Isadora
Kvinna ·
18 feb, 2011
Vi som opereras i April 2011
BröstförstoringBåde februaritjejerna och marstjejerna verkar ha haft så trevligt med att se fram emot sina operationer tillsammans. Nu är jag nyfiken på vilka som tillsammans med mig, längtar till april. Själv ska jag ska opereras den 6 april :-) kram på er!
Sortera efter
musslanD
Kvinna ·
03 apr, 2011
Anonym användare
04 apr, 2011
Åh så spännande Elinajohanna, nu kanske du redan är opererad :) Hoppas allt gått strålande i så fall!
musslanD - Du opereras ju dagen efter mig, vi kanske möts i korridoren 😀 Ska också opererad av Örjan Gribbe.
Anonym användare
04 apr, 2011
Jag ska opereras den 28:e april på läkarhuset norr i umeå..Längtar, nervöös, förväntansfull......
Annette33
Kvinna ·
04 apr, 2011
Dagen efter mig, håller med, lääängtar!!!
Elinajohanna
Kvinna ·
05 apr, 2011
Hemma igen nu 😀
Gick över förväntan! Inte alls så ont som jag trodde, inte farligt alls! Fick dela rum med en supersöt tjej i min ålder, skönt att ha lite sällskap och någon att dela alla förvirrade tankar med :D Hörde en tjej i rummet brevid som skrek och grät av smärta, så vi två hade nog tur för vi var superpigga ändå. Fanns en matvagn utanför och tv på rummet. Så åt väl mest lite, kollade tv, läste tidningar och pratade på kvällen. Superskönt att få stanna över natten, men skönt att vara hemma nu igen :)
Brösten känns helt sjukt konstiga. Som hård play-doh deg innanför eller något 😀 Stenhårda, strutiga och runda på samma gång. Står rakt ut och bröstvårtorna är superhårda dom med. Men storleken blir nog bra! Blev 425 cc tillslut, det var vad han fick in :) Jobbigt att ta sig upp från liggandes, hugger till lite sådär. Åka bil hem var inte så skönt då det kändes som att brösten skulle slitas av i varje sväng haha 😀 Nämen i allmänhet känns det inte alls så farligt! Allt går rätt långsamt och man går helt stelt och böjd som en gammal tant. Men absolut hanterbart :) Jag som är så känslig för smärta har inte ens varit i närheten av att fälla en liten tår 😀
Nu längtar jag bara tills dom blir mjukare och hänger till sig! Känns redan bättre från igår, ska ner en sväng på stan om ett tag. Har ju framför muskeln också så kanske en av anledningarna till att jag klarat mig lindrigt undan. Och Proforma var supermysigt! Som en liten korridor och små rum, och verkligen ett plus att få dela rum faktiskt. Trodde det skulle vara skönare att vara själv först, men kändes bra att ha lite stöd från någon som gick igenom samma som en själv :) Sköterskorna var supermysiga och fanns ljus på toan och allmänt mysighetskänsla bara 😀 Bra att dom står för resan också, då jag kunde ta taxi hem till Enköping eftersom ingen tyvärr kunde hämta mig :) Slapp åka tåg och allt.
Kommer nästan sakna det lite, hahahah 😀
Anonym användare
05 apr, 2011
Annette33
Kvinna ·
05 apr, 2011
Elinajohanna: Härligt att det har gått bra! Nu har du ditt gjort... när ska du tillbaka och ta stygnen? Har du fått någon sport-BH?
Anonym användare
05 apr, 2011
Skönt att allt har gått bra Elinajohanna! 👍
Kul att höra positivt om Proforma i allmännhet också, om exakt en vecka ligger jag där! iiiih :))
Elinajohanna
Kvinna ·
05 apr, 2011
Styngnen är självupplösande så man behöver inte ta bort dom :) Men ska dit och träffa en sköterska igen om 3 veckor!
Man fick som en slags sportbh, men den var mjuk som en linda typ. De rekommenderade att man köpte en ny så fort som möjligt med separerade kupor och stadigt underband utan bygel :) hade redan en hemma som jag beställt från bravissimo och den passade super :D
Lycka till allihopa! Så himla skönt att ha det avklarat :) Längtar nu bara tills man mår som vanligt igen 😀 Kliar satan just nu haha, men är väl då det läker så är ju bra :)
Annette33
Kvinna ·
05 apr, 2011
Elinajohanna: Var det en sportbh från Freya som du köpt på Bravissimo? Jag har kollat på en där med separerade kupor som verkar såå bra!
Isadora
Kvinna ·
05 apr, 2011
Anonym användare
05 apr, 2011
Lycka till Isadora 😀 Hoppas allt går bra!
Elinajohanna
Kvinna ·
05 apr, 2011
Elinajohanna: Var det en sportbh från Freya som du köpt på Bravissimo? Jag har kollat på en där med separerade kupor som verkar såå bra!
http://www.bravissimo.com/products/lingerie/soft-cup-bras/charlotte-soft-cup-bra/black/ro11bl/?show=16&sort=1
Annette33
Kvinna ·
07 apr, 2011
Är nyfiken...hur går det för er Apriltjejer som op er? Ni andra som står på tur, hur går tankarna?
Kajsan
Kvinna ·
07 apr, 2011
Jag börjar bli lite nervös nu :) Inte egentligen för själva operationen, men för att jag inte ska vara nöjd med storleken. Jag är livrädd att de ska bli för stora! Jag opererar mig på torsdag nästa vecka, så nedräkningen har börjat :D Hur känns det själv?
Annette33
Kvinna ·
07 apr, 2011
Jo, jag är förväntansfull, vill få det gjort! Jag är inte så orolig för storleken, tror inte att det blir för stort, däremot är jag lite nervös för att det ska tillstöta något efter op, som en blödning t.ex. Läst här på forumet att det har hänt för två stycken.
Anonym användare
07 apr, 2011
Jag kan nog inte beskriva mitt kaos av känslor, positiva förstås.. jag är så himla förväntansfull jag med, nervös samtidigt lugn på något sätt, det ska bli så spännande och jag är så glad att äntligen få göra det här! Men idag har det verkligen slagit mig, imorgon är det fredag = helg, på måndag åker jag.. och på tisdag är det dags.. tjohooo.. :)
Men jag velar och är också ganska nervös över storlek och sådär.. har kommit fram till att jag nog iallafall vill ha hög profil, och någonstans kring 350cc kanske lite mer, kanske lite mindre. Får se vad Örjan säger om den saken!
Jag är lite rädd för att sövas, aldrig blivit det förr. Samt lite rädd precis som du Annette att det ska tillstöta något. Men jag försöker ha en positiv inställning till allt och bara se allt ifrån den ljusa sidan. Det kommer nog gå strålande för oss :)
Anonym användare
08 apr, 2011
Det kommer att gå jättebra för alla er tjejer!! Och du ska inte vara orolig över sövning Johnsson, ddet kommer gå jätte smidigt :)
Till er alla som ska åka hem direkt efter op:n rekommenderar jag att be om spypåse :P Jag opererades ju igår. och mådde lite halv illa hela resan hem och det var nära att jag spydde en gång...
Annette33
Kvinna ·
08 apr, 2011
Jag ska åka hem efter, så det är nog att föredra som du skriver, en spypåse. Men de har sagt att jag ska få medicin mot illamående och den ska tydligen vara ganska effektiv, så hoppas jag inte behöver spy...
Anonym användare
08 apr, 2011
Lycka till alla! Jag opades i måndags och allt gick bra. Men guud vad handikappad man är, har fortfarande ont men det blir bättre och bättre. Längtar bara till smärtan försvinner och man kan börja prova lite kläder och bikini :D
Wow vad spännande Elinajohanna!! Stort lycka till i morgon! Skriv gärna så snart du orkar och berätta hur det har gått och hur du mår.
Jag har nu precis betalat in 61.000:- till Proforma - tjohoooo 😛
Nu känns det som att det är på riktigt. Nedräkningen har börjat oxå: Nio dagar kvar! Gäller att jobba järnet nu, så jag kan vara ledig med gott samvete - åtminstone operationsdagen och de närmast följande två eller så.