Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Ja Messenger känns bättre?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Gärna för mig! Känns bra att ha det privat för dem som vill vara med bara :) lite enklare också att peppa i en chatt än här
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

13 feb, 2020

Bjud gärna in mig så fort ni har en messenger-grupp :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Absolut Jkagdn! Frågan är bara hur vi löser det enklast, jag är så vitt jag vet den enda i världen med mitt namn så tänker att det är enklast att någon av er andra skriver till mig så det blir rätt personer och inte någon annan med era namn haha, så hjälps vi åt att lotsa in alla i chatten (Pumpa86 och Pinkroose, ni har ju mitt namn från Insta och Jkagdn du kan pma så får du det du också)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

13 feb, 2020

Ja jag är nog rätt ensam om mitt namn med? Men hur gör man då? Måste alla vara vänner? Och hur skapar man en grupp???
Gilla

Ellas

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nu har jag och Pinkroose hittat varandra på Messenger iaf, Pumba86 och Jkagdn skriv till mig och meddela vad ni har för namn på Facebook, vilken stad ni bor i och hur era profilbilder ser ut på ett ungefär så blir det enklare att söka upp er! :) Detta gäller även er andra som vill vara med på vår lilla träningspeppgrupp!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

13 feb, 2020

Jag vill också vara med och har pmat dig ?
Gilla

Anonym användare

13 feb, 2020

Ellas skrev:

Nu har jag och Pinkroose hittat varandra på Messenger iaf, Pumba86 och Jkagdn skriv till mig och meddela vad ni har för namn på Facebook, vilken stad ni bor i och hur era profilbilder ser ut på ett ungefär så blir det enklare att söka upp er! :) Detta gäller även er andra som vill vara med på vår lilla träningspeppgrupp!

Åh jag vill gärna också vara med!!! ? älskar träning och det är min största sorg med denna operation. Typ det enda som får mig att tveka , förutom rädslan!
Gilla

Laura84

Kvinna ·

13 feb, 2020

Jag er med! Sendt PM :-)
Gilla

Laura84

Kvinna ·

13 feb, 2020

Emandm:

Åh jag vill gärna också vara med!!! ? älskar träning och det är min största sorg med denna operation. Typ det enda som får mig att tveka , förutom rädslan!

Dette er mental trening ;-) ;-)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

13 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Bjud gärna in mig så fort ni har en messenger-grupp :)

Vi har en! Pma Ellas ?
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

13 feb, 2020

Jag vill med också.. måste bli av med ca 6 kilo jag har fått efter jag slutat träna och cykla till jobbet pga kylan.. Nu till en annan .. är det nån av er som ska ha det framför muskeln.. det jag kunde se är att nästan alla har bakom.. Och nån som ska ligga lite av egen fet.. har ganska tom mellan brösten, så han tänkte att det behövs lite från my love handels så jag får snygg decoltage!?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

13 feb, 2020

Pga allt morfin så är jag fortfarande lite ding i bollen. Men ska försöka ge en sammanfattning. Kom till kliniken strax innan 8. Allt gick fort och vid 8:30 tror jag att jag somnade in. Allt gick väldigt lugnt till. Va nervös, eller spänd och koncentrerad rättare sagt, men hann aldrig bli rädd. Det har varit min största rädsla, att gå in på operation i panik. Försökte tänka redan från att klockan ringde på imorse ”nu åker jag bara med på allt som händer idag! Skippar alla katastroftankar- vinner inget på att ta ut rädsla i förskott!”, upplevde att denna strategi faktiskt funkade för mig. Väldigt diffust uppvaknande, minns inte riktigt när och hur det skedde faktiskt. Men minns att jag plötsligt låg på uppviket och bad om vatten. Kändes som Sahara i munnen. Mådde inte illa. Tack o lov! Fick små små små doser vatten i sugrör av sköterskan Lena. Supergo sköterska. Tittade ner på brösten och tänkte ”dom ser ju ut som innan! Va små dom är!”, denna tanke släppte så fort jag tog mig upp och kollade spegeln. De var visst större. ? Ringde min bästa vän och berättade att allt va klart. Minns att hon skrattade och sa ”jösses vad påverkad du är!”. ? Hade den rejäla träningsvärk-känslan dom man hört om. Fick en Alvedon (tror jag de va??) och piller i rumpan. Gick superenkelt! Kändes inget. Det var ett sånt där mjukt piller som typ är som en mjuk ”det”. Peta upp den själv. Dock hjälpte det inte mot smärtan, så fick morfin efter en stund. Blev skönt dåsig och slumrade. Smärtan lättade över bröstet. Framförallt vänster gjorde ont. Inget ovanligt alls att ena bröstet smärtar lite mer sa sköterskan. Va inte alls sugen på mat, men motvilligt gick jag med på lite yoghurt. Och så bra att jag litade på Lena. Mådde direkt bättre! Fick kaffe och sedan smörgås. Hade svårt att kissa. Gick inte förens vid 14:00-tiden. När klockan va 14:30 hämtade mamma mig och körde hem. Ett stort plus till Akademikliniken som hade alla piller i Små påsar- enkelt att dosera och en fröjd att slippa ta sig till apoteket! ? Vid 15:30 kom min väninna hem och vi har käkat och bara hängt. Upplever att smärtan går lite i vågor. Hittils trivs jag bättre sittandes i stol än ”sitt-liggandes” i sängen. Kan det vara på grund av att implantatet ”trycks” ut över hela bröstet? Än så länge går det otroligt bra. Mår nästan för bra känns det som. Hoppas att jag inte vaknar med en chock imorgon, men förbereder mig på att det kan bli värre. Tack till er alla som peppat. Betyder så mycket. Till er som väntar på operation- oroa er INTE! Jag måste säga att detta varit en spännande dag! Kram och godnatt. ♥️
Gilla

Anonym användare

13 feb, 2020

Hei tjeier. Blir gjerne med i Messenger group, denne tråden har virkelig peppet meg i en jobbig situation og jeg er så glad for at jeg har fått følge deres resa. Ingen i min nærhet som har gjort dette, såvidt jeg vet, og dermed betyder det ekstra mycke. Har gjort min op idag. Kjennes bra å være klar og som tur er tåler jeg godt morfin :) det behøves etter å ha fjernet kapsler på båda sidor, sydd en masse sting og går nu med dren. Mandag skal dren forhåpentligvis ut... On the good side, fikk mindre storlek enn jeg våget håpe på, litt ulike pga asymmetri men under 300. Kjenner skilnad dvs ca 100cc mindre, sååå glad for det. Er jättenervøs for hur de ser ut og kommer nok ikke til å se på brystene før mandag... Godnatt :)
Gilla

zeev01

Kvinna ·

14 feb, 2020

Uppdatering: Jag har svårt att sova. Slumrat sedan 23:00 sover vanligtvis på mage och har svårt att sova på rygg. Dock ingen märkbar förändrad smärta. Norgirl: Jag förstår hur du känner. Nu är allas upplevelser av op och eftertiden olika, men jag var precis lika rädd som dig och min erfarenhet nu; det har gått fantastiskt! Jag tyckte gårdagen var en positiv överraskning. Efter operationen har jag bara känt; det här klarar jag! Försök visualisera hur du känner dig om 2-3 månader i dina nya bröst. Det har hjälpt för mig! I stunder av tvivel om jag klarar detta så har jag även kollat på edenknowsimplants på Instagram- hennes Instagram har fått mig att inse hur OTROLIGT många kvinnor som genomgår detta. Många av oss känner i princip samma nervositet. Så vi är absolut inte ensamma i vår rädsla, den tanken har tröstat mig. ☺️
Gilla

Jesss

Kvinna ·

14 feb, 2020

Åh va kul att läsa din berättelse Zeev01! Jag ska nog skriva en jag själv innan jag glömmer bort ? Hoppas du fick ngn sömn tillslut
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

14 feb, 2020

4dgr till operation ? Meeeen så ligger man hemma med 39 ? Vill inte ställa in operationen ? C-vitamin, vila, febernedsättande, mys i soffan... Tror ni jag kommer kunna genomföra operationen eller måste jag avboka..? ?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

14 feb, 2020

Sassa30 skrev:

4dgr till operation ?
Meeeen så ligger man hemma med 39 ?
Vill inte ställa in operationen ?
C-vitamin, vila, febernedsättande, mys i soffan...
Tror ni jag kommer kunna genomföra operationen eller måste jag avboka..? ?

Men usch? Ring till kliniken å fråga?
Gilla

Anonym användare

14 feb, 2020

Zeev01, takk for dine fine ord. Jeg har jo varit gjennom dette før, første gang la jeg inn 246/260 og det ble flott. Så ble jeg nok lite storleksblind og la inn 375cc. Da børjade problemene som ledd til at jeg nå ligger her m to uttagne kapslor, sting och dren. Har derimot ingen «treninngsverk» ettersom mine muskler jo er uttøyd redan. Skal være hemma hele neste uke og får ikke trene på tre måneder (!!). Utrolig viktig at implantat får ligge helt i ro så fickane gror jevnt. Annars kan brystene bli veldig asymmetriske. Kan også unngå rippling ved å holde meg i ro - det er ellers et godt råd til alle :) Har foreløpig ikke tatt morfin idag. I tillegg til Paracet, som jeg tror tilsvarer Alvadon, har jeg fått noe litt sterkere som skal taes hver dag i 4 dager. Så blir det litt mindre behov for morfin :) Hadde en veldig god op opplevelse tross alle utmaninger, og legger den ut nu straks.
Gilla

Anonym användare

14 feb, 2020

Sassa, fråga klinikken ang C vitamin. Det er blodfortynnende og ikke sikkert du får ta det om du skal opereres.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem