Körsbäret
Kvinna ·
15 feb, 2023
Uttag av implantat mars 2023
Andra bröstoperationerJag gjorde en tråd för oss som ska ta ut implantaten nu snart. Blir lättare att diskutera alla frågor man har. Jag funderar mycket på vad som händer med musklerna när implantaten är ute. Det borde bli ett hål där de suttit. Funderar också på hur länge man behöver vara sjukskriven. Jag har inte haft min konsultation ännu, men har ändå preliminärbokat operationstid. Vill mest bara få detta gjort
Sortera efter
Körsbäret
Kvinna ·
27 mar, 2023
lisalo
Kvinna ·
27 mar, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
27 mar, 2023
Anonym användare
27 mar, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
27 mar, 2023
SmultronJordgubb
Kvinna ·
29 mar, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
30 mar, 2023
Kul att läsa om era förvandlingar och förändringar under er läkningstid. Jag är lite fundersam på det här med om jag ska eller inte ska lämna kvar kapseln, den dagen jag tar ut. Kommer kapseln sen märkas av eller vara obemärkt under huden om man lämnar den? Och kan kapseln hindra att ens bröstmuskler läker eller växer ihop igen (jag har mina implantat bakom muskeln)? Kommer man kunna tex lyfta eller ta i med bröstmusklerna eller är kapseln ivägen och förhindrar att man kan använda bröstmusklerna fullt ut?
Önskar er en god läkning!
lillsann
Kvinna ·
31 mar, 2023
Anonym användare
01 apr, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
01 apr, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
01 apr, 2023
Anonym användare
01 apr, 2023
Anonym användare
02 apr, 2023
Anonym användare
02 apr, 2023
Tilda99
Kvinna ·
02 apr, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
03 apr, 2023
Bra man ikke har dette i kroppen mer…..
https://www.fda.gov/medical-devices/implants-and-prosthetics/breast-implants
Körsbäret
Kvinna ·
03 apr, 2023
Körsbäret, såg att du gjort uttag.. hoppas att din läkning går bra :) gjorde du det hos citadellkliniken och hos vilken dr? Jag har bestämt mig för att ta ut mina implantat, gjorde min OP hos Helena på Citadell 2021, men fick info i veckan om att hon slutat och blir hänvisad till Cosmo. Hur har dina erfarenheter varit med uttag hos Citadell?
lillsann
Kvinna ·
03 apr, 2023
Körsbäret
Kvinna ·
03 apr, 2023
Tilda99
Kvinna ·
03 apr, 2023
Körsbäret, såg att du gjort uttag.. hoppas att din läkning går bra :) gjorde du det hos citadellkliniken och hos vilken dr? Jag har bestämt mig för att ta ut mina implantat, gjorde min OP hos Helena på Citadell 2021, men fick info i veckan om att hon slutat och blir hänvisad till Cosmo. Hur har dina erfarenheter varit med uttag hos Citadell?
Hej Tilda99!
Tack, tror att det läker som det ska. Har gått 1,5 v nu och känslan utan implantat är superbra, och man får ha tålamod när det gäller utseendet…
Så synd att Helena slutat, men det funkar säkert lika bra med Cosmo. Jag valde honom för det kändes enklast, då han gjorde mina bröst från början. Allt har gått enkelt, jag har kapseln kvar, vet faktiskt inte ens om han tar ut med kapsel. Men mina bröst var mjuka och ha sa att det är ärrvävnad som är som en tunn hinna och kroppen ta hand om den. Jag valde att operera mig hos honom från början pga att han verkade väldigt kompetent och gjorde snygga bröst, så jag gick endast på att jag tyckte han verkade skicklig. Tänkte detsamma om uttaget. Han la snittet en liten bit upp så det antagligen kommer hamna i mitt nya/gamla bröstveck. Har som sagt inte sett det ännu eftersom stygnen är kvar fortfarande. Men allt som allt gick det smidigt, alla på Citadell var trevliga och snälla, dock får man inte så mycket info utan måste fråga om allt man undrar själv. Jag tycker Cosmo är vänlig och det känns som om man kan lita på att det blir bra det han gör.
En skillnad mot vad jag hört av andra här är hur länge man ska ha kompression efteråt. Han sa två veckor, men jag kommer fortsätta minst det dubbla eftersom andra verkar ha fått ett bättre resultat ju längre man höll på, typ. Men det är ju mitt eget beslut.