PumaBaby
Kvinna ·
06 feb, 2017
Vi som opereras oss i Mars 2017!
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby
Sortera efter
PumaBaby
Kvinna ·
12 mar, 2017
Lua31
Kvinna ·
12 mar, 2017
Linda21
Kvinna ·
12 mar, 2017
Marie
Kvinna ·
12 mar, 2017
Hej! Jag ska opererar mig den 23/3. Undrar lite över ni som har hundar hur har ni gjort efter operation? Min sambo kommer ta hand om dom men undrar när jag lan börja ta promenader igen med dom. Har två stycken stora hundar.
Marie
Kvinna ·
12 mar, 2017
Qwdfyy87
Kvinna ·
12 mar, 2017
Jenjen
Kvinna ·
12 mar, 2017
Hej allihopa!
Lite uppdatering från alla skulle jag vilja läsa idag!
Hur mår ni? Hur går det med smärtorna?
Jag är inne på dag 11 och smärtorna är näst intill borta, det som oftast gör ont är när jag luggit stilla länge, typ sovit på natten o vaknar på morgonen. Då får jag ta en ipren eller alvedon. Annats tar jag inga smärtstillande.
Jag har nu under ett par dagar, haft spänningar idet vänstra bröstet..o även i detta bröst har jag känningar på " luft bubblor" det änna knastrar till om jag skulle pressa övansidan av bröstet ner.
Jag masserar även brösten varje dag, 3 gånger per dag. Ibland mer. Tycker inte att Det är speciellt skönt..gör mest ont. Men jag hoppas att det gör sin verkan!
Jag har varit ute o gått en del, inte långa sträckor men en liten bit. O har även fått städat huset idag, jag tork damma med trasa o gubben dammsög.
En fråga då, har ni också lite extra ont i ett bröst eller har luft bubblor? Är inte så orolig då jag är såpass ny opererad. Men känns gott att kunna dela sina smärtor med er andra!
Ha en fin dag och var rädda om er! : D
Sajk
Kvinna ·
12 mar, 2017
Hej allihopa!
Lite uppdatering från alla skulle jag vilja läsa idag!
Hur mår ni? Hur går det med smärtorna?
Jag är inne på dag 11 och smärtorna är näst intill borta, det som oftast gör ont är när jag luggit stilla länge, typ sovit på natten o vaknar på morgonen. Då får jag ta en ipren eller alvedon. Annats tar jag inga smärtstillande.
Jag har nu under ett par dagar, haft spänningar idet vänstra bröstet..o även i detta bröst har jag känningar på " luft bubblor" det änna knastrar till om jag skulle pressa övansidan av bröstet ner.
Jag masserar även brösten varje dag, 3 gånger per dag. Ibland mer. Tycker inte att Det är speciellt skönt..gör mest ont. Men jag hoppas att det gör sin verkan!
Jag har varit ute o gått en del, inte långa sträckor men en liten bit. O har även fått städat huset idag, jag tork damma med trasa o gubben dammsög.
En fråga då, har ni också lite extra ont i ett bröst eller har luft bubblor? Är inte så orolig då jag är såpass ny opererad. Men känns gott att kunna dela sina smärtor med er andra!
Ha en fin dag och var rädda om er! : D
PumaBaby
Kvinna ·
12 mar, 2017
Koks
Kvinna ·
12 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
12 mar, 2017
Vad är detta för massage ni pratar om? Skall göra OP i morgon. Eller berättar dom om det då? Är så nervös! Mest för kräkas.. och smärtan såklart... har en kompis först två nätterna. Men ingen på dagtid som kan hjälpa mig. Funderar på att bädda i soffan också. Köpte en sport bh idag på new yorker med dragledja fram, 99kr!! Så chansar.. vill ju gärna tvätta den andra man får! Vad önska ni att ni visste innan ni gjorde eran OP?
Alma7
Kvinna ·
12 mar, 2017
Jag opererades i tisdags med. Dag 6 idag. Inte behövt ta alvedon idag. Men gör ont på morgonen när jag ska upp från liggandes. Annars är det vissa rörelser som svider/bränner och hugger till. Var ute på promenad igår, och går i snigelfart för att det spänner ngt fruktansvärt och känns som om implantaten trycker på såren och vill trilla ut igen. Men jag är igång en del hemma.
Ska jobba imorgon, tror det kommer gå fint. Jobbar på kontor. Men önskar trycket försvinner när man går. Det gör väl det??
Jenjen
Kvinna ·
12 mar, 2017
Marie
Kvinna ·
12 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
12 mar, 2017
Ni som ska tillbaka relativt fort till arbetet, är det ett beslut ni tagit själva?
2 eller 3 veckor pratade kliniken om att jag skulle bli sjukskriven, jag hoppas vara ok efter 2 veckor så jag slipper bråka med försäkringskassan.
2barnsmamma87
Kvinna ·
12 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
12 mar, 2017
Imorgon ska jag tillbaka till jobbet! Är lite nervös över att folk ska fråga var jag varit typ! Bara chefen som vet. Har dock bara varit sjukskriven 4 arbetspass då jag lyckades pricka in op bra schemamässigt. Jobbar 75%
Alma7
Kvinna ·
12 mar, 2017
Imorgon ska jag tillbaka till jobbet! Är lite nervös över att folk ska fråga var jag varit typ! Bara chefen som vet. Har dock bara varit sjukskriven 4 arbetspass då jag lyckades pricka in op bra schemamässigt. Jobbar 75%
CocoLove
Kvinna ·
12 mar, 2017
Sofia27
Kvinna ·
13 mar, 2017