Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Jesss

Kvinna ·

18 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Lagt up dagen efter bild.. shoot vad stora dom känns.. hehe
Hur funkar det att bli silver egentligen? Måste man skriva till Marina eller?
Ville gärna se Era bilder..

Jag ser inte din bild, kanske att du måste bli silver innan? Minns att jag också tänkte att omg vilka jäkla bomber ? Det värsta är ju att de blir bara större känns det som. Jag går och funderar på om jag kanske tog i lite för mkt... Hur känns det nu?
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

18 feb, 2020

Det ser ut att det måste bli godkänd av Marina! Skrev till henne nyss! Det gör jäkla ont idag.. så jag skickade min man att ta ut morfin tabletter.. har ingen problem med dom så ska köra nån dag tills det släpper lite! Riktigt förvånad också att min 2 årig flicka som brukar hoppa på mig hela tiden är jätte snäll och lyssnar när vi säger att mamma har ont..hjärtat..
Gilla

Jesss

Kvinna ·

18 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Det ser ut att det måste bli godkänd av Marina! Skrev till henne nyss!
Det gör jäkla ont idag.. så jag skickade min man att ta ut morfin tabletter.. har ingen problem med dom så ska köra nån dag tills det släpper lite!
Riktigt förvånad också att min 2 årig flicka som brukar hoppa på mig hela tiden är jätte snäll och lyssnar när vi säger att mamma har ont..hjärtat..

De ser ju jättebra ut!! Hur kommer det sig att du valde framför? Jag hade velat det men min kirurg avrådde och jag tycker ändå vi hade liknande utgångspunkt..?
Gilla

Anonym användare

18 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Det ser ut att det måste bli godkänd av Marina! Skrev till henne nyss!
Det gör jäkla ont idag.. så jag skickade min man att ta ut morfin tabletter.. har ingen problem med dom så ska köra nån dag tills det släpper lite!
Riktigt förvånad också att min 2 årig flicka som brukar hoppa på mig hela tiden är jätte snäll och lyssnar när vi säger att mamma har ont..hjärtat..

Grattis till nya tuttarna dom ser fina ut
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

18 feb, 2020

Det va ha som sa direkt att det blir bra framför muskeln, då jag hade egna tomma påsar..just på den förebild ser dom stora från början, men där är dom svullna-pms plus att jag har gåt up 5 kg sen oktober.. när jag har normalvikt, är dom jätte små.. Ocha jag blev jätte glad för att muskeln blir inte påverkad!
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

18 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Hur gick det för dig Sassa?

Nya tuttar på plats, men fy f*n säger jag bara..! Till sommaren kommer jag säkert va nöjd och inte tycka det va så farligt...men nu..! Hade faktiskt hellre fött ett barn till än det jag känner nu :/ Kom hit kl 7:30..snacka med sköterskan, fick nål å lite medicin..snacka med narkosläkaren och sen vid kl 8:30 va det dax.. In i operationssalen, Dr Johan rita en massa och så somna jag :) Hörde nåt med ”operationen e klar, allt gick bra” men slumra till å från och vid kl 15 kunde jag öppna ett öga.. så ont, så obekvämt.. mer smärtlindring tack.. Fick lite mackor/fika å halvsitta upp, men det gick inte.. spyfärdig.. vid kl 18 tog dom tillslut av dom där 2bandagen + 1bröstbandet för en liten stund :) Å då wooww.. då kunde man andas..! Kom upp och gick på toa + passa på att fota dom, men sen 30min senare på med skiten igen :( Nu lite kvällsmedicin å kvällsyoughurt, dricker massa vatten.. Opererade ju åderbråck samtidigt, men där känner jag inget.. tuttarna e värst..! Nån som skulle opereras imorgon..? På Bellakliniken..??
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Kokkalica skrev:

Hur gick det för dig Sassa?

Nya tuttar på plats, men fy f*n säger jag bara..!
Till sommaren kommer jag säkert va nöjd och inte tycka det va så farligt...men nu..!
Hade faktiskt hellre fött ett barn till än det jag känner nu :/

Kom hit kl 7:30..snacka med sköterskan, fick nål å lite medicin..snacka med narkosläkaren och sen vid kl 8:30 va det dax..
In i operationssalen, Dr Johan rita en massa och så somna jag :)
Hörde nåt med ”operationen e klar, allt gick bra” men slumra till å från och vid kl 15 kunde jag öppna ett öga.. så ont, så obekvämt.. mer smärtlindring tack..
Fick lite mackor/fika å halvsitta upp, men det gick inte.. spyfärdig.. vid kl 18 tog dom tillslut av dom där 2bandagen + 1bröstbandet för en liten stund :)
Å då wooww.. då kunde man andas..! Kom upp och gick på toa + passa på att fota dom, men sen 30min senare på med skiten igen :(
Nu lite kvällsmedicin å kvällsyoughurt, dricker massa vatten..
Opererade ju åderbråck samtidigt, men där känner jag inget.. tuttarna e värst..!

Nån som skulle opereras imorgon..? På Bellakliniken..??

Grattis ? skönt att allt gått bra nu får du vila och hålla ut det kommer bli bra å smärtan försvinner.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

19 feb, 2020

Grattis alla till era operationer!?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

19 feb, 2020

Emandm skrev:

Igår var jag på Akademikliniken i Göteborg och hälsade på Hans Mark ännu en gång innan operation pga ja va osäker på implantat samt storlek!
Känns så bra!! Vilket bemötande & han förstod precis vad jag menade.
Bytte från anatomiska till runda och 300cc istället.
Jag velar mellan 300 & 325, men de fanns oftast hemma sa sköterskan så man kunde bestämma sig på dagen!
Någon som har lagt i den storleken?
Nu längtar jag såååå mycket ?

Jag har lagt in 315? Tror inte att slutresultatet kommer skilja sig så jätte jätte mycket eftersom de bara skiljer 25? Men jag är, än så länge, jätte nöja med 315, op för 2 veckor sen?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

19 feb, 2020

Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30! <3 Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

19 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30! Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)

Usch näää.. känns inte mycket bättre idag :/ Åkte hem idag vid kl 10 från kliniken, ligger hemma å vilar i sängen nu med 2alvedon+1ipren och 1st muskelavslappnande... Öm som tusan och känner mig helt handikappad :( Dafne92 jag var inte heller nervös innan, blev det först när jag la mig på operationsbordet., Va inställd på att det skulle göra ont, men kunde nog inte föreställa mig denna smärtan.. Va ska du göra lyft / förstoring..? Kommer säkert gå bra, men smärtan e svår att beskriva...mjölkstockning delux!! Eller skruvstäd runt bröstet som gör du inte kan ta djupt andetag eller knappt hosta :/
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

19 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Dafne92 skrev:

Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30!
Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)

Usch näää.. känns inte mycket bättre idag :/
Åkte hem idag vid kl 10 från kliniken, ligger hemma å vilar i sängen nu med 2alvedon+1ipren och 1st muskelavslappnande...
Öm som tusan och känner mig helt handikappad :(

Dafne92 jag var inte heller nervös innan, blev det först när jag la mig på operationsbordet.,
Va inställd på att det skulle göra ont, men kunde nog inte föreställa mig denna smärtan..
Va ska du göra lyft / förstoring..?
Kommer säkert gå bra, men smärtan e svår att beskriva...mjölkstockning delux!! Eller skruvstäd runt bröstet som gör du inte kan ta djupt andetag eller knappt hosta :/

Okej, ja det låter ju verkligen tufft! Blev det både lyft och förstoring? Hoppas att dagen går fort och att du bara får sova igen och vakna upp och förhoppningsvis må lite bättre. Vad jag förstått så verkar det vara värst dag 3 för många. Nä, det är väl därför jag inte riktigt orkar vara nervös för jag kan ändå inte föreställa mig smärtan. Har inte fött barn så kan liksom inte relatera till någon riktig svår smärta. Har gjort koloskopi och satt in spiral några gånger vardera som många säger gör väldigt ont, men inte gjorde så ont på mig så det är ju så himla olika. Jag ska "bara" göra en förstoring.. 360cc bakom muskeln. Min sambo är hemma med mig fre-sön. Har du någon med dig hemma? Är lite rädd för det där att kännas som att man inte kan andas, att det kan ge mig ångest.
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Emandm skrev:

Igår var jag på Akademikliniken i Göteborg och hälsade på Hans Mark ännu en gång innan operation pga ja va osäker på implantat samt storlek!
Känns så bra!! Vilket bemötande & han förstod precis vad jag menade.
Bytte från anatomiska till runda och 300cc istället.
Jag velar mellan 300 & 325, men de fanns oftast hemma sa sköterskan så man kunde bestämma sig på dagen!
Någon som har lagt i den storleken?
Nu längtar jag såååå mycket ?

Jag har lagt in 315?
Tror inte att slutresultatet kommer skilja sig så jätte jätte mycket eftersom de bara skiljer 25?
Men jag är, än så länge, jätte nöja med 315, op för 2 veckor sen?

Jag blir verkligen knäpp på det här med storlekar alltså .... önskar någon kunde bestämma åt en! Men alla skriver ju att dom önskar dom tagit större så kan väl kanske lika gärna köra på 325. Kollade dina bilder och det ser ju jättefint ut , och absolut inte för stort. Hoppas jag kan bestämma mig ?
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

Några mer småbarnsmammor här? Eller någon med kloka ord .. Igårkväll fick jag sån ångest (tror jag) aldrig känt så innan. Ångest över att inte kunna ta upp min 16 mån son sen när operationen är gjord, inte kunna sitta och gosa i soffan eller vara tillgänglig som mammas famn ? Min 3-åriga tjej förstår ändå och går att förklara för att man ska vara försiktig o att mamma har ont .. min sambo finns ju självklart men vill inte att han ska känna sig nekad av mamma ?
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

19 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Sassa30 skrev:

Dafne92 skrev:

Hoppas att det känns lite bättre idag Sassa30!
Imorgon kl 13 opereras jag, är inte överdrivet nervös just nu, orkar verkligen inte ta ut något i förskott! Men såklart är jag nervös, men inte så där suuupernervös som jag varit inför stora tentor. Kanske kommer dock ;)

Usch näää.. känns inte mycket bättre idag :/
Åkte hem idag vid kl 10 från kliniken, ligger hemma å vilar i sängen nu med 2alvedon+1ipren och 1st muskelavslappnande...
Öm som tusan och känner mig helt handikappad :(

Dafne92 jag var inte heller nervös innan, blev det först när jag la mig på operationsbordet.,
Va inställd på att det skulle göra ont, men kunde nog inte föreställa mig denna smärtan..
Va ska du göra lyft / förstoring..?
Kommer säkert gå bra, men smärtan e svår att beskriva...mjölkstockning delux!! Eller skruvstäd runt bröstet som gör du inte kan ta djupt andetag eller knappt hosta :/

Okej, ja det låter ju verkligen tufft! Blev det både lyft och förstoring? Hoppas att dagen går fort och att du bara får sova igen och vakna upp och förhoppningsvis må lite bättre. Vad jag förstått så verkar det vara värst dag 3 för många.

Nä, det är väl därför jag inte riktigt orkar vara nervös för jag kan ändå inte föreställa mig smärtan. Har inte fött barn så kan liksom inte relatera till någon riktig svår smärta. Har gjort koloskopi och satt in spiral några gånger vardera som många säger gör väldigt ont, men inte gjorde så ont på mig så det är ju så himla olika.
Jag ska "bara" göra en förstoring.. 360cc bakom muskeln. Min sambo är hemma med mig fre-sön. Har du någon med dig hemma?
Är lite rädd för det där att kännas som att man inte kan andas, att det kan ge mig ångest.

Ja..jag gjorde ankarlyft + förstoring på 380/425cc då läkaren sa det blev bäst resultat eller det blev det resultatet jag vill ha om jag gjorde.. han sa vi kunde tex vänta ankarlyft, men det hade inneburit 2st operationer åååå nej tack på den :( Tror oavsett om du gör förstoring inkl ankarlyft beror det på om det e framför/bakom muskeln, om man haft inlägg innan och även hurdan kroppsbyggnad du har dvs mer ont om msn e mer muskulös.. Spiral har inte jag testat, bara vanlig gyn undersökning.. men gör koloskopi vart annat år, det e obehagligt när kameran far rundor i magen..gör lite ont.. men brukar iof få lugnande, men denna smärtan går inte att jämnföra.. Värst är hur öm hela bröstkorgen/bröst är och så ska man ha bröstband på som trycker ihop allt.. När man hostar/tar djupt djupt andetag så spänner/smärtat det.. Smärtan e som grym träningsvärk x 5 (??!?) kanske..och super orörlig.. Ensam hemma med 2 barn, ena e på fritids men äldsta hemma och hjälper mig lite..tar hand om vovven.. sen e syrran i närheten å stöttar upp med handling, barnen.. mamma bortrest men kommer hem lördag.. exet/barnens pappa finns i närheten men anv han som sista sista utväg :(
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

19 feb, 2020

Emandm tänk i te så hjärtat.. dom kommer inte att komma ihåg det.. det är viktigt att dur där.. min 2 årig bryr sig inte så mycket om mig.. farmor är här att hjälpa till, då hon är hennes fvorit nu.. lillan bara titta på mig då och då och säger-mamma har ont.. och thats it.. Och jag.. mår inte bra alls idag.. det gör fruktansvärt ont i snittet under högra bröstet.. mår lite illa och är snurrig typ när jag gå up.. när blir det bättre? Ingen tryck på bröstet som igår men snittet.. jag gråter!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

19 feb, 2020

Grattis till er som är klara med operationerna! Imorgon är det två veckor sedan jag opererades och jag tycker det känns så mycket bättre och gjort senaste veckan. Trycket, svårheten att andas och allmäntillståndet är så mycket mindre och bättre nu. Med det sagt, håll ut för det blir bättre för varje dag!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

19 feb, 2020

Emandm skrev:

Några mer småbarnsmammor här? Eller någon med kloka ord ..
Igårkväll fick jag sån ångest (tror jag) aldrig känt så innan. Ångest över att inte kunna ta upp min 16 mån son sen när operationen är gjord, inte kunna sitta och gosa i soffan eller vara tillgänglig som mammas famn ?
Min 3-åriga tjej förstår ändå och går att förklara för att man ska vara försiktig o att mamma har ont ..
min sambo finns ju självklart men vill inte att han ska känna sig nekad av mamma ?

Mina barn är större (6 och 10) men jag förstår var det kommer från. Men försök släppa det. Det är dina egna krav du har som spökar, barnen klarar sig verkligen med det du kan erbjuda just nu och som Kokkalica skrev, de kommer inte ens minnas detta. Vi lägger så mycket på oss själva för alla andra så att när vi väl går all in för egen skull då kommer det dåliga samvetet och ska förstöra. Kram till dig
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

19 feb, 2020

Nu ska jag snart köra första Descutanduschen. Har tvättat så mycket idag, allt från filtar till kläder och handlat massa gott att ha hemma. Ska nog gå upp tidigt imorgon och äta en frukost så att jag förhoppningsvis inte dör av hunger. Har haft så fullt upp så har ännu inte hunnit känna nervositeten, men iiiih!!
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

Kokkalica skrev:

Emandm tänk i te så hjärtat.. dom kommer inte att komma ihåg det.. det är viktigt att dur där..
min 2 årig bryr sig inte så mycket om mig.. farmor är här att hjälpa till, då hon är hennes fvorit nu.. lillan bara titta på mig då och då och säger-mamma har ont.. och thats it..
Och jag.. mår inte bra alls idag.. det gör fruktansvärt ont i snittet under högra bröstet.. mår lite illa och är snurrig typ när jag gå up..
när blir det bättre? Ingen tryck på bröstet som igår men snittet.. jag gråter!

Ska försöka att tänka så.. du har ju helt rätt. Och som sagt min sambo finns ju och även barnens mormor kommer vara här i princip hela första veckan så innerst inne vet jag ju att de kommer få hur bra som helst men ändå äter hjärnspökena upp mig ? Hoppas att du mår bättre snart och att det vänder! Jag våndas verkligen för smärtan efteråt .. vi får peppa varandra ❤️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem