Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Tuss123

Kvinna ·

01 mar, 2020

Men nej :( hoppas det blir bättre fort!!! Kanske är något virus du åkt på?
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2020

Stakkars det høres helt forferdelig ut! Så godt at ni ringte ambulanse og jeg antar at du er på sykehus nå? Styrkekram.
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

01 mar, 2020

Är det blodförgiftning du fått? Har du fått antibiotika intravenöst? Iom den höga febern. Bra att du fått blod, att snabbt gå ner till 80 känns verkligen för kroppen. Tycker att kliniken skulle kollat ditt blodvärde direkt iom att du haft en blödning i bröstet. Stackars dig jag tänker verkligen på dig <3 det här var ju ingenting som du trodde skulle hända när du gjorde operationen. Tycker så synd om dig <3
Gilla

Nasi

Kvinna ·

01 mar, 2020

Min blir imorgon. Blir bröstförstoring, ska få samma kupa som jag hade innan barnen, nämligen D. Men vet inte så mycket mer. Vet att det blir bakom muskeln och snittet under. Men blir de runda, mer uppåt, har ingen aning. Kommer den informationen innan OP eller vad? Det är på Citadell jag ska göra.
Gilla

4barnsmamma

Kvinna ·

01 mar, 2020

Men nej, fy vad jobbigt. Är du på Östra sjukhuset nu då för antar att du inte är på akademikliniken ? Hoppas så att du blir okej snart. Vet du varför eller vad din reaktion beror på ?
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2020

Emandm skrev:

Slutade med ambulansfärs för min del inatt. 40+i feber, kunde inte titta och var svår att kommunicera med. Prata enstaka ord i slowmotion.
Innan op hade ja ett hb 140 när vi kom in igår låg det på 80 . Har fått flera påsar med blod samt morfin & har dessutom jättehög leverpåverkan.
Vet ej vad som blir härnäst men nu vet ni.
Är jätteledsen och orolig ?

Gilla

Anonym användare

01 mar, 2020

Fy vad jobbigt för dig måste kännas super tråkigt
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2020

Hej. Passar på att uppdatera nu när energi finns över, tack för alla kommentarer, det värmer verkligen ❤️ Jag är fortfarande inlagd på KAVA får blod,(förhoppningsvis sista påsen klar nu) fått ett hb på 100 igen så känns skönt. Får även antibiotika, mot illamående, morfin och dropp. Infektionsvärdena var högre idag, levervärdet var lite mindre men ffe högt. Ska komma en kirurg imorgon och prata. Allt är fortfarande väldigt oklart o de vet ej om det hänger ihop eller är något annat(så har nu legat med dödsångest sedan igår, hann inte ens krama mina barn ?) världens bästa sköterskor dock så det är skönt. Har fortfarande dränage, skulle eg tillbaka till kliniken imorgon o ta de men kommer både blod fortfarande o tror inte ja blir utskriven heller för den delen.. skönt att skriva av sig med er , jag återkommer ❤️
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

01 mar, 2020

Oj oj shoot vad hände.. har inte läst på några dagar då jag började jobba.. har ont i ryggen , och bara ligger o sover när jag är hemma.. Emandm håller verkligen tummarna för dig.. tänk inte negativt.. allt kommer att bli bra snart!!
Gilla

Beatrice19

Kvinna ·

02 mar, 2020

Natval- känner du dig nöjd med storleken än? Jag har 390CC nu och har hittills kommit fram till att lägga in 650CC men är rädd att det är för lite.. Jag är 173cm lång och väger 65kg så är ändå ganska stor, har breda axlar m.m. Vill slippa känslan av att jag vill göra om dem igen!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

02 mar, 2020

Emandm! Stackars stackars dig ??? Jävla skit som ska förstöra när man ska göra något för sin egen skull.. Jag hoppas att det vänder nu och att du ska få må bra och känna dig trygg. Fortsätt gärna återkoppla så vi får höra hur det går för dig ?
Gilla

Anonym användare

02 mar, 2020

Jag skulle kunnat lägga in mer med facit i hand tycker dom ser så stora ut på mig. Men tror nog det blir bra när dom hamnat på plats. Allt beror ju på vad man gillar å vill ha.
Gilla

Anonym användare

02 mar, 2020

Hur är det idag emandmn? Tänker på dig och hoppas verkligen innerligt att du mår bättre <3
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

02 mar, 2020

Tänker också på dig Emandm. Uppdatera oss gärna hur det går! <3
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

02 mar, 2020

Ja hoppas det går åt rätt håll nu emandm!
Gilla

Ellas

Kvinna ·

03 mar, 2020

Läste precis ikapp här, tycker så oerhört synd om dig Emandm! Vilken jäkla otur på alla sätt, tycker att det är helt galet att kliniken bad dig att avvakta hemma! Har de på något sätt bett om ursäkt för att de inte tog dig på allvar? Håller alla mina tummar och tår att det vänder för dig snabbt nu, stor kram! Tänker på dig!
Gilla

Ellas

Kvinna ·

03 mar, 2020

Hej på er! Nu är jag inne på dag 8 efter op (som var förra mån) och äntligen ser jag ljuset i tunneln igen! De första 6 dagarna var rent ut sagt fruktansvärda och jag kunde inte förstå hur jag någonsin skulle kunna må bättre igen. Men sedan igår vände det plötsligt bara sådär från en dag till en annan. Jag orkade gå runt lite hemma, orkade sitta lite i soffan på kvällen och kunde till och med sätta på några maskiner med tvätt (om än väldigt långsamt och försiktigt och min fästman fick hänga allt). Idag mår jag ännu bättre, hade inte alls lika panikont när jag skulle ta mig ur sängen imorse och skippade till och med Alvedon på morgonen och tog bara muskelavslappnande och Antibiotika. Det kändes helt galet avlägset bara för tre dagar sedan, då trodde jag nästan att jag skulle behöva ta maxdos av Alvedon i flera veckor till. Så även om ni mår som en påse sopor den första veckan ni som skall operera er i mars och läser detta - håll ut! Det blir bättre snabbare än man kan ana när livet känns hopplöst dag 4-5 :) Mina bröst är fortfarande som två kantiga stenkakor och sitter väldigt högt upp, skulle bli väldigt förvånad om de säger att jag inte behöver ha bröstband på återbesöket som jag har inbokat på torsdag. Men jag ser ändå potentialen och tror att jag kommer att känna mig nöjd om några månader när de hamnat på plats! Mitt högra sår ömmar fortfarande och övre delen av ryggen mår ju som den gör iom den nya belastningen, men bortsett från det kan jag inte direkt påstå att jag har sådär ont-ont i brösten längre. Det bränner, ilar och kliar hela tiden och om jag råkar sträcka ut armen för långt eller bära för tungt gör det ont i det ögonblicket men om jag bara sitter/ligger still känns det faktiskt ganska bra just nu! Helt otroligt med tanke på att jag låg och grät för att jag var så miserabel för bara tre dagar sedan, fantastiskt ändå vad kroppen kämpar på!
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

03 mar, 2020

Det är intressant hur olika återhämtningen är. Jag har kunnat vara själv med barnen på 2,5 och 5 år 24 h efter op. Nu dag 12 så har äntligen svullnaden lagt sig och smärtan har därmed gått från en sexa till en tvåa på en tiogradig skala. Om vi räknar förlossning som en tia så skulle jag säga att jag max upplevt en åtta i samband med detta. Och det var endast under dag 0-2.... Senaste dagarna har inte brösten gjort ont utan det har värkt runt bhn/under armarna där jag varit väldigt svullen och förmodligen haft blodsamlingar. Extremt ömt... i ryggen har jag haft noll smärta. Bara nämner det i fall någon av trådläsarna inte hunnit göra sin op än. Och ni som just haft er op kanske får lite energi av att höra att det kan ev går över fort :) Håller fortsatt tummarna för dig emadem
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

03 mar, 2020

Vad skönt att även ni Ellas och Tuss123 mår bra! :) skönt att höra Ellas att det vände så plötsligt, glad för din skull <3 jag har haft det väldigt lindrigt inser jag, kanske för att jag inte hade så mycket bröstmuskler.... har precis varit på återbesök och kikat på ärren som redan såg jättefina och små ut! Kan lägga upp en bild när jag byter förband. Men det viktigaste - jag får äntligen duscha! Det känns helt otroligt skönt. Som jag längtat. Behöver inte heller ha bröstband något mer. BH ska jag prova ut om 2 veckor!
Gilla

Anonym användare

03 mar, 2020

Tack för omtanken om oss som inte opererats ännu Tuss123, ;) behövde läsa lite positivt efter att ha läst här tidigare om hur illa det faktiskt kan gå. Känt mig ännu mer nervös och rädd efter det. Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem