Pinkroose
Kvinna ·
09 dec, 2019
Operation februari 2020
BröstförstoringFler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?
Sortera efter
Dafne92
Kvinna ·
22 feb, 2020
Emenor91
Kvinna ·
22 feb, 2020
Anonym användare
22 feb, 2020
Har läst era inlägg, så spännande! Jag ska opereras i slutet på Mars, känns som att de flesta tar runda? Jag fick rekommendationen att välja anatomiska. Någon som gjort?
Tuss123
Kvinna ·
22 feb, 2020
Så dag 2 idag och har sovit såå mycket bättre. Den här natten har jag varit skonad från ryggvärk vilket var otroligt skönt. Sover på soffan.
Tar Alvedon och Paraflex och från och med idag får jag även äta Ipren sa sköterskan så nu gör jag det med. Har faktiskt ingen direkt smärta utan mer två spända strutar. Klarar mig i och ur soffan själv. Varit ute på en prommis nyss, vilket var skönt, upplever att trycket släpper en del efter det och jag kan ta djupare andetag.
Kan iaf säga att mina ryggskott är långt mycket värre än det här, men det kan liknas lite enligt mig.
Till er som är oroliga - ta inte ut något i förskott för det behöver inte bli så illaGött att det känns bättre och att du fått sova bättre :) Jag är också på benen, kan klä på barnen och röra mig försiktigt.. Noterade att mina bröst har blivit mjukare nu när jag känner på dem försiktigt på bandaget. Igår var de STENHÅRDA. Varje steg i rätt riktning känns ju som en seger :) jippi!
Vad skönt att du också mår ok idag!! :) då kan vi ju följa varandras utveckling.
Håller helt med dig, mina har också blivit mjukare redan! Igår var de stenhårda men nu är de mjukare! Dock sitter mina rätt högt upp fortfarande, men har bröstband. Vet dock inte exakt hur hårt det ska sitta? Tyckte det satt rätt löst på uppvaket..
Tuss123
Kvinna ·
22 feb, 2020
Har läst era inlägg, så spännande! Jag ska opereras i slutet på Mars, känns som att de flesta tar runda? Jag fick rekommendationen att välja anatomiska. Någon som gjort?
Emenor91
Kvinna ·
22 feb, 2020
Tuss123
Kvinna ·
23 feb, 2020
Pumba86
Kvinna ·
23 feb, 2020
Dafne92
Kvinna ·
23 feb, 2020
Jag opererades torsdag morgon, på pappret står det att jag ska ha förbandet i tre dagar. När kan jag då ta bort det? Idag eller i morgon? Det kliar och känns otympligt. Skulle gärna vilja byta men blir osäker på om det är tre dygn eller tre dagar efter op som de menar..
Tuss123
Kvinna ·
23 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
23 feb, 2020
Jesss
Kvinna ·
23 feb, 2020
Börjar äntligen kunna röra mig utan att det gör allt för ont..det stramar fortf och tvillingarna är som 2st sprängfyllda mjölkstockningstuttar :/
Nån med tips på hur man kan få det att släppa något..?
Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?
Sassa30
Kvinna ·
23 feb, 2020
Börjar äntligen kunna röra mig utan att det gör allt för ont..det stramar fortf och tvillingarna är som 2st sprängfyllda mjölkstockningstuttar :/
Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?
Jag lyfter på bh då och då för att lufta. Men annars har jag bitit ihop bara. Har dock inte lyft så jag vet inte hur lätt det är att släppa på trycket med bh då?
Trasselsudd
Kvinna ·
23 feb, 2020
Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?Jag lyfter på bh då och då för att lufta. Men annars har jag bitit ihop bara. Har dock inte lyft så jag vet inte hur lätt det är att släppa på trycket med bh då?
Bh’n är i yttersta hacket...sitter rätt tajt runt om och även upp mellan tvillingarna..
Men bröstbandet sitter jäkligt tajt, får inte på det själv när jag tagit av det vid tex duschning..och det går runt uppe på tvillingarna via armhålan och sen ner på ryggen där bh knäppet sitter..
Så först en bh som sitter åt och sen då bröstbandet som trycker ytterliggare på det samt ger egna skavmärken :/
Vill emellanåt knapp röra armarna då ddt river/skaver i armhålan.. vet att det är för trycka ner implantatet, men nåt måste man ju kunna göra för underlätta..har riktigt blå/lila insjukna skavmärken i huden nu :/
Fetvadd kanske..?
Pharmagirl
Kvinna ·
24 feb, 2020
Dafne92
Kvinna ·
24 feb, 2020
Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?Jag lyfter på bh då och då för att lufta. Men annars har jag bitit ihop bara. Har dock inte lyft så jag vet inte hur lätt det är att släppa på trycket med bh då?
Bh’n är i yttersta hacket...sitter rätt tajt runt om och även upp mellan tvillingarna..
Men bröstbandet sitter jäkligt tajt, får inte på det själv när jag tagit av det vid tex duschning..och det går runt uppe på tvillingarna via armhålan och sen ner på ryggen där bh knäppet sitter..
Så först en bh som sitter åt och sen då bröstbandet som trycker ytterliggare på det samt ger egna skavmärken :/
Vill emellanåt knapp röra armarna då ddt river/skaver i armhålan.. vet att det är för trycka ner implantatet, men nåt måste man ju kunna göra för underlätta..har riktigt blå/lila insjukna skavmärken i huden nu :/
Fetvadd kanske..?
Jesss
Kvinna ·
24 feb, 2020
Pinkroose
Kvinna ·
24 feb, 2020
Grattis till era op?
Jag fick inget bröstband så alla får dom inte?
Ryggen har bråkat för mig sen typ dagen efter haja. För min del handlar de säkert om spända muskler, ryggläge och inte kunna stretcha ut kroppen, som jag alltid gör varje dag.
Morfin klarar jag inte av, så har bara tagit Alvedon. Dom första 4 dagarna tog jag maxdos var 4-6 timme sen kunde jag hoppa över en dos i taget. Nu 17 dagar efter så tar jag vid behov. Andra smärtor som kommit nu, antar att det är nerver som börjar vakna och implantatet som börjar ta plats?
Tack?
Har lagt upp en bild nu på en dag gamla, är faktiskt redan väldigt nöjd och tror att det kommer att bli jättebra!
Har inte så ont i brösten nu när jag tagit 2 Alvedon men ryggen har varit otroligt spänd och även musklerna i magen. Värst är nog att brösten är så himla varma (immunologisk reaktion troligen, de är ju svullna) men kyler emellanåt.
Skönt att du mår bättre nu Pinkroose!
Tuss123
Kvinna ·
24 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
24 feb, 2020
Fetvadd kanske..?
Å, vad jobbigt att det skaver så :( Jag har faktiskt köpt skavsårsplåster och satt där bröstbandet skaver in för märkte att det började bli skavsår och nu känns det jättebra! Kanske kan du testa det?
Skönt att du börjar må lite bättre också. Inatt kunde jag sova ganska gott och smärtan på morgonen var överkomlig. Vad är det som du får ta av idag? Bröstbandet?
Gött att det känns bättre och att du fått sova bättre :) Jag är också på benen, kan klä på barnen och röra mig försiktigt.. Noterade att mina bröst har blivit mjukare nu när jag känner på dem försiktigt på bandaget. Igår var de STENHÅRDA. Varje steg i rätt riktning känns ju som en seger :) jippi!