Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Isadora profilbild

Isadora

Kvinna ·

18 feb, 2011

Vi som opereras i April 2011

Bröstförstoring

Både februaritjejerna och marstjejerna verkar ha haft så trevligt med att se fram emot sina operationer tillsammans. Nu är jag nyfiken på vilka som tillsammans med mig, längtar till april. Själv ska jag ska opereras den 6 april :-) kram på er! 

152

Sortera efter

Annette33

Kvinna ·

08 apr, 2011

Skönt att det har gått bra! Känner du dig nöjd med storleken? Var har du snittet?

Gilla

Anonym användare

08 apr, 2011

Än så länge känns storleken bra, tog det större alternativet 380. Jag har snittet i armhålan vilket gör att man kanske blir lite mer handikappad  :P vad ska du lägga in och var ska du lägga snittet?

Gilla

Annette33

Kvinna ·

08 apr, 2011

Jag ska lägga in 395cc, anatomiska, bakom muskeln med snitt under bröstet. Har du bakom muskeln?

Gilla

Kaka

Kvinna ·

08 apr, 2011

14 April har jag min op. Snurrig i skallen är bara förnamnet.😕 Det känns fortfarande väldigt väldigt overkligt!. Ibland frågar jag mig själv vad jag håller på med medans jag samtidigt tänker att det är ju det här jag vill. Det är kanske nerverna som spökar?? Gruvar mig mest inför narkosen för när man väl fått den finns ingen återvändo :/ Hur känner ni inför op?? 

Gilla

Anonym användare

08 apr, 2011

Okej :) jag har delvis bakom muskeln. Känns det bra? nervös?

Gilla

Annette33

Kvinna ·

08 apr, 2011

Det känns bra, lite nervös och pirrig blir man väl ibland, och det ska som sagt bli väldigt skönt när det väl är gjort, jag blir nog mer nojjig när det bara är några dagar kvar, nu har jag drygt 2 veckor kvar.

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 apr, 2011

Jag opades i onsdags ,inget illamående eller nåt..Mår riktigt bra ,det enda bökiga är nätterna ,får sjukt ont i ryggen att bara ligga på rygg.Så jag får upp och gå och sitta emellanåtMen inget ont av implantaten och stygnen känner jag bara ibland.. Kan trösta er nervösa med att jag var inställd på det värsta och detta var lindrigt,hade aldrig blivit sövd eller nåt men allt har gått super! Uppe noch går ,lyfter lätt och försöker använda armarna mkt,tog en 1.5 km promenad igår ,blir en idag med.. 

Gilla

Kaka

Kvinna ·

08 apr, 2011

Det är 6 dagar kvar för mig, Nu har jag verkligen börjat med att räkna ner :D Spännande värre 💋

Gilla

Annette33

Kvinna ·

08 apr, 2011

JennyJones: Låter ju jättebra, hoppas man får som du, men det är bäst att tänka det värsta...

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 apr, 2011

Tror det går jättebra Annette.. Gjorde ett kejsarsnitt med mitt första barn och det var 100 ggr värre än denna op..Var oxå galet nervös innan,läste allt på detta forum som gick och läsa ..HAHA.. Så jag vet hur du känner :))Jag har gjort lyft med,skulle du det?

Gilla

Kaka

Kvinna ·

08 apr, 2011

Det låter ju toppen 👍 Vart har du snitten och har du implantaten bakom eller framför muskeln?

Gilla

Annette33

Kvinna ·

08 apr, 2011

Nej, inget lyft, jag har också gjort kejsarsnitt, tyckte inte att det var så farligt så då borde ju inte den här operationen vara värre än det i alla fall...får jag hoppas

Gilla

Ipomoea

Kvinna ·

08 apr, 2011

Kaka skrev:

14 April har jag min op. Snurrig i skallen är bara förnamnet.😕 Det känns fortfarande väldigt väldigt overkligt!. Ibland frågar jag mig själv vad jag håller på med medans jag samtidigt tänker att det är ju det här jag vill. Det är kanske nerverna som spökar?? Gruvar mig mest inför narkosen för när man väl fått den finns ingen återvändo :/ Hur känner ni inför op?? 

Håller med dig, jag har också blandade känslor, ska opereras den 18 april och det börjar kännas verkligt nu... På dagarna längtar jag jättemycket och vill bara att tiden ska gå jättefort, men på nätterna har jag svårt att sova å undrar vad tusan jag har gett mig in på! Ligger å tänker att mina bröst är ju fina som de är, trotjänare som klarat tre graviditeter plus amningar, å de e inte ens speciellt små! (70D). Duger jag inte som jag är, eller vaddå? Men sen går jag upp på morgonen och kollar i spegeln och ser att det stackarna fortfarande är ledsna å trötta efter amning å då längtar jag igen :)

Tycker å ena sidan att jag är värd fina(re) bröst och jag tycker att de e så himla fint med stora fylliga bröst. Samtidigt som jag faktiskt tycker att de e lite knäppt att operera sig för en sån sak... Liten konflikt med mig själv där... Men jag låter mitt fåfänga jag vinna den här gången :)

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 apr, 2011

Jag har gjort ett ankarlyft ,har bakom muskeln.. Har inte fått sett dom än då jag har en linda HÅRT lindad runt boobsen till måndag,då ska jag på återbesök och ta av den..Inga djupa andetag här inte ;-) Grymt nyfiken iaf...

Gilla

Kaka

Kvinna ·

08 apr, 2011

konflikt med mig själv har jag också 😀 och värst är det innan man somnar då man har som mest tid till att fundera..Men som du säger Ipomoea. Vi låter våra fåfänga jag vinna den här gången ;)

Gilla

Kaka

Kvinna ·

08 apr, 2011

Förstår att du är nyfiken, Vad spännande :)

Gilla

Anonym användare

09 apr, 2011

Jag fick medicinen mot illamående men det hjälpte inte den här gången , tror jag fick medicinen lite sent i kombination med att inte ha ätit på så länge :) .. En sak jag måste säga är att smärtan inte ens är jämförbar med det jag trodde. På en skala från 1-10 så är det kanske en 5a..Jag fick med mig smärtstillande hem men har än så länge inte behövt ta något..

Gilla

musslanD

Kvinna ·

11 apr, 2011

Ojoj, i morgon är min sista dag med trötta hänglökar 😛. Kl 07.45 på Onsdag ska jag infinna mig på Proforma och OP är planerad till kl 09. Så spännande!!! Trodde jag skulle vara dödsnervös vid det här laget, men det är under kontroll. Kommer nog vara riktigt nervig på onsdag, men då är det ju bara att släppa kontrollen och sova, hehe. Känns lite nervöst att bli sövd för första gången i livet. Undrar också hur man mår på kvällen. Kommer jag kunna ringa hem och prata med barnen och låtsas vara mitt vanliga pigga jag?

Gilla

Anonym användare

11 apr, 2011

Då kanske vi möts i korridoren musslanD, jag åker om 3 timmar och sätter mig på bussen mot stockholm, det är min tur redan imorgon 👍 Lycka till på onsdag!

Gilla

Anonym användare

11 apr, 2011

Då kanske vi möts i korridoren musslanD, jag åker om 3 timmar och sätter mig på bussen mot stockholm, det är min tur redan imorgon 👍 Lycka till på onsdag!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem