Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Pinkroose

Kvinna ·

17 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Vaknade imorse och kände mig nästan som en ny människa efter en dusch.. ingen feber än så länge, liiite huvudvärk men okey.. orkade ta en morgonpromenix med vovven... så det blir operation imorgon :)

Nu börjar tankarna bara på hur jäkla ont man kommer ha imorgon eftermiddag/onsdag/torsdag...!!!
Va gör mest ont..? Ärren/stygnen.. själva bröstet..eller bröstkorg/rygg..?

Har ju fött 2barn..opererat diskbråck och gått oc/pepparspreys utbildning så tänker jag borde klara detta också..
har sån tur så där jag bor nu, hyr lgh i 2nd, där finns en säng med höj/sänkbar rygg å fotdel..

Har också haft problem med inloggning och fick notis om att det va för tex smilyes :/

Värsta för mig första dygnet va narkosen? man är då bedövad i början. Snitten har jag inte börjat känna av förens nu i dagarna, 2 veckor imorgon. För mig har de känts som en grymt kraftig mjölkstockning, sen gör de ont när du ska använda bröstmusklerna. Sen har sömnen tagit mkt på mig, då jag inte klarar av att sova på rygg?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

17 feb, 2020

Jag opas på torsdag 20/2. Är väl inte supernervös ännu (är ju såklart nervös, men hanterbart). Försöker förbereda mig hela tiden genom att gå igenom stegen så att jag vet vad som kommer att hända. Antar att jag kommer bli supernervös när jag väl sitter där i väntrummet hehe!
Gilla

Anonym användare

17 feb, 2020

Pharmagirl; hur fikk du tag på Motiva utan chip? Frågade klinikken om det men de sa at det fantes endast med?
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

17 feb, 2020

Nu är jag klaaaar!! Sååååå glad.. känns fantastiskt !! Varit så nervös innan.. men alla va helt fantastiska och slappnade av mig på en gång! Atmosfär i op salen fantastisk! Första känsla efter jag öpnade ögonen.. omg.. ska dom bli så små??? Nu är det omg.. ska dom bli så stora.. Hade svårt att slappna av överkropp, men fick avslappnade tablett.. nu mår jag toppen.. alla som är oroliga och nervösa-bli inte det, det kommer att gå så bra!!
Gilla

Anonym användare

17 feb, 2020

Jag har heller inte kunnat komma in på någon dag men nu verkar det fungera igen.
Gilla

Anonym användare

17 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Nu är jag klaaaar!! Sååååå glad.. känns fantastiskt !!
Varit så nervös innan.. men alla va helt fantastiska och slappnade av mig på en gång! Atmosfär i op salen fantastisk!
Första känsla efter jag öpnade ögonen.. omg.. ska dom bli så små???
Nu är det omg.. ska dom bli så stora..
Hade svårt att slappna av överkropp, men fick avslappnade tablett.. nu mår jag toppen..
alla som är oroliga och nervösa-bli inte det, det kommer att gå så bra!!

Grattis härligt att allt känns bra
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

17 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Nu är jag klaaaar!! Sååååå glad.. känns fantastiskt !!
Varit så nervös innan.. men alla va helt fantastiska och slappnade av mig på en gång! Atmosfär i op salen fantastisk!
Första känsla efter jag öpnade ögonen.. omg.. ska dom bli så små???
Nu är det omg.. ska dom bli så stora..
Hade svårt att slappna av överkropp, men fick avslappnade tablett.. nu mår jag toppen..
alla som är oroliga och nervösa-bli inte det, det kommer att gå så bra!!

Åh vad skönt att det gått så bra för dig! Grattis!! Hoppas verkligen att jag har samma känsla på torsdag eftermiddag!
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

17 feb, 2020

Åh va härligt att det har vänt för dig Sassa och att det blir op imorrn!man ska nog förbereda sig på att ha riktigt ont för vissa verkar ha det jättejobbigt. Jag måste oxå säga att det varit väldigt överkomligt. Spänner, kliar och känns lite weird men väldigt lite smärta. Jag mådde väldigt illa av morfintabletterna så jag tog de två dagar och därefter har jag klarat mig fint på alvedon och ipren. Mycket mer rörlig än jag trodde innan. Kan ta upp armarna ganska högt, tvätta mitt eget hår osv. Nästan svårt att veta hur man ska göra för att inte göra för mycket. Kanske beror på hur stora implantat man gör? Grattis Kokkalica!Glad att allt gått bra. Var du på Art Clinic Mölndal?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

17 feb, 2020

Så skönt Kokkalica, grattis till utförd op ? Och lycka till imorgon Sassa!
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

17 feb, 2020

Jesss skrev:

Så skönt Kokkalica, grattis till utförd op ?

Och lycka till imorgon Sassa!

Tack.. Blev bara väldigt fundersam nu på min operation imorgon när jag kolla dina bilder Jesss.. Tycker vi har hyfsat samma utgångsläge, men jag har fått rekommendationen att lyfta+fylla dvs blir ankarlyft.. och fick rekommendationen om 400cc..du har fyllt med 340cc..., Kanske bara 400cc räcker och blir bra utfyllnad...? Vill helst slippa ankarlyft :/ Får ta ett snack med läkaren imorgon innan operationen :(
Gilla

Jesss

Kvinna ·

17 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Jesss skrev:

Tack..
Blev bara väldigt fundersam nu på min operation imorgon när jag kolla dina bilder Jesss..
Tycker vi har hyfsat samma utgångsläge, men jag har fått rekommendationen att lyfta+fylla dvs blir ankarlyft.. och fick rekommendationen om 400cc..du har fyllt med 340cc...,
Kanske bara 400cc räcker och blir bra utfyllnad...?
Vill helst slippa ankarlyft :/
Får ta ett snack med läkaren imorgon innan operationen :(

Ja om du är villig att ha en hängigare look så kanske lyft blir "onödigt? Men å andra sidan så är 400cc tyngre och det kanske ger dig föör mkt häng?
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

17 feb, 2020

Jesss skrev:

Sassa30 skrev:

Jesss skrev:

Tack..
Blev bara väldigt fundersam nu på min operation imorgon när jag kolla dina bilder Jesss..
Tycker vi har hyfsat samma utgångsläge, men jag har fått rekommendationen att lyfta+fylla dvs blir ankarlyft.. och fick rekommendationen om 400cc..du har fyllt med 340cc...,
Kanske bara 400cc räcker och blir bra utfyllnad...?
Vill helst slippa ankarlyft :/
Får ta ett snack med läkaren imorgon innan operationen :(

Ja om du är villig att ha en hängigare look så kanske lyft blir "onödigt? Men å andra sidan så är 400cc tyngre och det kanske ger dig föör mkt häng?

Ska som sagt kolla imorgon innan operationen om det kan räcka med inlägg, om man går lite mindre..men frågan e om dom redan e för hängiga för att det ska räcka..? Tror inte läkaren rekommenderat lyft+inlägg om det inte behövts :/ Shit.. har varit lugn innan (både efter läst alla inlägg + tveksamt till om jag kunde genomföra operationen p g av sjukdom) men NU...nu börjar jag bli nervös :/ Både för operation, narkos..smärta..och om det e rätt/genomtänkt/bra beslut.. Hoppas hoppas hoppas det inte blir värre än jag föreställt mig (utgår från att jag kommer ha skit ont) och att dom kommer va värt det.. många här har pushat mig och sagt att det e värt det, hoppas det :)
Gilla

Anonym användare

17 feb, 2020

Om du er usikker bør du snakke med legen. Jeg gikk først til en som mente jeg burde ha lyft men at det kanskje kunne gå uten. Så gikk jeg til en annen som mente lyft var unødvendig. Det handler ikke bare om hva som er rett eller galt men hvilket resultat du ønsker. Og bedre å finne ut innen op :)
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

17 feb, 2020

Tack alla! Nu börjar det tryck från helvete.. tog en morfin, han sa att det blir bra om jag ta en första kvällen! @Pumba ja jag va på Art clinic i Mölndal! Så nöjd! Ska försöka sova nu.. det där kommer att bli roligt.. sover alltid på mage.. Sassa, håller tummarna för dig imorgon!
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

17 feb, 2020

Norgirl skrev:

Om du er usikker bør du snakke med legen. Jeg gikk først til en som mente jeg burde ha lyft men at det kanskje kunne gå uten. Så gikk jeg til en annen som mente lyft var unødvendig.
Det handler ikke bare om hva som er rett eller galt men hvilket resultat du ønsker. Og bedre å finne ut innen op :)

Har bara varit på en konsultation :/ Och va kanske för ”godtrogen” eller naiv å lyssna helt blint på den läkaren, dock kändes det som han viste va han prata om samt att han har bra rykte/omdöme.. Ska dubbelkolla med honom imorgon varför han anser ankarlyft+inlägg e bäst för mig, men liiiite sent/svårt att hinna med en 2nd opinion eller gå emot hans kunskap/expertis.. Ser att en del har gått på mer än en konsultation, men det gjorde som sagt inte jag.. dum som jag va :(
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

18 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Tack alla!
Nu börjar det tryck från helvete.. tog en morfin, han sa att det blir bra om jag ta en första kvällen!
@Pumba ja jag va på Art clinic i Mölndal! Så nöjd!
Ska försöka sova nu.. det där kommer att bli roligt.. sover alltid på mage..
Sassa, håller tummarna för dig imorgon!

Hur var sömnen första natten? :) Släppte trycket av morfintabletten? Snart är det verkligen min tur.. Funderar på att börja tvätta upp lite kläder redan nu.
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

18 feb, 2020

Aa det va så där.. vaknade många ggr pga smärta.. mest sittande position.. det är inte så roligt om jag försöker gå up från ligande, då är de ont.. Ska försöka fortsätta med bara alvedon.. kände i te nån stor skillnad med morfin.. Ska lägga up bild snart.. dom är 2 super hårda bollar.. och gördel måste jag ha i 3 veckor. Den där nätt bh och fetvadd i 2 veckor.. det bli roligt att stå framför kunder nästa vecka med enooorm byst..
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

18 feb, 2020

Lagt up dagen efter bild.. shoot vad stora dom känns.. hehe Hur funkar det att bli silver egentligen? Måste man skriva till Marina eller? Ville gärna se Era bilder..
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

18 feb, 2020

Hur gick det för dig Sassa?
Gilla

Anonym användare

18 feb, 2020

Igår var jag på Akademikliniken i Göteborg och hälsade på Hans Mark ännu en gång innan operation pga ja va osäker på implantat samt storlek! Känns så bra!! Vilket bemötande & han förstod precis vad jag menade. Bytte från anatomiska till runda och 300cc istället. Jag velar mellan 300 & 325, men de fanns oftast hemma sa sköterskan så man kunde bestämma sig på dagen! Någon som har lagt i den storleken? Nu längtar jag såååå mycket ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem