Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

4barnsmamma

Kvinna ·

26 feb, 2020

Jag har också precis kommit hem efter min operation på Akademikliniken i Gbg. Känner mig relativt smärtfri med tusan vad jag har mått illa, har spytt ett antal gånger på vägen hem. Nu är det bara att vänta ut det slutgiltiga resultatet =) Jag räknar med att börja jobba igen nästa måndag.
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

26 feb, 2020

Grattis till er som opats idag!hur mår ni?jag va oxå illamående och spydde ett par ggr. Slutade med morfinet efter två dygn för gick bara runt och mådde illa och va yrslig. Har klarat mig på ipren och alvedon därefter. Har alla opat sig nu i vår februarigrupp?
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

27 feb, 2020

Åh va spännande!! Grattis till nya tuttarna! Ser fram emot bilder och berättelser sen :)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

27 feb, 2020

Grattis till er som är nyopade?? Ja precis, är de nån kvar som ska opereras? Eller är vi alla färdiga nu??
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

27 feb, 2020

Tror att Ellas är kvar? Eller??
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

4barnsmamma skrev:

Jag har också precis kommit hem efter min operation på Akademikliniken i Gbg. Känner mig relativt smärtfri med tusan vad jag har mått illa, har spytt ett antal gånger på vägen hem. Nu är det bara att vänta ut det slutgiltiga resultatet =)
Jag räknar med att börja jobba igen nästa måndag.

Hej. Men vad rolgit, då kanske vi låg på uppvaket ihop? Hur har din natt varit? Min har varit förjävligt med smärta och blodtrycksfall/illamående så har ej sovit en blund... Sen har mitt högra bröst svullnat upp som hejsan och blivit dubbelt så stort som de andra såcjag e livrädd ?
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

Nu är första natten gjord. En riktig skitnatt.. inte sovit en blund och haft så ont i höger-bröstet o blodtrycksfall ? Mitt högra bröst har svullnat o blivit nästan dubbelt så stor som de andra, någon som haft samma??? Gör skitont och går upp mot nyckelben och armhåla , ser helt knäppt ut (bara sett med linne på) Kan ej heller ta tabletter så brus-Alvedon & 50 sup diklofenac 3 ggr/dag(var 8timma) är de ja försökt klara mig på men de går verkligen inte. Är alldeles för långt emellan. Prata precis med kliniken dom ska försöka fixa något annat
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

Men tackar ? trodde ja skulle möta andra sidan inatt när jag fick blodtrycksfall. Tack o lov att mamma är med mig på hotellet alltså ✊?
Gilla

Hallon123

Kvinna ·

27 feb, 2020

Nu har även jag äntligen fått operera mig skulle igentligen gjort det den 30/1 men blev framflyttad till den 26/2 jag la in mentor High profile extra 260 cc och är så nöjd med resultatet än så länge, känner ett lätt tryck över bröstet och har lite ont vid rörelse men annars mår jag toppen och är super glad för mina nya boobies! Hur går det för er?
Gilla

Laura84

Kvinna ·

27 feb, 2020

Hei! Jag gjorde 225 mentor anatomiske, moderat profil i går. Har gjort over muskel men under en vevnad. Det heter visst subfascialt. Hadde aldri hørt talast om det forut. Sov lite i natt, kom mig inte ur sengen i dag bitti. Måtte ha hjelp. Klarat mig uten morfin, men med annat smertestillande. Skal ta bort bandasjet etter 24 timmar, och då får jag kolla for første gongen. Jag har brystband i 4 veckar och sportsbh 6 vekckar.
Gilla

Laura84

Kvinna ·

27 feb, 2020

Emandm skrev:

Nu är första natten gjord. En riktig skitnatt.. inte sovit en blund och haft så ont i höger-bröstet o blodtrycksfall ?
Mitt högra bröst har svullnat o blivit nästan dubbelt så stor som de andra, någon som haft samma??? Gör skitont och går upp mot nyckelben och armhåla , ser helt knäppt ut (bara sett med linne på)

Kan ej heller ta tabletter så brus-Alvedon & 50 sup diklofenac 3 ggr/dag(var 8timma) är de ja försökt klara mig på men de går verkligen inte. Är alldeles för långt emellan.
Prata precis med kliniken dom ska försöka fixa något annat

Har du fått blødning?
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

Laura84 skrev:

Emandm skrev:

Nu är första natten gjord. En riktig skitnatt.. inte sovit en blund och haft så ont i höger-bröstet o blodtrycksfall ?
Mitt högra bröst har svullnat o blivit nästan dubbelt så stor som de andra, någon som haft samma??? Gör skitont och går upp mot nyckelben och armhåla , ser helt knäppt ut (bara sett med linne på)

Kan ej heller ta tabletter så brus-Alvedon & 50 sup diklofenac 3 ggr/dag(var 8timma) är de ja försökt klara mig på men de går verkligen inte. Är alldeles för långt emellan.

Har du fått blødning?

Inget jag kan se , inte vågat lyft har massa kompresser och så i bh-n.. ringde kliniken nu så ska få komma dit vid 12 så ska dom kolla på de. Hoppas verkligen inte att något gått galet ?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

27 feb, 2020

Emandm skrev:

Laura84 skrev:

Emandm skrev:

Har du fått blødning?

Inget jag kan se , inte vågat lyft har massa kompresser och så i bh-n..
ringde kliniken nu så ska få komma dit vid 12 så ska dom kolla på de. Hoppas verkligen inte att något gått galet ?

Vad bra att du får komma dit! Lycka till! Uppdatera oss hur det går <3
Gilla

Jesss

Kvinna ·

27 feb, 2020

Emandm skrev:

Laura84 skrev:

Emandm skrev:

Har du fått blødning?

Inget jag kan se , inte vågat lyft har massa kompresser och så i bh-n..
ringde kliniken nu så ska få komma dit vid 12 så ska dom kolla på de. Hoppas verkligen inte att något gått galet ?

Lycka till idag, det är säkert ingen fara men bra att vara på den säkra sidan ?
Gilla

4barnsmamma

Kvinna ·

27 feb, 2020

Hej ! Ja det gjorde vi säkert då, jag var den första som opererades för dagen, men åkte hem först vid 16.00 då min exman kunde hämta mig. Jag har också sovit riktigt illa, max två timmar på hela natten, min kropp svarar väldigt sällan på morfin / opiater så jag har inte så mkt smärtlindring direkt, tycker iof att det fungerar bra ändå, men lite jobbigt med sömnen. Hoppas illamåendet släpper, jag bad faktiskt om medicin för illamående då jag kände innan jag åkte att det skulle besvära mig, och spydde en hel del igår. Nu funderar jag mest på om jag ska hämta min bil eller låta den stå en dag till... det står att man ska vänta en vecka med att köra ?!
Gilla

4barnsmamma

Kvinna ·

27 feb, 2020

Kan du inte svälja tabletter ? Det lär ju finnas suppar som är starkare , morfinpreparat alltså. Hoppas smärtan och svullnaden lägger sig snart. Är du kvar på hotellet i Göteborg så du kan åka dit om det behövs ?
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

4barnsmamma skrev:

Kan du inte svälja tabletter ? Det lär ju finnas suppar som är starkare , morfinpreparat alltså. Hoppas smärtan och svullnaden lägger sig snart. Är du kvar på hotellet i Göteborg så du kan åka dit om det behövs ?

Nej jag kan ju inte det.. fick flytande utskrivet nu iaf. Ligger på uppvaket nu igen pga fick dränage i höger bröst ca 4 dl så inte konstigt att det gjorde ont ? mamma bokade på en natt till nu så vi blir kvar o ska komma tillbaka imorgon igen ❤️
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

Uppdatering: Mitt högra bröst var helt sprängfyllt med blod därav att de va outhärdligt smärta och dubbel storlek mot de andra Vaskande precis till på uppvaket , blev ej sövd men fått massa lugnande ❤️ Har även fått dränage ? Mamma bokade ännu en hotellnatt då vi ska tillbaka imorgon vid 10 igen O måste bara säga, vilken personal ! Helt underbara ❤️❤️
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2020

Så bra at det løste seg!! Jeg hadde dränage i ca 1 v etter op, det gikk veldig fint :) Håper alt går bra med deg fremover. Styrkekram :)
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

27 feb, 2020

Vad bra att dom kunde åtgärda det och skönt att du har din mamma med dig <3 tänker på dig och hoppas att det blir bättre fort! Min kirurg nämnde att man kunde få en blödning, men att det oftast var väldigt enkelt att åtgärda och blir bra efteråt. <3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem