Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Marie

Kvinna ·

07 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Någon som vet när man ska börja massera brösten? ? Glömde fråga min kirurg det..
Sen Ang bröstbandet..hur hårt ska det sitta?
Jag tror att ja fått hum på det. Men ja vill inte föra nått som blir fel..just nu är mima bröst väldigt spända och högt upp!

Jag var på efterkontroll idag och nu 8 dagar efter ska jag börja massera samt får lufta dem halvliggsndes i soffan när maken tvättar min bh och bröstband i 2-3 timmar. Jag har även rakat mig hyfsat under armarna och får lov att använda deo!!!!! Masserat lite nu och även smörjt in dem. Hur länge var det man skulle massera?
Gilla

Sajk

Kvinna ·

07 mar, 2017

Hoho i morgon är det dags för mig :D börjar bli lite nervös, men mest glad!
Gilla

Dottie

Kvinna ·

07 mar, 2017

Jag har opererat mig många ggr ink en bröstförstoring i juli förra året och har haft akryl på mina naglar i tio år, det går bra. Jag har förvisso fått tillsägelse att jag eg inte ska ha dem eftersom de precis som flera påpekat sätter saturationsavläsare på fingret men jag vägrar ta bort dem. Var och gjorde påfylln senast idag och opererar mig 21 mars, sist sa kirurgen ingenting så jag låter dem vara :) man kan se saturation ändå på monitorn, varför de framförallt inte vill att man har nagellack är för att man kan se på fingrarna hur man syresätter sig. Men som sagt, ingen fara på taket :)
Gilla

Estet

Kvinna ·

08 mar, 2017

Ligger nyopererad och kan inte sova! Gjorde bröstförstoring på LE Patrik Höijer idag genom armhålan. Det gör inte så ont men är läSkigt svullen och bh:n som jag ska + bröstband sitter bra. Tänkte ändra mig och gå genom bröstvecket men Patrik sa att det skulle bli bra genom armhålan på mig och jag är sååå glad att han gjorde som planerat. Det blev 300 cc demiprofil känner mig nöjd med stl när jag tittade efter OP nu är de så stora pga svullnaden. Jag är väldigt trött och blek pga blodförlust men har som tur är inte så ont.
Gilla

Estet

Kvinna ·

08 mar, 2017

Nu är det gjort!:-) äntligen!
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

08 mar, 2017

Estet skrev:

Ligger nyopererad och kan inte sova! Gjorde bröstförstoring på LE Patrik Höijer idag genom armhålan. Det gör inte så ont men är läSkigt svullen och bh:n som jag ska + bröstband sitter bra. Tänkte ändra mig och gå genom bröstvecket men Patrik sa att det skulle bli bra genom armhålan på mig och jag är sååå glad att han gjorde som planerat. Det blev 300 cc demiprofil känner mig nöjd med stl när jag tittade efter OP nu är de så stora pga svullnaden. Jag är väldigt trött och blek pga blodförlust men har som tur är inte så ont.

Blodförlust låter ju inte bra alls! Var det något som gick fel under operationen? Men grattis till brösten!!
Gilla

Alma7

Kvinna ·

08 mar, 2017

Sajk skrev:

Jag ska oxå göra min op imorgon. Är nervös och rädd för komplikationer och för att det ska bli fult eller för stort
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hej tjejjer! Grattis till er som fått era boobs! Min kirurg ringde i går då jag hade skrivit ett mail med lite frågor. Hon tyckte jag skulle komma in nästa vecka för att diskutera storleken. Jag tycker det är så svårt å veta vad man ska ta! Ristestet funkar bäst för mig och jag har sport-bh och träningslinne (tajt) för då håller det allt på plats och man ser storleken bra. Jag sa till henne att 5,5dl känns bra och då sa hon att det är 600cc! Jisses va stort tänkte jag! Jag trodde det va 550cc. Hoppas det känns bättre när jag är hon henne och får se implantaten och jämföra så i stället. Hur kom ni fram till vad ni skulle ha för storlek? Jag har hängtuttar fast med ganska "mycket" vävnad, kanske det som gör att det blir svårt för då kan man ju inte sätta implantatet på bröstkorgen och se "hur det blir". Min kirurg säger att med mina mått och så så skulle cc funka. Men jag vet inte....låter så stort.....ÄR LITE TRÖTT PÅ DETTA STORLEKS TJAFSET NU!
Gilla

Emsve

Kvinna ·

08 mar, 2017

Fokusera inte så mycket på hur många cc det är utan hur stl känns på dig. När jag va på konsultation och han hade tagit alla mått och det va du att prova implantat så gav han mig ett så fick jag säga hur det kändes och så provade jag mig fram utan att veta vilken cc det va jag provade. Inte förrän jag provat klart och bestämt mig för ett så frågade jag vilken stl det va. Tyckte det kändes jätte bra att göra så för då va det bara känslan jag gick på.
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

08 mar, 2017

Vildmusen skrev:

Hej tjejjer! Grattis till er som fått era boobs!

Min kirurg ringde i går då jag hade skrivit ett mail med lite frågor. Hon tyckte jag skulle komma in nästa vecka för att diskutera storleken. Jag tycker det är så svårt å veta vad man ska ta! Ristestet funkar bäst för mig och jag har sport-bh och träningslinne (tajt) för då håller det allt på plats och man ser storleken bra. Jag sa till henne att 5,5dl känns bra och då sa hon att det är 600cc! Jisses va stort tänkte jag! Jag trodde det va 550cc. Hoppas det känns bättre när jag är hon henne och får se implantaten och jämföra så i stället.

Hur kom ni fram till vad ni skulle ha för storlek?
Jag har hängtuttar fast med ganska "mycket" vävnad, kanske det som gör att det blir svårt för då kan man ju inte sätta implantatet på bröstkorgen och se "hur det blir". Min kirurg säger att med mina mått och så så skulle cc funka. Men jag vet inte....låter så stort.....ÄR LITE TRÖTT PÅ DETTA STORLEKS TJAFSET NU!

Håller med dig!!! Så ruggit svårt å veta när man har ganska mycket själv:/ vela mellan 450cc som det va bestämt och 500cc men han tycker inte 500cc sors inplantat stora bekymmer säger han. Men vill inte att dom ska bli små:(.... å snart är det dags...
Gilla

ffors

Kvinna ·

08 mar, 2017

Grattis till alla nya bröst! Jag själv blev äntligen opererad igår på nordiska kliniken av Patrik! På konsultationen hade vi bestämt 450 cc hög profil, sen skickade jag mail och frågade om 500 iställey och det skullr vi prata om som igår. Men efter att han fotat mig så stod han och kollade på bilden nån minut, och hittade något typ osynligt veck som bara syntes med blixten men som skulle kunns komms fram lite mer med implantat. Så vips så ändrade han sig helt och ville lägga i ultra hög profil och 550 cc för att fylla ut. Det skulle bli större sa han men han skulle kunna få dom jämna och fina då. Självklart litade jag på han och är JÄTTE nöjd idag! Jag fick verkligen ett kvitto på vilket proffs han är, och ett råd till allihopa, lyssna på kirurgen. För mig lönade det sig verkligen! Bild kommer så fort jag ger mig på att öppna upp bhn och kollar på dom! Jag mår för övrigt oförskämt bra enligt sjuksköterskorna, har lite träningsvärk. Och sov hela natten inatt! Gjorde lite ont att resa sig ur sängen imorse men har hållt mig ståendes alt sittandes rakryggad sen dess, och det funkar kanon!
Gilla

Sajk

Kvinna ·

08 mar, 2017

Alma7 skrev:

Sajk skrev:

Jag ska oxå göra min op imorgon. Är nervös och rädd för komplikationer och för att det ska bli fult eller för stort

Jag forstår dig. Men det kommer nog gå bra :) man får tänka positivt ! Lycka till!
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hej alla! Nu är det bara en vecka kvar för mig!:) jag laddade upp en bild från konsultationen! Tyvärr blev min mobil stulen lite senare på dagen efter att jag vart på konsultationen och därmed försvann alla mina bilder utan denna som jag hann skicka till sambon. Jag gjorde som några andra skriver här att jag provade mig fram utan att fråga vilken cc det var. Fick en liten chock när han sa 475 då jag var inställd på runt 300... men jag litar på kirurgen och han sa att det skulle bli perfekt då jag är bredaxlad och ganska lång och även utan egna bröst :) Dock sa han att jag kan få som ett litet vecka under men då är det bara att spruta in lite fett (för en sådär 20.000..) Någon mer som fått höra detta?
Gilla

Estet

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hej igen! :-) Vaknade kl.4 av plogbilen som dundrade förbi och kunde inte somna om:-( Jag har inte ont och mår bra:-) det enda som känns lite är ärren i armhålorna. Känns overkligt att jag äntligen har bröst!:-)
Gilla

Coffie

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jag har lagt ut en bild på mina två dagar gamla bröst. De är svullna men tycker redan nu att det bådar gott för framtiden. :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

08 mar, 2017

Vildmusen skrev:

Hej tjejjer! Grattis till er som fått era boobs!

Min kirurg ringde i går då jag hade skrivit ett mail med lite frågor. Hon tyckte jag skulle komma in nästa vecka för att diskutera storleken. Jag tycker det är så svårt å veta vad man ska ta! Ristestet funkar bäst för mig och jag har sport-bh och träningslinne (tajt) för då håller det allt på plats och man ser storleken bra. Jag sa till henne att 5,5dl känns bra och då sa hon att det är 600cc! Jisses va stort tänkte jag! Jag trodde det va 550cc. Hoppas det känns bättre när jag är hon henne och får se implantaten och jämföra så i stället.

Hur kom ni fram till vad ni skulle ha för storlek?
Jag har hängtuttar fast med ganska "mycket" vävnad, kanske det som gör att det blir svårt för då kan man ju inte sätta implantatet på bröstkorgen och se "hur det blir". Min kirurg säger att med mina mått och så så skulle cc funka. Men jag vet inte....låter så stort.....ÄR LITE TRÖTT PÅ DETTA STORLEKS TJAFSET NU!

Hej! Jag hade också såna problem med detta med storlek. Hade inte mkt egen vävnad, men runt 230 kanske. Jag låg länge i valet på 425/450 men i slutet tänkte jag att jag tar lite mer så tog 500/550 och de är svullna nu, men jag är riktigt nöjd att jag faktiskt vågade ta lite större. De får gärna gå ner lite när de mjuknar och just bullet uppe på men med Bh sen så kan man ju få det till hur man vill. Jag är lite bredare på höfter och axlar och det klär mig, ser kurvigt ut med min kropp. Inte bara ett par bröst. Ingen som kommit hit och hälsat på har egentligen reagerat på mina bröst alls, inte ens mina 4 barn! Det känns bra. Samtidigt som jag vet att de blivit jättestora och fina och kommer märkas mer med andra bh:ar och med linnen och klänningar. Men skönt att inte fått så stora så att det känns för stort som många känner. Ristest på mig blev gigantiskt. Provade 5 dl ris och jag tyckte det bara var bröst. Så är det ju inte med inläggen. Och det känns exakt likadant med inläggen hos kirurgen efter operationen, bara det att det är under huden. Konstig känsla den första veckan iaf. Lycka till!!!
Gilla

jhojho

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jag fick avvakta med penicillinet nu med eftersom illamåendet inte ger med sig. Så mycket mat får jag inte i mig heller. Försöker verkligen smått då och då, men det här illamåendet gör mig galen, så fort man rör sig kommer det. Min läkare ska ringa senare idag så jag får se vad han säger vad jag kan göra..
Gilla

hannaronja

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hej! Opererades 2/3 på proforma Clinic i Stockholm. Under de senaste dagarna har smärtan blivit värre pga det spänner så otroligt mycket i höger bröst. Är det någon mer som har upplevt att ett bröst är mycket "större/svullnare " än det andra eller ska man kontakta kirurgen? Är högerhänt och använder höger hand dagligen men tycker att smärtan borde avta mer inte bli värre.
Gilla

Marie

Kvinna ·

08 mar, 2017

hannaronja skrev:

Hej! Opererades 2/3 på proforma Clinic i Stockholm. Under de senaste dagarna har smärtan blivit värre pga det spänner så otroligt mycket i höger bröst. Är det någon mer som har upplevt att ett bröst är mycket "större/svullnare " än det andra eller ska man kontakta kirurgen? Är högerhänt och använder höger hand dagligen men tycker att smärtan borde avta mer inte bli värre.

Hej!! Jag har det så! Igår var jag på återbesök och då var mitt vänsterbröst mer svullet än det högra (högre upp med svullnaden). Det högra har jag dock mer ont i (SVINONT) på morgnarna eller nu vid massagen. Han förklarade att det är för att man använder den högra bröstmuskeln mer, därav mer smärta. Svullnade kommer avta och på mig ska jag tex ge det vänstra mer svullna bröstet mer massage än det högra för att få ner det mer. =) Jag opererades förra måndagen den 27/2 och min smärta i bröstmuskeln har blivit mkt värre senaste dagarna. Antagligen för jag börjat röra mig mer. Det läker ju ihop. Hoppas det gav lite lugn! =)
Gilla

hannaronja

Kvinna ·

08 mar, 2017

Tusen tack för svaret Marie! :) nu blev jag lite lugnare inför återbesöket nästa fredag :) lycka till och hoppas att din smärta börjar avta snart !
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem