Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

PumaBaby

Kvinna ·

20 mar, 2017

Hej! Nej mina bröst har inte mjuknat något speciellt. Men dom har sjunkit o blivit finare enligt mitt tycke. Men önskar att dom var mjukare.. Men det tar väl sin tid så att säga. Kanske inte går på några veckor som för andra utan kanske tar månader..herre gud. Denna väntan!!
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

20 mar, 2017

Nillan skrev:

Då var det äntligen min tur :) inte många timmars sömn inatt och om en halvtimme bär det av till kliniken.
Någon annan som också opereras idag?

Hej! Jag ska också opereras i dag! Kl 13. SÅ himla nervös! Känns inte verkligt! Lite som en dröm. Såklart ska det ösa ner snö på min operationsdag! Ska åka tåg sen gå 2km. Typiskt! Sista duschen blev ju intressant, min tvål va slut så jag vart tvungen att ta ungarnas! haha! Så nu luktar jag typ godis. Min sambo ska skjutsa ner mig till stationen. När jag vaknade så hade han skrivit ett meddelande att jag skulle lämna vår sons stövlar på dagis innan jag tog bussen. EH VA?! Snacka om hjärtinfartk (vi bor lite utanför stan så bussarna går inte så ofta). Ringde honom och sa att "men du skulle ju skjutsa mig", han hade så stressigt på jobbet så han hade glömt! Herregud.....vilken morgon! Snart kommer han (hoppas jag) och sen blir det tåg till Stockholm 9.40 (hoppas jag) så jag har gott om tid på mig att vandra (i snön ) till kliniken! Håller väl ett öga här.....Lycka till Nillan! Vilken tid ska du opereras?
Gilla

dezerie

Kvinna ·

20 mar, 2017

Jag ska också opereras på torsdag! igår var jag inte alls nervös men nu när man trillat in på samma vecka börjar de bli lite nervöst. Drömde inatt att jag hade opererat mig och hade ingen smärta alls och lyfte armarna högt över huvudet utan problem, känns dock inte som att detta kommer va min verklighet efter operationen haha..
Gilla

jhojho

Kvinna ·

20 mar, 2017

Lycka till!!! Det kommer gå jättebra:)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

20 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Kliande ärr - check
Stickningar -check
Väldigt ömma bröstvårtor -check
På torsdag 3 veckor postop är det dags för första återbesök
Dock till en annan läkare (så jag slipper åka 30 mil)

Jag har oxå väldigt ömma bröstvårtor, skulle vilja linda in dem i bomull...
Gilla

Uskan

Kvinna ·

20 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Kliande ärr - check
Stickningar -check
Väldigt ömma bröstvårtor -check
På torsdag 3 veckor postop är det dags för första återbesök
Dock till en annan läkare (så jag slipper åka 30 mil)

Spännande, berätta hur det har gått. Jag har åb med Anders i Sundsvall imorgon och uppfyller hela din checklista jag med :-D
Gilla

Uskan

Kvinna ·

20 mar, 2017

dezerie skrev:

Jag ska också opereras på torsdag! igår var jag inte alls nervös men nu när man trillat in på samma vecka börjar de bli lite nervöst. Drömde inatt att jag hade opererat mig och hade ingen smärta alls och lyfte armarna högt över huvudet utan problem, känns dock inte som att detta kommer va min verklighet efter operationen haha..

Det kommer att bli så bra så, med smärtstillande, antibiotika, värme och vila. Lycka till
Gilla

Uskan

Kvinna ·

20 mar, 2017

Vildmusen skrev:

Nillan skrev:

Då var det äntligen min tur :) inte många timmars sömn inatt och om en halvtimme bär det av till kliniken.

Hej! Jag ska också opereras i dag! Kl 13. SÅ himla nervös! Känns inte verkligt! Lite som en dröm.
Såklart ska det ösa ner snö på min operationsdag! Ska åka tåg sen gå 2km. Typiskt!
Sista duschen blev ju intressant, min tvål va slut så jag vart tvungen att ta ungarnas! haha! Så nu luktar jag typ godis.
Min sambo ska skjutsa ner mig till stationen. När jag vaknade så hade han skrivit ett meddelande att jag skulle lämna vår sons stövlar på dagis innan jag tog bussen. EH VA?! Snacka om hjärtinfartk (vi bor lite utanför stan så bussarna går inte så ofta). Ringde honom och sa att "men du skulle ju skjutsa mig", han hade så stressigt på jobbet så han hade glömt! Herregud.....vilken morgon!

Snart kommer han (hoppas jag) och sen blir det tåg till Stockholm 9.40 (hoppas jag) så jag har gott om tid på mig att vandra (i snön ) till kliniken! Håller väl ett öga här.....Lycka till Nillan! Vilken tid ska du opereras?

Stort lycka till och njut av sövningen.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

20 mar, 2017

Nillan skrev:

Lycka till och njut av sövningen
Gilla

Uskan

Kvinna ·

20 mar, 2017

Nillan skrev:

Lycka till och njut av sövningen
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

20 mar, 2017

dezerie skrev:

Jag drömde också att jag opererades inatt :) dock var det mer en typ av mardröm för jag vaknade upp efter narkosen med exakt likadana bröst som jag har nu men 50 000kr fattigare bara ;) Det är verkligen som du säger att det börjar kännas nu när man är inne på samma vecka :)
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

20 mar, 2017

Lite uppdate! Så jag den hårda som minsann inte skulle äta massa tabletter satt igår och grät för att jag inte kunde ta fler haha. Idag är första dagen jag är själv hemma, sambon jobbar och barnen är på förskolan. Gud va skönt! Jag har legat på soffan hela dagen, förutom en kort promenad när jag följde med och lämnade barnen imorse. Jag lyckades ta mig in i duschen och nu känner jag mig som en ny människa! Hoppas det håller på att vända nu. Brösten ser inte kloka ut haha men det hade jag ju räknat med, jag vart däremot orolig att de skulle bli för stora men de ser ut att bli perfekt strl iallafall:)
Gilla

Koks

Kvinna ·

20 mar, 2017

Hur blev det? Vilken storlek la du in
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

20 mar, 2017

Någon mer som inte är ett dugg nervös? Jag ska opereras på onsdag (22/3) men känner typ inget, är mer orolig för sonen som ska sova hos mormor & morfar, haha. Men kanske inte är nervös för att det känns så overkligt? att det äntligen händer liksom. Hur som, det kommer väl när man ska upp på morgonen & fara till kliniken.....
Gilla

Koks

Kvinna ·

20 mar, 2017

Är du nöjd med storleken eller önskade du att du lagt in mer/mindre? :)
Gilla

Nillan

Kvinna ·

20 mar, 2017

Vildmusen skrev:

Nillan skrev:

Hej! Jag ska också opereras i dag! Kl 13. SÅ himla nervös! Känns inte verkligt! Lite som en dröm.
Såklart ska det ösa ner snö på min operationsdag! Ska åka tåg sen gå 2km. Typiskt!
Sista duschen blev ju intressant, min tvål va slut så jag vart tvungen att ta ungarnas! haha! Så nu luktar jag typ godis.
Min sambo ska skjutsa ner mig till stationen. När jag vaknade så hade han skrivit ett meddelande att jag skulle lämna vår sons stövlar på dagis innan jag tog bussen. EH VA?! Snacka om hjärtinfartk (vi bor lite utanför stan så bussarna går inte så ofta). Ringde honom och sa att "men du skulle ju skjutsa mig", han hade så stressigt på jobbet så han hade glömt! Herregud.....vilken morgon!

Snart kommer han (hoppas jag) och sen blir det tåg till Stockholm 9.40 (hoppas jag) så jag har gott om tid på mig att vandra (i snön ) till kliniken! Håller väl ett öga här.....Lycka till Nillan! Vilken tid ska du opereras?

Hej! Opererades kl 8:30, allt har gått bra. Är tydligen ovanligt pigg :) så tror jag åker hem ikväll. Personalen är fantastisk, storleken perfekt inte supersnygga då de är ganska svullna haha. Spänner lite men ingen större smärta än iaf. Lycka till Vildmusen, det kommer att gå bra. Och tack till er andra för all pepp :)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

20 mar, 2017

Va roligt att det har gått så bra för oss alla! O lycka till ni andra som ännu väntar på eran operation! Ni kommer inte att ångra er, kanske festa veckan som jag när ja hade som mest ont! Men nu 20 dagar senare mår jag toppen! Väntar bara spänt på att brösten ska mjukna lite mer o hänga till sig en aning mer. Storleken är jag tyvärr lite missnöjd med...:( I hela mitt liv har jag önskat mig en C Kupa, högst mindre D. O det är precis det jag fått.. Men tycker att dom är för små!! Nån mer som känner att ni vill ha större implantat? Måste man stirra sig blind...visst jag har tänkt att gå ner lite i vikt o börja träna för att forma min kropp..men ännu större bröst har min hjärna ställt in sig på att jag borde ha! Hjälp mig! :( Bild finns i mitt galleri..
Gilla

Marie

Kvinna ·

20 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Va roligt att det har gått så bra för oss alla!
O lycka till ni andra som ännu väntar på eran operation! Ni kommer inte att ångra er, kanske festa veckan som jag när ja hade som mest ont!

Men nu 20 dagar senare mår jag toppen!
Väntar bara spänt på att brösten ska mjukna lite mer o hänga till sig en aning mer.
Storleken är jag tyvärr lite missnöjd med...:(
I hela mitt liv har jag önskat mig en C Kupa, högst mindre D. O det är precis det jag fått..

Men tycker att dom är för små!! Nån mer som känner att ni vill ha större implantat?
Måste man stirra sig blind...visst jag har tänkt att gå ner lite i vikt o börja träna för att forma min kropp..men ännu större bröst har min hjärna ställt in sig på att jag borde ha!

Hjälp mig! :(
Bild finns i mitt galleri..

Jättefina ju och passar dig bra! Jag vet vad du menar med storleksblind. Mina har mjuknat och klart jag kan undra nu om man inte skulle tagit lite till, men överlag är jag ändå nöjd. Känns som mina egna och det är nu 3 veckor sedan OP. Hoppas de inte sjunker mer nu kan jag dock önska =)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

20 mar, 2017

Tack! Jag är tvärtom. Önskar mer häng /underpool. Men tror inte att det är möjligt, Har Motiva Round corsè profil. Dom är fortfarande väldigt hårda enligt mitt tycke...men dom är också bara 3 veckor. Blir nog bättre för var dag som går. :) Annarsr jag nöjd! Men större...ja de hade inte skadat!
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

20 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Va roligt att det har gått så bra för oss alla!
O lycka till ni andra som ännu väntar på eran operation! Ni kommer inte att ångra er, kanske festa veckan som jag när ja hade som mest ont!

Men nu 20 dagar senare mår jag toppen!
Väntar bara spänt på att brösten ska mjukna lite mer o hänga till sig en aning mer.
Storleken är jag tyvärr lite missnöjd med...:(
I hela mitt liv har jag önskat mig en C Kupa, högst mindre D. O det är precis det jag fått..

Men tycker att dom är för små!! Nån mer som känner att ni vill ha större implantat?
Måste man stirra sig blind...visst jag har tänkt att gå ner lite i vikt o börja träna för att forma min kropp..men ännu större bröst har min hjärna ställt in sig på att jag borde ha!

Hjälp mig! :(
Bild finns i mitt galleri..

Det ser bra ut tycker jag , jag tror att man lätt blir storleks blind . Jag visade några bilder på min första konsultation och då kom kirurgen med 500-550 cc Åh herre Gud jag såg ju knappt mina egna fötter :) pH nu oroar jag mej för att 440cc blir för dåligt . Tror Man ska lita på kirurgens råd vad som passar till kroppen ialla fall . Inte snyggt om det bara kommer två runda klot som är ute å går med en ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem