Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Emma89

Kvinna ·

07 maj, 2017

Mimms skrev:

Fannyli skrev:

Jag har operation 2 maj hos Patrik på Nordiska kliniken. Känns så overkligt och nästan som att det inte är sant! Ska resa över nästan hela sverige för operationen och har endast haft konsultation via telefon med Patrik men fick så bra intryck då! De enda som känns lite tråkigt är att jag än inte vet vad det blir för implantat, det bestämmer vi på operationsdagen. Det jag är ganska säker på är att det blir Motiva Round, mellan 300-400cc :)

Dock så sa Patrik när han såg bilderna att han skulle rekomendera bakomplacering på mig och det är de som jag velar lite om.. jag skulle hellre göra en framförplacering, har hört så mycket om muskelpåverkan, trasig muskel, längre återhämtningstid mm. Men jag tror att vi kommer att komma överrens om något bra, som jag kommer bli nöjd med.. de kändes så :)

Hej! Jag opererades den 4maj alltså igår och har så fruktansvärt ont idag nu när ja vaknade om man jämför med igår. Såg att du skulle göra 2maj.. hur känns de för dig just nu? Hur mycket la du in? :)

Mår du bättre idag? Ja är inne på dag 5 nu & det känns bättre & bättre. Jag är mer rörlig om dagarna inte alls lika trött, men det känns i brösten när det är dags för påfyllning av tabl.
Gilla

Emma89

Kvinna ·

07 maj, 2017

För er som inte har opererat er än så har ja ett tips som JAG inte skulle kunna klarat mig utan varken på kliniken hemma elr på vägen hem i bilen. En nackkudde! Investerade en på dollarstore för 40kr när vi va på väg ner för kände att ja inte fick nå stöd till nacken, vilket gjorde "ont" redan då. Är såå oerhört glad att ja köpte mig en sån. Har sovit med den varje natt & hade den även på kliniken man vill gärna inte bulla upp kudden m armarna så då va denna perfa! Jag ligger i soffan & sover än, har inte vågat mig på att ligga helt plant ner då ja inte kommer att komma upp då. Under mig har ja en amningskudde en viken filt en kudde som man ska ha den & en kudde på längden som är skönt för ryggen & Min älskade nackkudde <3 har även ett täcke under benen & upp mot rumpan för att avlasta ryggen & två filtar en på vardera sida av armarna så ja får stöd där ifrån. Hoppas att det hjälper nån mer!
Gilla

Anonym användare

07 maj, 2017

Hej allihopa! Här är en till som har op, 9 maj nämligen. Har velat göra det i över 10 år men själva planeringen gick på 10 dagar. Kom med som demopatient på Akademikliniken för en bröstförstoring + skulptering med eget fett. Skulpteringen är för att hjälpa mina tubulära A-kupor att bli ännu rundare. Det blev lite bättre efter graviditet/amning, iaf ena bröstet. Kommer ha 380cc runda, mjuka bakom muskel
Gilla

villvillinte

Kvinna ·

07 maj, 2017

Emma89 skrev:

villvillinte skrev:

Jag hoppar in här med..
Har operation bokad på lördag den 6/5. Känns helt galet overkligt. Har längtat efter den här dagen i 13 år nu

Hur mår du & gick operationen bra tyckte du? :D

Kvällen innan den planerade operationen ringde kirurgens fru och meddelade att kirurgen var magsjuk och alla operationer ställdes in. Besvikelsen inom mig går inte att beskriva. Igår kväll hörde kirurgen av sig och kom med förslag på andra datum men än vet han inte när det kan bli. Han behöver ju få in mer personal den dagen också. Sköterskor, narkosläkare osv. Så just nu väntar jag på att han ska höra av sig igen för att meddela hur det blir. Är så ledsen och besviken :-(
Gilla

sem71

Kvinna ·

07 maj, 2017

villvillinte skrev:

Emma89 skrev:

villvillinte skrev:

Jag hoppar in här med..
Har operation bokad på lördag den 6/5. Känns helt galet overkligt. Har längtat efter den här dagen i 13 år nu

Hur mår du & gick operationen bra tyckte du? :D

Kvällen innan den planerade operationen ringde kirurgens fru och meddelade att kirurgen var magsjuk och alla operationer ställdes in.

Besvikelsen inom mig går inte att beskriva.

Igår kväll hörde kirurgen av sig och kom med förslag på andra datum men än vet han inte när det kan bli. Han behöver ju få in mer personal den dagen också. Sköterskor, narkosläkare osv.
Så just nu väntar jag på att han ska höra av sig igen för att meddela hur det blir.

Är så ledsen och besviken :-(

Förstår det!! Vilket antiklimax!! Vi får hoppas att han hör av sig snart och att du får en ny tid så snabbt som möjligt. Lycka till!
Gilla

Emma89

Kvinna ·

07 maj, 2017

Kvällen innan den planerade operationen ringde kirurgens fru och meddelade att kirurgen var magsjuk och alla operationer ställdes in.

Besvikelsen inom mig går inte att beskriva.

Igår kväll hörde kirurgen av sig och kom med förslag på andra datum men än vet han inte när det kan bli. Han behöver ju få in mer personal den dagen också. Sköterskor, narkosläkare osv.
Så just nu väntar jag på att han ska höra av sig igen för att meddela hur det blir.

Är så ledsen och besviken :-(

Men neeej, fy va tråkigt. Förstår att du är ledsen & besviken!! Hoppas ni hittar en tid som passar er bra & att de blir snart. <3
Gilla

Tussen

Kvinna ·

07 maj, 2017

Imorgon är det dags för mig! Har ni tips på vad jag ska ta med mig? Jag reser med bil 40 mil enkel väg. Min sambo följer med och vi sover över på kliniken 1 natt. Jag tänker: rena mjukisbyxor, dragkedjströja, mobilladdare, serier/film att kolla på, foppatofflor, kudde och filt till bilfärden. Missar jag nåt?
Gilla

Emma89

Kvinna ·

07 maj, 2017

Tussen skrev:

Imorgon är det dags för mig! Har ni tips på vad jag ska ta med mig? Jag reser med bil 40 mil enkel väg. Min sambo följer med och vi sover över på kliniken 1 natt.
Jag tänker: rena mjukisbyxor, dragkedjströja, mobilladdare, serier/film att kolla på, foppatofflor, kudde och filt till bilfärden.
Missar jag nåt?

Rena trosor till att ha under op. En hårsnodd så håret inte är ivägen för dig. Nått att dricka till både bilfärden & på kliniken. Jag va EXTREMT torr i munnen av nån tabl/vätska ja fick innan op, mitt satt tydligen i för länge för de skulle försvinna efter ett par timmar sa dom men hade det i till 3 dar efter. Sen kan ja ju även rekommendera igen en nackkudde ;) Hade även m spypåse ifall ja skulle behöva spy. (Men tack & lov har ja inte mått illa). Lycka till imorn! :)
Gilla

Anonym användare

11 maj, 2017

Är nu inne på dygn 3 efter operationen och är ganska mörbultad. Värktabletterna är guld värda! Har stoppat in både implantat och eget fett, så jag är fettsugen i armhåla, buk och venusberg. Brösten återhämtar sig mycket fortare än buken som är helt kraftlös. Jag har inte behövt någon nackkudde men hjälp att sätta/lägga mig ner/upp behövs fortfarande. Tror kanske jag hade klarat det om magen var orörd. Men se till att han någon som kan pyssla om er!
Gilla

Tussen

Kvinna ·

11 maj, 2017

Jag gjorde bröstförstoring i måndags eftermiddag. Känns som ett enormt tryck över bröstkorgen, som att man blivit överkörd. Samtidigt känns det som det ramlar ner ett stort betonghus på brösten varje gång jag sätter mig upp, det sliter i huden och det är väl inte så konstigt. Värktabletterna och min sambo har varit guld värda. Idag känner jag mig något piggare och from imorgon ska jag prova trappa ner på Citodon. Ni som har opat er, hur länge åt ni morfin?
Gilla

Mnlsn

Kvinna ·

11 maj, 2017

Jag åt sista "morfin" tabletten den femte dagen tror jag, men trappade ner nån dag innan. Det var Targiniq och oxikodon men mådde så konstigt av dom, blev sjukt trött och illamående så gick över till Alvedon bara när det kändes som att det gick. :)
Gilla

Irisen

Kvinna ·

11 maj, 2017

Jag gjorde min operation för en vecka sedan nu, den 4 maj, och det var Tuve på citadellkliniken i Landskrona som utförde de. Tog 400cc i varje. Än så länge är jag väldigt nöjd med val av kirurg, klinik och storlek :) återstår att se slutresultatet. Jag kan säga jag var otroligt nervös dagarna innan operationen men släppte så fort jag steg in på kliniken.
Gilla

Emma89

Kvinna ·

11 maj, 2017

Tussen skrev:

Jag gjorde bröstförstoring i måndags eftermiddag. Känns som ett enormt tryck över bröstkorgen, som att man blivit överkörd. Samtidigt känns det som det ramlar ner ett stort betonghus på brösten varje gång jag sätter mig upp, det sliter i huden och det är väl inte så konstigt. Värktabletterna och min sambo har varit guld värda. Idag känner jag mig något piggare och from imorgon ska jag prova trappa ner på Citodon.

Ni som har opat er, hur länge åt ni morfin?

Hej, & Grattis till dom nya :) Ja åt mina morfin tabl i 5 dagar & enbart en till natten för att ja skulle sova gott vilket ja gjorde:)
Gilla

Elsa12345

Kvinna ·

12 maj, 2017

Igår var det min tur. Tog en taxi till kliniken och fick en säng. Ganska snart satte de en infart i armen och jag fick värktabletter. Sedan fick jag vänta typ 1,5 h innan det blev min tur. Verkligen gullig personal så det kändes tryggt när jag la mig på operationsbritsen, märkte inte när jag somnade. När jag vaknade så var det klart. Allt hade gått bra sa de. Fick fika, som jag glatt mumsade i mig. Gick på toa utan besvär. Medan jag väntade på min sambo och barn som skulle hämta mig så läste jag tidningar och slösurfade. Mådde typ hur bra som helst igår. Idag känns det mer, kan inte lyfta armarna, spänner en hel del men inte olidligt än så länge. Äter två alvedon + tradolan tre ggr/dag, och oxycodon vb.
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

13 maj, 2017

Tack för att ni delar hur det har gått och hur ni mår. Snart är det min tur ( måndag) och jag är liiiiiiiivrädd :///// har sån ångest.... Tänk om jag inte vaknar!!! Tänk om jag aldrig får se mina barn! Tänk om de blir ytan mamma för mamma var så egoistisk o ville ha bröst' Alltså allt möjligt passerar mina tankar och jag börjar undra om det kommer vara värt det. Vill ju verkligen ha fina boobs men bara jag vaknar så jag får komma hem till mina underbara barn sen får jag ja hur ont som helst det kvittat :////// det är iaf snart! Överimorgon! Gud hjälp!
Gilla

Tussen

Kvinna ·

13 maj, 2017

Jag förstår dina tankar <3 Jag har inga barn men kan ändå relatera till tankarna du går igenom. Man tycker ju att man är helt dum i huvudet som riskerar något bara för ett par snygga bröst. Men så tänkte jag på hur många operationer som genomförs varje dag. Risken för att du inte ska vakna igen är ju minimal. Ta det lugnt och slappna av. Snart är det överstökat :)
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

14 maj, 2017

Förstår allt med dina tankar. Själv opereras jag oxå imorgon och sedan i fredags har jag haft många tankar. Speciellt när jag ska gå och lägga mig. Men detta kommer gå bra det vet jag. Varför valde jag då att boka operation om det skulle vara ett mindre bra ingrepp? :/ Allt kommer gå bra:) LYCKA TILL ALLA SOM OP IMORGON OCH I DENNA VECKAN :)
Gilla

Jaanah87

Kvinna ·

14 maj, 2017

KickiFine skrev:

Tack för att ni delar hur det har gått och hur ni mår. Snart är det min tur ( måndag) och jag är liiiiiiiivrädd :///// har sån ångest.... Tänk om jag inte vaknar!!! Tänk om jag aldrig får se mina barn! Tänk om de blir ytan mamma för mamma var så egoistisk o ville ha bröst' Alltså allt möjligt passerar mina tankar och jag börjar undra om det kommer vara värt det. Vill ju verkligen ha fina boobs men bara jag vaknar så jag får komma hem till mina underbara barn sen får jag ja hur ont som helst det kvittat :////// det är iaf snart! Överimorgon! Gud hjälp!

Hjälp vad jag känner igen de tankarna! (Opererade mig 4 maj) Har själv 2 barn och det var egentligen det som gjorde mig mest rädd, att aldrig få se dem igen. Jag pratade med narkosläkaren, narkossköterskan och kirurgen om det och de var väldigt förstående för min oro och förklarade väldigt bra varför det var en väldigt liten risk för att det skulle hända. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad alla sa då jag var så nervös, men det lugnade mig verkligen att få höra från professionella att jag kan vara lugn. Mitt råd: som mamma är de tankarna nog oundvikliga men var inte rädd för att dela med dig av de tankarna för personerna som faktiskt ska vara i operationsrummet och göra ingreppet på dig. Stort lycka till imorgon!!
Gilla

Jaanah87

Kvinna ·

14 maj, 2017

Habi86 skrev:

Och jag den 24 maj :) Är inte nervös över narkosen utan mer att typ vakna en timme senare och känna mig annorlunda Är det ingen mer som kan tycka att det också är lite sorgligt att säga hejdå till sina gamla bröst? :)

Veckan innan jag skulle operera mig längtade jag bara efter att mina gamla bröst skulle försvinna, men dagen innan op... då blev jag plötsligt jätte sentimental och fick ont i magen av att tänka på att mina bröst skulle ändras. Men då tittade jag mig själv i spegeln och då ändrades tankarna rätt så snabbt igen hehe :) Tror det är helt normalt att tycka att det är sorgligt, omfamna de tankarna och försök blicka framåt till vilka potential dina bröst har och att de förtjänar att vara så snygga som möjligt ;) Ser även att Paolo ska operera dig. Han och sköterskorna var världens bästa stöd på operations dagen, du är i trygga händer. Lycka till!!
Gilla

Tuttarefter3barn

Kvinna ·

14 maj, 2017

Hej alla! Opererades i fredags den 12/5 och jag var så sjukt nervös!!!! Men Gud så lycklig jag var när jag vaknade och fick se att jag hade bröst!! Är så jävla lycklig nu!!!!!! Lycka till alla ni som ska opas snart, det är värt all smärta jag lovar..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem