kommer när som helst. Mår under omständigheterna fantastiskt bra. Fortfarande rätt groggy så skriver mer ikväll. Till er tjejer som väntar på operation och är nervösa: detta kommer ni klara galant! Jag har haft mer eller mindre dödsångest fram och tillbaka innan operation och känner att det här är en av de mest spännande och bästa dagarna i mitt liv. Inget att vara rädd för!♥️ Försök att bara ”åka med” i processen.

Grattis??
Gilla

Anonym användare

13 feb, 2020

zeev01 skrev:

Grattis hem å vila nu ?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

13 feb, 2020

zeev01 skrev:

Så skönt att höra att allt gått så bra! <3 Härligt!! Vi hör gärna mer när du orkar.
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Grattis zeev01! ?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nu är visserligen detta ett plastikoperationsforum men lägger ändå in en TW här om det är någon som känner sig triggad av prat kring kropp/träning/vikt :) Är det någon mer än jag som planerar att komma i form lite nu också efter bröst-open? Jag vill verkligen ner till min ursprungsvikt innan barnen och skulle vilja bli fastare i hela kroppen men känner mig så himla omotiverad och trött just nu. Har egentligen bara 4-5 kg att gå ner men det gör väldigt stor skillnad på min kropp då allt lägger sig på rumpa, lår och överarmar. Hur hittar ni motivationen? Hur går era tankar kring att komma igång och hur kommer er träning att se ut? Jag har tidigare varit ute och promenerat mycket med barnvagnen men det kommer ju inte att fungera nu eftersom det är väldigt ansträngande för överkroppen att släppa vagnen upp- och ner för både trottoarkanter och backar. Är det någon som vill haka på någon form av "komma igång med träningen efter op i februari"-tråd? ? Där vi kan tipsa om bra övningar/träningsformer som inte skadar bröstmusklerna eller är negativa för läkningsprocessen osv (och kanske peppa varandra lite när kakburken står och stirrar på en i köket...)
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

13 feb, 2020

Grattis Zeev01 och härligt att höra att allt gått bra!?hör gärna mer ikväll när du orkar skriva. Jag kan va med på en messengergrupp om fler vill. Är oxå gärna med på en träningsgrupp. Är ganska duktig på att träna och faktiskt ta mig till gymet bara tiden finns. Tränar gärna med fria vikter och gummiband. Lite maskiner oxå. Vore jättebra att dela lite övningar och hur man ska tänka när man börjar träna sen.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Absolut kan vara med i en grupp? Nu har jag tyvärr problemet åt andra hållet, jag behöver gå upp? förlåt om jag trampar nån på tårna nu. Men visst behöver kroppen trimmas lite, men mer för att jag vill de. Kände innan idag när jag va ute på en längre promenad för första gången hur snabbt konditionen försvinner!? va ute och gick nästan varje kväll, pw, nu kom jag bara nån meter innan jag kände att jag ville sätta mig haha. Men kroppen jobbar ju på högvarv med att läka så inte så konstigt kanske.
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nä..det är inte konstigt och tror inte du tappat konditionen redan. Visst att det är en färskvara men så fort kan den väl inte försvinna. Sen tycker jag inte du ska känna att du trampar nån på tårna för vissa människor, som du, har ju svårt åt andra hållet, att lägga på sig och det kan tyckas vara ett lyxproblem för oss som går upp ganska lätt eller väldigt lätt men förstår ändå att det är jobbigt för den som är i den sitsen.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Nä..det är inte konstigt och tror inte du tappat konditionen redan. Visst att det är en färskvara men så fort kan den väl inte försvinna. Sen tycker jag inte du ska känna att du trampar nån på tårna för vissa människor, som du, har ju svårt åt andra hållet, att lägga på sig och det kan tyckas vara ett lyxproblem för oss som går upp ganska lätt eller väldigt lätt men förstår ändå att det är jobbigt för den som är i den sitsen.

Nej är nog kroppen som är nedatt i allmänhet kan jag tro. Nej jag vet, och ja det är inte alls kul att känna sig för smal heller, men det är oftast inget man vill säga framför någon som verkligen kämpar med att gå ner??
Gilla

mm118890

Kvinna ·

13 feb, 2020

Jag gjorde bröstförstoring för 2 dagar sedan på Citadellkliniken. Brösten är svullen men jag är redan nöjd med resultaten :) Lycka till med din operation!
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Vad roligt hörni! Inte skall du känna så alls Pinkroose, självklart är det lika okej att vilja/behöva gå upp också! :) Tänker att alla är precis lika välkoma i en sådan tråd isf oavsett vilka personliga mål man har; om man vill gå upp eller ner i vikt, bli fastare, få stora muskler, slanka muskler, bara träna upp kondisen lite, springa ett marathon nästa år, pepp att skippa chipsen på kvällen eller pepp att äta en extra portion mat. Oavsett vad vi strävar efter tänker jag att vi kan ge varandra tips och bra verktyg det kommande halvåret när vi har så många begränsningar och måste tänka om helt vad gäller de fysiska aktiviteterna :) Är det någon av er som vill starta en tråd eller ska jag ordna det?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

mm118890 skrev:

Jag gjorde bröstförstoring för 2 dagar sedan på Citadellkliniken. Brösten är svullen men jag är redan nöjd med resultaten :) Lycka till med din operation!

Men va kul, grattis?
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

13 feb, 2020

Åhh... 5dgr till operation ?? Självklart dunder förkyld, ont i halsen..ont i hela kroppen.. Vabruari ? Vill inte missa/ställa in operationen ? Men känns som fler råkat ut för det precis innan operationen, kan det va kroppen som ”förbereder” sig..? Nervositet, spänningarna som släpper..? Ni som redan har opererats; Om ni opererades på morgonen, har ni övernattat eller åkt hem på eftermiddagen..? Efter hur många dagar kunde ni ”ute å gå”..? Och när kunde/våga ni köra bil..? Har ni varit kassa i magen..? Behöver man köpa hem typ dulcosoft..?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Åhh... 5dgr till operation ??
Självklart dunder förkyld, ont i halsen..ont i hela kroppen.. Vabruari ?
Vill inte missa/ställa in operationen ? Men känns som fler råkat ut för det precis innan operationen, kan det va kroppen som ”förbereder” sig..? Nervositet, spänningarna som släpper..?

Ni som redan har opererats;
Om ni opererades på morgonen, har ni övernattat eller åkt hem på eftermiddagen..?
Efter hur många dagar kunde ni ”ute å gå”..?
Och när kunde/våga ni köra bil..?
Har ni varit kassa i magen..? Behöver man köpa hem typ dulcosoft..?

Jag åkte hem samma dag? Jag kände mig oxå risig dagarna innan, men bröt inte ut ordentligt. Kan va nervositeten som spökar. Men så länge man inte har feber så är det nog okej. Ring till kliniken och fråga? Jag va ute och gick ordentlig idag, dag 9, men ville ut mkt tidigare men vädret har varit kaos. Dom rekommenderar ju att börja röra på sig så fort man orkar, små korta promenader i taget? Ja min mage har varit/är kass, men sen har jag en väldigt känslig ibs mage me som nog har reagerat på stressen och nervositeten innan, och den psykiska ansträngningarna de varit dom senaste dagarna med värken och sömnbristen? har inte klarat av morfinet så inte den som spökar.
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

13 feb, 2020

Ska vi skapa en grupp här eller typ på messenger?tycker själv messenger är lättare än detta forumet
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem