Pinkroose
Kvinna ·
09 dec, 2019
Operation februari 2020
BröstförstoringFler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?
Sortera efter
Tuss123
Kvinna ·
27 feb, 2020
Ellas
Kvinna ·
27 feb, 2020
Anonym användare
27 feb, 2020
Uppdatering:
Mitt högra bröst var helt sprängfyllt med blod därav att de va outhärdligt smärta och dubbel storlek mot de andra
Vaskande precis till på uppvaket , blev ej sövd men fått massa lugnande ❤️
Har även fått dränage ?
Mamma bokade ännu en hotellnatt då vi ska tillbaka imorgon vid 10 igen
O måste bara säga, vilken personal ! Helt underbara ❤️❤️
Åh vad bra att du åkte in! Tycker jag är mer svullen idag... är orolig att jag råkat för samma! Har fått blåmärken men har inte så ont som du beskriver.. är SVULLEN på sidorna under armen... Blåmärkena och svullnaden kom när jag började med bröstbandet (fyra dagar efter op) så kanske har haft det för hårt?! Funderar även på BHn varit för tajt så har köpt in en som sitter lösare. Ikväll flyger jag till södra Sverige, hoppas verkligen det blir bättre.. men känns otryggt att vara 110 mil hemifrån.
4barnsmamma
Kvinna ·
27 feb, 2020
Jesss
Kvinna ·
27 feb, 2020
Uppdatering:
Mitt högra bröst var helt sprängfyllt med blod därav att de va outhärdligt smärta och dubbel storlek mot de andra
Har även fått dränage ?
O måste bara säga, vilken personal ! Helt underbara ❤️❤️Åh vad bra att du åkte in! Tycker jag är mer svullen idag... är orolig att jag råkat för samma! Har fått blåmärken men har inte så ont som du beskriver.. är SVULLEN på sidorna under armen... Blåmärkena och svullnaden kom när jag började med bröstbandet (fyra dagar efter op) så kanske har haft det för hårt?! Funderar även på BHn varit för tajt så har köpt in en som sitter lösare. Ikväll flyger jag till södra Sverige, hoppas verkligen det blir bättre.. men känns otryggt att vara 110 mil hemifrån.
Ja men jätteskönt verkligen, så himla bra bemötande trots att jag var lite ledsen o orolig. Mitt började med att bröstet svullnade uppxocj blev hårt , även vid armhålan och upp mot nyckelbenen. Bröstet kändes väldigt domnat , men framförallt stolekskillnaden var de ju som bevisade det!
Det är ju jättesvårt att veta, men tycker du ska ringa kliniken. Dom har jättepigg på att jag skulle komma dit direkt ❤️
Jesss
Kvinna ·
27 feb, 2020
Hej på er! Här kommer en snabb uppdatering från mig också, är dock fortfarande lite för svag för att orka ligga med telefonen längre stunder.
Opererade mig i måndags klockan 9, var galet nervös innan men fick lugnande som tog ganska fint ändå. Började nästan gråta på op-bordet men det gick snabbt sen när jag väl fått infarten och sen minns jag ingenting efter det.
Som ni kanske minns har jag velat massor mellan Mini 310cc och Demi 380cc men bestämde mig ändå för Demi 380cc för några veckor sen även fast det eg kändes lite stort. Men när Patrik stod och ritade på mig i måndags såg han fundersam ut och sa att 12,5cm (380cc) inte kommer att bli helt bra och han ville istället lägga in 13cm (Demi 425cc). Jag höll på att sätta i halsen först men kände där och då bara -”kör, gör vad du vill så länge det är Demi”. Så det blev tillslut Motiva Ergonomix Demi 425cc istället och jag litar helt på Patriks beslut.
Efter operationen har jag haft riktigt, riktigt ont. Det har nu snart gått ganska exakt 3,5 dygn och jag tar mig fortfarande igenom en timme i taget. Det är framförallt revbenen/bröstkorgen och såren som ömmar och gör ont, och jag vill helst av allt bara slita av mig bh-n och sträcka ut överkroppen men det går ju inte. Så ja, just nu är jag inte vidare pepp alls dessvärre men jag hoppas att det vänder snart. Är riktigt jobbigt just nu och jag har svårt att glädjas över operationen när det gör såhär förbaskat ont...
Anonym användare
28 feb, 2020
Anonym användare
28 feb, 2020
Tuss123
Kvinna ·
28 feb, 2020
Nu har jag varit på kliniken igen. Totalt 460ml med tömningen igår (60under natten) sedan igår, ska ha kvar dränaget över helgen o komma igen på måndag. Tråkigt att de blivit såhär känner mig lite deppig :-( men försjopningsvis blir de bättre snart. Ska även börja med antibiotika idag
Bacopa Sutera
Kvinna ·
28 feb, 2020
Anonym användare
29 feb, 2020
Dafne92
Kvinna ·
29 feb, 2020
Anonym användare
29 feb, 2020
Jesss
Kvinna ·
29 feb, 2020
Pinkroose
Kvinna ·
29 feb, 2020
Anonym användare
29 feb, 2020
Emelie1984
Kvinna ·
01 mar, 2020
Anonym användare
01 mar, 2020
Anonym användare
01 mar, 2020
Anonym användare
01 mar, 2020
Uppdatering:
Har även fått dränage ?
O måste bara säga, vilken personal ! Helt underbara ❤️❤️