Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Alma7

Kvinna ·

05 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Nu har jag tagit första duschen! Så skönt!
Är supernöjd än så länge men sjukt läskigt att ta av bh-n. Huden är sååå spänd :-S
Har lagt upp bild i silvergalleriet :-D

Ser superfina ut redan nu, grattis!!
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

05 mar, 2017

Uskan skrev:

memyselfandi skrev:

Mina implantat ligger rätt högt nu och är väldigt spända. Detta sjunker va? Insåg nu när jag tittade i spegeln att storleken var nog lagom ändå. Dock lite oroad över hur långt upp dom är.. :o bröstvårtorna pekar ju nästan neråt.

Har du inte bröstband? Det hjälper till att forma bröstet och underpoolen och därmed bröstvårtan.

Jo jag har en stödbh med bröstband men han sa att jag ska ha den uppknäppt när jag ligger ner. Ligger ju ner hela tiden så haft den knäppt när jag ligger ner ibland ändå. :o Kanske är för jag gjorde mer saker under operationen än bara brösten. Får fråga honom imorgon!
Gilla

EmmaAhl

Kvinna ·

05 mar, 2017

8 dagar kvar till min operation och jag börjar bli riktigt nervös nu! Har knappt kunnat äta under helgen, känt mig så illamående. Hur ska det bli kommande veckan liksom?! Är mest nervös över narkosen och smärtan efter operationen. Såklart är jag förväntansfull och så himla glad att detta äntligen ska ske också :) Grattis till er alla som redan opererat era bröst och stort lycka till till alla som ska opereras!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

05 mar, 2017

Jises har fått en vibrerande känsla i ena bröstet. Det typ sipprar som kolsyrat vatten..som bubblor? Va det nån mer här som också hade fått det? Läste att det är nerverna som letar tillbaka till varandra Och att det försvinner med tiden.. De gör inte ont men det är rätt obehagligt..: (
Gilla

Spigg

Kvinna ·

05 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Jises har fått en vibrerande känsla i ena bröstet. Det typ sipprar som kolsyrat vatten..som bubblor?
Va det nån mer här som också hade fått det?

Läste att det är nerverna som letar tillbaka till varandra Och att det försvinner med tiden..
De gör inte ont men det är rätt obehagligt..: (

Jag har det i höger. Tror det är luft innanför huden.
Gilla

Spigg

Kvinna ·

05 mar, 2017

Uskan skrev:

memyselfandi skrev:

Mina implantat ligger rätt högt nu och är väldigt spända. Detta sjunker va? Insåg nu när jag tittade i spegeln att storleken var nog lagom ändå. Dock lite oroad över hur långt upp dom är.. :o bröstvårtorna pekar ju nästan neråt.

Har du inte bröstband? Det hjälper till att forma bröstet och underpoolen och därmed bröstvårtan.

Jag har inget bröstband. Man får inte det från början på Nordiska kliniken. Får vid återbesöket efter 2 veckor om det behövs. Och det kommer behövas! Bröna ser inte kloka ut....
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

05 mar, 2017

Ofan har också det i mitt högra bröst! Hoppas de släpper då. : )
Gilla

ME-76

Kvinna ·

05 mar, 2017

Hej. Jag gjorde en bröstförstoring i torsdags ( 2 / 3 ) på Proforma Clinic i Stockholm. Kirurg var Örjan Gridde. Jag hade länge gått & velat men inte tagit steget. Till slut tänkte jag, Nu eller Aldrig! Ringde & fick en konstulatiostid inom en vecka. Var väldigt nervös för det är inte så kul att stå toppless framför en vilt främmande människa. Men åkte dit den 13 / 2. Men måste säga, Örjan skötte det hela snabbt & det var inte alls så farligt som jag föreställt mig. Inte farligt alls faktiskt. Man kände direkt att han visste vad han gjorde. Vi prövade olika former, droppformade & runda. Fastnade direkt för runda. Så kom vi till stel, efter ett par olika strl fick det bli 450cc på vardera. Oprationstiden kunde jag fått en vecka tidigare, men jag kände att jag behövde lite mer tid på mej. Så i torsdags morse var det iväg. Fick träffa Örjan igen & hade en sista genomgång. Han hade upptäckt på bilder han tagit sist jag var där på konstulationenen att mitt vänstra bröst var större en det högra. Efter att diskuterat vad som kunde göras åt saken blev det så att 450cc i vänstra & 500cc i högra. Klockan halv 10 sa jag Hejdå åt min skjussa & 10 i 10 började de sticka mig med nålar. Nu blir det lite kallt va det sista jag hörde & kände armen "frysa". Klockan 10 över 11 vakna jag upp & titta, & Dom satt ju redan där... Höll mej faktiskt kvar i sängen till halv 12 men sen va jag toanödig & väldigt nyfiken att titta i spegel. Nu kommer det som nog är det värsta av allt. Ta sig upp ur sängen. Så svårt & ont. Men Nyfikenheten segrar Alltid. & Jag måste säga, Helt Nöjd med Resultatet från början. På Proforma Clinic får man stanna över dagen, & sköterskorna & läkarna var jätte Trevliga. Middag & kvällsmat fick man. Samt frukost innan hemgång på fredagen. Idag blir 3e dagen här hemma. & Tycker det funkar ganska bra. Det svåra är fortfarande att ta sig upp ur sängen, Sen lite konstiga saker, som att pumpa tvål ur tvål flaskan. Man tänker inte på när man använder bröstmuskelnatt.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

05 mar, 2017

Eller hur! Helt sjukt vad man använder sina bröst muskler! Skulle hyvla lite ost till mackan imorse...det blev bara strimlor o några tårar på mackan ist. Kul med en lyckad operation! Alla hör verkar nöjda hitis! : ) Det bästa är att vi alla är ganska så nära varandra o kan följa hela läkningen. Vi flesta känns som om vi går igenom samma smärta o så. Lycka till!!
Gilla

Coffie

Kvinna ·

05 mar, 2017

I morgon är det dags för mig! Och jag är så nervös nu. Nån mer som har tid nu inom kort?
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

05 mar, 2017

Coffie skrev:

I morgon är det dags för mig! Och jag är så nervös nu. Nån mer som har tid nu inom kort?

Gud va skönt för dig! Äntligen! Jag har två veckor kvar!!!!! Känns som en evighet ena stunden och runt hörnet andra stunden. Men det känns skönt att vi kan följas åt här och stötta. Lycka till i morgon!!
Gilla

jhojho

Kvinna ·

05 mar, 2017

Jag opereras imorgon kl 12! Är nervös, men mest för smärtan efteråt. Ska gå och duscha straxt med den där svampen o lägga mig, får se om man kan sova nåt..
Gilla

Alma7

Kvinna ·

05 mar, 2017

Lycka till imorgon! På torsdag är det dags för mig.
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

05 mar, 2017

La upp bild på mina nu. 5 dagar gamla. Ser väldigt golfboll aktigt ut nu. Men det borde väl släppa. Är era också så nu i början ni som opererat er? :o
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

05 mar, 2017

Alma7 skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Nu har jag tagit första duschen! Så skönt!
Är supernöjd än så länge men sjukt läskigt att ta av bh-n. Huden är sååå spänd :-S
Har lagt upp bild i silvergalleriet :-D

Ser superfina ut redan nu, grattis!!

Åh så roligt att höra! Tack :-D
Gilla

M0ll

Kvinna ·

06 mar, 2017

Hej på er ! På onsdag är det min tur att göra en bröstförstoring. 450cc framför. Har velat endel om storlek men ser att jag inte är ensam om det ! :) ska operera mig i Strömstad är mest nervös för smärtan efter. Kul att läsa om era erfarenheter!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

06 mar, 2017

memyselfandi skrev:

La upp bild på mina nu. 5 dagar gamla. Ser väldigt golfboll aktigt ut nu. Men det borde väl släppa. Är era också så nu i början ni som opererat er? :o

Min tur imorgon! SKITNERVÖS!! mest nervös över resultatet. Hur har din smärta varit under veckan? Jag ska också ha framför och vill därför veta hur du har klarat dig och du känt det. Vilken dag tycker du har varit värst? väldigt fina bröst! de kommer nog bli lite mindre bolliga med tiden. Tror inte du behöver oroa dig!
Gilla

rosa

Kvinna ·

06 mar, 2017

Coffie skrev:

Åh lycka till!! På onsdag är det min tur... så taggad men samtidigt så nervös!
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

06 mar, 2017

Lua31 skrev:

memyselfandi skrev:

Min tur imorgon! SKITNERVÖS!! mest nervös över resultatet.

Hur har din smärta varit under veckan? Jag ska också ha framför och vill därför veta hur du har klarat dig och du känt det. Vilken dag tycker du har varit värst?
väldigt fina bröst! de kommer nog bli lite mindre bolliga med tiden. Tror inte du behöver oroa dig!

Spännande! Det kommer gå bra ska du se! :) Ska jag vara ärlig har jag knappt haft ont alls, men nu opererade jag brösten i samband med en större operation så har haft riktigt mycket smärtstillande. Haft en morfinpump jag kunnat trycka på när jag velat. Skulle isåfall säga att jag har lite ont i höger bröst idag men kanske är för jag dragit ner på smärtstillandet. Jag var beredd på att det skulle göra ont när man spänt bröstmuskeln och så men eftersom vi lägger framför slipper vi ju det problemet:D Dom känns spända och så, men måste säga smärtmässigt inte alls farligt! Tack! Ja jag hoppas det :D
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

06 mar, 2017

Mina är också väldig runda o svullna o ser allt annat än snygga ut just nu. Men räkna med att de tar några veckor för brösten att sjunka ner i sina fickor i bli mjuka..: ) Dina ser fina ut för o vara nyopererade! Ska se om ja kan lägga ut bild på mina under dagen!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem