Elsa12345
Kvinna ·
15 mar, 2017
Vi som opereras i maj 2017
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.
Sortera efter
Alice100
Kvinna ·
19 maj, 2017
Tessans78
Kvinna ·
19 maj, 2017
Hej tjejer!
Opererade mig idag (jippi) med bröstlyft och fettransplantation, men när börjar man få ont? op var klar 11:00 och har fortfarande inte ont någonstans?! Kommer smärtan till kvällen tror Ni?
Fick Alvedon vid 14:30 Innan hemgång och har tabletter jag ska ta ikväll vid 22-23...Hej,
Grattis till dina nya bröst.
Alla får inte så ont så du har kanske tur som inte får det. Hoppas på det. Hur känns det nu?
Mår fortfarande okej idag. Tar mina Alvedon och Ipren efter schema. Är mest stel men ingen smärta. Lite ont i svanken vilket jag tror beror på att jag sovit mycket halvsittandes.. håller tummarna att det inte blir värre.
Ser att du också gjort bröstlyft?! Hur känns det för dig? Nöjd med resultatet? Längtar tills jag får se mina på lördag.
Alice100
Kvinna ·
19 maj, 2017
Tjohooo! Dags för mig på måndag den 22a. Velar mellan moderat profil och hög. Vill ju ha den där "silikontuttar"looken. Så snyggt!! Nervöööööööös!
Tuttfia89
Kvinna ·
19 maj, 2017
Hej tjejer!
Opererade mig idag (jippi) med bröstlyft och fettransplantation, men när börjar man få ont? op var klar 11:00 och har fortfarande inte ont någonstans?! Kommer smärtan till kvällen tror Ni?
Fick Alvedon vid 14:30 Innan hemgång och har tabletter jag ska ta ikväll vid 22-23...Hej,
Alla får inte så ont så du har kanske tur som inte får det. Hoppas på det. Hur känns det nu?Mår fortfarande okej idag. Tar mina Alvedon och Ipren efter schema. Är mest stel men ingen smärta. Lite ont i svanken vilket jag tror beror på att jag sovit mycket halvsittandes.. håller tummarna att det inte blir värre.
Ser att du också gjort bröstlyft?! Hur känns det för dig? Nöjd med resultatet? Längtar tills jag får se mina på lördag.
Skönt att det inte blivit värre. Klarar du inte av att sova på rygg eller på sidan? Gör det ont då?
Har du tagit fett från din kropp och stoppat in i brösten? Häftigt. Var tog de fettet ifrån?
Jag var på återkoll idag och det gick bra. Allt såg bra ut. Brösten är ju inte så snygga nu men med tanke på att det bara gått 10 dagar är jag väldigt nöjd. Har bilder i mitt galleri om du vill/kan se bilder.
Ska du på återkoll imorgon?
Apelsin
Kvinna ·
19 maj, 2017
Apelsin
Kvinna ·
19 maj, 2017
Apelsin
Kvinna ·
19 maj, 2017
Tuttfia89
Kvinna ·
19 maj, 2017
Hej! Hoppas din op gick bra!! Skulle vilja veta vad ett ankarlyft är? Och också varför du valde just den läkaren. Vem gör snyggast bröst?
Alice100
Kvinna ·
19 maj, 2017
I morgon är det dags :D
jag är nervööös:) omg. Fattar inte att jag ska göra dettaLycka till idag! Allt kommer gå bra!
Allt har gått fint :)
Hoppas att slutresultatet blir bra också. Just nu är jag jävligt nöjd :D
Vad härligt att du är nöjd. Har du ont nu eller känns det okej?
Tessans78
Kvinna ·
20 maj, 2017
Hej tjejer!
Alla får inte så ont så du har kanske tur som inte får det. Hoppas på det. Hur känns det nu?Mår fortfarande okej idag. Tar mina Alvedon och Ipren efter schema. Är mest stel men ingen smärta. Lite ont i svanken vilket jag tror beror på att jag sovit mycket halvsittandes.. håller tummarna att det inte blir värre.
Skönt att det inte blivit värre. Klarar du inte av att sova på rygg eller på sidan? Gör det ont då?
Har du tagit fett från din kropp och stoppat in i brösten? Häftigt. Var tog de fettet ifrån?Jag var på återkoll idag och det gick bra. Allt såg bra ut. Brösten är ju inte så snygga nu men med tanke på att det bara gått 10 dagar är jag väldigt nöjd. Har bilder i mitt galleri om du vill/kan se bilder.
Ska du på återkoll imorgon?
Första dagen valde jag att sova i soffan pga att vår vilda ett-åring ibland kommer över i vår säng på natten, men nu sover jag i sängen (fick ju så ont i svanken). Är en magsovare egentligen så känns ovant att sova på rygg/sida.
Dom tog fett från mage, flanker och insida lår, sammanlagt 500 och fördela ut 250 till vardera bröst. Håller tummarna att det får stanna kvar också.. dyrt fett. Haha.
Imorgon ska jag duscha hemma och plocka av mig bandaget. Återkontroll har jag om ca 1,5 vecka.
Var in och kikade på dina bilder, wow vilket resultat! Hoppas mina blir lika fina! Lite nervös, tänk om jag blir jätte missnöjd?! Iihh
Tessans78
Kvinna ·
20 maj, 2017
I morgon är det dags :D
jag är nervööös:) omg. Fattar inte att jag ska göra dettaLycka till idag! Allt kommer gå bra!
Allt har gått fint :)
Hoppas att slutresultatet blir bra också. Just nu är jag jävligt nöjd :DVad härligt att du är nöjd. Har du ont nu eller känns det okej?
Jag mår väldigt bra. Det spänner och de är ganska hårda. Men nån smärta kan jag inte klaga på. Såklart att jag känner av dem hela tiden men det är inget mot vad jag va inställd på :)
Tuttfia89
Kvinna ·
20 maj, 2017
Norpan91
Kvinna ·
20 maj, 2017
Norpan91
Kvinna ·
20 maj, 2017
Tigerlilys
Kvinna ·
20 maj, 2017
Opbröst
Kvinna ·
20 maj, 2017
Hej! Så glad att jag såg den här tråden.
Jag opererades i torsdags och har fått ett bröstband. Jag opererades i tyskland då jag bor här men förstod inte vad min läkare så om bandet.
Mitt sitter ganska hårt och gör det svårare att andas. Sover ni med era bröst band på? Och Hur hårt spänner ni åt?
Viola78
Kvinna ·
20 maj, 2017
Tessans78
Kvinna ·
21 maj, 2017
Tessan78. Vad skönt med övernattning men tyckte det var skönt att åka hem innan bedövningen/smärtlindringen var helt ur under bilfärden. Har också en sportbh/läkbh men hade tejp över stygnen och ett vitt bandage/kompresser ovanpå. Tror det är för fettransplantationen, brösten ska vara varma efteråt. Men fick idag plocka bort bandaget när jag duscha och kunde titta, wow, är så nöjd än så länge. Håller tummarna att det inte försvinner allt för mycket. Men är så orolig nu inför att de ska ta bort tejpen på stygnen (om 9 dgr), gör det ont? Började blöda?
Är så feg när det gäller min kropp och stygn/sprutor/sår... fick diarré idag och illamående när min sambo tog av mig bandaget och fick ta flera pauser, haha. Kan skratta nu då Det inte gjorde ont eller var särskilt läskigt egentligen ;)
Tuttfia89
Kvinna ·
21 maj, 2017
Tessan78. Vad skönt med övernattning men tyckte det var skönt att åka hem innan bedövningen/smärtlindringen var helt ur under bilfärden. Har också en sportbh/läkbh men hade tejp över stygnen och ett vitt bandage/kompresser ovanpå. Tror det är för fettransplantationen, brösten ska vara varma efteråt. Men fick idag plocka bort bandaget när jag duscha och kunde titta, wow, är så nöjd än så länge. Håller tummarna att det inte försvinner allt för mycket. Men är så orolig nu inför att de ska ta bort tejpen på stygnen (om 9 dgr), gör det ont? Började blöda?
Är så feg när det gäller min kropp och stygn/sprutor/sår... fick diarré idag och illamående när min sambo tog av mig bandaget och fick ta flera pauser, haha. Kan skratta nu då Det inte gjorde ont eller var särskilt läskigt egentligen ;)
Jag hade ingen aning om att brösten måste vara varma när man opererat in fett i brösten. Kul att man lär sig så mycket på den här sidan.
Skönt att sambon hjälpte dig med bandaget men jobbigt att du blev illamående och fick diarré.
Vad roligt att du är nöjd med hur brösten ser ut. Har du tagit nån bild?
Jag var på återkoll i fredags och det gjorde inte alls ont att ta bort tejpen. Sköterskan var väldigt försiktig. Det blödde inte heller. Fick du ett ankarärr? På mig gjorde hon ett lollipopärr. Hade inte hört talas om det innan.
Hoppas Du haft en bra helg.
Norpan91
Kvinna ·
21 maj, 2017
Ja precis. De va, vad min kirurg sa till mig. :/
Aha :/