Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

memyselfandi skrev:

Mina implantat ligger rätt högt nu och är väldigt spända. Detta sjunker va? Insåg nu när jag tittade i spegeln att storleken var nog lagom ändå. Dock lite oroad över hur långt upp dom är.. :o bröstvårtorna pekar ju nästan neråt.

Mina med! Inte vackraste profilbilden nu på brösten precis. Men ja, meningen är att de ska sjunka ner i sina fickor. =)
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

04 mar, 2017

Marie skrev:

memyselfandi skrev:

Mina implantat ligger rätt högt nu och är väldigt spända. Detta sjunker va? Insåg nu när jag tittade i spegeln att storleken var nog lagom ändå. Dock lite oroad över hur långt upp dom är.. :o bröstvårtorna pekar ju nästan neråt.

Mina med! Inte vackraste profilbilden nu på brösten precis. Men ja, meningen är att de ska sjunka ner i sina fickor. =)

Ja, det hoppas jag verkligen att de gör. Hur gör ni med den där bhn? Vad fick ni för anvisningar? Min kirurg sa att jag ska ha på mig den när jag sitter/står, men när jag ligger ner ska jag knäppa upp den. Jag ligger ju typ hela dagarna nu så har haft den knäppt ändå. Bhn hjälper väl brösten att pressas ner i fickorna?
Gilla

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

memyselfandi skrev:

Marie skrev:

memyselfandi skrev:

Ja, det hoppas jag verkligen att de gör. Hur gör ni med den där bhn? Vad fick ni för anvisningar?
Min kirurg sa att jag ska ha på mig den när jag sitter/står, men när jag ligger ner ska jag knäppa upp den.
Jag ligger ju typ hela dagarna nu så har haft den knäppt ändå. Bhn hjälper väl brösten att pressas ner i fickorna?

Jag bor i min bh. Ska bo i den i 4 veckor med stödband. Enda gången jag får ta av den är när jag ska duscha. Konstigt att du får ta av den när du ligger? Då kanske de hamnar på sidorna ju? Det läks ju nu?!?
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

04 mar, 2017

Jag ska också ha på min varje dag..dag som natt i 4 veckor! : O spelar ingen roll hur ja ligger ner..o även bröstbandet skulle jag ja i 3 veckor vad jag förstått. För det är antagligen så lång tider tar för brösten att fästa sig. Om man bata har 4 veckor på sig så får man vara sträng med att ha på bhn vare sig man vill eller inte! Vill inte att brösten ska bli Skit för att man slarvat med det... Det med höga bröst är inte ni ensamma om. Ja tittade på mina bröst idag o blev också chockad över hur högt upp dem var. Hahah..herre gud. Är glad att man är påläst så inte Detta kommer som en chock nu när bröden håller på o läker!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

04 mar, 2017

Bröden hahahhah herre gud menar brösten... Mobilen verkar stava lite till det den vill!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

04 mar, 2017

Spännande att läsa om alla era första tankar, känslor o smärtor! Så man vet lite vad man kan förvänta sig. Någon som vet om bröstband även används om man har framförplacering?
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

04 mar, 2017

Oj är det sant? :O Nu blir jag ju väldigt orolig här hur jag ska göra när han säger att jag inte ska ha den på när jag ligger ner... Jag har mina implantat framför muskeln men det ska väl inte spela någon roll? eller?:O
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

04 mar, 2017

memyselfandi skrev:

Oj är det sant? :O Nu blir jag ju väldigt orolig här hur jag ska göra när han säger att jag inte ska ha den på när jag ligger ner...
Jag har mina implantat framför muskeln men det ska väl inte spela någon roll? eller?:O

Man blir lätt förvirrad och orolig när man läser att kirurgen gett olika info här på forumen. Jag tror nog att det bästa är att följa de instruktioner du fått från just din kirurg.
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

04 mar, 2017

Vildmusen skrev:

memyselfandi skrev:

Oj är det sant? :O Nu blir jag ju väldigt orolig här hur jag ska göra när han säger att jag inte ska ha den på när jag ligger ner...
Jag har mina implantat framför muskeln men det ska väl inte spela någon roll? eller?:O

Man blir lätt förvirrad och orolig när man läser att kirurgen gett olika info här på forumen. Jag tror nog att det bästa är att följa de instruktioner du fått från just din kirurg.

Ja det är väl så. Frågan är ju om det kanske beror på att jag har de framför muskeln då, för det borde ju annars vara samma. Eller göra lite både och? Får fråga honom på Måndag.
Gilla

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

Jag vet inte om det är skillnad på framför placering, men det kan det faktiskt vara ju. Med tanke på att vi placerat implantatet bakom muskeln och muskeln ska släppa för implantaten, med hjälp av bh och stödband, så borde det hjälpa? Jag har inte tyckt jag är uppblåst som många skrivit om magen. Men jag rör mig mindre och jag äter mer och jag har mer bröst, så vågen visade lite mer plus än vad jag var beredd på ikväll! (man ska ju då inte väga sig kvällstid, i know! men imorgon är det min dag 5 och då ska jag börja gå lite promenader!!! Och sluta äta godis!! Någon annan som ökat i vikt?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

04 mar, 2017

Marie skrev:

Jag vet inte om det är skillnad på framför placering, men det kan det faktiskt vara ju. Med tanke på att vi placerat implantatet bakom muskeln och muskeln ska släppa för implantaten, med hjälp av bh och stödband, så borde det hjälpa?

Jag har inte tyckt jag är uppblåst som många skrivit om magen. Men jag rör mig mindre och jag äter mer och jag har mer bröst, så vågen visade lite mer plus än vad jag var beredd på ikväll! (man ska ju då inte väga sig kvällstid, i know! men imorgon är det min dag 5 och då ska jag börja gå lite promenader!!! Och sluta äta godis!! Någon annan som ökat i vikt?

Jag ser ut att va gravid i tredje månaden av antibiotikan (hoppas jag iaf) haha.. är helt galet svullen och spänd på magen och vågen visar som vanligt uppgång.. men sen vet inte jag om det är fortsatt uppgång från det att jag slutade röka. Jag gick upp 5 kg efter mitt rökstopp på bara en månad.. har bara varit rökfri i två månader nu.. Läste iaf att det troligtvis beror på antibiotikan, så jag väljer att tro det och hoppas att jag automatiskt går tillbaka till mitt normala jag om några veckor ;)
Gilla

Guppie

Kvinna ·

04 mar, 2017

Jag ska operera mig på nordiska kliniken i mitten på mars. Har valt tillsammans med kirurgen 400cc eller 425cc. Skulle bestämma mig till op-dagen. Det är ju sån liten skillnad egentligen...
Gilla

jhojho

Kvinna ·

05 mar, 2017

Imorgon opereras jag och jag är så nervös! Tur att jag har läst mycket om hur andra känner och har det så jag är lite förberedd på hur det kan bli så jag inte blir alldeles för rädd sen. Jag har ett möte på tisdag som jag gärna vill gå på, men det beror ju på hur jag mår sådär dan efter operationen. Är beredd att vara hemma. Idag blir det att åka till ikea och köpa massor av kuddar och lite annat smått och gott så dagen kommer nog gå fort, 14 timmar kvar... iiih..
Gilla

Alma7

Kvinna ·

05 mar, 2017

jhojho skrev:

Imorgon opereras jag och jag är så nervös!
Tur att jag har läst mycket om hur andra känner och har det så jag är lite förberedd på hur det kan bli så jag inte blir alldeles för rädd sen. Jag har ett möte på tisdag som jag gärna vill gå på, men det beror ju på hur jag mår sådär dan efter operationen. Är beredd att vara hemma. Idag blir det att åka till ikea och köpa massor av kuddar och lite annat smått och gott så dagen kommer nog gå fort, 14 timmar kvar... iiih..

Lycka till!! Ja, visst är det spännande o nervöst. Jag ska göra mina på torsdag. Ingen återvändo liksom. Hoppas vi båda får fina resultat och mår bra efteråt. Jag tycker att det känns skönt att man läst mkt här så man är beredd efteråt på lite allt möjligt.
Gilla

sofiakelli

Kvinna ·

05 mar, 2017

Hej opererar mig 7/3 på nordiska kliniken av Patrik. Ska lägga in 355cc eller 400cc Motiva ergonomix hög profil. börjar bli super nervös nu!! :)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

05 mar, 2017

Är också svullen om magen! Måste vara medicien..man kan även bli lätt förstoppad av dem. : P än så länge känner jag mig bra men har fortfarande ont..hur går det med er andra? Imorgon får jag äntligen duscha!
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

05 mar, 2017

Känns som om man borde bunkra upp med lättsmält mat framöver!
Gilla

Uskan

Kvinna ·

05 mar, 2017

memyselfandi skrev:

Har du inte bröstband? Det hjälper till att forma bröstet och underpoolen och därmed bröstvårtan.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

05 mar, 2017

Svullen om magen jag med, gissar på att det är alla dessa mediciner. Har ff väldigt ont,
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

05 mar, 2017

Nu har jag tagit första duschen! Så skönt! Är supernöjd än så länge men sjukt läskigt att ta av bh-n. Huden är sååå spänd :-S Har lagt upp bild i silvergalleriet :-D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem