Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Marie

Kvinna ·

03 mar, 2017

DorisP skrev:

PumaBaby skrev:

Hej allihopa!
Jag valde Motiva ergonomix plus implantat 350 CC bakom muskeln.
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.

Sambon går ta våran 1 1/5 åriga pojk när han är hemma. Annars är han på dagis.

Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt...

För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig.

Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!

Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta..

Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :)

Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;)
Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)

Jag har duschat varje dag sen op som var i måndags. Min man tvättar mitt hår och jag undviker att tvåla in i armhålorna, Men duschningen gör ju iaf att man känner sig lite piggare. Duschar med tejp och allt.
Gilla

Bukurije

Kvinna ·

03 mar, 2017

Hej! Opererade mig hos samma doktor på Strömstads CLINIC för två dagar sen. Valde 325cc och är jätte nöjd. Nu väntar jag på att allt ska läka sig då jag känner mig handikappad haha. Klarar inte av någonting :)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

03 mar, 2017

Marie skrev:

DorisP skrev:

PumaBaby skrev:

Hej allihopa!
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.

Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt...

För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig.

Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!

Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta..

Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :)

Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;)
Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)

Jag har duschat varje dag sen op som var i måndags. Min man tvättar mitt hår och jag undviker att tvåla in i armhålorna, Men duschningen gör ju iaf att man känner sig lite piggare. Duschar med tejp och allt.

Guuuud så skönt!! Jag vågar inte, min kirurg sa att jag inte får blöta ner tejpen alls och han rådde mig att tvätta mig med tvättlappar första veckan. Jag får inte ens öppna upp och lufta tuttarna första veckan! Så himla olika det är :p
Gilla

Marie

Kvinna ·

03 mar, 2017

DorisP skrev:

Marie skrev:

DorisP skrev:

PumaBaby skrev:

Hej allihopa!

Guuuud så skönt!! Jag vågar inte, min kirurg sa att jag inte får blöta ner tejpen alls och han rådde mig att tvätta mig med tvättlappar första veckan. Jag får inte ens öppna upp och lufta tuttarna första veckan! Så himla olika det är :p

Ja verkligen!! Min sa "Duscha varje dag" Längtar tills isdag då tejpen åker!!!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

03 mar, 2017

Vabra att ja kan ha ungen på dagis utan några problem. Fick ställa frågan här då min sambo fick en sån konstig blick från en av dagis fröknarna att jag var sjukskriven och för att han inte talade om varför. Inte fan har dom med min operation o göra liksom.. Jag har kunnat sova lite bättre nu efter två dagar..men längtar verkligen till att smärtan ska försvinna helt! Hoppas nu andra har det bra. Jag har inte duschat alls än..orkar inte..har för ont. Plus så har jag mens på det..känner mig verkligen inte fräsh!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

03 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Vabra att ja kan ha ungen på dagis utan några problem. Fick ställa frågan här då min sambo fick en sån konstig blick från en av dagis fröknarna att jag var sjukskriven och för att han inte talade om varför. Inte fan har dom med min operation o göra liksom..

Jag har kunnat sova lite bättre nu efter två dagar..men längtar verkligen till att smärtan ska försvinna helt!

Hoppas nu andra har det bra. Jag har inte duschat alls än..orkar inte..har för ont. Plus så har jag mens på det..känner mig verkligen inte fräsh!

Det kommer med största sannolikhet kännas bättre till imorgon! Jag är så himla glad över att jag kunde ta på mig min jacka så jag kunde gå ut en sväng. Men sen kunde ja inte gå mer än typ 100 meter för det tryckte på bröstet, men ändå, fraaaamsteg ;) haha! Det gäller att greppa det lilla positiva!
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

03 mar, 2017

Hej! Jag har op nästa vecka 8/3 och är så nervös, men glad! Ska byta ut mina koksaltinplantat som jag haft nu i snart 17 år, 300cc. Ska byta till 450cc HP och hoppas på att få fylligare bröst med mer klyfta än det jag har nu.. Undrar..när man gör ristestet, ska jag då fylla med 1 1/2 dl ris eftersom jag har 300cc nu? Är nervös att 450cc inte kommer att göra någon skillnad. Är lång och smal med nästan obefintlig egen bröstvävnad.
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

03 mar, 2017

DorisP skrev:

memyselfandi skrev:

Jag opererades 1/3. Fick precis se mina nu. Första intrycket var att dom blev för små.. Skulle tagit en storlek större :( Jag la i 275cc runda framför muskeln. Nu är dom ju även svällda och så, så dom kommer ju bli ännu mindre. Men blir väl finare när dom lagt sig ner rätt också. Hoppas det blir bättre :/

Tråkigt om du inte är nöjd :/ såg någon häromdagen där brösten blivit större efter sex veckor, kanske blir samma för dig :*
Jag har lagt in samma strl som dig men är orolig att dem blivit för stora istället, jag kommer få se dem först på tisdag så spänningen är olidlig!! ;D

Jag hoppas det.. Att de ser större och bättre ut när de lagt sig bättre men nu är de ju somsagt t.om. Svällt.. Men kanske hellre att de blir för små än för stora? Jaså? Haha :D spännande! Uppdatera sen vad du tyckte! Jag skulle nog valt 300cc istället eller nått. Det hade jag nog tyckt skulle blivit perfekt på mig.
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

04 mar, 2017

Nu har det gått 2 dygn sedan min op :-) Har bara positivt att säga om Polarkliniken! Jättegullig personal verkligen! Hade ju ingen anhörig med mig men kände mig trygg ändå. Smärtan är inte rolig men hanterbar. Gick över förväntan att åka tåg hem (3h) var ute och promenerade ca 2 km igår :-) Äter citodon och antibiotika. Är väldigt nöjd med resultatet än så länge men sjukt läskigt då jag har luft under huden på bröstkorgen :-/
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

04 mar, 2017

Oj va läskigt med luft! Idag är det 3 dygn sen ja gjorde Mina. Såg dom för första gången idag, väldigt svullna och hårda. Storleken är jag nöjd med. Men längtar tills dom sjunker ner lite o blir mjuka! Smärtan är fett jobbig. O har bara 4 kapslar kvar av mina starkaste värktabletter..men det kanske går ann ändå..hoppas jag. Ni andra som nyligen opererat er, har ni fortfarande ont? Känner mig verkligen handikappad!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

04 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Nu har det gått 2 dygn sedan min op :-)
Har bara positivt att säga om Polarkliniken! Jättegullig personal verkligen!
Hade ju ingen anhörig med mig men kände mig trygg ändå.
Smärtan är inte rolig men hanterbar. Gick över förväntan att åka tåg hem (3h) var ute och promenerade ca 2 km igår :-) Äter citodon och antibiotika.
Är väldigt nöjd med resultatet än så länge men sjukt läskigt då jag har luft under huden på bröstkorgen :-/

Va kul att det känns bra! Och vad härligt med promenad! :D Hur vet man att man har luft under huden? Jag har haft hugg i högra bröstet från igår, det kommer ibland och gör ganska ont. Känns som någon rör runt implantatet ett par varv typ ;) något som känns igen? Läste på en annan tråd om att det känns speciellt när nervtrådarna ska hitta tillbaka.. I övrigt ville jag bara uppdatera alla som är nyfikna på att det känns så mycket bättre idag!! (Bortsett från huggen) jag har varit iväg med familjen och handlat idag och det var sååå skönt att komma hemifrån en sväng ;D Rörligheten inarmarna känns tusen gånger bättre än igår, kanske är jättebra imorn?! :D haha, håller tummarna!! Kram på er!
Gilla

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Smärtan är inte rolig men hanterbar. Gick över förväntan att åka tåg hem (3h) var ute och promenerade ca 2 km igår :-) Äter citodon och antibiotika.
Är väldigt nöjd med resultatet än så länge men sjukt läskigt då jag har luft under huden på bröstkorgen :-/

Det där är inte roligt =) Knastrandet och känslan av luft. =) Är på min 5:e dag efter Op nu och nu hörs det inte mer och känns inte. =) Duktig du är som är ute och går så. Det borde jag med antar jag, men jag provade åka med och handla utan att lyfta och blev helt yr.
Gilla

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

DorisP skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Va kul att det känns bra! Och vad härligt med promenad! :D
Hur vet man att man har luft under huden?

Jag har haft hugg i högra bröstet från igår, det kommer ibland och gör ganska ont. Känns som någon rör runt implantatet ett par varv typ ;) något som känns igen?

Läste på en annan tråd om att det känns speciellt när nervtrådarna ska hitta tillbaka..

I övrigt ville jag bara uppdatera alla som är nyfikna på att det känns så mycket bättre idag!! (Bortsett från huggen) jag har varit iväg med familjen och handlat idag och det var sååå skönt att komma hemifrån en sväng ;D
Rörligheten inarmarna känns tusen gånger bättre än igår, kanske är jättebra imorn?! :D haha, håller tummarna!!

Kram på er!

Känner också som hugg och som stickningar/brännande känsla. Speciellt på ena. Huggen är som en djup hunger in i bröstet. Svårt att förklara. =)))
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

04 mar, 2017

Åh ut o gå låter väldigt trevligt. Men de orkar inte jag just nu...varit med gubben o sonen till affärn o köpt en ny kaffebryggare ialf. Men han fick bära både barn o bryggare till bilen samt spänna fast mig. Haha känner mig som ett barn! Längtar tills jag kan röra mig helt..: ( Ibland känns det som att de aldrig kommer att bli bra och att man ångrar operationen...
Gilla

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Åh ut o gå låter väldigt trevligt. Men de orkar inte jag just nu...varit med gubben o sonen till affärn o köpt en ny kaffebryggare ialf. Men han fick bära både barn o bryggare till bilen samt spänna fast mig. Haha känner mig som ett barn!

Längtar tills jag kan röra mig helt..: (
Ibland känns det som att de aldrig kommer att bli bra och att man ångrar operationen...

Haha, ja, det där med att vara med och handla. Jag bara satte mig i bilen. Kunde inte dra igen dörren ens. Ngt små irriterad man som fick gå ut, runt, spänna fast mig och stänga :))) Längtar också tills det att man kan röra sig mer. Jag ska iaf ut och prova gå en promenad senare. =)
Gilla

Spigg

Kvinna ·

04 mar, 2017

Jag är på dag 4 efter op. Lite mindre ont idag men förlamande trött. Sov 12 h inatt och sen 2 timmar till mitt på dagen. Hoppas jag kommer bli nöjd med brösten. Just nu ser dom hemska ut... Alldeles strutiga och jättesvullna ovantill. Typ bara överpol. Känns alldeles för stora men jag tror att det är för att dom sitter så högt upp.
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

04 mar, 2017

Jag älskar verkligen att ni beskriver hur vardagen och smärtan blir efter! Då blir man ju lite förberedd. Så fortsätt med det! Jag har op 20/3 och tänker på det konstant nu. Många frågor som snurrar runt. Jag ska ringa kliniken i veckan och ställa lite frågor. HAHA! Våra killar måste va guld värda efter op! Gäller å hålla sig snäll innan då :p
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

04 mar, 2017

DorisP skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Va kul att det känns bra! Och vad härligt med promenad! :D
Hur vet man att man har luft under huden?

Jag har haft hugg i högra bröstet från igår, det kommer ibland och gör ganska ont. Känns som någon rör runt implantatet ett par varv typ ;) något som känns igen?

Läste på en annan tråd om att det känns speciellt när nervtrådarna ska hitta tillbaka..

I övrigt ville jag bara uppdatera alla som är nyfikna på att det känns så mycket bättre idag!! (Bortsett från huggen) jag har varit iväg med familjen och handlat idag och det var sååå skönt att komma hemifrån en sväng ;D
Rörligheten inarmarna känns tusen gånger bättre än igår, kanske är jättebra imorn?! :D haha, håller tummarna!!

Kram på er!

Angående luft under huden. Det känns egentligen inget men trycket man med fingret på bröstkorgen så är det som en knarrande känsla :-l
Gilla

Marie

Kvinna ·

04 mar, 2017

Ja, den är knarrande känslan. Hahaha. Det första jag tänkte efter op är att jag hoppas de kommer kännas som mina egna. Knarrande och luft och ingen känsel i brösten. Känns exakt som när man provade inläggen under tröjan hos kirurgen. Just den känslan. Bara det att de sitter fast nu, under huden. :) Längtar tills tisdag för att höra att de läker ok, vad som helst. =) Mina små barn på snart 4 och 6 tror jag har ont i knäet för jag har sagt att jag opererat knäet. Sen att mammas bröst är större, jag kan gå normalt, jag har ett konstigt bröstband, tittar på bröst på datorn, pratar bröst med mannen. Detta reflekterar inte mina yngsta på alls. Nä, det är knäet, för det är ju det jag sagt =). Tur de är försiktiga vid kramarna för aj så öm jag är.
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

04 mar, 2017

Mina implantat ligger rätt högt nu och är väldigt spända. Detta sjunker va? Insåg nu när jag tittade i spegeln att storleken var nog lagom ändå. Dock lite oroad över hur långt upp dom är.. :o bröstvårtorna pekar ju nästan neråt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem