Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hemligönskan profilbild

hemligönskan

Kvinna ·

11 aug, 2013

Vi som opererar oss i September 2013

Bröstförstoring
Hej tjejer,  här är en tråd för oss tjejer opererar oss i September 2013. Min historia är rätt lång men för att göra saken kort så ; 1. Jag ska lägga in nya implantat, har haft 450 cc men ska lägga in 600 cc 2. Jag var med om en tråkig sak under en korrigering några månader sedan och var tvungena ta ut ena implantat så jag har gått utan ett bröst i 2-3 månader 3. Jag ska även lägga tillbaka till bakom muskeln istället då jag fick grov rippling av framförplaceringen.                  Så någon annan som ska operera sig i September ? Jag opererar mig den 4/9 på Proforma Clinic :D
215

Sortera efter

boobies93

Kvinna ·

13 sep, 2013

Opererades igår på polarkliniken! Gått bra allting :) storleken känns bra men har inte fått sätt dom nakna ännu. Hoppas på att få göra det idag :) ser dock genom bhn att dom är väldigt strutiga, vilket jag räknat med eftersom jag hade de innan. Men vet att det kommer lägga sig med tiden så ska försöka att inte dömma dom för mycket redan :)
Gilla

Jenka

Kvinna ·

13 sep, 2013

Katek skrev:
Nu kl 9 är det min tur! Suuuuuuper nervös!
Kl 8 är det min tur!!!! Nära nu!
Gilla

Hängtutt

Kvinna ·

13 sep, 2013

Hallå där
Gilla

Cayotes

Kvinna ·

13 sep, 2013

Nu är det bara 4 dagar kvar tills det är min tur
Gilla

Jenka

Kvinna ·

13 sep, 2013

Jag är hemma redan och mår oförskämt bra!!! De ser förjävliga ut men jag väntar tills svullnaden lagt sig. 630 cc blev det!
Gilla

Katek

Kvinna ·

13 sep, 2013

Klart! Blev 450 som planerat med framför muskeln!!! Sjukt nöjd!! Tur jag inte tog mindre!!
Gilla

Twiggy19

Kvinna ·

13 sep, 2013

Jenka : grattis! :) skönt att du är färdig och hemma redan:) gick allt bra?
Gilla

boobi

Kvinna ·

13 sep, 2013

Ska du på konsultation onsdagen den 18:e september ? =) frågar eftersom att det är samma dag som jag skall till Ivan 
Gilla

Jenka

Kvinna ·

13 sep, 2013

Twiggy19 skrev:
Jenka : grattis! :) skönt att du är färdig och hemma redan:) gick allt bra?
Tack! Ja allt har gått bra! Dock fick jag ingen sport bh utan bygelbh uppklippt. Han gjorde inget nytt ärr utan gick in via det gamla som inte satt i bröstvecket utan på tutten. Förhoppningen är att de ska sjunka ner till bygeln . De nya stygnen håller dock emot implantaten så det tar nog ett tag innan de sitter på plats! Jag har nästan ingen egen vävnad så just nu ser de helt deformerade ut haha, jag tror det blir skitbra i slutändan! Otroligt nöjd med kliniken och kirurgen ( Patrik) verkar hur bra som helst!! Väldigt informativ och tar sig tid att förklara och verkar vilja att man ska vara så nöjd som möjligt. Kanon helt enkelt!
Gilla

Jenka

Kvinna ·

13 sep, 2013

Katek skrev:
Klart! Blev 450 som planerat med framför muskeln!!! Sjukt nöjd!! Tur jag inte tog mindre!!
Grattis!!
Gilla

Cayotes

Kvinna ·

13 sep, 2013

Jag ska opereras den 18/9
Gilla

Ancor91

/ ·

13 sep, 2013

Hur har det gått för er som opererat sig:) lika ont?
Gilla

Eveliten

Kvinna ·

14 sep, 2013

Min smärta släppte efter tre dagar :) är inne på dag 10 nu.. Slutade med smärtstillande efter tredje dygnet också..
Gilla

Jenka

Kvinna ·

14 sep, 2013

Ancor91 skrev:
Hur har det gått för er som opererat sig:) lika ont?
Ingen smärta alls i princip. Det som gör ont nu är bugelbehån som trycker överallt!! Går inte att jämföra med första gången!
Gilla

Jenka

Kvinna ·

14 sep, 2013

Hahaha bygel ska det stå!!
Gilla

Saendra

Kvinna ·

14 sep, 2013

SN Sjärna skrev:
Jag har tid för operation 19 sept på Proforma. Har valt 425cc hp men velar nu om jag ska välja 450cc istället. Vill inte ha jättestora men ändå att det ska synas.. Får sån beslutsångest!!!
Åh vi opereras samma dag av samma läkare, vilken tid ska du vara där? :)
Gilla

Vivalasvegas

Kvinna ·

14 sep, 2013

Hej!
Tänkte höra hur det har gått med din operation? Hur kommer det sig att du valde att lägga implantatet framför muskeln? Det känns som om det vanligaste är att lägga bakom. Efter min konsulation tyckte läkaren också att implanteten ska läggas framför, pga lite häng efter amning. Jag är dock lite orolig att det försvårar mammografi, men enl. läkaren ska det inte vara någon större skillnad...Hoppas allt har gått bra!
Gilla

Vivalasvegas

Kvinna ·

14 sep, 2013

Jag funderar också på 630 cc men är rädd att de blir alldeles för stora. Hur känns det nu med dina?
Gilla

Jenka

Kvinna ·

14 sep, 2013

Vivalasvegas skrev:
Jag funderar också på 630 cc men är rädd att de blir alldeles för stora. Hur känns det nu med dina?
Om du menar mig då har jag bakom muskeln 630 cc. Just nu känns de gigantiska!! Men de är ju bara 1 1/2 dag så de är svullna!!
Gilla

norasthlm

Kvinna ·

15 sep, 2013

Jag har op imorgon på Akademikliniken :)
Lycka till!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem