Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Dafne92

Kvinna ·

22 feb, 2020

Tuss123 skrev:

Dafne92 skrev:

Så dag 2 idag och har sovit såå mycket bättre. Den här natten har jag varit skonad från ryggvärk vilket var otroligt skönt. Sover på soffan.
Tar Alvedon och Paraflex och från och med idag får jag även äta Ipren sa sköterskan så nu gör jag det med. Har faktiskt ingen direkt smärta utan mer två spända strutar. Klarar mig i och ur soffan själv. Varit ute på en prommis nyss, vilket var skönt, upplever att trycket släpper en del efter det och jag kan ta djupare andetag.
Kan iaf säga att mina ryggskott är långt mycket värre än det här, men det kan liknas lite enligt mig.
Till er som är oroliga - ta inte ut något i förskott för det behöver inte bli så illa

Gött att det känns bättre och att du fått sova bättre :) Jag är också på benen, kan klä på barnen och röra mig försiktigt.. Noterade att mina bröst har blivit mjukare nu när jag känner på dem försiktigt på bandaget. Igår var de STENHÅRDA. Varje steg i rätt riktning känns ju som en seger :) jippi!

Vad skönt att du också mår ok idag!! :) då kan vi ju följa varandras utveckling. Håller helt med dig, mina har också blivit mjukare redan! Igår var de stenhårda men nu är de mjukare! Dock sitter mina rätt högt upp fortfarande, men har bröstband. Vet dock inte exakt hur hårt det ska sitta? Tyckte det satt rätt löst på uppvaket..
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

22 feb, 2020

Har läst era inlägg, så spännande! Jag ska opereras i slutet på Mars, känns som att de flesta tar runda? Jag fick rekommendationen att välja anatomiska. Någon som gjort?
Gilla

Anonym användare

22 feb, 2020

Emenor91 skrev:

Har läst era inlägg, så spännande! Jag ska opereras i slutet på Mars, känns som att de flesta tar runda? Jag fick rekommendationen att välja anatomiska. Någon som gjort?

Jag ska ha mentors anatomiska kring500-600 cc Är så förväntansfull :)
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

22 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Tuss123 skrev:

Dafne92 skrev:

Så dag 2 idag och har sovit såå mycket bättre. Den här natten har jag varit skonad från ryggvärk vilket var otroligt skönt. Sover på soffan.
Tar Alvedon och Paraflex och från och med idag får jag även äta Ipren sa sköterskan så nu gör jag det med. Har faktiskt ingen direkt smärta utan mer två spända strutar. Klarar mig i och ur soffan själv. Varit ute på en prommis nyss, vilket var skönt, upplever att trycket släpper en del efter det och jag kan ta djupare andetag.
Kan iaf säga att mina ryggskott är långt mycket värre än det här, men det kan liknas lite enligt mig.
Till er som är oroliga - ta inte ut något i förskott för det behöver inte bli så illa

Gött att det känns bättre och att du fått sova bättre :) Jag är också på benen, kan klä på barnen och röra mig försiktigt.. Noterade att mina bröst har blivit mjukare nu när jag känner på dem försiktigt på bandaget. Igår var de STENHÅRDA. Varje steg i rätt riktning känns ju som en seger :) jippi!

Vad skönt att du också mår ok idag!! :) då kan vi ju följa varandras utveckling.
Håller helt med dig, mina har också blivit mjukare redan! Igår var de stenhårda men nu är de mjukare! Dock sitter mina rätt högt upp fortfarande, men har bröstband. Vet dock inte exakt hur hårt det ska sitta? Tyckte det satt rätt löst på uppvaket..

Nää supersvårt att veta... Kirurgen har ju tejpat ihop mina så behöver inte fundera på något band. Min tejp sitter inte jättehårt, tror inte man ska spänna då det blir stopp helt..
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

22 feb, 2020

Emenor91 skrev:

Jag efterfrågade ett ”naturligt” resultat på konsultationen och blev rekommenderad anatomiska. Tycker bildgalleriet här på forumet visar tydligt skillnaden, så det beror ju på vilken look du eftersträvar :)
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

22 feb, 2020

Okej, tack för svar! ???
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

23 feb, 2020

Jag opererades torsdag morgon, på pappret står det att jag ska ha förbandet i tre dagar. När kan jag då ta bort det? Idag eller i morgon? Det kliar och känns otympligt. Skulle gärna vilja byta men blir osäker på om det är tre dygn eller tre dagar efter op som de menar..
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

23 feb, 2020

Jag opades på en onsdag och fick duscha på dag tre. Sköterskan sa att det blev lördag. Så söndag borde väl vara 3 dar för dig?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

23 feb, 2020

Tuss123 skrev:

Jag opererades torsdag morgon, på pappret står det att jag ska ha förbandet i tre dagar. När kan jag då ta bort det? Idag eller i morgon? Det kliar och känns otympligt. Skulle gärna vilja byta men blir osäker på om det är tre dygn eller tre dagar efter op som de menar..

Jag skulle gissa som Pumba86 - att du ska ha den i tre dagar efter op, dvs fredag lördag och idag söndag och kan skippa imorgon? :)
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

23 feb, 2020

Jaaa hmm... jag har bestämt mig för att ta det säkra före det osäkra, förbandet imorgon åker i morgon, fyra dygn efter op... Kanske är de finare o mindre svullna då.. Men är så nyfiken, jag kan verkligen inte föreställa mig hur brösten ser ut nu.
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

23 feb, 2020

Börjar äntligen kunna röra mig utan att det gör allt för ont..det stramar fortf och tvillingarna är som 2st sprängfyllda mjölkstockningstuttar :/ Nån med tips på hur man kan få det att släppa något..? Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

23 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Börjar äntligen kunna röra mig utan att det gör allt för ont..det stramar fortf och tvillingarna är som 2st sprängfyllda mjölkstockningstuttar :/
Nån med tips på hur man kan få det att släppa något..?
Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?

Jag lyfter på bh då och då för att lufta. Men annars har jag bitit ihop bara. Har dock inte lyft så jag vet inte hur lätt det är att släppa på trycket med bh då?
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

23 feb, 2020

Jesss skrev:

Sassa30 skrev:

Börjar äntligen kunna röra mig utan att det gör allt för ont..det stramar fortf och tvillingarna är som 2st sprängfyllda mjölkstockningstuttar :/
Och någon som har tips vad man kan göra för att lätta trycket från bh/bröstband som är hårt åtdraget och ger skavmärken..?

Jag lyfter på bh då och då för att lufta. Men annars har jag bitit ihop bara. Har dock inte lyft så jag vet inte hur lätt det är att släppa på trycket med bh då?

Bh’n är i yttersta hacket...sitter rätt tajt runt om och även upp mellan tvillingarna.. Men bröstbandet sitter jäkligt tajt, får inte på det själv när jag tagit av det vid tex duschning..och det går runt uppe på tvillingarna via armhålan och sen ner på ryggen där bh knäppet sitter.. Så först en bh som sitter åt och sen då bröstbandet som trycker ytterliggare på det samt ger egna skavmärken :/ Vill emellanåt knapp röra armarna då ddt river/skaver i armhålan.. vet att det är för trycka ner implantatet, men nåt måste man ju kunna göra för underlätta..har riktigt blå/lila insjukna skavmärken i huden nu :/ Fetvadd kanske..?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

23 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Jesss skrev:

Sassa30 skrev:

Bh’n är i yttersta hacket...sitter rätt tajt runt om och även upp mellan tvillingarna..
Men bröstbandet sitter jäkligt tajt, får inte på det själv när jag tagit av det vid tex duschning..och det går runt uppe på tvillingarna via armhålan och sen ner på ryggen där bh knäppet sitter..
Så först en bh som sitter åt och sen då bröstbandet som trycker ytterliggare på det samt ger egna skavmärken :/
Vill emellanåt knapp röra armarna då ddt river/skaver i armhålan.. vet att det är för trycka ner implantatet, men nåt måste man ju kunna göra för underlätta..har riktigt blå/lila insjukna skavmärken i huden nu :/
Fetvadd kanske..?

Jag har gjort så att jag har stoppat in bomullspads i bh-n och i bandet uppe vid armhålorna där det skaver, det har funkat bra för mig men man gör av med en hel del ?
Gilla

Pharmagirl

Kvinna ·

24 feb, 2020

Ja det är rena djungeln, och jag har googlat som en tok, läst och läst. Skulle nästan kunna skriva en avhandling i ämnet???‍? Valet föll till slut på 380 cc, Motiva round corsé, silksurface utan chip. På tisdag smäller det. Börjar bli sjukt nervös för resultat, komplikationer och smärtan... Heja er som är över den värsta fasen??????
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

24 feb, 2020

Sassa30 skrev:

Jesss skrev:

Sassa30 skrev:

Bh’n är i yttersta hacket...sitter rätt tajt runt om och även upp mellan tvillingarna..
Men bröstbandet sitter jäkligt tajt, får inte på det själv när jag tagit av det vid tex duschning..och det går runt uppe på tvillingarna via armhålan och sen ner på ryggen där bh knäppet sitter..
Så först en bh som sitter åt och sen då bröstbandet som trycker ytterliggare på det samt ger egna skavmärken :/
Vill emellanåt knapp röra armarna då ddt river/skaver i armhålan.. vet att det är för trycka ner implantatet, men nåt måste man ju kunna göra för underlätta..har riktigt blå/lila insjukna skavmärken i huden nu :/
Fetvadd kanske..?

Å, vad jobbigt att det skaver så :( Jag har faktiskt köpt skavsårsplåster och satt där bröstbandet skaver in för märkte att det började bli skavsår och nu känns det jättebra! Kanske kan du testa det? Skönt att du börjar må lite bättre också. Inatt kunde jag sova ganska gott och smärtan på morgonen var överkomlig. Vad är det som du får ta av idag? Bröstbandet?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

24 feb, 2020

När jag sov så hade jag sovtshirt över bh sen bröstband över tisha. För att minska den värsta skavsårskänslan.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

24 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Pinkroose skrev:

Grattis till era op?

Jag fick inget bröstband så alla får dom inte?

Ryggen har bråkat för mig sen typ dagen efter haja. För min del handlar de säkert om spända muskler, ryggläge och inte kunna stretcha ut kroppen, som jag alltid gör varje dag.

Morfin klarar jag inte av, så har bara tagit Alvedon. Dom första 4 dagarna tog jag maxdos var 4-6 timme sen kunde jag hoppa över en dos i taget. Nu 17 dagar efter så tar jag vid behov. Andra smärtor som kommit nu, antar att det är nerver som börjar vakna och implantatet som börjar ta plats?

Tack?
Har lagt upp en bild nu på en dag gamla, är faktiskt redan väldigt nöjd och tror att det kommer att bli jättebra!
Har inte så ont i brösten nu när jag tagit 2 Alvedon men ryggen har varit otroligt spänd och även musklerna i magen. Värst är nog att brösten är så himla varma (immunologisk reaktion troligen, de är ju svullna) men kyler emellanåt.

Skönt att du mår bättre nu Pinkroose!

Hur mår du nu?? Mja, andra ser nog mer än mig, men dom har börjat ändra form lite, lite mindre strutiga och mjuknat lite??
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

24 feb, 2020

Tog av förbandet idag och fick se dem för första gången. Var inställd på att de skulle se helkonstiga ut.. Lite mysko form och svullet/hårt upptill... Storleken känns bra, bröstvårtorna verkar oförändrade och kan bli styva... Så jag är lättad ändå.. Bara inläggen droppar så kommer det bli superfint tror jag :) Nu är det min tur att ha bröstband. Smsade med kirurgen som rekommenderade det då inläggen är ganska högt upp.
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

24 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Sassa30 skrev:

Jesss skrev:

Sassa30 skrev:

Fetvadd kanske..?

Å, vad jobbigt att det skaver så :( Jag har faktiskt köpt skavsårsplåster och satt där bröstbandet skaver in för märkte att det började bli skavsår och nu känns det jättebra! Kanske kan du testa det?
Skönt att du börjar må lite bättre också. Inatt kunde jag sova ganska gott och smärtan på morgonen var överkomlig. Vad är det som du får ta av idag? Bröstbandet?

Okey.. ska testa det :) Får inte ta av mig nåt idag..ska ha bh+bröstband på tills återbesöket i mitten av nästa vecka,...dvs ha det på 2v konstant efter operationen..bara ta av det när jag duschar, men e en hel vetenskap att få på det igen efter dusch så det händer inte så ofta :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem