Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Alma7

Kvinna ·

09 mar, 2017

Oh, nu börjar jag få blåmärken, fyra timmar efter op. Blir lite orolig. De sa att det var vanligt o att mina bröst var mjuka men skulle ändå komma tillbaka kl 14.30 o kolla. Jätterädd för att det ska vara en blödning.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

09 mar, 2017

Grattis till alla nya tuttar! Idag har jag haft min första mysvårprommenad med hunden. Gubben kom hem med ett midjekoppel åt mig igår och vilken fröjd det var att gå med, all stress i promenaden försvann-underbart.
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

09 mar, 2017

Alma7 skrev:

Oh, nu börjar jag få blåmärken, fyra timmar efter op. Blir lite orolig. De sa att det var vanligt o att mina bröst var mjuka men skulle ändå komma tillbaka kl 14.30 o kolla. Jätterädd för att det ska vara en blödning.

Hoppas verkligen att det inte är någon fara! Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

09 mar, 2017

Sofia27 skrev:

Alma7 skrev:

Hoppas verkligen att det inte är någon fara!
Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.

Tack snälla. Kirurgen kom sen o sa att det inte var någon fara alls. Fy så jobbigt med illamående, jag har än så länge kommit lindrigt undan och mår rätt så bra. Men dag 2 och 3 ska ju vara värst så får se hur det blir imorgon
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

09 mar, 2017

Alma7 skrev:

Sofia27 skrev:

Alma7 skrev:

Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.

Tack snälla. Kirurgen kom sen o sa att det inte var någon fara alls. Fy så jobbigt med illamående, jag har än så länge kommit lindrigt undan och mår rätt så bra. Men dag 2 och 3 ska ju vara värst så får se hur det blir imorgon

Grattis till tuttar och välmående. Valde du till kapselförsäkring och isf stod det nåt om den i kontraktet du fick hem? Jag blev lovad i ett första mejl(då jag inte blev utvald för utbildningspatient) att Paolo bjuder på försäkringen. Jag sa till om detta när jag bokade men det står inget i kontraktet om försäkringen.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

09 mar, 2017

Jenjen skrev:

Alma7 skrev:

Sofia27 skrev:

Alma7 skrev:

Grattis till tuttar och välmående.

Valde du till kapselförsäkring och isf stod det nåt om den i kontraktet du fick hem?
Jag blev lovad i ett första mejl(då jag inte blev utvald för utbildningspatient) att Paolo bjuder på försäkringen.
Jag sa till om detta när jag bokade men det står inget i kontraktet om försäkringen.

Tack! På Patientavtalet står det inte om kapselförsäkring. Fick separat papper med rubriken "Garanti vid bröstförstoring" som var signerat
Gilla

Sajk

Kvinna ·

09 mar, 2017

efilnickufecin skrev:

Ja, tänker oxå så, att jag får lita på kirurgen. Jodå, mår oförskämt bra, men kirurgen sa att jag inte skulle ha så ont denna gången eftersom jag gjorde ett byte av implantat, så muskeln och fickorna var redan "klara" om man säger så. Bytte från koksalt 250cc till 450cc mentor geléhallon HP och jag är jättenöjd så här långt :-)
Hur mår du? Är det första bröst op?

Jaha ja. Vad bra ! :) kul för dig. Jag är också jättenöjd. Jag har gjort bröstlyft innan och la inn mentor hp 375 nu. Jätte nöjd !:D men har ganska ont och får mycket hjälp av min man. Kommer inte upp av sofan själv ;)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

10 mar, 2017

20 timmar sedan min op var klar. Mådde superbra efteråt. Personalen på kliniken var på mig tyckte jag var lite för rörlig. Det blir en utmaning för mig har svårt att vara still. Igår kväll lastade jag in diskmaskinen och fick typ maxpuls och var tvungen att vika 1 h efteråt, så inget mer sånt på ett tag. Jag är dock singel så har ingen som kan hjälpa mig till vardags. Mina barn (10 o 12) kommer på torsdag nästa vecka och kan hjälpa till, dock vet de inte att jag har opererat mig. Vid kl 21 igår fick jag rejält ont och även kl 04 idag så då tog jag morfin tabletter, i övrigt har Alvedon räckt mkt bra. Jag har väldigt mkt mer ont på höger sida än vänster. Jag ska försöka spana in mina nya bröst idag o kanske ta en bild. Annars är planen för dagen att ligga i en bäddsoffa o kolla på film. Ändå sättet och få mig att vara stilla, ha ha
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

10 mar, 2017

Alma7 skrev:

Sofia27 skrev:

Alma7 skrev:

Skönt att höra :) Har hört att det inte ska vara riktigt lika farligt vid ett implantatsbyte så hoppas på att må bättre denna gången, byter dock upp mig till större så kan nog bli lika jobbigt.. Ska vara noga med att få något mot illamåendet iaf ;)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

10 mar, 2017

God morgon tjejer! Idag är det dag 4 för mig. Svider o bränner något jävulskt! Ni som opererade er i början av mars, hur länge håller den brännande och svidande känslan i sig??
Gilla

Alma7

Kvinna ·

10 mar, 2017

Sofia27 skrev:

Alma7 skrev:

Sofia27 skrev:

Alma7 skrev:

Skönt att höra :)
Har hört att det inte ska vara riktigt lika farligt vid ett implantatsbyte så hoppas på att må bättre denna gången, byter dock upp mig till större så kan nog bli lika jobbigt..
Ska vara noga med att få något mot illamåendet iaf ;)

Hoppas på det bästa för dig o tabletter mot illamående borde du ju absolut kunna få, jag har läst här om andra som har fått det.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

10 mar, 2017

Jag har lagt ut färska bilder nu. Om någon är nyfiken o vill kika:)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

10 mar, 2017

Hej! Nu är det 10 dagar sen jag opererade mig. Den brännande/svidande känslan försvann vid dag 5 tror jag..då jag fick duscha för första gången. Men alla läker olika. Har fortfarande fasligt ont när jag ska lägga mig o sova om nätterna. På morgonen är jag som död! Men rör på er så mycket som möjligt! Det hjälper faktiskt! Jag mår så mycket bättre nu när jag orkat att ta mig ut på promenader lite. Men måste lära mig att inte greja för mycket..för då har de spänt i brösten...så mitt råd är..trots att ni mår bättre efter några dagar..ta det lungt! Det är bättre att våra bröst får läka i lugn o ro. Och att vi kan greja så mkt vi vill sen, än att vi grejar nu och drar ut på själva läkningsprocessen. Lycka till o en stoor bröst kram till er alla! : D
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

10 mar, 2017

Har lagt upp ny bild på mina 8 dagars boobies :-D Igår berättade jag om operationen för min mamma! Hon höll på att få en hjärtinfarkt först innan jag sa vad det var haha! Hon trodde nog först på gravid x-D
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

10 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Har lagt upp ny bild på mina 8 dagars boobies :-D
Igår berättade jag om operationen för min mamma!
Hon höll på att få en hjärtinfarkt först innan jag sa vad det var haha! Hon trodde nog först på gravid x-D

HAHA!!! Gud va kul!!!! Hehe, kul å skrämmas lite lagom särdär!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

10 mar, 2017

Nån som bytt tejpen än??
Gilla

Coffie

Kvinna ·

10 mar, 2017

Vad fint det ser ut Alma och 2barnsmamma. Jag tror ni kommer få väldigt fina resultat sen. Jag har tagit maxdos citodon sedan op. Idag ska jag försöka vara utan det för magen har tagit storstryk. Får nöja mig med alvedon. Mitt största problem nu är att tejpen under höger tutte har korvat sig och åkt in i snittet. Det svider verkligen! Eftersom jag stör mig på det ska tejpen bytas ut, får hjälp av syrran, tycker det är för läskigt att göra själv. På måndag, en vecka efter op, börjar jag jobba igen. Det känns lite jobbigt. Kommer folk fatta vad jag gjort? Och hur döljer jag bröstbandet?
Gilla

Marie

Kvinna ·

10 mar, 2017

Nu har det gått 11 dagar sedan op för mig. Brösten har sjunkit, känns större, börjat mjukna osv. Känns bra. Jag älskar dem. Men jag har en konstig smärta in i höger bröstmuskel. Inte på vänster alls. Utan vid somliga rörelser är det en djup smärta rakt in som får mig att skrika till. Det är inte hela tiden, men jag känner av det då och då, men värst på morgonen. Någon som vet vad det kan vara? Trodde det var överansträngning, men nu undrar jag om det är för att det implantatet är 13,5 cm brett och min egen bröstbredd är 12,7? Det andra implantatet är 13 cm och där känns inget. Däremot så är det det som gör ont som sjunkit ner mer än det andra. Ska slänga upp bild tagen på 10:e dagen. Där ser man skillnad på hur de breddat sig och inte är lika svullet upp mot armhålorna. Men mitt badrum är hemskt att ta foto i =)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

10 mar, 2017

Coffie skrev:

Vad fint det ser ut Alma och 2barnsmamma. Jag tror ni kommer få väldigt fina resultat sen.

Jag har tagit maxdos citodon sedan op. Idag ska jag försöka vara utan det för magen har tagit storstryk. Får nöja mig med alvedon.

Mitt största problem nu är att tejpen under höger tutte har korvat sig och åkt in i snittet. Det svider verkligen! Eftersom jag stör mig på det ska tejpen bytas ut, får hjälp av syrran, tycker det är för läskigt att göra själv.

På måndag, en vecka efter op, börjar jag jobba igen. Det känns lite jobbigt. Kommer folk fatta vad jag gjort? Och hur döljer jag bröstbandet?

Tack Coffie, du ser oxå fin ut;) Jag ska tillbaka till jobbet på onsdag, tänker att jag har något otight på som inte ger fokus på brösten. Men jag har mest haft stoppade BH:ar på mig och nu med bara slät sporttopp kanske skillnaden blir väldigt lite med kläder på. Bröstband har jag inte så det vet jag inget om. Bara en på jobbet vet, inte min chef och inya ytterligare kollegor, jag vill ogärna bli sedd som tuttbruden eller känner att jag måste förklara något som.jag känner är väldigt privat. Jobbigt med tejpen, hoppas att det löser sig.
Gilla

Marie

Kvinna ·

10 mar, 2017

Alma7 skrev:

Coffie skrev:

Vad fint det ser ut Alma och 2barnsmamma. Jag tror ni kommer få väldigt fina resultat sen.

Jag har tagit maxdos citodon sedan op. Idag ska jag försöka vara utan det för magen har tagit storstryk. Får nöja mig med alvedon.

Mitt största problem nu är att tejpen under höger tutte har korvat sig och åkt in i snittet. Det svider verkligen! Eftersom jag stör mig på det ska tejpen bytas ut, får hjälp av syrran, tycker det är för läskigt att göra själv.

På måndag, en vecka efter op, börjar jag jobba igen. Det känns lite jobbigt. Kommer folk fatta vad jag gjort? Och hur döljer jag bröstbandet?

Tack Coffie, du ser oxå fin ut;) Jag ska tillbaka till jobbet på onsdag, tänker att jag har något otight på som inte ger fokus på brösten. Men jag har mest haft stoppade BH:ar på mig och nu med bara slät sporttopp kanske skillnaden blir väldigt lite med kläder på. Bröstband har jag inte så det vet jag inget om. Bara en på jobbet vet, inte min chef och inya ytterligare kollegor, jag vill ogärna bli sedd som tuttbruden eller känner att jag måste förklara något som.jag känner är väldigt privat. Jobbigt med tejpen, hoppas att det löser sig.

Tror inte du behöver oroa dig att ngn ser det. När jag har större tröja syns det inte så ngn tänker på det. Tror det är mer när man klär sig i linnen och så som det kommer synas mer för de som känner en iaf.= )
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem