Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Gammbeno

Kvinna ·

16 mar, 2017

Nu är jag inne på min 3 dag efter lyft och förstoring. Allt har gått bra ingen direkt smärta. Va trött i går.men i dag känns det bättre. Kan känna att det små rycker å drar å sedan känna dom ganska hårda. Träningsverk typ det jag känner..hoppas det går bra för er andra med:) vart 500cc jag la in känner mig nöjd med det jag se:)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

16 mar, 2017

Dag 8 idag och jag har fått ta bort all stor tejp + de yttre trådarna. Skönt bli av med tejpen men nu har jag fått så himla ont där det sytts inuti bröstet på sidorna. Jag har tagit två Alvedon men det hjälper inte. Vill helst inte ta de starkare morfintabletterna då jag är tillbaka på jobbet sedan igår. Någon som känner igen denna smärtutveckling o vet när det går över? Typiskt nog har jag möten till kl 16.30 i em och inget vilorum finns. Aj!
Gilla

Frumia

Kvinna ·

16 mar, 2017

Hej! Nån mer än jag som har op idag? Ligger just nu å väntar på min tur!! :) hade konsultation precis å blir Mentor High profile 450cc. Kommer bli kanon å med tanke på dom påsarna man har nu så blir det väldig skillnad!
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

16 mar, 2017

Jag! Har precis fått mon fika haha! Känns så underbart bra , äntligen! Jag på in 475cc:)
Frumia skrev:

Hej! Nån mer än jag som har op idag? Ligger just nu å väntar på min tur!! :) hade konsultation precis å blir Mentor High profile 450cc. Kommer bli kanon å med tanke på dom påsarna man har nu så blir det väldig skillnad!

Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

16 mar, 2017

Alma7 skrev:

Dag 8 idag och jag har fått ta bort all stor tejp + de yttre trådarna. Skönt bli av med tejpen men nu har jag fått så himla ont där det sytts inuti bröstet på sidorna. Jag har tagit två Alvedon men det hjälper inte. Vill helst inte ta de starkare morfintabletterna då jag är tillbaka på jobbet sedan igår. Någon som känner igen denna smärtutveckling o vet när det går över? Typiskt nog har jag möten till kl 16.30 i em och inget vilorum finns. Aj!

Har de tagit stygn och grejat idag så kan jag tänka mig att du har lite ökad smärta idag, men tror inte det kommer hålla i sig jättelänge. Nått dygn kanske.. :-)
Gilla

Marie

Kvinna ·

16 mar, 2017

Estet skrev:

Hej Sajk och Marie!
Åh vad fina och mjuka era ser ut mot mina "Madonna" koner! Jag hoppas att mina 300 cc Motiva ergonomix demi profil "slappnar av lite" men å andra sidan är jag bara på dag 8 och när jag var på återbesöket idag lugnade sköterskan mig och sa att jag är väldigt svullen och blå och gul och.....och bröstvårtorna står ut pga vätskan bakom. Jag lägger ut bilder på underverken imorgon. Jag har inte sett mina utan tortyr bh:n förrens idag och ja det blir säkert bra:-))
Är väldigt svullen i magen och har vätska under huden på magen:-/ men det var tydligen oxå normalt. Träffade superduktig och trevlig sköterska som provade ut två bh:ar märket heter Freya det blev en sport bh och en "vanlig" bh. JAG HAR TUTTAR!:-)))

hej =). Om jag jämför med mina på dag 8 och idag (9 dagar senare) så har det verkligen hänt MASSOR. De har sjunkit massor, och fått den där mer naturliga mjukare formen. På mitt återbesök på dag 8 så var jag fortfarande svullen osv. Så det är verkligen som alla säger, det händer så mkt varje dag! Jag hoppas bara mina stannar någorlunda som de ser ut nu =). Jag har är helt blå under min tejp av blåmärken. Längtar tills jag får ta av den om 2 veckor. Själv får jag dras med tortyrbh:n i några veckor till =/. Längtar tills man kan köpa ngt, och gärna svarta bh:ar. =) Längtar!
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

16 mar, 2017

Nu är jag färdig hörrni! Gjorde verkligen ont när jag vaknade första gången och skakade och hackade tänder! Nu efter lite mat och när jag fått sitta ett tag så mår jag kanon. Nu är det gjort, äntligen! Så galet nöjd!
Gilla

Estet

Kvinna ·

16 mar, 2017

Hej Marie Idag är ingen bra dag:-( jag ska oxå ha tortyr bh:n i 3 veckor till + (bröstbandet men inte så hårt.) De ligger bra i höjd och lite skidbacke men de står ut så mycket jag hoppas att jag får ett bröstveck undertill. Skönt att din svullnad gått ner och att du är nöjd! :-)) Nu är allt bara framåt, utåt och kände idag att jag skulle tagit lägsta profil istället för demi. Jag försöker att tänka tålamod eftersom det tar flera månader innan man ser slutresultatet. Hoppas att det lägger sig lite innan sommaren:-) Men har en fundering man ska ju ha stödbh i 6 månader efteråt men man måste väl kunna använda vanliga bh:ar och bikinis i sommar om man inte "joggar" runt när man har mindre stöd? Lite svårt att klä sig fint annars!?
Gilla

Bukurije

Kvinna ·

16 mar, 2017

Jag hade dr layth. Jätte bra kirurg !! Min bröst blev super . Tog 325cc motiva bakom och resultatet blev suuuuuuper
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

16 mar, 2017

Nu är jag klar med min operation med, känns som att det sitter en elefant på bröstet men det är hanterbart! Skönt att det är gjort å nu vill man bara vara färdigläkt! :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

16 mar, 2017

Estet skrev:

Hej Marie
Idag är ingen bra dag:-( jag ska oxå ha tortyr bh:n i 3 veckor till + (bröstbandet men inte så hårt.) De ligger bra i höjd och lite skidbacke men de står ut så mycket jag hoppas att jag får ett bröstveck undertill. Skönt att din svullnad gått ner och att du är nöjd! :-)) Nu är allt bara framåt, utåt och kände idag att jag skulle tagit lägsta profil istället för demi. Jag försöker att tänka tålamod eftersom det tar flera månader innan man ser slutresultatet. Hoppas att det lägger sig lite innan sommaren:-)
Men har en fundering man ska ju ha stödbh i 6 månader efteråt men man måste väl kunna använda vanliga bh:ar och bikinis i sommar om man inte "joggar" runt när man har mindre stöd? Lite svårt att klä sig fint annars!?

Hej! Jag tror faktiskt du ska vara glad att du tog demi och inte låg, för jag tror när de sjunker så blir det ju en mindre känsla eftersom de blir mjukare. Och lite put vill man ju ha. Det kommer bli jättebra =). Det där med bh:ar. Min kirurg är väldigt fåordig men ska maila honom om 2 veckor, så ska jag fråga vart han rekommenderar och vad han rekommenderar för jag vill kunna ha lite alternativ när man väl blir av med bröstbandet. Det är ju så olika rekommendationer! En kompis till mig får inte använda bygel de första 6 månaderna. Jag har bygel i min bh och ska använda det stödet i 6 månader. Det är så olika. Jag funderar på bikini, man vill ju ha några med bra stöd i sommar som ändå ser bra ut!? Men underbar känsla att äntligen ha bröst och att tröjorna sitter bra. Man känner sig kvinnligare helt enkelt =))).
Gilla

Malob

Kvinna ·

16 mar, 2017

Jag opererades igår, och brösten spänner nå så djävulskt. När blev era mjukare ?
Gilla

Frumia

Kvinna ·

16 mar, 2017

Fikan efter op va så himmelskt gott! Hur mår ni nu? Har ni ont? Själv mår jag bra lite trött å öm men ingen direkt smärta än iaf! Känner att detta är så värt allt och till sommaren kan man ta på sig en bikini utan att skämmas eller att se sig själv i spegeln!
Gilla

Guppie

Kvinna ·

16 mar, 2017

Opererades också igår, sjukt svullna! Men hoppas att de ska bli bättre & bättre :)
Gilla

norrlandsjente

Kvinna ·

16 mar, 2017

Gjorde mina i måndags, ni som också har nygjorda och har duschat första gången - hur gick det? Är jättenervös över att ta av sportbhn.. fick duscha idag för min läkare men har haft ganska ont i högersidan så jag avvaktar till imorgon så får min sambo hjälpa mig med att tvätta håret och så.. Äter citodon men fick komplettera med ipren då jag grät av smärta idag.... Känner mig som ett riktigt slusk, haha.
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

16 mar, 2017

Nu ligger bild uppe på mina alldeles nya färskingar :) väldigt svullna vårtor!
Gilla

Estet

Kvinna ·

16 mar, 2017

Marie skrev:

Estet skrev:

Hej Marie
Idag är ingen bra dag:-( jag ska oxå ha tortyr bh:n i 3 veckor till + (bröstbandet men inte så hårt.) De ligger bra i höjd och lite skidbacke men de står ut så mycket jag hoppas att jag får ett bröstveck undertill. Skönt att din svullnad gått ner och att du är nöjd! :-)) Nu är allt bara framåt, utåt och kände idag att jag skulle tagit lägsta profil istället för demi. Jag försöker att tänka tålamod eftersom det tar flera månader innan man ser slutresultatet. Hoppas att det lägger sig lite innan sommaren:-)
Men har en fundering man ska ju ha stödbh i 6 månader efteråt men man måste väl kunna använda vanliga bh:ar och bikinis i sommar om man inte "joggar" runt när man har mindre stöd? Lite svårt att klä sig fint annars!?

Hej! Jag tror faktiskt du ska vara glad att du tog demi och inte låg, för jag tror när de sjunker så blir det ju en mindre känsla eftersom de blir mjukare. Och lite put vill man ju ha. Det kommer bli jättebra =). Det där med bh:ar. Min kirurg är väldigt fåordig men ska maila honom om 2 veckor, så ska jag fråga vart han rekommenderar och vad han rekommenderar för jag vill kunna ha lite alternativ när man väl blir av med bröstbandet. Det är ju så olika rekommendationer! En kompis till mig får inte använda bygel de första 6 månaderna. Jag har bygel i min bh och ska använda det stödet i 6 månader. Det är så olika. Jag funderar på bikini, man vill ju ha några med bra stöd i sommar som ändå ser bra ut!?
Men underbar känsla att äntligen ha bröst och att tröjorna sitter bra. Man känner sig kvinnligare helt enkelt =))).

[/quote Hej Marie Tack för din pepp! Jag behöver läsa det du skrev, idag! :-) Jag fick hjälp på Nordiska Kliniken på återbesöket av en sköterska som mätte och provade ut rätt storlek för läk bh:ar som jag ska ha i sex månader. Annars skulle jag inte ha en aning om vad jag ska ha, har aldrig haft bröst.Märket är Freya och jag läste här på forumet att ngn annan också rekommenderade detta märke. Superstöd i sport-bh:n och så en Nude färgad "vanlig" bh. Jag har en kompis som inte får använda bygel bh efter OP. Ring kliniken och fråga det skulle jag göra man känner sig lite osäker på en massa saker det är ju bättre att fråga en gg för mycket...mina "vägkoner"har svullnat mer mot klyftan så jag har ont av bh:n mellan "lökarna" Jag har lagt dit lite avlastande skum. Tar bild ikväll om jag orkar titta;-))
Gilla

Guppie

Kvinna ·

17 mar, 2017

norrlandsjente skrev:

Gjorde mina i måndags, ni som också har nygjorda och har duschat första gången - hur gick det? Är jättenervös över att ta av sportbhn.. fick duscha idag för min läkare men har haft ganska ont i högersidan så jag avvaktar till imorgon så får min sambo hjälpa mig med att tvätta håret och så.. Äter citodon men fick komplettera med ipren då jag grät av smärta idag.... Känner mig som ett riktigt slusk, haha.

Jag fick inte duscha brösten först efter 7dagar, men kunde duscha resten av kroppen. Så tänkte göra det idag. Jag har knappt någon smärta alls, än så länge... 2 dagar efter op nu. Har inte äns behövt ta min smärtlindring. Men när jag ska duscha hela kroppen så skulle tejpen sitta kvar och fönas torr efteråt. :)
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

17 mar, 2017

Man hoppades ju att man skulle få vara en av de som skrev "när börjar det göra ont?" Men alltså fy vad jag varit ynklig hela eftermiddagen igår och nu vill jag inte ens sätta mig i sängen för att det blir sånt tryck att jag håller på svimma, svartnar för ögonen och börjar tjuta i öronen varje gång! Inte kul men det är väl bara att bita ihop!
Gilla

Marie

Kvinna ·

17 mar, 2017

Är det fler som känner det stickigt i brösten? Lägger jag en fleecefilt över mina bröst när jag är utan bh och luftar dem, så sticks det. Det sticks vid beröring. Som 1000 nålar. ont i ena bröstvårtan som en nål sticker in i den, vid beröring. Är det detta som det känns som när nervtrådarna läker?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem