Pinkroose
Kvinna ·
09 dec, 2019
Operation februari 2020
BröstförstoringFler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?
Sortera efter
Trasselsudd
Kvinna ·
30 jan, 2020
Anonym användare
30 jan, 2020
Pumba86
Kvinna ·
30 jan, 2020
Anonym användare
30 jan, 2020
Jag ska opereras 13/2 på Akademikliniken i Göteborg, någon annan som ska opereras då?? Börjar undra när nervositeten kommer, sista dagarna har jag känt mig lugn..?
Jag ska också operera mig på ak Göteborg!!! 26/2 ? men hos hans mark!
Åh va kul!? Är du nervös??
Både ja & nej! Tror inte riktigt att jag har förstått vad jag ska göra än ? själv då? ? & vad ska du lägga i, vilket märke? Ja blev enbart rekommenderad mentor, det var inget prat om motiva då de tyckte de va för nytt!
Har du haft någon kontakt med kliniken i efterhand? ?
Det var samma på min konsultation! Blev rekommenderad mentor hög profil utan Jonas. Jag har rätt mycket egen vävnad, så han sa att det bästa är ett plantat som mentor som ”lyfter” upp bröstet utav sig själv och enligt honom skulle mentor hög profil ge det resultate. Tyckte det lät logiskt och litar på honom! ?
Jag känner mig liiiite nervös men mest förväntansfull faktiskt! Ser fram emot operationssalen, det trodde jag aldrig att jag skulle göra?
Pratade med kliniken idag faktiskt. Frågade om jag kunde ha mina akrylnaglar och blev tekniseras att fila med dom. Lite segt men bara att göra. Frågade när jag skulle ringa för att veta vilken tid jag ska vara på kliniken, och det är tydligen tre dagar innan op. Känner mig sååååå förväntansfull!
Sassa30
Kvinna ·
30 jan, 2020
Trasselsudd
Kvinna ·
30 jan, 2020
Imorrn är sista dagen på januari. Sen är det vår månad brudar! Månaden då vi får våra boobies!känns skönt att det är några månader att läka innan sommaren kommer. Vi ska till Kroatien i mitten av juni. Gud va roligt att få shoppa bikini till det!fast man ska väl tejpa ganska många månader så denna sommaren blir väl med tejp men wtf, det skiter jag i. Är ju bara lite grann under tuttarna så ska väl gå bra☺️
Trasselsudd
Kvinna ·
30 jan, 2020
Planlagt bröstlyft+bröstförstoring (även ta bort åderbråck) den 18/2 på Bellakliniken i Helsingborg ?
Pinkroose
Kvinna ·
31 jan, 2020
Imorrn är sista dagen på januari. Sen är det vår månad brudar! Månaden då vi får våra boobies!känns skönt att det är några månader att läka innan sommaren kommer. Vi ska till Kroatien i mitten av juni. Gud va roligt att få shoppa bikini till det!fast man ska väl tejpa ganska många månader så denna sommaren blir väl med tejp men wtf, det skiter jag i. Är ju bara lite grann under tuttarna så ska väl gå bra☺️
Ellas
Kvinna ·
31 jan, 2020
Anonym användare
31 jan, 2020
Anonym användare
31 jan, 2020
Jag och sambon ska sova på hotell på operationsdagen så vi har nära till sjukhus ifall ngt skulle hända. Första dygnet var mest kritiskt sa de och rekommenderade att vi höll oss kvar ett dygn. Tänker att jag ska skicka ut sambon att köpa godis om jag känner att jag vill ha, eller vad jag än vill ha??
Ellas
Kvinna ·
31 jan, 2020
Hei Ellas, jeg tror mange kjenner som du, en op er en stor grej, det koster mange penger og er en stor belastning for kroppen, i tillegg har man jo mange tanker og forventninger om hva man vil ha.
Jeg har idag 370cc anatomiske Natrelle og de har en fin form. Men de er harde pga skal være fornstabile, har teksturerte overflate (kan gi cancer) og jeg har fått kapsel, så de må ut. Jeg har sett mye på Motiva, mini og demi, og min kirurg rekommenderer også disse. Jeg var hos ham igår, og han mener at mini ikke vil gi den fasong jeg ønsker, dvs mer underpoll og «skidbakka» men blir veldig platt. Jeg ønsker meg da demi og håper jeg kan få det i ca 300cc. Vil virkelig ha litt mindre enn idag, de de nå veldig tunge, jeg må gå med BH 24/7 og jeg kjenner - spesielt i bikini - at brystene er altfor store for min kropp (er normalt slank, str S/M).
Tenk på at det handler både om fasong og storlek. Og tenk på at du forhåpentligvis skal ha brystene i mange år. Tenk også på hvordan kroppen din er ellers. Er du slank, vil to store bryst bli veldig dominerende. Er du forberedt på det? Noen sier de blir mindre med tiden, jeg har opplevd det motsatte, hadde F cup like etter op, nå har jeg G. Det er stort tycker jeg!
Skal opereres 13/2. Min kirurg vet godt hva jeg vil og selv vi ikke har bestemt eksakt storlek, liter jeg på at det blir bra.
Mitt råd: si til kirurgen hva du vil oppnå, på din egen kropp. Hvor mye put vil du ha, hvor brede skal de være, under/over etc. Hvis han er dyktig og erfaren vil han finne ut av det.
Jesss
Kvinna ·
31 jan, 2020
Pinkroose
Kvinna ·
31 jan, 2020
Ja herregud va nervig jag börjar bli! Är det fler här som ifrågasätter sig själv så här nära inpå? Om det verkligen är nödvändigt med nya tuttar när jag ändå passerat 40. Men jag vet ju att jag vill och har velat sen 20-årsåldern.
Jag har tid nu på torsdag kl 10. Blev framflyttad från kl 8. Hoppas att jag mår tillräckligt bra när det är dags att ta sig hem. Är själv med barnen då måste styra middag.. Så medan många här ska sova kvar så ska jag försöka låtsas som att allt är som vanligt. Och inte nog med det så här jag influensan just nu så ligger med feber.. Hoppas verkligen min kropp återhämtat sig när det är dags.
Anonym användare
31 jan, 2020
Anonym användare
01 feb, 2020
Jkagdn
Kvinna ·
01 feb, 2020
Ja herregud va nervig jag börjar bli! Är det fler här som ifrågasätter sig själv så här nära inpå? Om det verkligen är nödvändigt med nya tuttar när jag ändå passerat 40. Men jag vet ju att jag vill och har velat sen 20-årsåldern.
Jag har tid nu på torsdag kl 10. Blev framflyttad från kl 8. Hoppas att jag mår tillräckligt bra när det är dags att ta sig hem. Är själv med barnen då måste styra middag.. Så medan många här ska sova kvar så ska jag försöka låtsas som att allt är som vanligt. Och inte nog med det så här jag influensan just nu så ligger med feber.. Hoppas verkligen min kropp återhämtat sig när det är dags.
Jkagdn
Kvinna ·
01 feb, 2020
Ellas
Kvinna ·
01 feb, 2020
Sassa30
Kvinna ·
01 feb, 2020
Jag och sambon ska sova på hotell på operationsdagen så vi har nära till sjukhus ifall ngt skulle hända. Första dygnet var mest kritiskt sa de och rekommenderade att vi höll oss kvar ett dygn. Tänker att jag ska skicka ut sambon att köpa godis om jag känner att jag vill ha, eller vad jag än vill ha??