Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Qwdfyy87

Kvinna ·

06 mar, 2017

Lua31 skrev:

Min tur imorgon! Ska möta upp kl 10. Har duschat med hibiscrub, bäddat rent, o lite annat sånt småplock. Nervositeten är maxad! Åker själv men mannen hämtar mig. Jag opereras i Oslo med lokalbedövning och lugnande. Jag ska ha framför muskeln. Nervös, nervös, nervös!

Lycka till!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

06 mar, 2017

Jag fick duscha 3 dagar efter op. Lycka till i som ska opas imorgon <3
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

06 mar, 2017

Har lagt in min operationsberättelse om någon vill läsa :-)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

07 mar, 2017

Tack tack! Nu är jag påväg! Lycka till ni andra som har operation idag!
Gilla

Frumia

Kvinna ·

07 mar, 2017

Hej tjejer! Hoppar in i eran tråd här! Ska göra (äntligen) en bröstförstoring den 16/3 på Proforma Clinic Örjan Gibbs. Har konsultation samma dag då jag har ca 50mil enkel resa dit:) efter 2barn så ser brösten ut därefter och nu kanske man äntligen kan känna sig normal å inte behöva skämmas över sin kropp! Så spännande att läsa er andras tankar å känslor inför å efter op!
Gilla

Bukurije

Kvinna ·

07 mar, 2017

Det blir bättre .. är inne på min 6:e dag nu och det känns bättre. Var oxå helt handikappad innan och hade så ont att jag ville dö :)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

07 mar, 2017

Färdig!!!! Det hela gick bra!! Spänner som fasiken! Men ingen smärta. Den kommer nog hehe.
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

07 mar, 2017

Va kul för er som blivit opererade! Låter som att det går bra för alla, så kul å höra. Nu längtar man ju ännu mer om möjligt!
Gilla

Uskan

Kvinna ·

07 mar, 2017

Lua31 skrev:

Färdig!!!! Det hela gick bra!! Spänner som fasiken! Men ingen smärta. Den kommer nog hehe.

Grattis till tvillingarna :-)
Gilla

Coffie

Kvinna ·

07 mar, 2017

Nu är jag hemma igen men är inte så stöddig. Fasiken så ont det gör nu! Det knastrar i huden långt upp mot nyckelbenen, skitläskigt. Antar att det är luft som några skriver om? Skippade läkbh:n på doktorns inrådan och köpte en annan stadig bh idag. Läkbhn var för liten på mig och åkte upp på snitten. Aj aj! Jag är ju inte jättestor och har inga jättebomber, så undrar vem som egentligen kan ha den. På det ett bröstband och tejp mellan brösten. Känner mig fängslad! Jag har varit igång idag, har rört på mig och tagit några kortare promenader. Smärtan släpper faktiskt efter en stund av rörelse. Den blir betydligt värre av att ligga ner. Så upp och gå! Få igång cirkulationen även om det gör pissont. Hur mår ni andra nyopade? Vad tar ni för smärtlindring?
Gilla

jhojho

Kvinna ·

07 mar, 2017

Jag opererades igår och jag mår illa av de smärtstillande så jag har inte.ätit några idag dag 2, vara Alvedon men jag kräks fortfarande. Mår inte bra. Hoppas det snart blir bättre..
Gilla

Coffie

Kvinna ·

07 mar, 2017

Men stackare! Har du pratat med läkaren om du kan få något mot illamåendet så att du klarar av tabletterna? Vanliga åksjuketabletter eller Primperan kan hjälpa om medicinerna kan och får blandas. Har du fått i dig mat? Tom mage kan oxå ge illamående. Jag hoppas du mår bättre snart. <3
Gilla

DorisP

Kvinna ·

07 mar, 2017

Jag var på efterkontroll idag och fick titta till mina godingar, och shit vad nöjd jag är redan! La upp en bild på dem :)))
Gilla

Coffie

Kvinna ·

07 mar, 2017

Snyggt Doris! De ser grymt snygga ut. Du har fått ett jättefint resultat.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

07 mar, 2017

DorisP skrev:

Jag var på efterkontroll idag och fick titta till mina godingar, och shit vad nöjd jag är redan! La upp en bild på dem :)))

Verkligen superfina!
Gilla

Alma7

Kvinna ·

07 mar, 2017

jhojho skrev:

Jag opererades igår och jag mår illa av de smärtstillande så jag har inte.ätit några idag dag 2, vara Alvedon men jag kräks fortfarande. Mår inte bra. Hoppas det snart blir bättre..

Åh stackare så himla jobbigt att må illa. Jag brukar oxå kräkas av starka tabletter, så orolig för det. Hoppas att det snart blir bättre för dig.
Gilla

DorisP

Kvinna ·

07 mar, 2017

Åh tack snälla ni :)) superläskigt att duscha förut, man törs inte ta på dem ordentligt än x) haha!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

07 mar, 2017

Någon som vet när man ska börja massera brösten? ? Glömde fråga min kirurg det.. Sen Ang bröstbandet..hur hårt ska det sitta? Jag tror att ja fått hum på det. Men ja vill inte föra nått som blir fel..just nu är mima bröst väldigt spända och högt upp!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

07 mar, 2017

jhojho skrev:

Jag är precis som dig! De tabletterna jag fick får mig att bli yr och kräkas. Så det är bara alvedon som gäller. Men fy fan vad ont det gör. Ont i ryggen med. Man drar ihop axlarna för att det spänner så jäkligt. Så ryggen lider. Har fått gå runt en del med o fixa hemma så har inte direkt kunnat ligga o vila. Men snart ska jag det. Hoppas ni andra mår bättre!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

07 mar, 2017

En fråga, har ni ngt hum på hur länge den värsta svullnaden är? Alltså ungefär hur lång tid de ser ut som monsterbröst och börjar forma till sig?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem