PumaBaby
Kvinna ·
06 feb, 2017
Vi som opereras oss i Mars 2017!
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby
Sortera efter
mammatill2.90
Kvinna ·
17 mar, 2017
mammatill2.90
Kvinna ·
17 mar, 2017
Gjorde mina i måndags, ni som också har nygjorda och har duschat första gången - hur gick det? Är jättenervös över att ta av sportbhn.. fick duscha idag för min läkare men har haft ganska ont i högersidan så jag avvaktar till imorgon så får min sambo hjälpa mig med att tvätta håret och så.. Äter citodon men fick komplettera med ipren då jag grät av smärta idag.... Känner mig som ett riktigt slusk, haha.
Jag fick inte duscha brösten först efter 7dagar, men kunde duscha resten av kroppen. Så tänkte göra det idag. Jag har knappt någon smärta alls, än så länge... 2 dagar efter op nu. Har inte äns behövt ta min smärtlindring.
Men när jag ska duscha hela kroppen så skulle tejpen sitta kvar och fönas torr efteråt. :)
Lua31
Kvinna ·
17 mar, 2017
Är det fler som känner det stickigt i brösten? Lägger jag en fleecefilt över mina bröst när jag är utan bh och luftar dem, så sticks det. Det sticks vid beröring. Som 1000 nålar. ont i ena bröstvårtan som en nål sticker in i den, vid beröring. Är det detta som det känns som när nervtrådarna läker?
Qwdfyy87
Kvinna ·
17 mar, 2017
PumaBaby
Kvinna ·
17 mar, 2017
Jenjen
Kvinna ·
17 mar, 2017
Man hoppades ju att man skulle få vara en av de som skrev "när börjar det göra ont?" Men alltså fy vad jag varit ynklig hela eftermiddagen igår och nu vill jag inte ens sätta mig i sängen för att det blir sånt tryck att jag håller på svimma, svartnar för ögonen och börjar tjuta i öronen varje gång! Inte kul men det är väl bara att bita ihop!
Jenjen
Kvinna ·
17 mar, 2017
Asså.. jag typ bara gråter.. är de medicinerna? Svullen, missnöjd, ont och ingen hjälp.. jag e så missnöjd med stl.. vad kan man göra?
Jenkan91
Kvinna ·
17 mar, 2017
norrlandsjente
Kvinna ·
17 mar, 2017
Gjorde mina i måndags, ni som också har nygjorda och har duschat första gången - hur gick det? Är jättenervös över att ta av sportbhn.. fick duscha idag för min läkare men har haft ganska ont i högersidan så jag avvaktar till imorgon så får min sambo hjälpa mig med att tvätta håret och så.. Äter citodon men fick komplettera med ipren då jag grät av smärta idag.... Känner mig som ett riktigt slusk, haha.
Jag fick inte duscha brösten först efter 7dagar, men kunde duscha resten av kroppen. Så tänkte göra det idag. Jag har knappt någon smärta alls, än så länge... 2 dagar efter op nu. Har inte äns behövt ta min smärtlindring.
Men när jag ska duscha hela kroppen så skulle tejpen sitta kvar och fönas torr efteråt. :)
Konstigt att alla får så olika information! Jag får duscha brösten efter 3 dagar, tar väll något där mittemellan 5dagar kanske haha.
Bukurije
Kvinna ·
17 mar, 2017
Guppie
Kvinna ·
17 mar, 2017
Men när jag ska duscha hela kroppen så skulle tejpen sitta kvar och fönas torr efteråt. :)Konstigt att alla får så olika information! Jag får duscha brösten efter 3 dagar, tar väll något där mittemellan 5dagar kanske haha.
Ja alla får verkligen helt olika direktiv.. Till mig sa de att jag kunde duscha hela kroppen igår men om det var möjligt var det bra att undvika brösten och tejpen så att det inte blev blött. Och om det blev blött skulle tejpen bytas förutsatt att huden är helt torr så det inte blir fuktigt. Föna tejpen torr lät risky jämfört med mina direktiv. Hur mår ni annars? Inte nog med att jag haft väldigt ont två senaste dagarna så blev jag även förstoppad av citodon...... :-))))))))
Qwdfyy87
Kvinna ·
17 mar, 2017
Ja tror man känner sig deppig för att man inte kan röra sig som människa under ett tag. Jag kände ialf mig helt jävla hopplös o ångra lite operationen för att jag hade så himla ont!
Men idag, 17 dagar efter operationen så ångrar jag ingenting! Är så himla nöjd. Jag kan duscha utan problem o sova godare på nätterna. Ja kan lyfta mina kära katter och göra en kopp kaffe utan att de ska kännas att ja tappar brösten.
Det enda problem jag har nu är att ja blivit så storleks blind. .som man lätt blir. Hade velak haft större! Fast att jag fått den storlek jag var ute efter..75 C mindre D.
Det kommer att gå bra för dig. Ta det bara lungt o känn inga måsten. Glöm bara inte att ta lite luft imellanåt, en kort promenad hjälper faktiskt. Behöver inte vara långa sträckor. Utan 50 meter räcker. Tillslut kommer du känna dig bättre för varje dag som går!!
Du vet att du kan ställa hur mkt frågor du vill här, vi är ett gort gäng nu som stöttar och hjälper varandra ur smärtorna!
Kram
mammatill2.90
Kvinna ·
17 mar, 2017
Mimmii
Kvinna ·
17 mar, 2017
Guppie
Kvinna ·
17 mar, 2017
Hej!
Jag har bokat op-tid 24/4 hos Johan Nordqvist. Velar dock avseende storleken!! Som så många andra verkar det som.. står i valet och kvalet mellan 350-400 cc. Motivas runda rekommenderade Johan. Tror ni 400 blir för stort?? Har 70A idag, längd 167, vikt 55. Har haft C-kupa en gång i tiden och trivdes bra!
Uskan
Kvinna ·
17 mar, 2017
Jag är mest svullen mellan brösten, känns som att huden skall lyfta! Kände ni också så?
mammatill2.90
Kvinna ·
17 mar, 2017
Jag är mest svullen mellan brösten, känns som att huden skall lyfta! Kände ni också så?
Mmm, så hade jag fast överallt till dag 5 ungefär.
Mimmii
Kvinna ·
17 mar, 2017
Hej!
Jag har bokat op-tid 24/4 hos Johan Nordqvist. Velar dock avseende storleken!! Som så många andra verkar det som.. står i valet och kvalet mellan 350-400 cc. Motivas runda rekommenderade Johan. Tror ni 400 blir för stort?? Har 70A idag, längd 167, vikt 55. Har haft C-kupa en gång i tiden och trivdes bra!
Svårt att avgöra vad som passar just dig. Vet du ditt bröstmått? Så inte implantatet är större. Men jag har motiva round 400cc, är 164cm, väger 56kg. Älskar storleken, blev riktigt bra :D
Uskan
Kvinna ·
17 mar, 2017
bizarre
Kvinna ·
17 mar, 2017
Man hoppades ju att man skulle få vara en av de som skrev "när börjar det göra ont?" Men alltså fy vad jag varit ynklig hela eftermiddagen igår och nu vill jag inte ens sätta mig i sängen för att det blir sånt tryck att jag håller på svimma, svartnar för ögonen och börjar tjuta i öronen varje gång! Inte kul men det är väl bara att bita ihop!