Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Estet

Kvinna ·

17 mar, 2017

Qwdfyy87 skrev:

PumaBaby skrev:

Ja tror man känner sig deppig för att man inte kan röra sig som människa under ett tag. Jag kände ialf mig helt jävla hopplös o ångra lite operationen för att jag hade så himla ont!

Men idag, 17 dagar efter operationen så ångrar jag ingenting! Är så himla nöjd. Jag kan duscha utan problem o sova godare på nätterna. Ja kan lyfta mina kära katter och göra en kopp kaffe utan att de ska kännas att ja tappar brösten.

Det enda problem jag har nu är att ja blivit så storleks blind. .som man lätt blir. Hade velak haft större! Fast att jag fått den storlek jag var ute efter..75 C mindre D.

Det kommer att gå bra för dig. Ta det bara lungt o känn inga måsten. Glöm bara inte att ta lite luft imellanåt, en kort promenad hjälper faktiskt. Behöver inte vara långa sträckor. Utan 50 meter räcker. Tillslut kommer du känna dig bättre för varje dag som går!!

Du vet att du kan ställa hur mkt frågor du vill här, vi är ett gort gäng nu som stöttar och hjälper varandra ur smärtorna!
Kram

Tack.. jag tar bara till kvällen innan för kunna sova.. idag tog jag på dagen för allt känns så hopplöst.. men kunnat handla, köra bil (kortsträcka), bära matkassar, vart ute och gått sen dag 2 minst 5km varje dag och mitt gåband.. kan inte sitta still.. :/ dock har jag ondare idag än jag haft innan.. fick skyta med antiflamatoriska.. gick upp 6kg på 2,5dygn... hoppas allt de försvinner... köpte en bh till idag.. en stl större... och då är de ändå svullet nu.. >

Gilla

Marie

Kvinna ·

17 mar, 2017

bizarre skrev:

Op 15/3 nordiska kliniken.
Har gått bra allting tycker jag, men definitivt ondast idag (2 dagar efter). Hoppas det vänder o blir bättre nu. Kanske måste ha min 1-åring själv några timmar redan på sön, det gör mig lite nervös.. Får förbereda o trixa innan, så man kan ta blöja på golvet mm :)
Det här "knastrandet" i brösten tycker jag är sjukt obehagligt. Har säkert diskuterats en massa förut, men hur länge kan det vara så?

Grattis till brösten! Det slutade knastra efter 5-6 dagar för mig. Håller med om att det är sjukt jobbigt. =) Ta det lugnt med 1 åringen bara så ska det nog gå bra. :)
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

18 mar, 2017

2a dagen.. herregud! Jag tycker att jag har hög smärttröskel men imorse började tillochmed tårarna att rinna. Nu känns det bättre när tabletterna verkat och jag kommit upp ur sängen.. Men vill man vara fin så :)
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

18 mar, 2017

Nån mer som fått bröstband redan från dag 1? Tycker det verkar som att se flesta får vid återbesök? :)
Gilla

Tjej82

Kvinna ·

18 mar, 2017

Jag har knappt ont i brösten men där man har fettsugit gör 1000ggr mer ont.! Blev skrämd av att alla skrev om hur ont man har och jag har gått och väntat på smärtan som inte verkar dyka upp tack och lov. Idag är de dag 5 efter operationen.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

18 mar, 2017

Jag vakna upp med bröstband o ska ha det dygnet runt i 3 veckor :)
Gilla

Uskan

Kvinna ·

18 mar, 2017

Jag vaknade upp med bröstband och skulle ha det i 10 dagar. Det är ju både skönt och obehagligt. Skönt att allt sitter på plats men obehagligt att det trycker på
Gilla

jynx_

Kvinna ·

18 mar, 2017

Jag tycker det stämde riktigt bra så som alla säger, att de första 3-4 dagarna måste man bara genomlida och sen går det framåt! Jag hade nästan mer ont i magen av alla tabletter än smärtan i brösten. Fick sluta med citodonen inför natten och det gjorde susen. Vid dag 4 på eftermiddagen efter en dusch var det som att vända på en pannkaka, blev genast piggare och min familj sa att jag blev som en helt ny människa haha. Hade gått som en zombie tidigare, helt utslagen och mestadels sovit. Äntligen känns det som att tuttarna kommer bli en del av mig och inte PÅ mig :-) i början kändes det hemskt och ovant. Knastrandet har börjat försvinna på mig, tyckte också det var ganska obehagligt.. har fått bh och bröstband direkt och ska ha minst tills nästa återbesök på torsdag. Är SÅÅ svullen om magen dock och särkilt direkt där bhn slutar precis under brösten, vilket jag aldrig är annars så det gör också ont.. Är det bara för bhn sitter så hårt? Någon mer som märkt av detta?
Gilla

Marie

Kvinna ·

18 mar, 2017

Vaknade upp med bröstband och ska ha det i 4 veckor.
Gilla

Qwdfyy87

Kvinna ·

18 mar, 2017

Jenkan91 skrev:

Nån mer som fått bröstband redan från dag 1? Tycker det verkar som att se flesta får vid återbesök? :)

Jag vakna med vitt bröstband.. jag har anatomiska.. vet inte om det har med sakern att göra?
Gilla

Qwdfyy87

Kvinna ·

18 mar, 2017

Har ni gått upp mycket i vikt? När kan man börja göra situps också?
Gilla

Alma7

Kvinna ·

18 mar, 2017

Dag 9 efter operation för mig. Svullnaden börjar lägga sig lite men de är fortsatt hårda och oformliga. Jag kan inte gå snabbt och får ont vid hastiga rörelser men annars bra. Jag har lagt upp lite nya bilder i mitt galleri. Hur mår ni andra?
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

18 mar, 2017

Dag 10 efter op för mig idag. Svullnaden har lagt sig en del, men på natten när jag ligger på rygg så känns det som att de svullnar lite. Sovit dåligt inatt för jag har försökt lägga mig på sidan och vaknat av det, tuttarna vill inte att jag ligger på sidan än :)) Såg att jag fått ett litet blåmärke precis ovanför vecket på mitt högra bröst, har inte varit där innan, är det normalt? Kliar som in i hoppsan på snitten nu så jag håller på att bli tokig :) har inte ont och är heller ej öm mer än i vissa rörelser och på natten då och på dagen känns de mjukare nu.
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

18 mar, 2017

16 dagar sedan op idag och jag tycker de har börjat mjukna de senaste dagarna. Har kunnat sova på sidan nu i 2-3 nätter :-D äntligen!
Gilla

Spigg

Kvinna ·

18 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

16 dagar sedan op idag och jag tycker de har börjat mjukna de senaste dagarna. Har kunnat sova på sidan nu i 2-3 nätter :-D äntligen!

För mig har det gått 17 dagar nu. Äveb jag kan sova på sidan sen några dagar. Skönt! Har inte alls ont i bröstmusklerna längre och skulle kunna lyfta som vanligt. Har liite muskelpåverkan så brösten flyttar sig lite isär när jag spänner men ingen deformering av brösten. Dock har dom inte sjunkit än och är fortfarande ganska hårda och lite ömma. Jag känner mig otålig och är jättetrött på bröstbandet... Köpte två nya läkbhar på Lindex hör och häpna. Jättestadig bra sportbh i 75d. Fanns upp till e som jag såg. Bara 250:-
Gilla

Alma7

Kvinna ·

18 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Härligt med mjukna och sova på sidan. Det ser jag oxå fram emot:)
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

18 mar, 2017

Längtar tills jag oxå kan sova på sidan :-) får vänta in tuttarna, hoppas de går med på det snart så man kan sova som vanligt igen :-D men det är helt klart värt allt! Är jättenöjd med mina nya bröst :-)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

18 mar, 2017

efilnickufecin skrev:

Längtar tills jag oxå kan sova på sidan :-) får vänta in tuttarna, hoppas de går med på det snart så man kan sova som vanligt igen :-D men det är helt klart värt allt! Är jättenöjd med mina nya bröst :-)

Din bröst ser superfina ut:)
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

18 mar, 2017

:-) Tack detsamma Alma7!
Gilla

Sajk

Kvinna ·

18 mar, 2017

Jag vaknade ochså med bröstbandet. Är det flera som sover på sidan? När är det ok ? Jag längtar, får så ont i ryggen av å ligga på rygg. Men vågar inte ligga på sidan ännu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem