Pinkroose
Kvinna ·
09 dec, 2019
Operation februari 2020
BröstförstoringFler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?
Sortera efter
Jesss
Kvinna ·
18 feb, 2020
Kokkalica
Kvinna ·
18 feb, 2020
Jesss
Kvinna ·
18 feb, 2020
Det ser ut att det måste bli godkänd av Marina! Skrev till henne nyss!
Det gör jäkla ont idag.. så jag skickade min man att ta ut morfin tabletter.. har ingen problem med dom så ska köra nån dag tills det släpper lite!
Riktigt förvånad också att min 2 årig flicka som brukar hoppa på mig hela tiden är jätte snäll och lyssnar när vi säger att mamma har ont..hjärtat..
Anonym användare
18 feb, 2020
Det ser ut att det måste bli godkänd av Marina! Skrev till henne nyss!
Det gör jäkla ont idag.. så jag skickade min man att ta ut morfin tabletter.. har ingen problem med dom så ska köra nån dag tills det släpper lite!
Riktigt förvånad också att min 2 årig flicka som brukar hoppa på mig hela tiden är jätte snäll och lyssnar när vi säger att mamma har ont..hjärtat..
Kokkalica
Kvinna ·
18 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
18 feb, 2020
Hur gick det för dig Sassa?
Anonym användare
19 feb, 2020
Hur gick det för dig Sassa?
Nya tuttar på plats, men fy f*n säger jag bara..!
Till sommaren kommer jag säkert va nöjd och inte tycka det va så farligt...men nu..!
Hade faktiskt hellre fött ett barn till än det jag känner nu :/
Kom hit kl 7:30..snacka med sköterskan, fick nål å lite medicin..snacka med narkosläkaren och sen vid kl 8:30 va det dax..
In i operationssalen, Dr Johan rita en massa och så somna jag :)
Hörde nåt med ”operationen e klar, allt gick bra” men slumra till å från och vid kl 15 kunde jag öppna ett öga.. så ont, så obekvämt.. mer smärtlindring tack..
Fick lite mackor/fika å halvsitta upp, men det gick inte.. spyfärdig.. vid kl 18 tog dom tillslut av dom där 2bandagen + 1bröstbandet för en liten stund :)
Å då wooww.. då kunde man andas..! Kom upp och gick på toa + passa på att fota dom, men sen 30min senare på med skiten igen :(
Nu lite kvällsmedicin å kvällsyoughurt, dricker massa vatten..
Opererade ju åderbråck samtidigt, men där känner jag inget.. tuttarna e värst..!
Nån som skulle opereras imorgon..? På Bellakliniken..??
Pinkroose
Kvinna ·
19 feb, 2020
Pinkroose
Kvinna ·
19 feb, 2020
Igår var jag på Akademikliniken i Göteborg och hälsade på Hans Mark ännu en gång innan operation pga ja va osäker på implantat samt storlek!
Känns så bra!! Vilket bemötande & han förstod precis vad jag menade.
Bytte från anatomiska till runda och 300cc istället.
Jag velar mellan 300 & 325, men de fanns oftast hemma sa sköterskan så man kunde bestämma sig på dagen!
Någon som har lagt i den storleken?
Nu längtar jag såååå mycket ?
Dafne92
Kvinna ·
19 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
19 feb, 2020
Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30! Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)
Dafne92
Kvinna ·
19 feb, 2020
Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30!
Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)
Usch näää.. känns inte mycket bättre idag :/
Åkte hem idag vid kl 10 från kliniken, ligger hemma å vilar i sängen nu med 2alvedon+1ipren och 1st muskelavslappnande...
Öm som tusan och känner mig helt handikappad :(
Dafne92 jag var inte heller nervös innan, blev det först när jag la mig på operationsbordet.,
Va inställd på att det skulle göra ont, men kunde nog inte föreställa mig denna smärtan..
Va ska du göra lyft / förstoring..?
Kommer säkert gå bra, men smärtan e svår att beskriva...mjölkstockning delux!! Eller skruvstäd runt bröstet som gör du inte kan ta djupt andetag eller knappt hosta :/
Anonym användare
19 feb, 2020
Igår var jag på Akademikliniken i Göteborg och hälsade på Hans Mark ännu en gång innan operation pga ja va osäker på implantat samt storlek!
Känns så bra!! Vilket bemötande & han förstod precis vad jag menade.
Bytte från anatomiska till runda och 300cc istället.
Jag velar mellan 300 & 325, men de fanns oftast hemma sa sköterskan så man kunde bestämma sig på dagen!
Någon som har lagt i den storleken?
Nu längtar jag såååå mycket ?
Jag har lagt in 315?
Tror inte att slutresultatet kommer skilja sig så jätte jätte mycket eftersom de bara skiljer 25?
Men jag är, än så länge, jätte nöja med 315, op för 2 veckor sen?
Anonym användare
19 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
19 feb, 2020
Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30!
Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)Usch näää.. känns inte mycket bättre idag :/
Åkte hem idag vid kl 10 från kliniken, ligger hemma å vilar i sängen nu med 2alvedon+1ipren och 1st muskelavslappnande...
Öm som tusan och känner mig helt handikappad :(Dafne92 jag var inte heller nervös innan, blev det först när jag la mig på operationsbordet.,
Va inställd på att det skulle göra ont, men kunde nog inte föreställa mig denna smärtan..
Va ska du göra lyft / förstoring..?
Kommer säkert gå bra, men smärtan e svår att beskriva...mjölkstockning delux!! Eller skruvstäd runt bröstet som gör du inte kan ta djupt andetag eller knappt hosta :/
Okej, ja det låter ju verkligen tufft! Blev det både lyft och förstoring? Hoppas att dagen går fort och att du bara får sova igen och vakna upp och förhoppningsvis må lite bättre. Vad jag förstått så verkar det vara värst dag 3 för många.
Nä, det är väl därför jag inte riktigt orkar vara nervös för jag kan ändå inte föreställa mig smärtan. Har inte fött barn så kan liksom inte relatera till någon riktig svår smärta. Har gjort koloskopi och satt in spiral några gånger vardera som många säger gör väldigt ont, men inte gjorde så ont på mig så det är ju så himla olika.
Jag ska "bara" göra en förstoring.. 360cc bakom muskeln. Min sambo är hemma med mig fre-sön. Har du någon med dig hemma?
Är lite rädd för det där att kännas som att man inte kan andas, att det kan ge mig ångest.
Kokkalica
Kvinna ·
19 feb, 2020
Jesss
Kvinna ·
19 feb, 2020
Jesss
Kvinna ·
19 feb, 2020
Några mer småbarnsmammor här? Eller någon med kloka ord ..
Igårkväll fick jag sån ångest (tror jag) aldrig känt så innan. Ångest över att inte kunna ta upp min 16 mån son sen när operationen är gjord, inte kunna sitta och gosa i soffan eller vara tillgänglig som mammas famn ?
Min 3-åriga tjej förstår ändå och går att förklara för att man ska vara försiktig o att mamma har ont ..
min sambo finns ju självklart men vill inte att han ska känna sig nekad av mamma ?
Dafne92
Kvinna ·
19 feb, 2020
Anonym användare
19 feb, 2020
Emandm tänk i te så hjärtat.. dom kommer inte att komma ihåg det.. det är viktigt att dur där..
min 2 årig bryr sig inte så mycket om mig.. farmor är här att hjälpa till, då hon är hennes fvorit nu.. lillan bara titta på mig då och då och säger-mamma har ont.. och thats it..
Och jag.. mår inte bra alls idag.. det gör fruktansvärt ont i snittet under högra bröstet.. mår lite illa och är snurrig typ när jag gå up..
när blir det bättre? Ingen tryck på bröstet som igår men snittet.. jag gråter!
Lagt up dagen efter bild.. shoot vad stora dom känns.. hehe
Hur funkar det att bli silver egentligen? Måste man skriva till Marina eller?
Ville gärna se Era bilder..