Elsa12345
Kvinna ·
15 mar, 2017
Vi som opereras i maj 2017
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.
Sortera efter
Jaanah87
Kvinna ·
21 maj, 2017
Ivandi
Kvinna ·
21 maj, 2017
Habi86
Kvinna ·
21 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
21 maj, 2017
Ni som opererat er, ni fick väl en sån här bh efter op. som man kan knäppa upp på framsidan? Hur länge ska man ha den tills man går över till nåt annat? Och vad har ni gått över till? Sport-bh?
Habi86
Kvinna ·
21 maj, 2017
KickiFine
Kvinna ·
21 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
22 maj, 2017
Ja och hos samma kirurg :) Hur har det gått för dig? Använder du fortfarande samma bh som du fick där? Hur länge fick du stanna där efter op.?
Tessans78
Kvinna ·
22 maj, 2017
Tessan78. Vad skönt med övernattning men tyckte det var skönt att åka hem innan bedövningen/smärtlindringen var helt ur under bilfärden. Har också en sportbh/läkbh men hade tejp över stygnen och ett vitt bandage/kompresser ovanpå. Tror det är för fettransplantationen, brösten ska vara varma efteråt. Men fick idag plocka bort bandaget när jag duscha och kunde titta, wow, är så nöjd än så länge. Håller tummarna att det inte försvinner allt för mycket. Men är så orolig nu inför att de ska ta bort tejpen på stygnen (om 9 dgr), gör det ont? Började blöda?
Är så feg när det gäller min kropp och stygn/sprutor/sår... fick diarré idag och illamående när min sambo tog av mig bandaget och fick ta flera pauser, haha. Kan skratta nu då Det inte gjorde ont eller var särskilt läskigt egentligen ;)
Jag hade ingen aning om att brösten måste vara varma när man opererat in fett i brösten. Kul att man lär sig så mycket på den här sidan.
Skönt att sambon hjälpte dig med bandaget men jobbigt att du blev illamående och fick diarré.
Vad roligt att du är nöjd med hur brösten ser ut. Har du tagit nån bild?Jag var på återkoll i fredags och det gjorde inte alls ont att ta bort tejpen. Sköterskan var väldigt försiktig. Det blödde inte heller. Fick du ett ankarärr? På mig gjorde hon ett lollipopärr. Hade inte hört talas om det innan.
Hoppas Du haft en bra helg.
Ja visst är detta forum fantastiskt! Man lär sig nytt hela tiden! Lollipop ärr? Var tvungen att googla, är det ungefär som ankarlyft fast man tar bort som en fyrkant under istället för triangeln?
La ut bilder igår på före och efter om du vill titta (jag fick ett ankarlyft) fast är ju lite otäckt med den blodiga tejpen.. :)
Tessans78
Kvinna ·
22 maj, 2017
Ni som opererat er, ni fick väl en sån här bh efter op. som man kan knäppa upp på framsidan? Hur länge ska man ha den tills man går över till nåt annat? Och vad har ni gått över till? Sport-bh?
FruJoj
Kvinna ·
22 maj, 2017
Habi86
Kvinna ·
22 maj, 2017
Opbröst
Kvinna ·
22 maj, 2017
Jaanah87
Kvinna ·
22 maj, 2017
Åh tack för svar Jaanah87. Jag känner mig i väldigt goda händer av Paolo och det förstärks också av att höra gott om honom, det är guld värt och lugnande :)
Planen är då att opereras på onsdag och vara tillbaka på jobbet på måndag. Hoppas jag inte är ute och cyklar :)
Hur lång tid tog operationen, eller från det att du blev nedsövd till att du vaknade?
Sinnen
Kvinna ·
22 maj, 2017
KickiFine
Kvinna ·
22 maj, 2017
Matildamm
Kvinna ·
22 maj, 2017
Opererades idag för en vecka sedan och dom la snittet i armhålan och idag när jag skulle tvätta (vanligt vatten) mig under armarna så kände jag att under armen fast mot armen typ ("ovanför") ärret så har jag typ ingen känsel. Känns som man är bedövad där. Någon mer som har det så? Samt att man luktar ju inte alls gott där under :(
Samt har fortfarande spända bröst. Hur länga hade ni det som redan gått mer än en vecka? Mornarna är värst, fy vad stel och hård man är haha.
Ska på återbesök imorgon och ta stygnen så hoppas Peter inte har allt för mycket emot doften där under haha.
Matildamm
Kvinna ·
22 maj, 2017
Jag opererades på på Nordiska kliniken av Patrik Höijer i måndags förr veckan. Jag hade inte bestämt varken profil, storlek eller vilken motiva rund eller ergonmix. Det bästemfe vi på op dagen strax innan jag skulle opereras. Jag som hade grubblat fram o tillbaka och trodde att jag aldrig skulle bestäma något hehhe. Men Patrik såg direkt vad jag behöver göra, vad som skulle se bäst ut och varför han rekonenderar den storlek profil osv. Der var så tryggt och självklart och det var hur enkelt som helst att bestömma sig. Fattat inte hur. Antar att jag litade på honom utifrån vad jag sagt att jag ville ha för resultat. Än så längre är jag Supernöjd. Ska på återbesök imorgon :))) hoppas se fina ärr :))
Föresten idag är dag 7 och jag mör hur bra som helst. Kört bil, duschat barnen, lagat mat, bäddat, hängt upp tvätt, spelat bordstennis med sonen :)) ja typ allt :)) känns lite ibland men inget farligt :))
Plopp
Kvinna ·
23 maj, 2017
Matildamm
Kvinna ·
23 maj, 2017
På måndag är det min tur att lägga sig på operationsbordet. Känner mig lite nervös faktiskt! Dels för hela operationen, smärtan oroar mig inte så mycket, har ju trots allt fött 2 barn! Men jag är orolig för hur jag ska hantera dessa två barn tiden efter operationen, att undvika lyft osv. När jag läser vad andra skrivit här så blir jag absolut lite lugnare. Sen är Jag så klart orolig för hur resultatet ska bli, kommer Jag få komplikationer osv. Jag tycker även att det känns lite jobbigt att berätta för människor i min närhet att jag ska göra detta eller har gjort de. Min familj vet ju så klart men de finns ju andra, men jag har bestämt mig för att skita i vad andra tycker och tänker, behöver bara påminna mig själv om det emellanåt!
Efter operationen får jag nån bh jag ska ha 2 veckor tror jag (lite osäker) men sen ska jag ha en sport bh utan sömmar....nån som har bra tips!? Tycker det verkar konstigt att ha en sport bh på sig när implantaten ska sjunka ner? Men tar gärna emot tips på bekväma fina sport bh's, gärna med vanliga axelband alltså inte brottarygg, vill kunna ha normala kläder.
Känns helt sjukt, ska verkligen göra detta nu! Ahhhh! :)
Habi86
Kvinna ·
24 maj, 2017
ok, då ska jag nog lätta mitt lite.
Är tanken att den ska sitta på i 8 v? eller det kanske varierar från person till person..