Pinkroose
Kvinna ·
09 dec, 2019
Operation februari 2020
BröstförstoringFler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?
Sortera efter
Anonym användare
19 feb, 2020
Anonym användare
19 feb, 2020
Några mer småbarnsmammor här? Eller någon med kloka ord ..
Igårkväll fick jag sån ångest (tror jag) aldrig känt så innan. Ångest över att inte kunna ta upp min 16 mån son sen när operationen är gjord, inte kunna sitta och gosa i soffan eller vara tillgänglig som mammas famn ?
Min 3-åriga tjej förstår ändå och går att förklara för att man ska vara försiktig o att mamma har ont ..
min sambo finns ju självklart men vill inte att han ska känna sig nekad av mamma ?
Mina barn är större (6 och 10) men jag förstår var det kommer från. Men försök släppa det. Det är dina egna krav du har som spökar, barnen klarar sig verkligen med det du kan erbjuda just nu och som Kokkalica skrev, de kommer inte ens minnas detta.
Vi lägger så mycket på oss själva för alla andra så att när vi väl går all in för egen skull då kommer det dåliga samvetet och ska förstöra.
Kram till dig
Tuss123
Kvinna ·
20 feb, 2020
Pinkroose
Kvinna ·
20 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
20 feb, 2020
Kokkalica
Kvinna ·
20 feb, 2020
Ellas
Kvinna ·
20 feb, 2020
Cliopatra
Kvinna ·
20 feb, 2020
Lycka till ni som ska opereras idag eller imorgon :)
Här förflyttar man sig låååångsamt mellan säng/soffa/toaletten.. känner mig väldigt sår/öm/ont just vid brösten/armhålorna.. fortfarande svårt att hosta (har sån jädrans rethosta, ev från operationen å slangen i halsen) /ta djupa andetag.. lixom bränner till i hela bröstkorgen när jag försöker hosta..
Ska äntligen få ta en dusch idag och då få släppa på bröstbandet en stund :)
Va ju smart (trodde jag) och tog åderbråck på ena benet samtidigt vid operationen, dock får man inte duscha det benet på 1v :/
Vilken syn det blir i dag när det e dax för duschning :))
Plastpåse på benet, orörlig...ont i brösten, även jätte ont i ena armen där dom stack fel och kanylen inte funka som den skulle under operationen så dom fick byta arm :/
Ellas
Kvinna ·
20 feb, 2020
Några mer småbarnsmammor här? Eller någon med kloka ord ..
Igårkväll fick jag sån ångest (tror jag) aldrig känt så innan. Ångest över att inte kunna ta upp min 16 mån son sen när operationen är gjord, inte kunna sitta och gosa i soffan eller vara tillgänglig som mammas famn ?
Min 3-åriga tjej förstår ändå och går att förklara för att man ska vara försiktig o att mamma har ont ..
min sambo finns ju självklart men vill inte att han ska känna sig nekad av mamma ?
Skorpan
Kvinna ·
20 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
20 feb, 2020
Lycka till ni som ska opereras idag eller imorgon :)
Här förflyttar man sig låååångsamt mellan säng/soffa/toaletten.. känner mig väldigt sår/öm/ont just vid brösten/armhålorna.. fortfarande svårt att hosta (har sån jädrans rethosta, ev från operationen å slangen i halsen) /ta djupa andetag.. lixom bränner till i hela bröstkorgen när jag försöker hosta..
Ska äntligen få ta en dusch idag och då få släppa på bröstbandet en stund :)
Va ju smart (trodde jag) och tog åderbråck på ena benet samtidigt vid operationen, dock får man inte duscha det benet på 1v :/
Vilken syn det blir i dag när det e dax för duschning :))
Plastpåse på benet, orörlig...ont i brösten, även jätte ont i ena armen där dom stack fel och kanylen inte funka som den skulle under operationen så dom fick byta arm :/
Bara du inte står och försöker balansera på ett ben i duschen! ;)
Lider med dig och det är en klen tröst men det BLIR bättre. Dag 4 och 5 var värst för mig - dag 5 trodde jag på allvar att jag skulle bryta ihop men sedan vände det sakta och dag 10 vaknade jag och kände mig äntligen som mig själv igen. Så håll ut, var snäll mot dig själv och ta det lugnt så kommer det att bli jättebra ska du se. Mina tvillingar är 15 dagar idag och så klart är det obekvämt och vissa rörelser gör ont men bortsett från det så känns det över förväntan.
Det är jobbigt när man är mitt i det men bara ha förtröstan är vad jag vill säga :)
Kram till dig
Sassa30
Kvinna ·
20 feb, 2020
Aa jag ska duscha idag med..och plus fick jag mens inatt.. vaknade av ont i magen!! Tog 2 morfin och sov som bebis !!nu vet jag verkligen inte hur ska jag ta på mig igen den smutsiga värmetäcke som jag måste ha i 2 veckor.. vill ha vanlig stöd bh..
Kokkalica
Kvinna ·
20 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
20 feb, 2020
Jag fick 450cc i varje + 1dl fet i varje mellanrum, så det blir snyggare.. den värme grejen måste jag ha för att hålla värme!
Kokkalica
Kvinna ·
20 feb, 2020
Dafne92
Kvinna ·
20 feb, 2020
Dafne92
Kvinna ·
20 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
20 feb, 2020
Har nu ätit och kissat och mår verkligen.. bra!? Förutom lite hög puls. Vet inte hur det är möjligt men efter jag åt släppte trycket nästan helt?
Räknar med att det kommer tillbaka imorgon när lokalbedövningen gått ur dock.
Ska snart få åka hem, ska bli jätteskönt.
Dafne92
Kvinna ·
20 feb, 2020
Har nu ätit och kissat och mår verkligen.. bra!? Förutom lite hög puls. Vet inte hur det är möjligt men efter jag åt släppte trycket nästan helt?
Ska snart få åka hem, ska bli jätteskönt.
Grattis till nya boppar och att operationen gått bra..!
Låter som du mår riktigt okey efter operationen, bättre än mig kan jag säga...!
Men ta det nu lugnt oavsett, vila och smärtlindring :)
Sassa30
Kvinna ·
20 feb, 2020
Ska snart få åka hem, ska bli jätteskönt.Grattis till nya boppar och att operationen gått bra..!
Låter som du mår riktigt okey efter operationen, bättre än mig kan jag säga...!
Men ta det nu lugnt oavsett, vila och smärtlindring :)
Tack snälla!
Nu är jag hemma i soffan och förutom höga pulsen så spänner det lite (såklart) men helt okej ändå. Försöker ställa in mig på att det blir sju resor värre imorgon. Men är så länge så jäkla nöjd!
Kanske gör det ondare för dig pga att du även gjorde lyft och verkar ha en riktigt jobbig ”BH”?
Nu ska jag snart köra första Descutanduschen. Har tvättat så mycket idag, allt från filtar till kläder och handlat massa gott att ha hemma. Ska nog gå upp tidigt imorgon och äta en frukost så att jag förhoppningsvis inte dör av hunger. Har haft så fullt upp så har ännu inte hunnit känna nervositeten, men iiiih!!