POFbrons
Kvinna ·
04 mar, 2013
Vi som gör bukplastik april 2013
Bukplastik Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.
Sortera efter
Anonym användare
24 apr, 2013
Skönt att höra att du mår okej, jag mår bättre fast det känns och jag är gul i hyn i ansiktet?! Det känns lite märkligt. Oroa dig inte för bilresan än den kommer säkert att gå bra det gjorde min trots allt:) kram
Gilla
Tess82
Kvinna ·
24 apr, 2013
Härligt att allt gått bra! !
Gilla
Anonym användare
24 apr, 2013
Tess hur gick det på ditt återbesök? Hur hårt har du din gördel? Typ så att du måste ta djupa andetag eller sitter den för hårt då? Kram
Gilla
Tess82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Det gick bra, och allt hade läkt jättebra. Jag har bytt gördel nu och det känns jätte konstigt!
Jag spände åt den så att det kändes bekvämt, behöver du ta djupa andetag så kan du nog släppa lite på den. Jag gjorde så att när det var dags för promenader och lättare shoppingrundor så spände jag åt den mer, och det verkar ju ha funkat!
Hur mår du? Går allt bra?
Gilla
Anonym användare
25 apr, 2013
Åh vad härligt att höra du läkt bra. Fick du ny gördel där el fick du köpa ny? Jo men det går faktiskt skapligt idag och har sovit gott i natt. Jag tog av gördeln och tittade och det ser bra ut, magen är platt fast det är svullet, tog en dålig bild men kan ladda upp den. Jag kan gå ganska upprätt men hamnar gärna i ostbågeform men då försöker jag rätta upp mig. Du låter som en superkvinna som tagit shoppingrundor:) jag lär vänta med utan småplockar bara lite och försöker få in teknik att använda armar utan att använda bukmusklerna, då får armarna och benböj lite träning så inte de slappar till sig:) fick du ta bort stygn eller var det självupplösande el vad de kallas? Bytte de även tejpen på ärren och fick du nytt el får man inhandla det själv? Och sista frågan:) får du duscha nu?
Gilla
Tess82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Jag har köpt en trosgördel på lindex, skön men tunn. Man känner minsta beröringen igenom, det är lite obehagligt men jag vänjer mig nog.
Shoppingrundan var en långsam historia efter lite mer än en vecka ;-)
Stygnen var inte kvar efter att tejpen tagits bort, antingen så följde de med eller så hade de "löst" upp sig. Sen tvättade hon och satte på ny tejp. Nu får jag duscha och ska byta tejpen 1 gång i veckan. Jag gick till ett apotek i närheten som skulle ha en brun tejp, men det hade de inte så jag får nöja mig med vit. Jag ska kolla på apoteken här och se om de har, ser lite roligare ut att det inte syns så mycket!
Gilla
Anonym användare
25 apr, 2013
Kan du inte lägga upp bild på hur det ser ut nu? Du hade jättefint resultat redan direkt efter Op så nu lär lillmagen vara ännu snyggare:)
Gilla
Magen ska bort
Kvinna ·
25 apr, 2013
Tess82: Var också på Lindex idag och köpte den höga i midjan, utan ben. Vilken köpte du? Turligt nog hade de 20% rabatt på gördlarna!
Jag har inte testat den än, men ska snart.
Min mage är jättesvullen av vätska, men förhoppningsvis blir det inte mer nu, utan "äts" upp av kroppen så småningom. :-(
Ser ut som jag är gravid i 4 månaden.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Magdalena, nya bilder finns :-) men jag har tagit 2 promenader idag med den mindre gördeln som inte sitt lika hårt så jag är lite svullen. Sen la jag upp en bild på naveln, tejpen hade lossnat så jag passade på!
Kollade på dina bilder och det ser jättefint ut tycker jag!
Magen ska bort, jag köpte en hög, utan ben och med lite spets längst ner. Jag hade velat ha en annan som var lite lägre och mjukare, men den här satt bättre.
Hoppas att svullnaden lägger sig snart så du får känna dig lite fin!
Jag själv har insett att när magen blev mindre så ser låren större ut :-( så här räknas det kalorier och promeneras det för fullt! De har blivit större under vintern så jag vet att jag kan!
Gilla
Anonym användare
25 apr, 2013
Tess82 det har verkligen läkt jättebra på dig, vad roligt. Jag fick så fruktansvärd värk i magen nyss att jag fick lägga mig ner. Lade om gördeln och då såg jag (tror jag) att några bristningar var kvar och de ville jag verkligen få bort. Det kanske döljs av trosor och byxor sen, dumt att oroa sig men jag hade stora förhoppningar att de skulle försvinna. Det är verkligen en känslostorm den här op. Det där med låren det var det jag var rädd för att jag kan komma känna att de är stora. Det kanske slutar med att jag ser ut som en Barbie för att man kommer att syna alla fel:)
Gilla
Anonym användare
25 apr, 2013
Förresten har du inte stora lår men jag vet att man är självkritisk.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Bristningar har jag också kvar, man får glädja dig åt alla som försvann. Jag förstod att alla inte skulle försvinna, men det är klart att man hoppas!
Hoppas på att dina hamnar så att de inte syns.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
26 apr, 2013
Insåg igår efter en hel dag med nya gördeln att den inte spänner åt där den ska. .. jag fick jätteont och var tvungen att ta värktabletter för att kunna sova. Ska nu iväg till Lindex och se om jag hittar någon bättre!
Gilla
Anonym användare
26 apr, 2013
Ja till mig sa hon att om de inte fick bort allt skulle de hamna under troskanten, nu har jag inte kollat så noga, vill inte kolla heller ifall jag skulle bli besviken och det vill jag inte känna. Jag verkligen avskydde mina bristningar även om de var vita och tunna. Men du, vad trist med ditt inköp som gjorde att du fick ont och måste köpa en ny, hur ska man veta vilken som är bra?När släppte egentl ditt onda så du kunde röra dig normalt? Jag har förbaskat ont i ryggen men mår betydligt bättre idag än vad jag gjorde igår. Är redan uttråkad. Fick du förlänga din sjukskrivning eller känner du att du klarar av att börja jobba snart? Trevlig helg:)
Gilla
Magen ska bort
Kvinna ·
26 apr, 2013
Tess: undrar om inte din gördel var märkt med "medium shaping".
Den jag köpte var märkt med "firm" och jag tycker den håller väldigt bra.
En annan lösning är ett par träningsbyxor som jag köpte på Lidl för några veckor sen som är som cykelbyxor med en hög midja med tyg som man viker ner över magen och rumpan. Om man väljer att inte vika ner den så är den faktiskt perfekt och det tyckte min läkare också räckte. Hon ville att jag ska sluta med gördeln jag hade för den satt för hårt.
Hoppas du hittar nåt som passar dig och känns skönt eller i alla fall inte obehagligt och ger svullnad!
Den här köpte jag: http://www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shaping/6171686/High-waist-shapingtrosa/?styleId=1490594
Gilla
Anonym användare
26 apr, 2013
Skruuf, vilket fint resultat, grattis till din nya platta mage:) Hur mår du?
Gilla
Tess82
Kvinna ·
26 apr, 2013
Gördeln jag hade var nog inte märkt med något speciellt. Var och köpte en ny idag som jag tyckte satt jätteskönt, men ganska hårt. När jag läser vad du skriver magen ska bort så blir jag osäker igen. Varför ska den sitta löst? När jag hade haft på mig den nya i ca en timme så hade svullnaden gått ner mycket, och det måste väl vara bra, eller? Jaja, nu har jag ju tre att varva med så nån måste ju funka.
Magdalena, jag hade nog som värst ont de 4 första dagarna, men det är ju lite upp och ner. Nu de senaste nätterna så har jag nästan haft ondare än vad jag hade i början, fast på ett annat sätt.
Jag skulle bara höra av mig till kliniken om jag kände att jag inte kan jobba och som det känns nu så ringer jag i veckan för än så länge är det omöjligt!
Trevlig fredag alla!
Gilla
Magen ska bort
Kvinna ·
26 apr, 2013
Nä, nu missförstod du mig nog. Jag säger inte alls att gördeln ska sitta löst, men däremot ska den inte sitta FÖR hårt, vilket min gjorde. Den stasade enligt läkaren. Du måste ju kunna andas djupt utan att det gör ont :-)
Hoppas den nya blir bra!
Gilla
Skruuf
Kvinna ·
27 apr, 2013
Hejje och tack :)
Det känns så himla bra - ska sätta upp nytt foto på magen.
Jag känner mig så himla nöjd hittills och hoppas att det läker ihop
nu fint och utan infektioner.
Hur går det själv ? Har du haft mycket ont ?
Gilla
Anonym användare
27 apr, 2013
Det ska du verkligen vara, så roligt och se bra resultat:) jag hade ont när jag vaknade på uppvaket och dagen efter men igår mkt bättre idag känns allt faktiskt helt ok förutom att jag skulle vilja sträcka mig mer upp än vad jag kan. Hur mår du smärtmässigt?
Gilla