Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Sassa30

Kvinna ·

24 feb, 2020

Jesss skrev:

När jag sov så hade jag sovtshirt över bh sen bröstband över tisha. För att minska den värsta skavsårskänslan.

Okey.. men tycker det skaver hela tiden..värst på dagen när man rör på armar/kroppen :/
Gilla

Jesss

Kvinna ·

24 feb, 2020

Ja jag vet. Det är nog bara att bita ihop är jag rädd..
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

24 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Dafne92 skrev:

Pinkroose skrev:

Grattis till era op?

Jag fick inget bröstband så alla får dom inte?

Ryggen har bråkat för mig sen typ dagen efter haja. För min del handlar de säkert om spända muskler, ryggläge och inte kunna stretcha ut kroppen, som jag alltid gör varje dag.

Morfin klarar jag inte av, så har bara tagit Alvedon. Dom första 4 dagarna tog jag maxdos var 4-6 timme sen kunde jag hoppa över en dos i taget. Nu 17 dagar efter så tar jag vid behov. Andra smärtor som kommit nu, antar att det är nerver som börjar vakna och implantatet som börjar ta plats?

Tack?
Har lagt upp en bild nu på en dag gamla, är faktiskt redan väldigt nöjd och tror att det kommer att bli jättebra!
Har inte så ont i brösten nu när jag tagit 2 Alvedon men ryggen har varit otroligt spänd och även musklerna i magen. Värst är nog att brösten är så himla varma (immunologisk reaktion troligen, de är ju svullna) men kyler emellanåt.

Skönt att du mår bättre nu Pinkroose!

Hur mår du nu??

Mja, andra ser nog mer än mig, men dom har börjat ändra form lite, lite mindre strutiga och mjuknat lite??

Jag mår väldigt bra idag (dag 4) och natten var helt okej, sov väldigt mycket!! :) Dock är jag själv och reste mig själv ur soffan en gång och fick jätteont i vänstra bröstet och blev så himla orolig.... Tror du att det är någon fara? Det gör inte ont nu efteråt, men just då var jag så rädd att jag sabbat något. Svårt när man inte kan få hjälp. Tar också bara Alvedon och nu också Ipren. Tänk ändå att det snart (imorgon?) gått tre veckor för dig! Hur är smärtan idag? <3
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

24 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Pinkroose skrev:

Dafne92 skrev:

Pinkroose skrev:

Grattis till era op?

Jag fick inget bröstband så alla får dom inte?

Ryggen har bråkat för mig sen typ dagen efter haja. För min del handlar de säkert om spända muskler, ryggläge och inte kunna stretcha ut kroppen, som jag alltid gör varje dag.

Morfin klarar jag inte av, så har bara tagit Alvedon. Dom första 4 dagarna tog jag maxdos var 4-6 timme sen kunde jag hoppa över en dos i taget. Nu 17 dagar efter så tar jag vid behov. Andra smärtor som kommit nu, antar att det är nerver som börjar vakna och implantatet som börjar ta plats?

Tack?
Har lagt upp en bild nu på en dag gamla, är faktiskt redan väldigt nöjd och tror att det kommer att bli jättebra!
Har inte så ont i brösten nu när jag tagit 2 Alvedon men ryggen har varit otroligt spänd och även musklerna i magen. Värst är nog att brösten är så himla varma (immunologisk reaktion troligen, de är ju svullna) men kyler emellanåt.

Skönt att du mår bättre nu Pinkroose!

Hur mår du nu??

Mja, andra ser nog mer än mig, men dom har börjat ändra form lite, lite mindre strutiga och mjuknat lite??

Jag mår väldigt bra idag (dag 4) och natten var helt okej, sov väldigt mycket!! :) Dock är jag själv och reste mig själv ur soffan en gång och fick jätteont i vänstra bröstet och blev så himla orolig.... Tror du att det är någon fara?
Det gör inte ont nu efteråt, men just då var jag så rädd att jag sabbat något. Svårt när man inte kan få hjälp. Tar också bara Alvedon och nu också Ipren.

Tänk ändå att det snart (imorgon?) gått tre veckor för dig! Hur är smärtan idag?

Nejdå är nog ingen fara, de gör ont som satan i början att använda bröstmusklerna, minsta lilla så känner man av det. Ja helt sjukt va tiden går!? den är förändrad haha. Kan resa mig upp utan problem men kan ibland fortfarande få känslan att dom "ramlar ner" när man ställer sig upp. Tycker dock de fortfarande är lite obehagligt att vara utan bhn, vid dusch ex. Så än så länge inga långa varma goa duschar? Det jag upplever som mest jobbigt nu är att de spänner så i brösten när jag varit i rörelse ett tag. Och är fortfarande stel och lite öm på morgonen, lite av de har nog med att göra att kroppen är fruktansvärt trött på att ligga på rygg?
Gilla

Anonym användare

25 feb, 2020

Helt galet! Imorgon är det min tur .. skräckblandad förtjusning ?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

25 feb, 2020

Emandm skrev:

Kommer gå jättebra??
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

25 feb, 2020

Emandm skrev:

Kommer gå galant! Lycka till :D
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

25 feb, 2020

Åh va spännande! Jag ska också opereras av Hans ??
Gilla

Jesss

Kvinna ·

25 feb, 2020

Emandm skrev:

Lycka till!!
Gilla

Anonym användare

25 feb, 2020

Emenor91 skrev:

Åh va spännande! Jag ska också opereras av Hans ??

Åh men vad roligt med samma! När är det dags?? ?
Gilla

Anonym användare

25 feb, 2020

Tack så mycket allihopa! Snart dags för första descutan-duschen medans sambon bäddar rent i sängen .. hjärtklappning delux redan. Har ca 2 1/2 timma i bil till kliniken. Min mamma följer med ? och sambon är hemma med barnen. Räknar med ett antal ångestfyllda stunder på vägen dit .. även fast man längtar så?
Gilla

Anonym användare

26 feb, 2020

Nu sitter jag i bilen påväg till kliniken ✊?
Gilla

Laura84

Kvinna ·

26 feb, 2020

I dag er det min tur..... ;-)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

26 feb, 2020

Lycka till tjejer??
Gilla

Jesss

Kvinna ·

26 feb, 2020

Emandm skrev:

Nu sitter jag i bilen påväg till kliniken ✊?

Woop woop ?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

26 feb, 2020

Och heja dig Laura ?
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

26 feb, 2020

Lycka till alla som får sin op idag! Nu är det 6 dagar sedan jag hade min op och värsta smärtan har avtog igår. Har fått ett bröstband och det känns lite obehagligt med ett tryck men överlag men värsta smärtan är helt klart borta. SKÖNT! Har fått lite blåmärken och känner mest öm. Hur mår ni andra?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

26 feb, 2020

Lycka till!!! <3 kommer att bli så bra! Jag är också 6 dagar postop och min värsta dag var dag 3, sedan dess har jag bara haft ont på nätterna och morgonen. På dagarna känns det nästan onödigt med alvedon nu men tar ändå utifall att. Skönt att du mår bättre idag Tuss123! <3 Nu kommer det nog vända ordentligt för dig, det gjorde det för mig när det väl vände.
Gilla

Anonym användare

26 feb, 2020

Färdig o på hotellet nu, vilken känsla förstår de knappt !!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

26 feb, 2020

Emandm skrev:

Färdig o på hotellet nu, vilken känsla förstår de knappt !!

Välkommen till andra sidan ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem