Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Trasselsudd

Kvinna ·

30 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Jag och sambon ska sova på hotell på operationsdagen så vi har nära till sjukhus ifall ngt skulle hända. Första dygnet var mest kritiskt sa de och rekommenderade att vi höll oss kvar ett dygn. Tänker att jag ska skicka ut sambon att köpa godis om jag känner att jag vill ha, eller vad jag än vill ha??

Haha ja det är ju smart ???Jag har sagt det till min pojkvän att jag förväntar mig att det ligger en hög med godis när jag kommer hem dagen efter ?
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2020

Jeg skal opereres 13/2 på Fornebuklinikken i Oslo.
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

30 jan, 2020

Imorrn är sista dagen på januari. Sen är det vår månad brudar! Månaden då vi får våra boobies!känns skönt att det är några månader att läka innan sommaren kommer. Vi ska till Kroatien i mitten av juni. Gud va roligt att få shoppa bikini till det!fast man ska väl tejpa ganska många månader så denna sommaren blir väl med tejp men wtf, det skiter jag i. Är ju bara lite grann under tuttarna så ska väl gå bra☺️
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2020

zeev01 skrev:

Emandm skrev:

zeev01 skrev:

Emandm skrev:
zeev01 skrev:

Jag ska opereras 13/2 på Akademikliniken i Göteborg, någon annan som ska opereras då?? Börjar undra när nervositeten kommer, sista dagarna har jag känt mig lugn..?

Jag ska också operera mig på ak Göteborg!!! 26/2 ? men hos hans mark!

Åh va kul!? Är du nervös??

Både ja & nej! Tror inte riktigt att jag har förstått vad jag ska göra än ? själv då? ? & vad ska du lägga i, vilket märke? Ja blev enbart rekommenderad mentor, det var inget prat om motiva då de tyckte de va för nytt!
Har du haft någon kontakt med kliniken i efterhand? ?

Det var samma på min konsultation! Blev rekommenderad mentor hög profil utan Jonas. Jag har rätt mycket egen vävnad, så han sa att det bästa är ett plantat som mentor som ”lyfter” upp bröstet utav sig själv och enligt honom skulle mentor hög profil ge det resultate. Tyckte det lät logiskt och litar på honom! ?
Jag känner mig liiiite nervös men mest förväntansfull faktiskt! Ser fram emot operationssalen, det trodde jag aldrig att jag skulle göra?
Pratade med kliniken idag faktiskt. Frågade om jag kunde ha mina akrylnaglar och blev tekniseras att fila med dom. Lite segt men bara att göra. Frågade när jag skulle ringa för att veta vilken tid jag ska vara på kliniken, och det är tydligen tre dagar innan op. Känner mig sååååå förväntansfull!

Segt med naglarna men de är ju bara att göra om sen igen ? ja shit vad spännande!! Det är ju verkligen nära för din del ? jag har också mycket vävnad själv .. Jag fick anatomiska mentor 295cc rekommenderat (inget prat om ngn profil öht) så har känt mig sjukt förvirrad över vad vi egentligen kommit fram till. Ringde också kliniken idag och bokade ett möte med Hans samt sköterskor för att bestämma implantat(fick tid veckan innan operationen så känns lite stressigt , han hade tydligen väldigt dåligt med tid och var mycket upptagen sa sköterskan... vilket nästan bara gjorde mig stressad ?), har bestämt mig för att byta till runda iaf sen återstår storleken så får se vad han säger!
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

30 jan, 2020

Planlagt bröstlyft+bröstförstoring (även ta bort åderbråck) den 18/2 på Bellakliniken i Helsingborg ?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

30 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Imorrn är sista dagen på januari. Sen är det vår månad brudar! Månaden då vi får våra boobies!känns skönt att det är några månader att läka innan sommaren kommer. Vi ska till Kroatien i mitten av juni. Gud va roligt att få shoppa bikini till det!fast man ska väl tejpa ganska många månader så denna sommaren blir väl med tejp men wtf, det skiter jag i. Är ju bara lite grann under tuttarna så ska väl gå bra☺️

Jag ska till Grekland i sommar och är så taggad på att visa upp mina nya boobies i bikini ? ?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

30 jan, 2020

Sassa30 skrev:

Planlagt bröstlyft+bröstförstoring (även ta bort åderbråck) den 18/2 på Bellakliniken i Helsingborg ?

Åh så roligt jag ska också opereras på Bellakliniken ??
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

31 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Jaa ska bli så kul att få köpa nya bh:ar, bikini klänningar och linnen sen?? att det är så gott som färdigt till sommaren? så de blir en spännande vår att följa brösten utveckling och vilken storlek man till slut hamnar på? Ja dom säger väl tejpa i 6 månader, för bästa ärr resultat, men speciellt viktigt om man är i solen?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

31 jan, 2020

Hej på er! Var några dagar sedan jag skrev här nu, har haft fullt upp med att gå igenom alla (!) gamla forumtrådar om Motivas Ergonomix Mini- och Demiimplantat. Herregud vilket hästjobb, haha! Kan fortfarande inte bestämma mig ang. profilen, om jag skall välja 310cc Mini eller 380cc Demi och ju mer jag kikar runt desto svårare blir det. Vissa med Mini får lite för små för min smak och vissa får perfekta. Vissa med Demi får perfekta och vissa får lite för stora för min smak. Så vilket resultat får jag av dem båda är frågan... Har mailat bilder på önskat resultat till Patrik och han sa att han behöver ha mig framför sig irl igen för att kunna avgöra om Demi eller Mini kommer att ge mig formen jag önskar. Så vi tar beslutet på operationsdagen och så får jag helt enkelt lita på hans omdöme. Han skrev också i mailet att båda kommer att bli precis lika fina så det handlar egentligen bara om min preferens på formen nu, han brukar ju vara väldigt bestämd över vilken storlek och form han tycker har jag märkt här när jag läst en hel del trådar så när han säger att två alternativ blir precis lika bra så blir det nog det. Har testat med rispåsar hemma också och när jag har 2,6 dl (motsvarade 310cc Mini) tänker jag inte ens på dem, är så van med den storleken från amningen och graviditeterna så det känns som min vanliga kropp. Däremot när jag tar av mig dem så bara...hallå?! Var tog brösten vägen? Haha! Alla kläder sitter jättebra med den storleken också, ingen större skillnad alls. När jag har 3,3 dl (motsvarande 380cc Demi) känner jag av brösten betydligt mer. Känns helt plötsligt som att hela jag bara är två stora bröst. Alla tröjor blir lite för korta och tighta över bröstkorgen, man märker att det är en helt ny storlek både för mig mentalt och för garderoben. Så frågan är om jag skall välja det "normala" för mig som varken jag eller folk i min närhet kommer att märka av alls eller om jag skall skaffa lite mer bröst-bröst för det har jag aldrig riktigt haft. Något som också känns jobbigt är att jag innan hela tiden tänkt "hellre för små än för stora" men nu känner jag att jag skulle bli precis lika besviken över både ett för litet och för stort resultat. Hm... Ursäkta novellen, så skönt att skriva av sig bara med några som förhoppningsvis har lite förståelse för mina dilemman och allt velande, haha! Har fått lånet beviljat iaf och kliniken har bekräftat att pengarna skall komma in från Svea Ekonomi nästa vecka och då får jag ett kvitto på mailen. 24/2 är det dags, så 24 dagar kvar! Sååå nervöst och pirrigt...!!!
Gilla

Anonym användare

31 jan, 2020

Hei Ellas, jeg tror mange kjenner som du, en op er en stor grej, det koster mange penger og er en stor belastning for kroppen, i tillegg har man jo mange tanker og forventninger om hva man vil ha. Jeg har idag 370cc anatomiske Natrelle og de har en fin form. Men de er harde pga skal være fornstabile, har teksturerte overflate (kan gi cancer) og jeg har fått kapsel, så de må ut. Jeg har sett mye på Motiva, mini og demi, og min kirurg rekommenderer også disse. Jeg var hos ham igår, og han mener at mini ikke vil gi den fasong jeg ønsker, dvs mer underpoll og «skidbakka» men blir veldig platt. Jeg ønsker meg da demi og håper jeg kan få det i ca 300cc. Vil virkelig ha litt mindre enn idag, de de nå veldig tunge, jeg må gå med BH 24/7 og jeg kjenner - spesielt i bikini - at brystene er altfor store for min kropp (er normalt slank, str S/M). Tenk på at det handler både om fasong og storlek. Og tenk på at du forhåpentligvis skal ha brystene i mange år. Tenk også på hvordan kroppen din er ellers. Er du slank, vil to store bryst bli veldig dominerende. Er du forberedt på det? Noen sier de blir mindre med tiden, jeg har opplevd det motsatte, hadde F cup like etter op, nå har jeg G. Det er stort tycker jeg! Skal opereres 13/2. Min kirurg vet godt hva jeg vil og selv vi ikke har bestemt eksakt storlek, liter jeg på at det blir bra. Mitt råd: si til kirurgen hva du vil oppnå, på din egen kropp. Hvor mye put vil du ha, hvor brede skal de være, under/over etc. Hvis han er dyktig og erfaren vil han finne ut av det.
Gilla

Anonym användare

31 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Jag och sambon ska sova på hotell på operationsdagen så vi har nära till sjukhus ifall ngt skulle hända. Första dygnet var mest kritiskt sa de och rekommenderade att vi höll oss kvar ett dygn. Tänker att jag ska skicka ut sambon att köpa godis om jag känner att jag vill ha, eller vad jag än vill ha??

Jag och min mamma ska också sova på hotell första natten nära kliniken, känns tryggast så då vi har en bit dit! Sambon får vara hemma med barnen , är sån mammagris haha ?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

31 jan, 2020

Norgirl skrev:

Hei Ellas, jeg tror mange kjenner som du, en op er en stor grej, det koster mange penger og er en stor belastning for kroppen, i tillegg har man jo mange tanker og forventninger om hva man vil ha.
Jeg har idag 370cc anatomiske Natrelle og de har en fin form. Men de er harde pga skal være fornstabile, har teksturerte overflate (kan gi cancer) og jeg har fått kapsel, så de må ut. Jeg har sett mye på Motiva, mini og demi, og min kirurg rekommenderer også disse. Jeg var hos ham igår, og han mener at mini ikke vil gi den fasong jeg ønsker, dvs mer underpoll og «skidbakka» men blir veldig platt. Jeg ønsker meg da demi og håper jeg kan få det i ca 300cc. Vil virkelig ha litt mindre enn idag, de de nå veldig tunge, jeg må gå med BH 24/7 og jeg kjenner - spesielt i bikini - at brystene er altfor store for min kropp (er normalt slank, str S/M).
Tenk på at det handler både om fasong og storlek. Og tenk på at du forhåpentligvis skal ha brystene i mange år. Tenk også på hvordan kroppen din er ellers. Er du slank, vil to store bryst bli veldig dominerende. Er du forberedt på det? Noen sier de blir mindre med tiden, jeg har opplevd det motsatte, hadde F cup like etter op, nå har jeg G. Det er stort tycker jeg!
Skal opereres 13/2. Min kirurg vet godt hva jeg vil og selv vi ikke har bestemt eksakt storlek, liter jeg på at det blir bra.
Mitt råd: si til kirurgen hva du vil oppnå, på din egen kropp. Hvor mye put vil du ha, hvor brede skal de være, under/over etc. Hvis han er dyktig og erfaren vil han finne ut av det.

Hej Norgirl! Tack för dina kloka åsikter och tankar, du har verkligen helt rätt! Det är ju precis så att det är ett stort ingrepp på kroppen, kostar mycket pengar och någonting man skall leva med varje dag i ca 20 år framöver. Vad tråkigt att höra att du har fått kapselbildning, men det kanske är tur i oturen då att du ändå måste byta ut dina implantat till släta istället i samma veva. Annars hade det ju kanske känns jobbigt att behöva genomgå en tredje operation bara pga kapselbildningen. Jag förstår vad du menar med Mini, det blir ju ett lite plattare resultat vilket jag ofta tycker är fint. Men man vill ju inte heller ha _för_ platta bröst, lite skidbacke är det perfekta enligt mig men ändå ganska låg profil. Våra kroppar är ganska lika, jag är också slank och ca 170 cm/56-57 kg. Har en del höfter och rumpa men är väldigt nätt på överkroppen och med min dåliga hållning och kupade axlar blir det extra tydligt. Mina bröst är dock väldigt breda för min nätta kropp (13,5 cm) pga lutningen på min bröstkorg, så jag kan inte ha mindre än 12,5 cm på implantatet vilket då blir 310cc. Demi blir med samma bredd 380cc, och det är cc-mängden som skrämmer mig mycket även fast jag vet att man inte skall fokusera på det. Särskilt när du, med ungefär samma kropp, upplever dina 370cc som för stora. Vet du vad du har för bröstbredd i cm? Jag litar helt på min kirurg Patrik Höijer som skall vara en av de bästa kirurgerna i Europa, alla resultat på de bilder jag sett här på hans patienter har varit otroligt fina så han verkar väldigt duktig på att få till rätt form utifrån patientens förutsättningar
Gilla

Jesss

Kvinna ·

31 jan, 2020

Ja herregud va nervig jag börjar bli! Är det fler här som ifrågasätter sig själv så här nära inpå? Om det verkligen är nödvändigt med nya tuttar när jag ändå passerat 40. Men jag vet ju att jag vill och har velat sen 20-årsåldern. Jag har tid nu på torsdag kl 10. Blev framflyttad från kl 8. Hoppas att jag mår tillräckligt bra när det är dags att ta sig hem. Är själv med barnen då måste styra middag.. Så medan många här ska sova kvar så ska jag försöka låtsas som att allt är som vanligt. Och inte nog med det så här jag influensan just nu så ligger med feber.. Hoppas verkligen min kropp återhämtat sig när det är dags.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

31 jan, 2020

Jesss skrev:

Ja herregud va nervig jag börjar bli! Är det fler här som ifrågasätter sig själv så här nära inpå? Om det verkligen är nödvändigt med nya tuttar när jag ändå passerat 40. Men jag vet ju att jag vill och har velat sen 20-årsåldern.
Jag har tid nu på torsdag kl 10. Blev framflyttad från kl 8. Hoppas att jag mår tillräckligt bra när det är dags att ta sig hem. Är själv med barnen då måste styra middag.. Så medan många här ska sova kvar så ska jag försöka låtsas som att allt är som vanligt. Och inte nog med det så här jag influensan just nu så ligger med feber.. Hoppas verkligen min kropp återhämtat sig när det är dags.

Åh börjar oxå bli snorig och hängig i kroppen.. har op på tisdag? hoppas vi hinner bli bättre
Gilla

Anonym användare

31 jan, 2020

Ellas, jeg tror vi er ganske like med den skildnad at jeg er 20 år eldre enn deg... Jeg vet ikke hvilken brystbredd jeg har, forstår ikke helt hur jeg skal mäta. Men mine første implantat var nok for smake - de var ca 250cc rund moderat profil. De jeg har nå passer fint til min brystkasse men har for mye put synes jeg.
Gilla

Anonym användare

01 feb, 2020

Härligt att läsa att alla är så peppade. Jag har Op 11/2 kl 8.30 ska byta ut mina inlägg från 400cc till Mentor HP 600cc. Men börjar nu bli osäker på storleken kanske ska lägga in 650 cc ist. Mina bröst är fina och har hållit sig bra men opererades för ca 17 års sedan och fått tre barn så dags att byta. Vill ändå att det ska bli en skillnad på storleken. Tror ni 600cc räcker för det?
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

01 feb, 2020

Jesss skrev:

Ja herregud va nervig jag börjar bli! Är det fler här som ifrågasätter sig själv så här nära inpå? Om det verkligen är nödvändigt med nya tuttar när jag ändå passerat 40. Men jag vet ju att jag vill och har velat sen 20-årsåldern.
Jag har tid nu på torsdag kl 10. Blev framflyttad från kl 8. Hoppas att jag mår tillräckligt bra när det är dags att ta sig hem. Är själv med barnen då måste styra middag.. Så medan många här ska sova kvar så ska jag försöka låtsas som att allt är som vanligt. Och inte nog med det så här jag influensan just nu så ligger med feber.. Hoppas verkligen min kropp återhämtat sig när det är dags.

Åhnej, krya på dig!! Det låter tufft med barnen, jag hade verkligen inte vågat lita på att jag är tillräckligt pigg för att orka med middag med barnen. Kan du inte bjuda över en kompis el likn (nån som vet om) och ha denne som backup ifall du skulle vara helt slut och ha superont?
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

01 feb, 2020

Woop woop, nu är det februari ???
Gilla

Ellas

Kvinna ·

01 feb, 2020

Ja nu kan nedräkningen äntligen börja, hurra!!! Känns som att jag är sist ut här? Opereras den 24:e. Någon mer som skall opas i slutet av månaden? ?
Gilla

Sassa30

Kvinna ·

01 feb, 2020

Börjar bli nervös jag med.. och försöker leta bilder på hur det kan se ut efter lyft+förstoring med ankarlyft, men svårt att hitta tycket jag.. E tvecksam/nervös för just det med ärren ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem