PumaBaby
Kvinna ·
06 feb, 2017
Vi som opereras oss i Mars 2017!
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby
Sortera efter
Alma7
Kvinna ·
09 mar, 2017
Uskan
Kvinna ·
09 mar, 2017
Sofia27
Kvinna ·
09 mar, 2017
Oh, nu börjar jag få blåmärken, fyra timmar efter op. Blir lite orolig. De sa att det var vanligt o att mina bröst var mjuka men skulle ändå komma tillbaka kl 14.30 o kolla. Jätterädd för att det ska vara en blödning.
Alma7
Kvinna ·
09 mar, 2017
Oh, nu börjar jag få blåmärken, fyra timmar efter op. Blir lite orolig. De sa att det var vanligt o att mina bröst var mjuka men skulle ändå komma tillbaka kl 14.30 o kolla. Jätterädd för att det ska vara en blödning.
Hoppas verkligen att det inte är någon fara!
Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.
Jenjen
Kvinna ·
09 mar, 2017
Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.
Tack snälla. Kirurgen kom sen o sa att det inte var någon fara alls. Fy så jobbigt med illamående, jag har än så länge kommit lindrigt undan och mår rätt så bra. Men dag 2 och 3 ska ju vara värst så får se hur det blir imorgon
Alma7
Kvinna ·
09 mar, 2017
Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.Tack snälla. Kirurgen kom sen o sa att det inte var någon fara alls. Fy så jobbigt med illamående, jag har än så länge kommit lindrigt undan och mår rätt så bra. Men dag 2 och 3 ska ju vara värst så får se hur det blir imorgon
Grattis till tuttar och välmående.
Valde du till kapselförsäkring och isf stod det nåt om den i kontraktet du fick hem?
Jag blev lovad i ett första mejl(då jag inte blev utvald för utbildningspatient) att Paolo bjuder på försäkringen.
Jag sa till om detta när jag bokade men det står inget i kontraktet om försäkringen.
Sajk
Kvinna ·
09 mar, 2017
Ja, tänker oxå så, att jag får lita på kirurgen. Jodå, mår oförskämt bra, men kirurgen sa att jag inte skulle ha så ont denna gången eftersom jag gjorde ett byte av implantat, så muskeln och fickorna var redan "klara" om man säger så. Bytte från koksalt 250cc till 450cc mentor geléhallon HP och jag är jättenöjd så här långt :-)
Hur mår du? Är det första bröst op?
Alma7
Kvinna ·
10 mar, 2017
Sofia27
Kvinna ·
10 mar, 2017
Tack snälla. Kirurgen kom sen o sa att det inte var någon fara alls. Fy så jobbigt med illamående, jag har än så länge kommit lindrigt undan och mår rätt så bra. Men dag 2 och 3 ska ju vara värst så får se hur det blir imorgon
Lua31
Kvinna ·
10 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
10 mar, 2017
Börjar direkt tänka att det är något jag inte ens hade märkt av, efter min förra bröstförstoring låg jag nerbäddad i sängen halvdöd med en spypåse första dygnet... Tänkte inte tanken att kolla till brösten lite, får försöka ha mer koll denna gången.Tack snälla. Kirurgen kom sen o sa att det inte var någon fara alls. Fy så jobbigt med illamående, jag har än så länge kommit lindrigt undan och mår rätt så bra. Men dag 2 och 3 ska ju vara värst så får se hur det blir imorgon
Skönt att höra :)
Har hört att det inte ska vara riktigt lika farligt vid ett implantatsbyte så hoppas på att må bättre denna gången, byter dock upp mig till större så kan nog bli lika jobbigt..
Ska vara noga med att få något mot illamåendet iaf ;)
Alma7
Kvinna ·
10 mar, 2017
PumaBaby
Kvinna ·
10 mar, 2017
2barnsmamma87
Kvinna ·
10 mar, 2017
Vildmusen
Kvinna ·
10 mar, 2017
Har lagt upp ny bild på mina 8 dagars boobies :-D
Igår berättade jag om operationen för min mamma!
Hon höll på att få en hjärtinfarkt först innan jag sa vad det var haha! Hon trodde nog först på gravid x-D
2barnsmamma87
Kvinna ·
10 mar, 2017
Coffie
Kvinna ·
10 mar, 2017
Marie
Kvinna ·
10 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
10 mar, 2017
Vad fint det ser ut Alma och 2barnsmamma. Jag tror ni kommer få väldigt fina resultat sen.
Jag har tagit maxdos citodon sedan op. Idag ska jag försöka vara utan det för magen har tagit storstryk. Får nöja mig med alvedon.
Mitt största problem nu är att tejpen under höger tutte har korvat sig och åkt in i snittet. Det svider verkligen! Eftersom jag stör mig på det ska tejpen bytas ut, får hjälp av syrran, tycker det är för läskigt att göra själv.
På måndag, en vecka efter op, börjar jag jobba igen. Det känns lite jobbigt. Kommer folk fatta vad jag gjort? Och hur döljer jag bröstbandet?
Marie
Kvinna ·
10 mar, 2017
Vad fint det ser ut Alma och 2barnsmamma. Jag tror ni kommer få väldigt fina resultat sen.
Jag har tagit maxdos citodon sedan op. Idag ska jag försöka vara utan det för magen har tagit storstryk. Får nöja mig med alvedon.
Mitt största problem nu är att tejpen under höger tutte har korvat sig och åkt in i snittet. Det svider verkligen! Eftersom jag stör mig på det ska tejpen bytas ut, får hjälp av syrran, tycker det är för läskigt att göra själv.
På måndag, en vecka efter op, börjar jag jobba igen. Det känns lite jobbigt. Kommer folk fatta vad jag gjort? Och hur döljer jag bröstbandet?
Tack Coffie, du ser oxå fin ut;) Jag ska tillbaka till jobbet på onsdag, tänker att jag har något otight på som inte ger fokus på brösten. Men jag har mest haft stoppade BH:ar på mig och nu med bara slät sporttopp kanske skillnaden blir väldigt lite med kläder på. Bröstband har jag inte så det vet jag inget om. Bara en på jobbet vet, inte min chef och inya ytterligare kollegor, jag vill ogärna bli sedd som tuttbruden eller känner att jag måste förklara något som.jag känner är väldigt privat. Jobbigt med tejpen, hoppas att det löser sig.