Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

DorisP

Kvinna ·

08 mar, 2017

Tjej82 skrev:

Varför äter ni penicillin /antibiotika ? Blev lite nyfiken

För att minska infektionsrisken i snitten :)
Gilla

4BARNSMOMY

Kvinna ·

08 mar, 2017

IMORRON ÄR DET MIN TUR!!!!!!!OMG!!!!!! ÄR SÅ NERVÖS O RÄDD ATT JAG FICK MIGRÄN O VILL KRÄKAS XD HAR ALDRIG NÅGONSIN VARIT SÅ LIVRÄDD MEN FÖRVÄNTANSFULL SAMTIDIGT!!! VILL TYP GRÅTAAA..KAN INTE FATTA ATT IMORRN 08.00 SÅ ÄR DET DAGS!! x.x
Gilla

Alma7

Kvinna ·

08 mar, 2017

4BARNSMOMY skrev:

IMORRON ÄR DET MIN TUR!!!!!!!OMG!!!!!! ÄR SÅ NERVÖS O RÄDD ATT JAG FICK MIGRÄN O VILL KRÄKAS XD HAR ALDRIG NÅGONSIN VARIT SÅ LIVRÄDD MEN FÖRVÄNTANSFULL SAMTIDIGT!!!
VILL TYP GRÅTAAA..KAN INTE FATTA ATT IMORRN 08.00 SÅ ÄR DET DAGS!! x.x

Jag ska oxå imorgon och vara på plats kl 07.30. För mig känns det än så länge mest bara overkligt. Om typ ett halv dygn har vi helt nya tuttar liksom, svårt att ta in faktiskt.
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

08 mar, 2017

Alma7 skrev:

Jenjen skrev:

Alma7 skrev:

Jenjen skrev:

Oh shit, trodde inte jag skulle komma med i den här tråden men idag har jag bokat tid för operation och det blev den 29/3.
Nu snurrar en massa tankar i huvudet....är detta rätt, kan jag inte leva med mina taxöron, hjälp vad mycket pengar, tänk om nåt går fel, borde jag satsat på även magen osv.

Jag ska opereras på Akademikliniken hos Paolo Montemurro.
Jag är egentligen en person som behöver ett bröstlyft men han tror att jag kan få till ett ok resultat ändå(vill verkligen inte göra ett lyft) men som sagt på gränsen så det är mycket jag har att beräkna med i placering och resultat.

Nu ska jag läsa igenom hela tråden och se vilka ni är och hur det går :)

Kul, jag ska opereras av Paolo imorgon. Jag har stort förtroende för honom.

Åh lycka till!

Varför valde du Paolo? Vad har ni bestämt?
Har du tidig, mellan eller sen tid?

Vet du hur fort kontraktet kommer och hur snabbt man ska ha betalat?

För mig var det självklart att välja AK. Jag övervägde inte ens något annat alternativ. Det är en klinik med lång erfarenhet o mkt kunnande.. Jag har träffat på flera här som opererats av Paolo o alla har varit mkt nöjda. Jag har även tittat på Silverbilder på bröst han gjort och alla har varit fina. Jag tycker han ger bra och proffsiga svar. För mig var det oxå mkt värdefullt att gå dit en gång till o rådgöra med sjuksköterska Birgitta kring implantat o jag träffade även Paolo då. Två veckor innan op ska man betala räkningen. Jag ska vara där kl 07.30 imorgon o lägga in Allergan MF 295 bakom muskeln, anatomiska. Vad har du valt?

Då jag tränar mycket tung styrketräning samt har en del häng = större risk för DB bakom muskeln så har jag valt framför även om bakom inte riskerar att det glider ner och ev. ger ett häng. Jag vill egentligen ha så små bröst som möjligt men Paolo anser att jag behöver 410 eller 440 för att fylla ut. Ska dit igen och prova dessa storlekar dem 20/3. Jag ville haft runda men det rekommenderar inte Paolo då mina bröstvårtor isf skulle peka nedåt så jag lyssnar på honom och väljer droppformade.
Gilla

Spigg

Kvinna ·

08 mar, 2017

Idag har jag jobbat första dagen 7 dagar efter op. Det hade gått bra om jag inte börjat med bröstband igår och fått mycket mer ont efter det i både bröst och rygg mellan skulderbladen. Tror jag spänt för hårt? Pga detta sov jag bara 2-3 timmar. Ville inte ta starka smärtstillande eftersom jag kör bil... Så inte världens bästa arbetsdag men det gick. Kul att höra att alla verkar så nöjda med sina bröst. Själv vill jag inte titta på dom för dom är så förskräckliga fortfarande. Stora, svullna, jättehöga och avlånga. Men det känns som det blivit en anings skillnad till det bättre. Något mindre spända. Kör massage och det tror jag hjälper bättre än bandet.
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

08 mar, 2017

4BARNSMOMY skrev:

IMORRON ÄR DET MIN TUR!!!!!!!OMG!!!!!! ÄR SÅ NERVÖS O RÄDD ATT JAG FICK MIGRÄN O VILL KRÄKAS XD HAR ALDRIG NÅGONSIN VARIT SÅ LIVRÄDD MEN FÖRVÄNTANSFULL SAMTIDIGT!!!

Lycka till imorgon!!! :-D kommer gå jättebra!!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

08 mar, 2017

Alma7 skrev:

4BARNSMOMY skrev:

Jag ska oxå imorgon och vara på plats kl 07.30. För mig känns det än så länge mest bara overkligt. Om typ ett halv dygn har vi helt nya tuttar liksom, svårt att ta in faktiskt.

Lycka till imorgon!! :-D så spännande!!
Gilla

4BARNSMOMY

Kvinna ·

09 mar, 2017

Alma7 Omg!!! samma här måste vara på plats 07.30 :)))) snygga kommer vi bli med våra nya boobs:D lycka till imorrn!!!
Gilla

4BARNSMOMY

Kvinna ·

09 mar, 2017

2barnsmamma87 tack så mycket!!:D kommer lägga upp min berättelse sen med före o efterbilder så ni får ta del av min resa samt se min förvandling:D kramar till er alla
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

09 mar, 2017

Ja visstr dom bra på clinic strömstad! Var där också och är super nöjd med dem. Hade Layth dom kirurg. Älskar vekligen sköterskorna, Emmelie är en favorit! : D nästan så man vill göra fler operationer bara för att få träffa gänget igen. När mina bröst är klara för återbesök, så kommer jag köpa med en låda choklad p tack kort till dem. Det förtjänar dem med det jobb dom gör varje dag för människor!
Gilla

Sajk

Kvinna ·

09 mar, 2017

Jenjen skrev:

Hur tidigt får man titta på sina nya boobs?
Min kompis har berättat att när hon vaknat så är läknings-toppen redan på.

Jag opererade i går och läkningsbhn var på. Läkaren sa jag kan ta av bandasjen i dag och titta :)
Gilla

Sajk

Kvinna ·

09 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Ja visstr dom bra på clinic strömstad! Var där också och är super nöjd med dem. Hade Layth dom kirurg. Älskar vekligen sköterskorna, Emmelie är en favorit! : D nästan så man vill göra fler operationer bara för att få träffa gänget igen.

När mina bröst är klara för återbesök, så kommer jag köpa med en låda choklad p tack kort till dem. Det förtjänar dem med det jobb dom gör varje dag för människor!

Ja super gulliga. Emmelie är fantastiskt! Tenkte samma sak med chokladen :D
Gilla

Tjej82

Kvinna ·

09 mar, 2017

Får alla efter operationen antibiotika /penicillin eller är de olika från klinik till klinik?
Gilla

Sajk

Kvinna ·

09 mar, 2017

Tjej82 skrev:

Får alla efter operationen antibiotika /penicillin eller är de olika från klinik till klinik?

Jag fick två tabletter penicillin innan op. Men ingenting efter :) tror det er olika. Jag jobbar innom vården. Och man forsök er jo att inte ge ut antibiotika/penicillin i förebyggande syfte för att undvika resistenta bakterier. Någon kanskje får efter antibiotika/penicillin av olika anledningar. Något som hände under op. Eller att man har risk för infektion av någon anledning. Mens någon tycker att man skal ha antibiotika/penicillin i alla fall. Det får kirurgen berömma:)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

09 mar, 2017

Tjej82 skrev:

Jag fick en veckas antibiotikakur
Gilla

Coffie

Kvinna ·

09 mar, 2017

Jag fick en engångsdos antibiotika vid operationen direkt in i blodet.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

09 mar, 2017

På uppvaket. Kom hit 07.30 och op genomfördes kl 10. Jag var först ut, nr 1. Allt har gått bra och alla är jättegulliga här. Stor overklighetskänsla nu. Fick tjuvkika lite då jag ville prova ut en ytterligare stödbh. Jag har bröst!! Kommer ta ett tag att vänja sig. Jag la in 295 CC, tycker de ser stora ut men svullna oxå.
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

09 mar, 2017

Jag opererades igår på morgonen. Allt har gått jättebra :-) jag fick antibiotika i dropp innan op, i förebyggande syfte. Frågade om när man får duscha och kirurgen sa att det gick bra direkt..ska duscha ikväll tänkte jag. När jag läser här så verkar de flesta vara tvungna att vänta med dusch. Undrar varför det skiljer sig så? Någon som vet? Vågar jag ta en dusch ikväll? Tycker det är olika rekommendationer överallt..
Gilla

Sajk

Kvinna ·

09 mar, 2017

efilnickufecin skrev:

Jag opererades igår på morgonen. Allt har gått jättebra :-) jag fick antibiotika i dropp innan op, i förebyggande syfte.
Frågade om när man får duscha och kirurgen sa att det gick bra direkt..ska duscha ikväll tänkte jag. När jag läser här så verkar de flesta vara tvungna att vänta med dusch. Undrar varför det skiljer sig så? Någon som vet? Vågar jag ta en dusch ikväll? Tycker det är olika rekommendationer överallt..

Verkar som det är olika rekommendationer. Jag får inte duscha på 5 dagar. Men man få lyssna och lita på sin kirurg. Jag opererade i går och hadde inte klarat av att duscha i dag. Hur mår du? :)
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

09 mar, 2017

Ja, tänker oxå så, att jag får lita på kirurgen. Jodå, mår oförskämt bra, men kirurgen sa att jag inte skulle ha så ont denna gången eftersom jag gjorde ett byte av implantat, så muskeln och fickorna var redan "klara" om man säger så. Bytte från koksalt 250cc till 450cc mentor geléhallon HP och jag är jättenöjd så här långt :-) Hur mår du? Är det första bröst op?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem