Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Marie

Kvinna ·

08 mar, 2017

hannaronja skrev:

Tusen tack för svaret Marie! :) nu blev jag lite lugnare inför återbesöket nästa fredag :) lycka till och hoppas att din smärta börjar avta snart !

Ja, det är en riktigt hemsk smärta och jag hade inte det så i början. Det är som huggande rakt in och på morgnarna när man är stel så gråter jag nästan tills jag fått ta 2 ipren. Annars tar jag inget smärtstillande alls längre. Men det är ingen rolig smärta. Imorse tuppade jag nästan av då jag skulle röra det bröstet. :/ Men det bli bättre! det man ska vara väldigt uppmärksam på är feber i bröstet och att det är hårt och rött.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

08 mar, 2017

Coffie skrev:

Jag har lagt ut en bild på mina två dagar gamla bröst. De är svullna men tycker redan nu att det bådar gott för framtiden. :)

Jättefina:)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jag går in i dag 3 imorgon. Någon som började må bättre då? Jag har svinont och kan bara ta alvedon. Kräks och blir yr av de andra. Har väldigt svårt att äta med. Trycker o spänner som fasiken och stygnen/såren svider o bränner som bara den. Svårt att sova med. Sover 2-3 timmar o vaknar. På dagarna efter 14 kan jag inte sova mer för barnen kommer hem från skola o förskola. Hade helst sovit bort de första dygnen. Men som sagt, när vänder det?
Gilla

Spigg

Kvinna ·

08 mar, 2017

Lua31 skrev:

Jag går in i dag 3 imorgon. Någon som började må bättre då? Jag har svinont och kan bara ta alvedon. Kräks och blir yr av de andra. Har väldigt svårt att äta med. Trycker o spänner som fasiken och stygnen/såren svider o bränner som bara den.
Svårt att sova med. Sover 2-3 timmar o vaknar. På dagarna efter 14 kan jag inte sova mer för barnen kommer hem från skola o förskola. Hade helst sovit bort de första dygnen.

Men som sagt, när vänder det?

För mig vände det dag 4 så jag hoppas det blir bättre för dig imorgon!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

08 mar, 2017

Är på dag 6 idag och tycker det känns mycket mindre idag än igår!
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hej! Jag hade också såna problem med detta med storlek. Hade inte mkt egen vävnad, men runt 230 kanske. Jag låg länge i valet på 425/450 men i slutet tänkte jag att jag tar lite mer så tog 500/550 och de är svullna nu, men jag är riktigt nöjd att jag faktiskt vågade ta lite större. De får gärna gå ner lite när de mjuknar och just bullet uppe på men med Bh sen så kan man ju få det till hur man vill. Jag är lite bredare på höfter och axlar och det klär mig, ser kurvigt ut med min kropp. Inte bara ett par bröst. Ingen som kommit hit och hälsat på har egentligen reagerat på mina bröst alls, inte ens mina 4 barn! Det känns bra. Samtidigt som jag vet att de blivit jättestora och fina och kommer märkas mer med andra bh:ar och med linnen och klänningar. Men skönt att inte fått så stora så att det känns för stort som många känner. Ristest på mig blev gigantiskt. Provade 5 dl ris och jag tyckte det bara var bröst. Så är det ju inte med inläggen. Och det känns exakt likadant med inläggen hos kirurgen efter operationen, bara det att det är under huden. Konstig känsla den första veckan iaf. Lycka till!!!

Tack för ditt svar! (och ni andras!). Känns som att det finns hopp! Lääääängtar!!!!!
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

08 mar, 2017

Oh shit, trodde inte jag skulle komma med i den här tråden men idag har jag bokat tid för operation och det blev den 29/3. Nu snurrar en massa tankar i huvudet....är detta rätt, kan jag inte leva med mina taxöron, hjälp vad mycket pengar, tänk om nåt går fel, borde jag satsat på även magen osv. Jag ska opereras på Akademikliniken hos Paolo Montemurro. Jag är egentligen en person som behöver ett bröstlyft men han tror att jag kan få till ett ok resultat ändå(vill verkligen inte göra ett lyft) men som sagt på gränsen så det är mycket jag har att beräkna med i placering och resultat. Nu ska jag läsa igenom hela tråden och se vilka ni är och hur det går :)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jenjen skrev:

Oh shit, trodde inte jag skulle komma med i den här tråden men idag har jag bokat tid för operation och det blev den 29/3.
Nu snurrar en massa tankar i huvudet....är detta rätt, kan jag inte leva med mina taxöron, hjälp vad mycket pengar, tänk om nåt går fel, borde jag satsat på även magen osv.

Jag ska opereras på Akademikliniken hos Paolo Montemurro.
Jag är egentligen en person som behöver ett bröstlyft men han tror att jag kan få till ett ok resultat ändå(vill verkligen inte göra ett lyft) men som sagt på gränsen så det är mycket jag har att beräkna med i placering och resultat.

Nu ska jag läsa igenom hela tråden och se vilka ni är och hur det går :)

Kul, jag ska opereras av Paolo imorgon. Jag har stort förtroende för honom.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

08 mar, 2017

Opererades i måndags. Äntligen mår jag lite bättre, fick byta penicillinet till en annan sort och äter fortfarande bara Alvedon. Idag har jag kunnat äta och dricka. Jag är så nyfiken och vill bara kika på dem, har bara en topp o tejp på mig, inget bandage vad jag kan se. Har lagt upp före bild och nu när jag jag har opererats. Har känsel förutom längst ner.
Gilla

Marie

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hej alla! Idag är det min 9:onde dag och mannen började jobba idag för första gången. Vaknade imorse och kände mig helt stel i höger bröstmuskel. Drog nerbh:n för att ge lite av massagen men höll på att svimma av smärta i badrummet. Dagen har annars varit bra. Har kört bil, varit och handlat lite (med kundvagn fram till bilen för så lite lyft som möjligt), städat/diskat, tömt diskmaskinen, varit ute för första gången med vår schäfertik på 11 månader i koppel sedan op fast fick sätta på henne ett stryphalsband för att hon inte skulle dra så det gjorde ont. Från att ha gått 1500 steg om dagen sedan 27/2 till 8000 idag, då har man blivit mer aktiv. Har lagat middag, hämtat mina 2 yngsta på förskolan osv. När mannen kom hem skönj jag ner i soffan och halvdog lite. Nu har jag duschat och masserat och har verkligen sablans ont i höger bröstmuskel. Det ger mig knip i magen att sova pga den, att vakna pga den, att massera pga den osv. Kirurgen sa igår att det är för att den är mer aktiv men jag är tveksam nu. Tänkte på OM det kan vara för att jag har ett lite bredare implantat på höger? Ska kolla papperna sen men tror det var på höger det las in 550CC och 13,5 cm. Min bröstbredd är 12,7. Och på vänster sida är det isåfall 13 cm (500CC). Kan det vara därför? Dock är det höger bröst som sjunkit ner bäst och vänster som kräver mer jobb med massagen. Förlåt för klagoinlägg. Annars är det superbra. Lycka till alla som opas imorgon och grattis alla som opats idag =)
Gilla

jhojho

Kvinna ·

08 mar, 2017

Haft precis likadant, men efter byte av penicillin o inga starkare tabletter är yr och illamåendet borta. Du kanske heller inte tål det?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

08 mar, 2017

Många som skriver om massage, gäller det generellt om man går via armhålan eller beror det på själva implantatet? Jag var iaf och köpte en extra stödbh idag. Har tydligen stl 75 D, så tre storlekar upp alltså :) köpte en sån kimberly som många har rekommenderat och den är superskön!! Är inne på dag 8 idag, äter inga smärtstillande alls längre. Slutade igår då ja tog sista antibiotikan. Det enda jag egentligen känner av är en brännande känsla i stygnen och på sidan av bröstet. Känns jättebra med andra ord. Grattis till alla er med nya tuttar och som många andra redan skrivit så är dem tre första dagarna värst!! Sen blir det bara bättre :)
Gilla

Sajk

Kvinna ·

08 mar, 2017

Nu är jag opererad! Gick jättebra! Fantastisk team. Jag kände mig så trygg. Har jätte ont nu. Men är inte illamående! Men redan känns det lite bättre. Vi skulle komma överens om storleken i dag. Jag sa jag ville ha 350. Og han skulle bedömma om det blev över eller delvis under muskel under operasjonen. Jag vaknade med 375 cc hp under muskelen och det känns jätte bra ! Fantastisk alla var så trevliga och professionella. Det var ett nöje !
Gilla

Tjej82

Kvinna ·

08 mar, 2017

Varför äter ni penicillin /antibiotika ? Blev lite nyfiken
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

08 mar, 2017

Alma7 skrev:

Jenjen skrev:

Oh shit, trodde inte jag skulle komma med i den här tråden men idag har jag bokat tid för operation och det blev den 29/3.
Nu snurrar en massa tankar i huvudet....är detta rätt, kan jag inte leva med mina taxöron, hjälp vad mycket pengar, tänk om nåt går fel, borde jag satsat på även magen osv.

Jag är egentligen en person som behöver ett bröstlyft men han tror att jag kan få till ett ok resultat ändå(vill verkligen inte göra ett lyft) men som sagt på gränsen så det är mycket jag har att beräkna med i placering och resultat.

Åh lycka till! Varför valde du Paolo? Vad har ni bestämt? Har du tidig, mellan eller sen tid? Vet du hur fort kontraktet kommer och hur snabbt man ska ha betalat?
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

08 mar, 2017

Hur tidigt får man titta på sina nya boobs? Min kompis har berättat att när hon vaknat så är läknings-toppen redan på.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jenjen skrev:

Alma7 skrev:

Jenjen skrev:

Åh lycka till!

Varför valde du Paolo? Vad har ni bestämt?
Har du tidig, mellan eller sen tid?

Vet du hur fort kontraktet kommer och hur snabbt man ska ha betalat?

För mig var det självklart att välja AK. Jag övervägde inte ens något annat alternativ. Det är en klinik med lång erfarenhet o mkt kunnande.. Jag har träffat på flera här som opererats av Paolo o alla har varit mkt nöjda. Jag har även tittat på Silverbilder på bröst han gjort och alla har varit fina. Jag tycker han ger bra och proffsiga svar. För mig var det oxå mkt värdefullt att gå dit en gång till o rådgöra med sjuksköterska Birgitta kring implantat o jag träffade även Paolo då. Två veckor innan op ska man betala räkningen. Jag ska vara där kl 07.30 imorgon o lägga in Allergan MF 295 bakom muskeln, anatomiska. Vad har du valt?
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

08 mar, 2017

Vad kul å höra att alla verkar nöjda!! Så glad för eran skull!!! LämgtAr till tis!. Men snart kommer väl nervositeten .
Gilla

Coffie

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jag tittade redan några timmar efter op. Doktorn var inne och knäppte upp. Jag kollar själv morgon och kväll nu för att kolla att snitten ser ok ut och att brösten inte är födas och varma. Men det handlar bara om några minuter. Annars är både bh och bröstband på hela tiden.
Gilla

DorisP

Kvinna ·

08 mar, 2017

Jenjen skrev:

Hur tidigt får man titta på sina nya boobs?
Min kompis har berättat att när hon vaknat så är läknings-toppen redan på.

Jag följde min kirurgs anvisningar fullt ut i rädsla för att något skulle bli fel så jag vågade inte tjuvkika alls innan det var dags för återbesök, 1 vecka senare ;D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem