POFbrons
Kvinna ·
04 mar, 2013
Vi som gör bukplastik april 2013
Bukplastik Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.
Sortera efter
Xtra
Kvinna ·
30 apr, 2013
Nu luftar de mig här.. Ja jäkla va platt o fin jag är!!!!:)))) önskar jag kunde visa er bild.. Får fixa de sen.. Tjogo vad glad jag blev nu!!!
Gilla
Anonym användare
30 apr, 2013
Xtra jag menar inte själva snittet utan de sydda bukmusklerna. Men det svider duktigt både i snitt och i mage när jag skrattar så jag antar att stygnen på bukmusklerna är kvar:). Härligt med en platt mage, roligt att få se bilder sen:).
Gilla
Xtra
Kvinna ·
30 apr, 2013
Jag sydde me raka buk nu o de gör ju en till en ostbåge minst sagt o hellre de än rulator tant... Haha!
Klart dina styvgn är kvar menar jag.. Hade de gått upp hade du vetat de.. Garanterat..
Jag är helt tagen här sv resultatet.. Jag fösvannn..:))
Gilla
Tess82
Kvinna ·
30 apr, 2013
Xtra, jag åt en macka och drack 4 glas saft på en gång när jag vaknade. Min man hämtade mig strax innan 17 och då svängde vi förbi max och jag tröck i mig ett litet mål utan problem :) på kvällen åt jag ett par mackor och drack te. Jag var vrålhungrig!!
Vad roligt att du är så nöjd, och det blir bara bättre ;-)
Magdalena, rör jag mig för mycket så bränner det i musklerna och gör ont i såret, men jag svullnar inte direkt... antar att det är väldigt individuellt. Jag pratade med Marianne på återbesöket om stygnen kunde gå upp och hon sa att det var väldigt ovanligt och hon hade bara varit med om det en gång, och hon hade gjort situps. Inget man behövde oroa sig för :-) jag tror att du kan vara lugn och glädja dig över att du läker bra!
Trevlig valborg!
Gilla
Anonym användare
01 maj, 2013
Tack Tess, jag blev nog så överrumplad att smärtan bara försvann abrupt. Och kopplade givetvis till något negativt. Jag tror att jag har ganska bra läkekött:)
Gilla
Tess82
Kvinna ·
01 maj, 2013
Förstår det Magdalena! Du är kanske som gjord för det här med operationer ;-)
Gilla
Anonym användare
01 maj, 2013
Ligger nu hemma i soffan, hostade just och trodde på fullaste allvar att jag skulle dö. Den smärtan var inte nådig!! Annars tycker jag att det rullar på, skall tillbaka i morgon till kliniken och ta bort ett drän som fick sitta kvar. Förhoppningsvis får jag se en glimt av magen och naveln då, jag har ju inte sett resultatet än!!
Xtra! Härligt att du är klar! Nu är det väl bara läkningen kvar för oss aprill-bukisar?!?
Gilla
Skruuf
Kvinna ·
01 maj, 2013
Peppar peppar men jag brukar åxå återhämta mig snabbt efter OP :)
Nu höjjdes HBt för jarje gång dom stack mig och dom själva skrattade av förundran att kroppen verkade vara med i matchen.
Visst har jag ont emellanåt men inte alls farligt :)
Nu hoppas jag att vi alla läker ihop fint så vi får visa magarna till sommaren - vilken känsla att äntligen få/ kunna gå på stranden eller badis utan att skämmas för " hänget" :)
Gilla
Anonym användare
01 maj, 2013
Näe tjejer, nu behöver jag er hjälp. Fick en ny hostattack och svimmade nästan av smärtan! Tipps på hur man kan lindra host/nysanfall, dämpa smärtan?! Kudde mot magen skrev någon....mer?!
Nu börjar jag såklart även oroa mig för att de sydda magmusklerna skall spricka.....hur vet man om det händer?
Gilla
Xtra
Kvinna ·
02 maj, 2013
Kudde på magen lägg armarna hårt runt den o lixsom krama om när du hostar.. O hosta försiktigt.. Samma när du ska på toa... Stygnen går inte upp i första taget men de känns ju så.. Jag är grymt otyplig o öm nu och man nästan svimmar av hosta el o bara ta sig i säng är ju ett litet projekt i sig..:)
Gilla
Xtra
Kvinna ·
02 maj, 2013
Missy missyM , japp nu ska vi bara återhämta oss bloody hell vad ont jag haft igår o efter op men lite bättre nu idag.. Jag har sett när jag luftar o jag finns knappt kvar på mitten..:D super smal alltså!!:))
Gilla
zazza82
Kvinna ·
03 maj, 2013
Hej alla tjejer här. Jag har följt er tråd ett tag då jag med gjorde en bukis och även brösten 10 April. Nu är det dags att börja jobba för min del, början på mån. Fick ett litet sår längst ned på såret men det har läkt jättefint...inte helt borta men snart så. Härligt att höra så många nöjda bukisar här =) La själv in nya bilder idag och inte alls så svullen som jag hade trott att jag skulle bli.
Gilla
Xtra
Kvinna ·
03 maj, 2013
Känns lite konstigt..
Har fått ett tryck på magen vänster sida o när jag rör mig känns de som de veckar sig innuti.. Hur har ni andra ny opade de..?
Gilla
Anonym användare
03 maj, 2013
Det är nog vätska eller levrat blod som ligger där, det kommer att gå bort. När jag tex skrattar drar magen ihop sig och det känns som en pulserande "limpa" i mitten på magen. Har du mkt ont för övrigt?
Gilla
Anonym användare
03 maj, 2013
Zazza, du är verkligen en förebild på hur man vill att bukplastiken ska bli. Du hade en snygg mage innan även om du förmodligen själv inte tyckte det:) Du har verkligen en lyckas Op bakom dig. Lycka till på jobbet:)
Gilla
Xtra
Kvinna ·
03 maj, 2013
Ja på mig känns de som en halv kokt lasagneplatta typ..:)) skit läskigt.. O sen som ett tryck över på samma gång.. Känns mest när jag böjer mig.. Har mycket nervpirr med o ont som tusan i ryggen..tar tabletter var fjärde timme ff men har inte behövt ta nått på natten...
Gilla
Anonym användare
03 maj, 2013
Nervpirr har jag med och klipirr som när något håller på att läkas och det kände jag redan dag 3. Sen kan sticka till ibland lite här och där. När jag ätit får jag ont i magen och kan inte äta så mkt längre. Annars känner jag nada och har inte gjort det sen dag 3 förutom när jag skrattar dock det gör svinont. Ryggen hade jag jätteont i början men det är väl för att jag gick som en ostbåge. Nu är det bättre då jag kan räta upp mig mer och mer men hamnar gärna lite krökt automatiskt.
Gilla
Xtra
Kvinna ·
03 maj, 2013
Ja de måter ungefär lika som här..jag är ju på tredje el fjärde dagen nu beroende på hur man räknar... Så jag antar att vi är som man ska då..:) verkar ju som problematiken är snarlik iaf...
Gilla
Anonym användare
03 maj, 2013
Skönt att höra att du upplever snarlikt för jag har nojat mig över att jag inte har ngn smärta borde rimligtvis vara tacksam. Trodde såklart att de sydda bukmusklerna gått upp. Det lär jag bli varse om 8 maj på mitt återbesök. Jag är dock svullen och det känns trist för jag vill ju se denna stora skillnaden, tog bort 1,7 kg. Har inte tittat på magen bara dragit om gördeln hårdare då den helt plötsligt kändes lösare då svullnaden gått ner lite. Börjar jobba 13 maj och då vill jag gärna komma i ett par byxor:)
Gilla
zazza82
Kvinna ·
03 maj, 2013
Magdalena
Vilka fina ord, nu gjorde du min dag. Du hade ju med en fin mage redan innan och din efterbild ser kanon ut. Skall bli spännande att se resultatet när det gått lite mer tid. Tycker med det är svårt att hitta kläder inför återkomsten till jobbet, då inte snittet är helt läkt skall jag inte ha byxor som sitter åt. Hmm och jag som är en riktig jeanstjej....får rota fram några leggings =)
Gilla