Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Jenjen

Kvinna ·

18 mar, 2017

efilnickufecin skrev:

Längtar tills jag oxå kan sova på sidan :-) får vänta in tuttarna, hoppas de går med på det snart så man kan sova som vanligt igen :-D men det är helt klart värt allt! Är jättenöjd med mina nya bröst :-)

De blev jättefina! Nyfiken på vad det är för tatuering? Svårt att se vad det är :)
Gilla

Estet

Kvinna ·

19 mar, 2017

Dag 12, vaknade som vanligt tidigt och har skavsår på vänster sida i armhålan efter bh:n. Tog av bh:n och kollade i spegeln, ser då att jag har muskelpåverkan på höger bröst när muskel rör sig:-( (det blir ojämnt på underpoolen inåt klyftan.)Det syns också att implantatet inte sjunkit ner inåt klyftan som på vänster sida. Är det is i magen som gäller? Jag antar att det inte blir bättre en muskel är en muskel. Är det någon annan som har märkt av muskelpåverkan som OP:ade i mars?
Gilla

Marie

Kvinna ·

19 mar, 2017

Estet skrev:

Dag 12, vaknade som vanligt tidigt och har skavsår på vänster sida i armhålan efter bh:n. Tog av bh:n och kollade i spegeln, ser då att jag har muskelpåverkan på höger bröst när muskel rör sig:-( (det blir ojämnt på underpoolen inåt klyftan.)Det syns också att implantatet inte sjunkit ner inåt klyftan som på vänster sida. Är det is i magen som gäller? Jag antar att det inte blir bättre en muskel är en muskel. Är det någon annan som har märkt av muskelpåverkan som OP:ade i mars?

Jag hade nog mailat bilder till kirurgen och frågat. Jag har inte märkt av det, men så har jag också tejp under brösten och upp runt, så jag har ju inte sett mina "helt bara än". Men jag har inte sett på brösten hur de beter sig med musklerna. Men har du inte bröstband?
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

19 mar, 2017

Hej Jenjen! Tack så mycket :-) :-D den där tatueringen är ett stort misslyckande, det är en cover up. Det skulle föreställa de två teatermaskerna men den blev väldigt dålig ;-) tanken är att jag ska fixa den i framtiden, laserborttagning, tänkte jag :-)
Gilla

Estet

Kvinna ·

19 mar, 2017

Bh och bröstband. Har inte sett det innan. Och det syns inte med bh på. Bäst att ringa imorgon och fråga om en sköterska.
Gilla

Estet

Kvinna ·

19 mar, 2017

Hej Marie och god morgon!:-) mitt senaste inlägg var till dig! :-)
Gilla

Marie

Kvinna ·

19 mar, 2017

Estet skrev:

Hej Marie och god morgon!:-) mitt senaste inlägg var till dig! :-)

Godmorgon :) Ja, man är ju jätteuppmärksam nu på allt. Men det är bra att ringa och höra. Jag är jättenervös att få av min sista tejp om 10 dagar. Rädd att se hur det ser ut då. Jag såg en skillnad på mina bröst på dag 13, mailade min kirurg som svarade att det får jag leva med, haha, eftersom de hade en viss skillnad från början. Då har jag ändå stoppat in 50CC extra för att jämna ut. Det var inte muntert att höra på dag 13, då man kanske ville höra att de ändras fortfarande. :) Tror man ska ha en viss is i magen men när det gäller musklerna och implantaten så vet jag inte hur det funkar.
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

19 mar, 2017

Herregud vad brösten kliar! Inne på min tredje dag efter OPoch nu börjar det väll vända ! Skall iväg på kalas idag:) Jag har mest ont på sidorna, typ vid armhålorna och detta kliande gör mig tokig. Hur går det för er? När börjar brösten se snygga ut egentligen?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

19 mar, 2017

För mig gör det ont i vad som känns som revbenen men det kanske är såren?
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

19 mar, 2017

Går ganska bra kliar lite. Har dursch i dag det var skönt:) kändes konstigt att vara utan bh-n .. mina är jätte blåa. Men känner mig nöjd:) dom ramlar inte ner när man tar av bh-n som förut ... hehe
Gilla

Alma7

Kvinna ·

19 mar, 2017

Jag har mest ont i såren på sidorna om brösten, det svider och bränner som sjutton. Idag körde jag bil för första gången, aj vad ont det gjorde på högra sidan, blev nojjig att stygnen på insidan skulle släppa. Tycker brösten känns så himla tunga oxå trots att jag inte lagt in mer än 295 CC. Formen är jag dock nöjd med redan. Dag 10 sedan op idag.
Gilla

Marie

Kvinna ·

19 mar, 2017

Mina kliar något vansinnigt sedan 2-3 dagar tillbaks under tejpen jag har. Det är hemskt och vill bara ta en gaffel och riva upp så illa är det. Längtar tills man blir av med tejpen helt.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

19 mar, 2017

Har ni drömt konstiga drömmar än då? Drömt i flera nötter nu att jag måste om opereras haha. Att mina implantat ramlar ut ..helt sjukt. Ät inne på dag 19 nu, mår kanon. Mycket stickningar i brösten bara..måste vara nerverna som söker sig till varandra? Jag är så ivrig o vill köpa bh o bikinis...men när kan man egentligen göra det? Antar att det är olika men svårt o veta vad för storlek man har liksom..dom ändrad ju hela tiden o vet inte vad jag kommer att landa på! : O
Gilla

Alma7

Kvinna ·

19 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Har ni drömt konstiga drömmar än då?
Drömt i flera nötter nu att jag måste om opereras haha. Att mina implantat ramlar ut ..helt sjukt.

Ät inne på dag 19 nu, mår kanon. Mycket stickningar i brösten bara..måste vara nerverna som söker sig till varandra?

Jag är så ivrig o vill köpa bh o bikinis...men när kan man egentligen göra det?
Antar att det är olika men svårt o veta vad för storlek man har liksom..dom ändrad ju hela tiden o vet inte vad jag kommer att landa på! : O

Jag har oxå mkt stickningar o precis som du ser jag på.det som något positivt, en del av läkningen. Enligt min klinik så tar det fyra-sex veckor för brösten att läka sin mest kritiska del o även mjukna. Efter dess var det bra att köpa BH tyckte dom, dock inte bygel förrän efter sex månader. Har dina börjat mjukna något ännu? Mina är fortfarande hårda o formar sig inte alls i de gamla BH jag provat hemma.
Gilla

Coffie

Kvinna ·

19 mar, 2017

Jag har inga stickningar men det kliar! Har nästan kliat sönder huden. Flagar en del oxå. Inte så snyggt. Jag kör bil utan problem, kan röra mig obehindrat. Snitten gör inte ont men kan strama lite ibland. De har börjat få lite bättre form men det är långt kvar. Drömmer om en tid utan bröstbandet. Är så less på det. I morhon fyller de två veckor. Tiden går!
Gilla

Coffie

Kvinna ·

19 mar, 2017

Har laddat upp lite nya bilder. Det har hänt en del de senaste dagarna. :)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

19 mar, 2017

Coffie skrev:

Har laddat upp lite nya bilder. Det har hänt en del de senaste dagarna. :)

Jättefina;) Så härligt att du kan röra sig obehindrat. Jag hade så galet ont efter bilkörningen, var tvungen att ta en morfintablett o vila i två timmar. Tog oxå av mig BH;n och det hjälpte. Jag blir lätt andfådd o kan inte röra mig fort. Frustrerande då jag normalt sett tränar fyra pass i veckan. Men bara hålla ut o tänka att de vänder. Jag har min målbild 20/4, då har det gått sex veckor. Då vill jag köpa BH o att de ska vara mjuka + att jag ska börja träna igen;)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

19 mar, 2017

Kliande ärr - check Stickningar -check Väldigt ömma bröstvårtor -check På torsdag 3 veckor postop är det dags för första återbesök Dock till en annan läkare (så jag slipper åka 30 mil)
Gilla

Nillan

Kvinna ·

20 mar, 2017

Då var det äntligen min tur :) inte många timmars sömn inatt och om en halvtimme bär det av till kliniken. Någon annan som också opereras idag?
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

20 mar, 2017

Nillan skrev:

Då var det äntligen min tur :) inte många timmars sömn inatt och om en halvtimme bär det av till kliniken.
Någon annan som också opereras idag?

Lycka till! Är äntligen min tur på torsdag så bara tre dagar kvar nu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem