Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik april 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.

233

Sortera efter

Tess82

Kvinna ·

28 apr, 2013

Lycka till!!!
Gilla

Tess82

Kvinna ·

29 apr, 2013

Magdalena och skruuf, hur mår ni? Börjar allt kännas bättre? Själv orkar jag en hel del, får bromsa mig lite ibland så att jag inte använder musklerna utan att jag tänker på det. Men att jobba om en vecka kommer nog inte att gå...
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

29 apr, 2013

Ja jag får åxå bromsa mig - tvättar kläder - dammsuger - plockar i diskmaskinen - varit på stan i dag och handlat fler gördlar :) Fast jag är sjukskriven till första veckan i juni så har jag svårt att se att jag stannar hemma så länge om jag känner mig pigg och alert :) Hur länge sedan är det du OPades ? 5 dagar för mig :)
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2013

Vaknat! Groggy, trött och hungrig men ingen smärta än!!
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2013

Hej tjejer, jag mår oförskämt bra. Vet att jag läste om alla andra bukisar innan jag hade opats att de flesta mår som jag dock mådde jag dåligt 2 dagar efter och sen på 3:e dagen kände jag absolut ingenting. Blev jätteorolig att suturerna gått upp för hur kunde det helt plötsligt knappt kännas ngt. Fast det gör ju förbaskat ont när jag skrattar och så satte jag vatten i halsen och behövde hosta. Jag har dammsugit, skurat, plockat i och ur diskmaskinen/tvättmaskinen. Sen undrar jag om ni är mkt svullna över magen. Jag har inte öppnat upp gördeln alls förutom vid 2 tillfällen. Jag ser fan fetare ut än innan (med gördeln på alltså). Tess och skruuf ni ser smala ut fast ni förmodligen är svullna om magen. Jag är lite nojig över att det inte ska bli bra som jag tänkt i huvudet.
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2013

MissymissyM välkommen tillbaka och skönt att du inte har ont. Hoppas läkningen går bra och du fortsatt kommer att må bra:)
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

29 apr, 2013

Idag är det 3 veckor sen min op, och jag är svullen som en tunna, men det blir inte värre nu! Det var väntat eftersom jag släppte ifrån mig mycket vätska även i dränaget. Vad det beror på vet man inte. En del gör det och andra inte.
Ont har jag inte haft på över 2 veckor och jag var ute och promenerade i nästan 2 timmar idag. Städa och sånt hoppar jag över och handlar gör jag bara lite åt gången :-)

Gilla

Skruuf

Kvinna ·

29 apr, 2013

Är lite svullen men inte så farligt - vissa kan vara det och andra knappt något :) Det är säkert åxå beroende på om man har fettsugit eller inte - jag har inte det. Det är mycket hud som dom har skurit bort på mig men det vägde bara 1/2 kilo - men det bästa av allt :D jag har blivit av med överhänget på 4 cm - weiiii det är så himla skönt. Jag sa från början att jag bryr mig inte om ärret blir snett eller att den syns eller att magen inte blir helt platt bara jag blir av med överhänget som gav mig konstant skavsår och en navel som inflammerade titt som tätt :) MissyMissyM skönt att det har gått bra :)
Gilla

Xtra

Kvinna ·

29 apr, 2013

Så bra att de gått bra för alla.. :) skönt o framför allt roligt att höra..! Nu har jag 12 timmar kvar innan de är min tur.. Spänd o lite nervigt men mest förväntansfull..
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

29 apr, 2013

Lycka till i morgon, Xtra! Se till att du gjort allt vi tipsat om så kommer allt säkert gå galant!
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2013

Xtra, det kommer att gå bra:) ska tänka på dig imorgon. Lycka till!
Gilla

Tess82

Kvinna ·

30 apr, 2013

I morgon är det 3 veckor den jag opades. Jag är inte så svullen som jag trott, och det minskar faktiskt. Däremot så får jag väldigt ont om jag gör för mycket, och natten blir inte rolig... Provade att dra en kundvagn igår igen, det är ingen lätt match trots att den är tom! Magdalena ge svullnaden tid, jag är säker på att det blir bra, den som väntar på något gott. .. ;-) Xtra, tänker på dig idag, lycka till!!!
Gilla

Xtra

Kvinna ·

30 apr, 2013

Nu är jag klar! :)allt har gått bra så här långt! Tack för lyckönskningar, gulliga ni är!
Gilla

Anonym användare

30 apr, 2013

Xtra, härligt, hoppas du inte har allt för ont. Trevlig Valborg.
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

30 apr, 2013

Xtra skönt att höra :) Trevlig kväll och vila vila :)
Gilla

Xtra

Kvinna ·

30 apr, 2013

De är inte så farligt med smärtan..än.. Ligger på citadell kliniken med världens havsutsikt! så flott här är känns riktigt lyxigt, hjälper ju upp de hela lite...:)) o här ska de bli världens valborgsfirandet vid havet ikväll, de testar utrustningen nu så frågan är ju hur lugnt de blir... :D
Gilla

Xtra

Kvinna ·

30 apr, 2013

Hungrig.. Hur mycket vågade ni äta efter.. Fick macka o kaffe nu men känns ju som en smula när man fastat i ett och ett halvt dygn..
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

30 apr, 2013

jag var inte alls hungrig men kaffesugen :) drack 4 koppar kaffe och åt en halv risifrutti :) och en banan på kvällen
Gilla

Anonym användare

30 apr, 2013

Tess, jag måste fråga dig om du överhuvudtaget känner av att de sytt ihop musklerna? Jag känner inte det alls förutom när jag skrattar el hostar (som jag gjort en gång) då bränner det både i magen och i ärret. Jag försöker bara lugna ner mig för jag har inte gjort ngt ansträngande el lyft tungt mer än att jag 3 dgr efter av reflex reste med magmuskler för att min yngsta spydde på mig. Jag har dragit åt gördeln tror jag haft den lite för löst.
Gilla

Xtra

Kvinna ·

30 apr, 2013

Magdalena, jag är snittad 2 gånger innan min bukis o detta är lindrigare faktiskt.. Hosta o nysa känns då me men att du inte känner att de är syrt är ett bra tecken tror jag... Mitt första snitt va akut o dåligt gjort o de drog typ snett i ett år.. Så jag tror allt är som de ska för dig nu...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem