Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Pinkroose

Kvinna ·

29 jan, 2020

Trasselsudd skrev:

Pinkroose skrev:

Ja klart de går att köpa på apoteket men som sagt smidigt att klicka hem de?

Ja, börjar bli en aning nervös nu haha, hur ska de då bli dagen innan och samma dag om jag redan är såhär nipprig nu?? en bilresa på ca 1 timme dit.. Så får nervös kissa och bajsa färdigt innan vi åker hahaha??

Ja jag opereras dagen innan dig och jag börjar verkligen känna av nerverna rejält nu. Svårt att tänka på annat ?

Åh? Ja nu börjar de kännas ordentligt? vilken tid ska du va på kliniken?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

29 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Trasselsudd skrev:

Pinkroose skrev:

Ja, börjar bli en aning nervös nu haha, hur ska de då bli dagen innan och samma dag om jag redan är såhär nipprig nu?? en bilresa på ca 1 timme dit.. Så får nervös kissa och bajsa färdigt innan vi åker hahaha??

Ja jag opereras dagen innan dig och jag börjar verkligen känna av nerverna rejält nu. Svårt att tänka på annat ?

Åh?

Ja nu börjar de kännas ordentligt? vilken tid ska du va på kliniken?

Ska vara där 07:30 på morgonen ? kommer inte lyckas få någon sömn alls natten innan tror jag ? När ska du vara där? ?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

29 jan, 2020

Trasselsudd skrev:

Pinkroose skrev:

Trasselsudd skrev:

Pinkroose skrev:

Åh?

Ja nu börjar de kännas ordentligt? vilken tid ska du va på kliniken?

Ska vara där 07:30 på morgonen ? kommer inte lyckas få någon sömn alls natten innan tror jag ?

När ska du vara där? ?

Ska va inne kl 7! Haha eller hur, man önska man hade nått att somna på??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

29 jan, 2020

Jag ska opereras 13/2 på Akademikliniken i Göteborg, någon annan som ska opereras då?? Börjar undra när nervositeten kommer, sista dagarna har jag känt mig lugn..?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

29 jan, 2020

zeev01 skrev:

Jag ska opereras 13/2 på Akademikliniken i Göteborg, någon annan som ska opereras då?? Börjar undra när nervositeten kommer, sista dagarna har jag känt mig lugn..?

Min är igång nu och op på tisdag, så lär väl va ett vrak när dagen är kommen haha ? eller så är jag ko lugn, who knows?? Men va kul! Va ska du lägga in??
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

29 jan, 2020

zeev01 skrev:

Jag opereras på måndag och det var inte förens igår jag verkligen har fått riktiga fjärilar i magen ? kan inte ens föreställa mig hur nervös jag kommer vara på den faktiska operations dagen ??
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

29 jan, 2020

Så himla spännande att följa er som är först ut!Ni måste uppdatera så fort ni orkar!om två veckor idag kommer jag ha mina nya boobies. Börjar sjunka in en aning och nervositeten komma lite smått. Fattar att det verkligen börjar komma för er som ska opas redan mån, tis. Så sjukt spännande!
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

29 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Så himla spännande att följa er som är först ut!Ni måste uppdatera så fort ni orkar!om två veckor idag kommer jag ha mina nya boobies. Börjar sjunka in en aning och nervositeten komma lite smått. Fattar att det verkligen börjar komma för er som ska opas redan mån, tis. Så sjukt spännande!

Ja kommer definitivt uppdatera hur det gått efteråt ? känns så sjukt att man planerat och väntat på det så himla länge och plötsligt är det mindre än 1 vecka kvar ?
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

29 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Jag har op på torsdag om en vecka. Sååå spännande ? längtar! Himla spännande att följa alla andra också:)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

30 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Ja de är klart jag uppdaterar? Men kan vågar nog inte tro att det är gjort förens det är gjort haha, så livrädd att ungarna ska dra hem nått, ex magsjuka, som gör att jag måste skjuta fram op?? så går lite som på nålar här hemma me haha
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2020

zeev01 skrev:

Jag ska också operera mig på ak Göteborg!!! 26/2 ? men hos hans mark!
Gilla

zeev01

Kvinna ·

30 jan, 2020

Emandm skrev:

zeev01 skrev:

Åh va kul!? Är du nervös??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

30 jan, 2020

Pinkroose skrev:

zeev01 skrev:

Min är igång nu och op på tisdag, så lär väl va ett vrak när dagen är kommen haha ? eller så är jag ko lugn, who knows??

Men va kul! Va ska du lägga in??

400 CC Menthor hög profil! Jag var först inne på motiva men min kirurg rekommenderade mentor så jag litar på honom.
Gilla

zeev01

Kvinna ·

30 jan, 2020

Är det någon som har planerat att förbereda matlådor? För hur många dagar? Någon som vill dela med sig av maträtter? ?Enda jag kommit på hittils är köttfärssås och spaghetti samt ris och currykyckling ?
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2020

zeev01 skrev:

Emandm skrev:

zeev01 skrev:

Både ja & nej! Tror inte riktigt att jag har förstått vad jag ska göra än ? själv då? ? & vad ska du lägga i, vilket märke? Ja blev enbart rekommenderad mentor, det var inget prat om motiva då de tyckte de va för nytt! Har du haft någon kontakt med kliniken i efterhand? ?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

30 jan, 2020

Emandm skrev:

zeev01 skrev:

Emandm skrev:

zeev01 skrev:

Både ja & nej! Tror inte riktigt att jag har förstått vad jag ska göra än ? själv då? ? & vad ska du lägga i, vilket märke? Ja blev enbart rekommenderad mentor, det var inget prat om motiva då de tyckte de va för nytt!
Har du haft någon kontakt med kliniken i efterhand? ?

Det var samma på min konsultation! Blev rekommenderad mentor hög profil utan Jonas. Jag har rätt mycket egen vävnad, så han sa att det bästa är ett plantat som mentor som ”lyfter” upp bröstet utav sig själv och enligt honom skulle mentor hög profil ge det resultate. Tyckte det lät logiskt och litar på honom! ? Jag känner mig liiiite nervös men mest förväntansfull faktiskt! Ser fram emot operationssalen, det trodde jag aldrig att jag skulle göra? Pratade med kliniken idag faktiskt. Frågade om jag kunde ha mina akrylnaglar och blev tekniseras att fila med dom. Lite segt men bara att göra. Frågade när jag skulle ringa för att veta vilken tid jag ska vara på kliniken, och det är tydligen tre dagar innan op. Känner mig sååååå förväntansfull!
Gilla

zeev01

Kvinna ·

30 jan, 2020

Oops! Skulle stå att jag ser fram emot operationsdagen.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

30 jan, 2020

zeev01 skrev:

Oops! Skulle stå att jag ser fram emot operationsdagen.

Hahaha men salen kan ju vara trevlig den me??
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

30 jan, 2020

Vad har ni för planerar att packa med er till kliniken om ni ska sova där? ☺️ Är så osäker på vad jag ska ta med mig bortsett från ombyte då dvs. Vet inte om man kommer va hyfsat pigg och så under dagen så man kanske ska ta med sig en iPad och titta på film. ? har även hört att några tar med sig godis och så ?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

30 jan, 2020

Jag och sambon ska sova på hotell på operationsdagen så vi har nära till sjukhus ifall ngt skulle hända. Första dygnet var mest kritiskt sa de och rekommenderade att vi höll oss kvar ett dygn. Tänker att jag ska skicka ut sambon att köpa godis om jag känner att jag vill ha, eller vad jag än vill ha??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem